onenigheid in de familie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: onenigheid in de familie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 13:16

Ik weet dus niet wat er in het huurcontract staat, ze heeft niet eens een kopie meegekregen en mijn broer heeft er niet om gevraagd. Ik weet wel dat ze een document heeft van de woningstichting waar alle dingen op staan die ze uit heeft gezocht met een handtekening van de woningstichting en die van mijn moeder. Uit dat document mag je lijkt mij opmaken dat je alles nieuw krijgt want waarom mag je dat anders allemaal uitzoeken.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:22

Dan lijkt het mij verstandig dat (je broer?) er gevraagd wordt naar een kopie van het contract. Zonder weet je nooit waar je aan toe bent. En kan je misschien wel vastzitten aan zaken waar je niks mee te maken wilt hebben. Ik vind het eigenlijk oerstom dat je broer daar niet naar gevraagd heeft. Het is nog enorm logisch dat je van je bezit/huurobject een document wilt hebben met je rechten/plichten? Dat je moeder er niet aan denkt vind ik nog enigszins te verwaarlozen maar hij..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 13:29

Van moeders vind ik het ook dom want ik heb nog zo gezegd alles waar je je handtekening onder zet vraag je een kopie van, ja ik schrijf het op hoor het haar nog zo zeggen. Tja van mijn broer snap ik het helemaal niet , maar goed die snap ik al tijden niet meer dus dat is niet vreemd voor mij...

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:27

Kun je niet telefonisch een exemplaar/kopie van het contract opvragen, uit naam van moeder?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 16:01

Nou de bom is vandaag zo goed als gebarsten, maar dan bij mij :( .
Moeders maar even gebeld voor wat dingen en had dit dus wederom totaal niet zien aankomen, ze krijgt een maand eerder de sleutel, woningstichting heeft de oude keuken terug geplaatst, ze gaat overal akkoord mee. Ze weet het al bijna de hele week maar laat niets weten, waarom geen idee.
Broerlief heeft gezegd dat ze geen dubbele huur hoeft te betalen, natuurlijk de woningstichting doet ineens aan liefdadigheid. Dingen zoals gas-licht-water-telefoon-tv enzovoorts regel je toch pas als je er al gaat wonen, volgens mijn broer wel. Een vloer die je besteld hebt kan je ook zomaar een maand eerder laten leggen, die winkel zal vast wel niets te doen hebben. Ik kan praten wat ik wil, ze wil niet luisteren of dingen aannemen, ik vraag het wel aan je broer wat hij er van vindt. Prima heb gezegd dat als ze niets aan wil nemen ik er verder helemaal klaar mee ben. Het zal dan wel tijd worden dat ze thuis gaat komen van een hele koude kermis. Inwendig ben ik zo boos en zo teleurgesteld! |o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:09

Nou, duidelijke zaak dus: moeder en broer lossen het samen maar op +:)+

Stelletje tobberds bij elkaar zeg :n -O-

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:18

Citaat:
Daarom stel ik me nu zo op naar hem toe, laat het hem maar een keer voelen.

and.. how is that working for you?

Oftewel: En ....heeft het je wat opgeleverd deze houding? Je topic doorlezend zou ik zeggen van niet. En de enige die dat kan veranderen ben JIJ. Door niet op alle slaken zout te leggen, door je positiever op te stellen en wat cooperatiever te zijn. De beledigde partij te zijn, je eigen gelijk véél beter te vinden .. daarmee gooi je alleen maar olie op het vuur. En wie is er de dupe? Je moeder. En jij hebt alleen maar een zinloze ruzie met je broer.
Come on, every situation needs a hero - let it be you!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 16:39

Jannepauli schreef:
Citaat:
Daarom stel ik me nu zo op naar hem toe, laat het hem maar een keer voelen.

and.. how is that working for you?

Oftewel: En ....heeft het je wat opgeleverd deze houding? Je topic doorlezend zou ik zeggen van niet. En de enige die dat kan veranderen ben JIJ. Door niet op alle slaken zout te leggen, door je positiever op te stellen en wat cooperatiever te zijn. De beledigde partij te zijn, je eigen gelijk véél beter te vinden .. daarmee gooi je alleen maar olie op het vuur. En wie is er de dupe? Je moeder. En jij hebt alleen maar een zinloze ruzie met je broer.
Come on, every situation needs a hero - let it be you!

Ik voel met niets beter, nooit gedaan ook. Het valt me alleen gewoon heel erg op dat wat ik ook zeg niet voor waar aan wordt genomen. Ik was al even bezig om voor haar te kijken welke aanbieders wellicht beter waren voor haar t.o.v. die ze nu heeft. Iedereen weet dat je niet zo 1 2 3 een aansluiting hebt geregeld en dat daar gewoon een tijd voor staat. Dus ze weet ook dat het niet met een paar dagen geregeld kan zijn, laat staan op vrijdagmiddag regelen voor a.s. dinsdag...
Ze trekt nu heel erg naar mijn broer toe, ik weet gewoon (en mijn moeder diep in haar hart ook!) dat hij het gewoon niet waar gaat maken, dat heeft hij nog nooit gedaan en tot nu toe dus ook niet gezien de adviezen die hij geeft en dingen die hij zegt. Hoe kan je zo'n mensje nu adviseren om dat pas te gaan regelen als ze er gaat wonen en dat een woningstichting geen dubbele huur zal berekenen. Kom op zeg!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:45

Jullie zijn gewoon een stelletje eigenwijze stijfkoppen bij elkaar denk ik :P

Moeders is nog goed zeg je, je hebt je best gedaan om haar wat verstand in te praten, meer kan je niet doen. Ze heeft zelf gekozen voor de weg waar ze nu op zit. Je hebt nog mogelijkheden geboden om zaken te herzien maar ook dat pakt ze stijfkoppig niet aan.

Dan zal ze maar op de blaren moeten zitten en als ze er voor kiest om klakkeloos haar lot in handen van broer te leggen, dan is dat maar zo :j

Dan komt ze er wel achter wat er gaat gebeuren, leert ze weer wat van :)

En dan is het aan haar om daar een conclusie aan te verbinden: misschien is ze nu echt zover dat ze het maar achter de rug wil hebben, heeft ze al het gedoe er voor over en vindt ze het acceptabel dat ze in een flauw huisje terecht komt, dubbel lasten heeft en weet ik wat meer.

Haar keuze :j

Hoef je verder ook niet boos over te blijven. Ze heeft een keuze gemaakt en daar zal ze het zelf mee moeten doen :j

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 16:48

pmarena schreef:
Jullie zijn gewoon een stelletje eigenwijze stijfkoppen bij elkaar denk ik :P

Hoe kom je daar nu bij :P

Ik kan haar gewoon niet meer volgen, zo verstandig als ze voorheen was, alles overdenken en afwegen en nu doet ze maar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:57

Zomaar een gevoel :+

Je hebt je best gedaan, moeders wilde je hulp niet.

Kan met goed fatsoen nu nog maar 1 ding doen:

- accepteren dat ze domme keuzes maakt
- en van je af laten glijden, niet jouw probleem of ergernis van maken :)

Ze heeft gekozen, om welke reden dan ook, en houdt duidelijk aan deze keuze vast.
Waarom zou jij dan daar tegen gaan vechten. Het is klaar nu, ze heeft haar keus gemaakt :j

Ik zou het lekker laten rusten, handen er compleet vanaf trekken, met interesse (en popcorn...) volgen hoe het zich allemaal verder ontwikkelt en aan dit hele gebeuren rondom verhuis-beslommeringen gewoon geen woord meer vuil maken: dat is nu tussen haar en jouw broer, zoals ze wil :j

Laat moeders maar naar jou toe komen als ze toch bedenkingen krijgt, maar zelf totaal niet over beginnen, niet netig over doen, gewoon over alles dat met verhuizen te maken heeft heen praten en over gaan tot de orde van de dag zoals je voorheen ook deed :j

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 17:18

pmarena schreef:
Ik zou het lekker laten rusten, handen er compleet vanaf trekken, met interesse (en popcorn...) volgen hoe het zich allemaal verder ontwikkelt en aan dit hele gebeuren rondom verhuis-beslommeringen gewoon geen woord meer vuil maken: dat is nu tussen haar en jouw broer, zoals ze wil :j
Laat moeders maar naar jou toe komen als ze toch bedenkingen krijgt, maar zelf totaal niet over beginnen, niet netig over doen, gewoon over alles dat met verhuizen te maken heeft heen praten en over gaan tot de orde van de dag zoals je voorheen ook deed :j

Bedankt voor je advies, ga het proberen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 17:19

Hoop dat het lukt, geeft voor alle partijen de minste frustratie denk ik :j

En dan kan je gewoon op een fijne manier met moeder om blijven gaan :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 17:25

Jannepauli schreef:
En de enige die dat kan veranderen ben JIJ.

Heb hier nog even over na zitten denken tijdens het werk.
Ik kan hier in deze situatie niets meer veranderen, al had ik een aantal dingen graag anders gezien. Ik kan praten wat ik wil, voorbeelden uit de praktijk aandragen waar ze zelf ook weet van heeft en ze doet er niets mee.
Ik had het heel graag anders gezien allemaal, hoop ook nog steeds dat ik er met mijn gevoel compleet naast zit, dat ze het er wel naar haar zin gaat krijgen. Ik zal dan ook de eerste zijn om toe te geven dat ik er naast zat, alleen alles maar dan ook echt alles spreekt zo tegen.
Voorheen kon ik goed met haar praten, kwam ze ook echt met dingen aan waar ze over na had gedacht, nu vraag je aan haar heb je er goed over nagedacht, is dit echt wat je wilt? Dan krijg je geen bevestigend antwoord, meer ontwijkende antwoorden, van het moet maar, het zal mijn tijd nog maar duren enzovoorts. Antwoorden waar je 9 van de 10 keer niets mee kunt. Vraag je door dan krijg je een snauw.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:34

Heel veel sterkte met deze nieuwe situatie met het huis, denk ook dat helaas voorlopig je er maar niet meer
mee bemoeien even beter is....hoe moeilijk ook.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:16

Probeer het los te laten zodat de goede band met je moeder er niet onder lijdt, hoe moeilijk ook. Als je die band kwijt raakt door dit gehannes vergeef je het jezelf nooit.

Je broer weet het blijkbaar allemaal en je moeder klinkt moe en wil blijkbaar van het "gezeur" af zijn. Ik vermoed ook dat ze er tot op zekere hoogte naar uit kijkt een beetje opnieuw te beginnen, zodat ze de dood van je zus beter kan verwerken.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 08:29

Gisteravond maar bij moeders geweest om van alles te regelen wat betreft het doorgeven van adreswijzigingen. Ze gaf me gelijk wat betreft een aantal dingen zoals het moeten betalen van dubbele huur. Ze heeft het niet over mijn broer gehad en ik heb niet naar dingen gevraagd. Gewoon gedaan waar ik voor zou komen, even wat gedronken en weer naar huis.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:50

Meteen maar weer als woningzoekende registreren lijkt mij?

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:29

Hoop echt dat ze er geen vreselijke spijt van krijgt....

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:04

Ai, ai, ik hoop toch zo dat je moeder het naar haar zin gaat krijgen in haar nieuwe huis en dat de band tussen jullie gewoon goed blijft.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 08:51

Ja dat hoop ik ook, dat ik er gigantisch naast zat met mijn gevoel!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 11:08

Gisteren een enorme aanvaring gehad met mijn schoonzus, er werden allerlei dingen bijgehaald en gezegd die nergens opsloegen, kwam bij het nieuwe huisje van mijn moeder met wat dingen die ze nog moest hebben en formulieren die ze ook die avond nog nodig had, mijn schoonzus was er alleen, eerst een overdreven gedoe bij binnenkomst, toen begonnen de sneren te komen, heb eerst net gedaan of ik ze niet hoorde, maar op een gegeven moment haalde ze mijn man erbij, wij hebben een eigen zaak en het is op dit moment topdrukte, hij maakt gemiddeld een 80/90 uur per week al een poosje, voorlopig zal dit ook zo blijven tot de kerst voorbij is. Mijn man had nog geen ene keer zijn hulp aangeboden.. |o Ik werd zo pissig toen, vroeg ook wanneer moet hij komen dan? Kreeg daar geen antwoord op, ze bleef daar overheen praten, dus bleef zeggen dat ik nog geen antwoord had gekregen, ik zei toen ook van als hij een paar uurtjes slaapt 's nachts verwacht je dan dat hij komt helpen? Nee ze wist heel goed dat hij druk was en veel werkte maar het ging er om dat hij het niet had gevraagd, wat een onzin zeg, je kan heel makkelijk even bellen en vragen of je wat kunt doen, tuurlijk dat kan iedereen, alleen heeft het niet zoveel zin om dat te doen als je van te voren weet dat je niet kunt helpen al wil je nog zo graag! Als je het zo goed weet hoef je het ook niet aan te halen lijkt mij! Toen werd het overlijden van mijn zus er nog even bijgehaald, kreeg een sneer dat ik mijn verdriet niet met mijn broer deelde, nee dat heb ik gedaan met mijn man, andere zus die inmiddels geëmigreerd is en een hele goede vriend en zijn vrouw. Ik heb gewoon nooit die band gehad met mijn broer, hij ook niet met mij. Ik heb vaak genoeg aan mijn moeder gevraagd hoe of wat maar ze zei elke keer weer joh je hebt genoeg gedaan bij Antoinette en het verhuizen van Petra, plus jullie zijn al zo druk en je doet al zoveel voor mij het is goed zo, maar dat wilde mijn schoonzus niet horen want dat zou moeders nooit zo zeggen, nee tuurlijk ik ga daar over liegen.. Ze wilde me ook nog even verbieden om te komen helpen tijdens de dag van het verhuizen zelf, ik moest me er vooral niet laten zien, pech heb het aan mijn moeder beloofd en dan doe ik dat ook, al moet ik me vol proppen met pijnstillers om de dag door te komen.
Het mooiste van alles vind ik nog dat mijn schoonzus nu in eens wel van mening is om dingen te beslissen en vroeger als je om haar mening vroeg kreeg je steevast het antwoord ik ben maar aangetrouwd en dat is niet aan mij... De grootste onzin want zo heeft niemand van ons haar ooit behandeld alszijnde de koude kant en dat moest ze ook toegeven toen ik dat zei tegen haar.
Ik zal zo blij zijn als moeders over is naar het nieuwe huis en de rust weer een beetje terug is!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 11:20

Klinkt alsof je niet over je heen hebt laten lopen +:)+

Blijkbaar moest ze het even kwijt, even op haar plek gezet worden en hopelijk is de lucht nu weer geklaard.

Wel mooi dat het er op lijkt dat er in "huize broer" nu al druk gevoeld wordt betreffende de rompslomp van het verhuizen waarvan je vantevoren gewaarschuwd hebt dat hij het dan zelf mocht doen als hij dit per-sé door wilde drukken :P

Ben verder niet echt haatdragend ofzo maar wie zijn billen brandt....daar ben ik best wel een voorstander van O:)

Helemaal fraai dat je man erbij gehaald wordt zeg, ze mogen blij zijn dat jij nog komt helpen. Raar gedoe dat ze dan wel zegt dat jij niet welkom bent terwijl ze net zit te klagen over gebrek aan hulp :')

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 11:27

Als ik dit zo lees, zie ik een hele grote fout. Geen fout die ik niet begrijp of zelf zou maken, maar wel een die ik ga benoemen omdat je er misschien iets aan hebt en het je kan helpen om een volgende keer niet weer zo'n aanvaring met je schoonzus te krijgen.

Ik begrijp heel erg goed dat je boos werd toen ze over je man begon, maar jouw schoonzus en je man zijn allebei volwassen mensen die allebei gewoon Nederlands spreken (neem ik voor het gemak even aan). Als jouw schoonzus (of je broer, of je moeder, of de buurvrouw, of de dame achter de kassa bij de supermarkt, wie dan ook) een probleem heeft met jouw man moet die persoon daar jouw man op aanspreken en niet jou. Bij (jonge) kinderen is dat anders, daar kunnen de ouders op het gedrag worden aangesproken. Volwassenen kunnen dat gewoon samen oplossen. Blijkbaar vond je schoonzus het niet belangrijk genoeg om er contact met je man voor te zoeken, dus dan hoef jij de discussie al helemaal niet aan te gaan.

Dat jij je verdriet niet deelt met je broer is een zaak tussen jou en je broer, daar heeft je schoonzus niets mee te maken en ook niets van te vinden.

Ik snap dat die aanvaring het gevolg was van de stress van de laatste tijd en dat je ook verbaasd was over de onzin waar je schoonzus mee kwam en ik snap heel erg goed dat je daardoor in de verdediging schoot, maar je had je niet hoeven verdedigen. Je heb namelijk niets verkeerd gedaan en je man ook niet. Probeer een volgende keer niet direct te reageren maar eerst rustig na te denken over wat je schoonzus nou eigenlijk zegt, wat haar probleem is en met wie ze dat zou moeten bespreken. Als jij haar probleem niet als probleem ziet kun je dat zeggen. Als jij haar probleem wel als probleem ziet, maar jij bent niet degene die bij het probleem betrokken is, verwijs haar dan naar degene die er wel bij betrokken is. Als je mensen gaat verdedigen die er zelf niet bij zijn, gaat de ander 9 van de 10 keer door met de niet-aanwezige persoon aanvallen en krijg je alleen maar dingen te horen die je niet wilt horen en die de onderlinge relaties verder kunnen beschadigen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 11:34

in iedere familie is er wat...maar vooruitzien is niet verkeerd hoe leuk ze daar ook woont!
een levensloop woning , badkamer,wc en een slaapkamer op bg is een must zeker voor de toekomst met de huidige kabinet plannen. laat het rusten je hebt het geprobeerd allen zijn sommigen nog niet aan dat idee toe. maar maak nu al wel afspraken als er zorg nodig is hoe dat opgelost word.....dat niet net als hier steeds de zelfde er voor zal opdraaien! -O- ook al doe je het graag het is wel een last!