kinderen en hun streken.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

probabeest

Re: kinderen en hun streken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:23

tik voor de billen hebben ze hier ook zeker wel eens gehad maar heeft ook niet mijn voorkeur....soms halen ze echter zo het bloed onder je nagels vandaan (dat doet dan vooral de oudste) dat het echter wel eens voor gekomen is ja.
op dat moment helpt het misschien wel even maar een volgende keer is het gewoon weer raak, hard leers misschien of het werkt gewoon niet....

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 21:38

Dan kan ik mijn zoon wel 5x per dag een pak rammel geven, en ik denk niet dat dat de bedoeling is ;) Dat werkt dus echt niet...

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 21:44

Precies, het is gewoon niet echt de manier....
Er zit gewoon veel verschil in per kind of ze erg ondeugend zijn of niet.
Ach hier zijn ze beide erg sociaal en erg behulpzaam naar mens en dier, dat heb ik liever dan zo'n achterbaks ettertje naar andere kinderen, als ik dan moet kiezen die me dan maar een keer de rotzooi opruimen :')

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 21:48

Die kleine man van mij is spectaculair grappig en bovenal heel eerlijk !
Hij zit sinds een klein jaar bij de scouting en neemt dat survival gebeuren soms erg letterlijk . Verzameld van alles in zijn " geheime " lade boven .
Die lade is voor mij als z'n mamma niet geheim . Maar levert hilarische momenten op !
Zoals : een tijd geleden zag hij de vouw krat staan waarin ik glas potjes etc verzamel voor de glasbak , ik zeg jongen daar moet je niet aankomen als t breekt snijd je jezelf , ja maar mamma ik heb geen zakmes . Ik in zijn lade kijken , ja hoor het zakmes wat ik normaal gebruik voor op m'n werk .
Enige tijd later was ik mijn gel en haarlak ineens kwijt , ja hoor in zijn lade .
Of een rol koekjes weg uit de kast , ja hoor in zijn lade .
En zo verzameld hij tig dingen waar hij niks aan heeft .

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:17

Wat een lol, dat restaurantverhaal... zo is mijn dochter ook.. roept overal dwars doorheen 'mammaaaa ik heb gepoehoept!!!

Kwajongensstreken genoeg hier. Zoonlief is eigenlijk wel een voorbeeldkindje. Al heeft hij met 1,5 jaar ook weleens heel hard meegezocht naar mijn sleutels die in zijn loopauto bleken te liggen.

Dochterlief was bezig met zindelijk worden. Maar poepen deed ze altijd onder tafel. Dus ik riep nog lukt het? Waarop ze jaha zei.
Tot ze 5 minutem later met een groots taadaaa vanonder tafel sprong en zichzelf helemaal (incl haar) ingesmeerd had met sudocreme.. tja toen lukte dat streng kijken toch niet zo heel best.. het leverde wel prachtige foto's op en was achteraf met pindakaas eenvoudig te verwijderen.

Een week later had zoonlief ook een ideetje, oftewel kappertje spelen.. hij heeft de linkerkant van dochterlief haar haar afgeknipt. nu gaat zij al een half jaar met hypermodern kapsel door het leven.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 00:31

Kappertje spelen! Haha, mijn zus heeft het ook een keer gedaan bij mij.. Heb ik heel lang met een zijde lang haar (tot onder mijn schouder) en een zijde kort haar (tot mijn kaak) gelopen haha.. Sorry heb je niet zoveel meer aan daarna, maar wel een boze mams

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 08:56

Moet dit topic eens laten lezen aan de vader van mijn kids ! Die denkt nl dat alleen die van ons streken hebben .
Hij had verwacht dat ze netjes opgevoed geboren werden ofzo

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 09:11

Weten jullie ,op de een of andere manier denk ik dat de wereld zoveel gevaarlijker is geworden en kids nog tig keer ondernemender . Door wat op tv of internet voorbij komt !
Sommige dingen zijn werkelijk gevaarlijk die ik hier lees . Maar soms kun je dingen niet voorkomen als ze wat proberen .
Hier is de oudste een bijna voorbeeldig kind , terwijl de jongste vol deugnieterij zit
Hij moet ook veel meer gewaarschuwd worden . Ziet 0,0 gevaar

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 10:10

Wij gaan morgen emigreren.

Zoontje vond dat zijn Lego poppetjes wel wat moesten kunnen zien in het vliegtuig, dus heeft hij al zijn Lego poppetjes in mijn handtas gedaan.
Waren ook een paar knuffels die wel wat wouden zien dus die ook maar in de tas. Maar er was te weinig ruimte, dus haalde hij maar wat uit de tas, Mijn make-up, reserve batterij voor telefoon, sleutels.

En dan vraag je hem waarom hij dat er uithaalt; mama jij hebt geen kleurtjes nodig. (Make-up) jij bent zo al mooi. <3 probeer dan maar eens uit te leggen dat hij niets uit de tas mag halen.

Heb de tas met echt belangrijke spullen veilig opgeborgen! Had al een vermoeden dat hij er misschien aan kon gaan zitten.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 10:25

Mijn ouders hadden ook een mooi verhaal over mij. Ik was nog klein (ik kan me er zelf niks vam herinneren) en we waren naar het zwembad gegaan. Opa en oma waren ook mee. Uiteindelijk lagen we op de ligweide en iets verderop was een houten speeltoestel. Ik dus aan mn ouders vragen of ik in het houten speeltoestel mocht gaan spelen en ja hoor, dat mocht. Ik daar dus heen en ineens was ik weg! Ouders natuurlijk in paniek en snel naar het water toe. Opa ging naar de ingang omdat ik misschien naar buiten zou lopen. Wat nou bleek: iets verderop was nog een houten speeltoestel die niet in zicht lag. Ik mocht bij het houten speeltoestel spelen en ben zo doorgelopen naar de volgende. Want ja, die was ook van hout.

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 12:15

Slaan is niet altijd de oplossing. Duidelijkheid en grenzen aan geven wel. Hier krijgen ze ook heus wel een de spreekwoordelijke draai om de oren of schop onder hun kont maar dat heeft wel zijn grenzen. Ik spreek ze liever toe dan dat ik ze aankom. Wanneer dat toespreken niet helpt volgen er toch echt wel sancties. De meiden zijn 5 en 8 en begrijpen dus best al wel veel. Ik laat ze ook veel zelf doen. Manlief is van maandag tot vrijdag weg dus moet wel een beetje stuur over de meiden houden. Door ze taken te geven voelen ze zich verantwoordelijk en al heel groot. Onze meiden doen ook heus wel eens te lang door als het ons niet past maar dan een laatste waarschuwing en goed toe spreken heeft tot nu toe altijd nog geholpen ....

Opvoeden doet niemand bewust verkeerd en is de meest moeilijk taak van ons leven .......

Verwennen is verpesten zegt mijn collega vaak en daar ben ik het best mee eens ......

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 11:59

Zoonlief (nu 1,5) heeft een fascinatie voor de wc borstel en maakt regelmatig wc en omgeving “schoon”. Hij mag dus niet alleen in de badkamer komen. Want hij is een doerak die graag doet wat niet mag (Dl was/is een stuk makkelijker)

Per ongeluk een tube tandpasta laten liggen en vervolgens zat alles onder…

Dochterlief vond een tijdje tijdje terug dat ze knoopjes in haar haren had en kwam tot de conclusie dat deze er met de schaar uitgehaald moest worden (hoe ze tot die conclusie is gekomen?). Dus toen had ze aan 1 kant de haren op oorlengte ipv schouderlengte. Scharen goed weggeborgen en gelukkig is het niet meer gebeurd.

Ik ben overigens meer van het uitleggen dan van het afstraffen. En gelukkig heeft dat tot gevolg dat ik bijna nooit echt boos hoeft te worden. Vaak is het genoeg als ik zeg "moet mama boos worden?" of een consequentie eraan hangen als ze niet luisteren.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:31

voor het kostelijke vermaak nog maar eentje, uit een nog oudere doos..
dit verhaal is mij zo vaak vertelt door mijn vader en nog denk ik er met een glimlach aan terug.

Mijn vader had een vriendje Johan, of toen nog Johannetje natuurlijk zo op de lagere school leeftijd ergens eind jaren 50. Dat vriendenclubje was nogal van het kwajongensgehalte, met Johannetje voorop. Iets dat de school al een tijdje een doorn in het oog was (echt gewoon kwajongensstreken, niets 'onbeschofts of 'gevaarlijks').

op een dag besloten de 'heren' verstoppertje of tikkertje te gaan spelen. om goed buiten bereik te blijven klom Johannetje op het dak van de school.

Toen de bel ging dat de lessen weer begonnen was het wel duidelijk dat Johannetje gewonnen had natuurlijk. Maar het beviel hem er wel. Toen Johannetje niet in de les kwam en de Hoofdmeester toen vroeg waar hij was, was het groepje wel zo vriendelijk om de Meester te informeren dat Johannetje nog op het dak verbleef (ja, eerlijkheid duurt het langst natuurlijk).

Dus HoofdMeester naar buiten, roept omhoog:
Johan, kom onmiddellijk naar beneden!

waarop Johannetje tot veler vermaak roept:
As, je me nodig, dan kom je me maar hale!

-----

Volgens de school was het toen voor zowel
de school als voor Johannetje beter als Johannetje de school vroegtijdig zou verlaten

(wat hadden ze toch lieve bewoordingen voor van school gekieperd worden)..

Johannetje is later uitgegroeid tot een verantwoordelijke volwassen man, maar dit is een van de verhalen die tot op de dag van vandaag gedeeld wordt binnen de familie

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 10:07

Het is vooral leuk als je later dit soort verhalen weer hoort en denkt: deed ik ècht zo? Omdat je dan bent uitgegroeid tot een verstandig volwassen persoon.

Ik at vroeger wel een slakken uit de tuin, had honger. En ik ontsnapte geregeld uit de tuin en ging dan bij de buren naar de goudvissen in de vijver kijken. Ze vertelden weleens dat giraffe-proof hekken niet eens zouden helpen om mij binnen te houden. Verder was ik denk ik best onschuldig, maar zal eens navraag doen naar mijn streken. Heb er zelf geen flauw benul meer van eigenlijk :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 10:52

elenaMM77 schreef:
voor het kostelijke vermaak nog maar eentje, uit een nog oudere doos..
dit verhaal is mij zo vaak vertelt door mijn vader en nog denk ik er met een glimlach aan terug.

Mijn vader had een vriendje Johan, of toen nog Johannetje natuurlijk zo op de lagere school leeftijd ergens eind jaren 50. Dat vriendenclubje was nogal van het kwajongensgehalte, met Johannetje voorop. Iets dat de school al een tijdje een doorn in het oog was (echt gewoon kwajongensstreken, niets 'onbeschofts of 'gevaarlijks').

op een dag besloten de 'heren' verstoppertje of tikkertje te gaan spelen. om goed buiten bereik te blijven klom Johannetje op het dak van de school.

Toen de bel ging dat de lessen weer begonnen was het wel duidelijk dat Johannetje gewonnen had natuurlijk. Maar het beviel hem er wel. Toen Johannetje niet in de les kwam en de Hoofdmeester toen vroeg waar hij was, was het groepje wel zo vriendelijk om de Meester te informeren dat Johannetje nog op het dak verbleef (ja, eerlijkheid duurt het langst natuurlijk).

Dus HoofdMeester naar buiten, roept omhoog:
Johan, kom onmiddellijk naar beneden!

waarop Johannetje tot veler vermaak roept:
As, je me nodig, dan kom je me maar hale!

-----

Volgens de school was het toen voor zowel
de school als voor Johannetje beter als Johannetje de school vroegtijdig zou verlaten

(wat hadden ze toch lieve bewoordingen voor van school gekieperd worden)..

Johannetje is later uitgegroeid tot een verantwoordelijke volwassen man, maar dit is een van de verhalen die tot op de dag van vandaag gedeeld wordt binnen de familie

Dit vind ik nou 1 van de weinig WEL leuke verhalen in dit topic.
Mijn vader en zijn vriendje vroeger waren net zo, altijd kwajongensstreken op school zonder er anderen kwaad mee te doen. Ze zijn nu 65 en hebben het er nog steeds over :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 11:06

Ik ben aan het leren voor een opleiding die ik moet volgen voor mijn werk. Dat is best wel lastig met een kleine man (2.5) die ronddendert. Meestal leer ik als hij in bed ligt, maar als ik het vermoeden heb dat ie nog erg wakker is, dan probeer ik het ook wel eens savonds terwijl hij tv aan het kijken is. Ik zit dan ook op de bank.

Hij was gisteren Dora aan het kijken en daar heb je altijd een vos (Swieber) die komt 'stelen'. Kleine man was tevreden wat aan het rommelen met zn plastic gereedschapskoffer. Toen Swieber in beeld kwam zei hij: 'Ik ga Dora redden mamma! Ik jaag m weg met mijn hamer!' En voor dat ik doorhad wat er gebeurde rende meneer richting tv om een goede klap te geven op Swieber. De tv trilde ervan. :')

Toch maar even uitgelegd dat het niet de bedoeling is dat je met een hamer op de tv slaat. Nu was dit gelukkig een plastic ding. Maar zekerheid voor alles. :+

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 11:13

haha heerlijk topic.

Wij hebben altijd al van die lampionnetjes in de tuin. En als je die openmaakt zit er een soort van besje in. Nu had ik best veel van die besjes opgegeten. en wou mama ook laten proeven :'). die heeft toen in paniek alles afgebeld(nog geen internet toen) om te vragen of het giftig was haha. Het was gelukkig niet giftig :P.

Heb er ook nog wel eentje van mijn vader.
Mijn opa was best een erge dronkaard, een geweldige man, een held, maar hij dronk wel erg veel. Mijn vader had een fles jenever uit de kelder gehaald, vervolgens boven uit het raam geklommen om die fles in de schuur leeg te gooien en te vullen met water. toen weer terug door het slaapkamer raam zodat opa hem niet met de fles zag lopen. Nouja, het huis was te klein toen mijn opa het ontdekte haha.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 12:40

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 13:43

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:06

Ik had een keer mijn toen 3 en 4 jarige kinderen mee naar de Bristol, want ik had snel even een broek nodig. Ze waren superlief samen aan het spelen in het pashokje naast me, tot ik ze iets hoorde zeggen over douchen en even later door een kier mijn dochter voorbij zie rennen. Poedelnaakt. En ik had net een (te strakke, uiteraard :o ) broek om mijn enkels. Ik ben dus al hinkend met half opgehesen broek achter mijn naakte dochter aan gerend die zich verstopt had tussen een van de kledingrekken, ondertussen mijn zoon overtuigend zich niet óók uit te kleden. Het duurde even voor ik haar gevonden en aangekleed had, maar ik hoef er vast niet bij te vertellen dat we dus nooit meer naar deze winkel gaan.. :oo

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:16

Heerlijk die verhalen!!

Zoontje van net 3 en net zindelijk stond 2 weken geleden in de supermarkt......mijn zijn broek op zijn enkels!! Dus ik vraag: "Wat doe je nou?". Ik kreeg als antwoord: "Piemel kijken!"
Toch maar uitgelegd dat de winkel daar niet zo geschikt voor is :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:18

_O- En, zat hij er nog? :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:28

ow ja hier ook zulke heerlijke verhalen...
hier dacht ik ook kind ligt heerlijk op bed dus man lief en ik hangen heerlijk op de bank.
komt in ene ons zoontje van 3 zijn slaapkamertje uit en zegt gewoon pappa, mamma kijk eens ik heb gesmeerd. zat hij dus van kop tot kont helemaal onder de sudocreme :')

of dan heeft hij wasco krijtjes gehad van opa en oma, a fijn kind hele dag aan t kleuren geweest in zijn kleurboek en op papier.
a fijn 1 tel ben je ff aan t schoon maken, neemt hij even zijn kamer onder handen en komt hij vrolijk mam, mam, mam kom kom kom ik heb getekend :') heel zijn kamer muur vol gekladderd met wasco krijt

of dan loop je met een net zindelijk kind die overdag droog is in de kringloop.. en ja uiteraard op de kinder afdeling.
en was ik em kwijt had hij een potje gevonden, komt daarna hij heel vrolijk in ze blote billen met die pot met een drol aangelopen.
en zegt hij kijk eens mamma ik heb een dikke drol gedaan _O- _O-

en ja wel meer van dat soort geniale dingen :P

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:35

Die laatste 3 verhalen zijn echt geweldig :D

Toen ik in groep 2 zat zei onze juf altijd rustig lopen in de gang anders passen niet alle voetjes tegelijk in de gang!

Vriendinnetje en ik hadden bedacht dat we dan maar eens gingen tellen hoeveel voetjes er in de gang passen. :D Dus wij na de pauze voetje voor voetje naar het lokaal toe en trots vertellen dat er echt wel heel veel voetjes in de gang passen en dat we dat net hadden geprobeerd! Natuurlijk waren we veel te laat en moest ik met mijn rug naar de klas zitten :=

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 13:56

SAKKIA schreef:
En het galopperen in het weiland e.d. van de zoon van TS, is mij een iets te sterk verhaal :o

Ben dus niet de enige die dit een 'broodje aap' verhaal vindt :+

Vind sommige verhalen wel grappig, maar ik lees hier ook dingen die ik echt niet hoefde te flikken thuis haha :')