LadyMadonna schreef:Anoeska27 schreef:Ja natuurlijk. Dat is toch vanzelfsprekend?
Kennelijk niet... Ik ben al drie dagen de sjaak... Ik ben werkelijk de enige die vraagt "wil je hier zitten?" In een bus vol studenten
Dinsdag kon ik mijn plek niet afstaan omdat ik zelf al stond, en toen heeft die jongen dus de hele weg gestaan
Dit verbaasd mij echt... Helaas mis ik net dat stukje lef om m'n bek open te trekken of ik de enige met fatsoen ben...
Ik had laatst een jongen die voorin in stapte en ik zat in het midden van de bus. Het was hartstikke druk en ze lieten die jongen inderdaad staan
Hij stond naast een jongen die dus zat, dus ik heb die jongen die zat er later (buiten de bus) wel op aangesproken dat hij de volgende keer het fatsoen moet hebben om te gaan staan. Kom op zeg. Ik was echt pislink.Dus ja, ik sta altijd op. Als iemand maar ietwat grijs haar heeft en/of wankel lijkt bied ik het aan. Liever een keer een flater slaan dat die persoon er eigenlijk nog niet 'oud genoeg' voor is, dan iemand laten staan.

). Dan is het juist prettig als iemand even contact met je maakt en vraagt. Wel beleefd he, snauwen en eisen vind ik ook niet heel grappig.
maar als jij zelf zoiets zou krijgen zou jij dat ook niet meer zeggen

Derde redmiddel: hurken. Dat zie er misschien stom uit maar het verlicht mijn klachten enorm. Laatste redmiddel: vragen om een zitplaats (gelukkig nog nooit hoeven doen, wil zeggen: liever op mijn tanden gebeten).
Ik ben toen voor meneer opgestaan, want er waren geen zitplekken meer.
Zie dit echt voor me. Maar even serieus, zou je niet gewoon even vriendelijk vragen / uitleggen aan iemand?