Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ikke schreef:Om terug te komen op de beginvraag: dat antwoord is gegeven: het is een praktijk-bewezen marketingtool.
Shadow0 schreef:ikke schreef:Om terug te komen op de beginvraag: dat antwoord is gegeven: het is een praktijk-bewezen marketingtool.
Het punt is dat die marketingtool ook andere problemen in stand houdt zoals structureel onderbetalen van vrouwen, omdat de vooroordelen er op alle niveau's ingehamerd worden. Daar maak ik me wel druk om ja.
Zwerte schreef:dees_daan schreef:
Maar de ene soort is wel bedoeld voor de vrouw en de ander voor de man..
Dat is het punt nu net...exact zelfde mesje, alleen in blauw en roze.
Hij stond ook 3x zo lang voor de spiegel als ik... Toen zag ik opeens een verband
Lianne86 schreef:Zwerte schreef:
Dat is het punt nu net...exact zelfde mesje, alleen in blauw en roze.
Ik ging een tijdje met een jongen om en die had alleen maar roze scheermesjes "want die waren zachter"Hij stond ook 3x zo lang voor de spiegel als ik... Toen zag ik opeens een verband
Shadow0 schreef:Sommige vrouwenparkeerplaatsen zijn toch ook omdat ze dichter bij verlichte plaatsen zijn - om het risico op aanranding te verminderen? http://www.destentor.nl/regio/harderwij ... -1.3598997
(Overigens wordt in dat artikel de nadruk gelegd op angst, niet op werkelijk risico. Da's dan wel weer opmerkelijk.)
MarlindeRooz schreef:Lianne86 schreef:
Ik ging een tijdje met een jongen om en die had alleen maar roze scheermesjes "want die waren zachter"Hij stond ook 3x zo lang voor de spiegel als ik... Toen zag ik opeens een verband
Beetje gay is okay!
) Lusitana schreef:Shadow0 schreef:Sommige vrouwenparkeerplaatsen zijn toch ook omdat ze dichter bij verlichte plaatsen zijn - om het risico op aanranding te verminderen? http://www.destentor.nl/regio/harderwij ... -1.3598997
(Overigens wordt in dat artikel de nadruk gelegd op angst, niet op werkelijk risico. Da's dan wel weer opmerkelijk.)
Het fenomeen is ontstaan in de jaren ’90. Uit studies bleek toen dat vrouwen zich met name in parkeergarages soms onveilig voelen. De vrouwenparkeerplaatsen zijn altijd dichtbij een uitgang of kassa van de parkeergarage te vinden. Daar waar ook altijd cameratoezicht is. Daarmee zou het voor aanranders en tasjesdieven minder aantrekkelijk zijn om vrouwen in een garage lastig te vallen.
Het is dus uit vraag ontstaan.
(En heeft verder idd niks met al of niet goed kunnen parkeren te maken.)
Pearlx schreef:Ik had hele moderne ouders. Ik moest toen ik klein was niets van barbies en babypoppen hebben. Ik wilde 'power rangers', race auto's en robots. Deze kreeg ik ook. Dat werd zeer bekritiseerd door de omgeving. Ik legde wel mijn power rangers, race-auto's en robots in bed en deed ze in bad.
Beetje van beiden dus.