Rook jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rook jij?

Ja
187 (19%)
Nee
689 (72%)
Soms
78 (8%)

Totaal aantal stemmen: 954

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:52

Is dampen hetzelfde als zo'n e-smoker? Want ik kan echt niet bedenken wat iemand daar nu tegen kan hebben. Daar heb je als omstander totaal geen last van.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:54

NatasjavE schreef:
Wat is dampen? :o?

Even gekopieerd van de site van de winkel waar ik mijn spullen haal:

Een elektronische sigaret bestaat uit een accu en een verdamper.

Door de accu te activeren wordt de gloeispiraal in de verdamper verwarmt.
In de gloeispiraal (coil) ligt een vezel draad (wick). De wick transporteert een vloeistof (E-liquid) naar de gloeispiraal, waardoor de vloeistof verdampt als de gloeispiraal verhit wordt. Tijdens dit proces vindt er dus geen verbranding plaats van tabak en filters maar verdamping van een vloeistof. In de volksmond noemen we elektronisch roken dan ook “ dampen”.

Doordat er geen verbranding plaatsvindt, krijgt u geen teer en andere carcinogene stoffen binnen. De damp van een elektronische sigaret is nagenoeg geurloos en snel vervlogen, hecht niet aan uw gebit, en is vrijwel niet storend voor uw medemens.

Het gebruik van een elektronische sigaret is vele malen minder schadelijk als het roken van tabak, en is ontworpen als een alternatief om het roken van tabak te vervangen. Een damp vloeistof bestaat voornamelijk uit Propyleen Glycol, smaakstoffen en nicotine (niet in 0mg)

U kunt kiezen om een E-liquid te gebruiken met nicotine. De nicotine zorgt voor het rookgevoel achter in de keel tijdens het inhaleren. Hoe minder nicotine u gebruikt in een elektronische sigaret, hoe minder rookgevoel u zal ervaren. Wij adviseren om met een nicotine gehalte te beginnen wat past bij uw huidige rookgedrag, en dit rustig af te bouwen tot zo min mogelijk/geen nicotine.

Gemiddeld nicotinegehalte advies:

* Zware roker: 18/16 mg nicotine (25+ sigaretten per dag)
* Gemiddelde roker: 11/12 mg nicotine (10-25 sigaretten per dag)
* Lichte roker: 6mg nicotine (0-10 sigaretten per dag)
* Gezelligheid roker: 0 mg nicotine

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:55

Nee. Ik rook niet (gelukkig). Ben nog maar 14, maar weet nu al dat ik er niet aan wil beginnen, het stinkt, het is duur en slecht voor je.

_San87_

Re: Rook jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:55

Gewoon een e-smoker dus.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:03

Ja ik rook ook. Wel van plan dit jaar nog (samen met moeders) te gaan stoppen.
Bovengenoemde argumenten, kost geld, slecht voor je gezondheid, etc.

Ik weet niet of ik het onder nut mag noemen, maar ik heb wel periodes gehad dat ik er rustig van werd.
Waarschijnlijk meer placebo/toegeven aan verslaving dan dat het werkelijk zo was.
Maar heb momenten gehad dat ik zo druk in mn hoofd en lijf was, dat roken ff dat rustmomentje was. Even zitten en een sigaret roken bv.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:06

_San87_ schreef:
Gewoon een e-smoker dus.

Nee, een e smokerig is een wegwerp dingetje

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:07

Oh, nou. Ik noem alles wat op bovenstaande lijkt een e-smoker en iedereen weet wat ik bedoel :+.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:15

Adindaa schreef:
Nee ik rook niet.
Ik vind het ontzettend vies en daarbij is het ook zonde van je geld.

Precies bovenstaande.
Mijn ouders rookte enorm veel en dat vond ik verschrikkelijk, ben er gelijk van genezen!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:15

Is voor mij ook een e-smoker haha!
Stalgenoot heeft er vandaag nog mee zitten roken in mijn auto en ik heb helemaal niks geroken!!

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:19

Nee ik rook ook niet. Het is vies, alles gaat stinken, het is slecht voor je en nog eens duur ook. Ben ook heel blij dat mn vriend is gestopt met roken. Bahbahbah

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:23

Heb in het verleden wel gerookt, Soms een tijdje iets meer maar over het algemeen een 'gezelligheids' roker, dus op feestjes en dergelijke. Nu heb ik afgelopen maand een heftige long ontsteking gehad, en weet ik zeker dat dat gezelligheidsroker zijn echt voorbij is, gevoeld hoe verschrikkelijk het is als er iets met je longen niet goed functioneert. Moet er niet aan denken om dat de rest van mijn leven te moeten ervaren, en dat zijn die sigaretten me absoluut niet waard.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:32

Geryon schreef:
UhNee schreef:
Waarom is dit asociaal? Het is openbaar terrein.... Ik vind het pas asociaal dat jij dit asociaal vind....

Omdat je diegene zijn longen er ook mee schaadt.. Ik vind het eigenlijk ook best asociaal, zou dat zelf nooit doen.

Precies dit dus.. Prima dat je je eigen gezondheid wilt schaden, maar blijf alsjeblieft van de mijne af. En dat ik dan maar verderop moet gaan staan wanneer iemand direct naast me een sigaret aan steekt? Omgekeerde wereld in mijn ogen, de roker veroorzaakt de overlast, niet ik.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:35

Nee ik rook niet en absoluut geen plannen om er aan te beginnen..

Ten eerste omdat ik het ontzettend vind stinken
Ten tweede omdat ik al niet tegen de rook kan, ik krijg het er ontzettend benauwd van
Ten derde omdat ik het geld liever in mijn zak hou :)

Verder no offence naar de rokers toe hoor, iedereen mag zelf bepalen of hij rookt of niet :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:51

RoodZonnetje schreef:
Precies dit dus.. Prima dat je je eigen gezondheid wilt schaden, maar blijf alsjeblieft van de mijne af. En dat ik dan maar verderop moet gaan staan wanneer iemand direct naast me een sigaret aan steekt? Omgekeerde wereld in mijn ogen, de roker veroorzaakt de overlast, niet ik.

In het openbaar roken mag gewoon, het is veel handiger om je eigen verantwoordelijkheid te nemen dan te proberende wereld naar je hand te zetten :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:53

En dan nog; dan ben ik zo 'beleef' (eigenlijk zwak) om te zorgen dat ik buiten ergens sta waar niemand er last van heeft en dan komt niet roker aanlopen en naast me staan. En dan pas gaan zeuren.
Ja sorry, maar ga jij even lekker bij de andere niet rokers staan?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 23:00

AmyII schreef:
En dan nog; dan ben ik zo 'beleef' (eigenlijk zwak) om te zorgen dat ik buiten ergens sta waar niemand er last van heeft en dan komt niet roker aanlopen en naast me staan. En dan pas gaan zeuren.
Ja sorry, maar ga jij even lekker bij de andere niet rokers staan?

Ja hallo, mensen moeten toch altijd íets te klagen hebben. Een dag niet geklaagd is een dag niet geleefd! :Y) en uiteraard dan precies zo staan dat de wind naar hun toe komt ipv aan de andere kant :+

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 00:58

Yv_ schreef:
Instelling veranderen Emerald :j. Niet denken "ojee, het gaat niet lukken", maar denken "i can do it". Dan gaat het je een stuk gemakkelijker af :). Zolang die ojee erin blijft, sta je er niet volledig achter en slaagt de stoppoging niet.

Nicotine verslaving is nl. met 48 uur weg. De moeilijke momentjes zitten gewoon in het hoofd.
Bij mij was het in de verloren uurtjes, ik wist niet wat ik met mijn handen aan moest.

Ik ben weer gaan roken door een te gezellig verjaardagsfeestje met teveel wijntjes, toen zat ik ineens aan de sigaren .En sindsdien zelf nog niet genoeg achter een nieuwe poging gestaan. De lichamelijke verslaving is niet het moeilijkst, het is meer de gewenning.

Oh, geloof me, al vaak gedaan. Ik krijg het het moeilijkst na maanden... stom he? Weet ook niet wat het is, maar met de e-sig wordt het al een stuk makkelijker. In elk geval niet meer de teer en andere troep. De nicotine is nog niet eens het ergste van de de sig... Ik krijg voornamelijk zin als ik hard gewerkt heb, bijv in de tuin of zo... K*t verslaving...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 07:43

ik rook niet

heb wel echt jaaaaaaarenlang gerookt en periodes heel flink ook, pakje per dag :=
4,5 jaar geleden ben ik gestopt. Ik ben blij :D Ik krijg na enkele maanden al meer lucht, kon beter ruiken enz.
en na verloop van tijd werd mijn smaak ook helemaal anders. Dus kon meer genieten van eten enz

Als je ongeveer een jaar gestopt bent dan gaan rokers ineens vreselijk stinken, om misselijk van te worden. Maar ook dat was weer tijdelijk nu ruik ik ze wel, maar ga er niet van kokken en kan ze beter handelen. (bijna iedereen om mij heen rookt)

Tja wat zal ik zeggen, ik ben niet tegen rokers, ik denk doe gewoon wat je goed dunkt. Als je dat wil moet je dat doen. Mits ik er niet heel overdreven last van heb (bijv roken in mijn auto of zo, echte no go) Raad ik je aan om te stoppen? Ja zeker wel :j
Het is namelijk echt een bevrijding :j Je voelt je beter, je hebt meer lucht, ruikt dingen intenser en je smaak wordt vele malen beter
En dan heb ik het in eerste instantie nog niet eens over hoeveel geld het je scheelt en hoe fris jij zelf weer gaat ruiken (mits hygiene op orde)
stoppen is een win win situatie dus. Alleen het werkt alleen als je er zelf 100% achter staat anders gaat het toch nooit lukken

ps. en ik vind sommige niet-rokers ook zeikerds hoor, hoe anti mens kan je zijn??

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 07:48

Nee, niet meer. Sinds mijn zwangerschap zijn wij beide gestopt en daarvoor rookte ik vijf jaar. We blijven na de zwangerschap ook gewoon gestopt, ik begrijp niet waarom ik er ooit aan ben begonnen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 07:49

Ik ben al bijna een jaar gestopt en ben er zo blij mee!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 07:50

Ik rook ook niet meer. Ben 1,5 jaar geleden gestopt na 16 jaar roken. wat een verademing! Echt waar!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:16

RoodZonnetje schreef:

Tja als ik buiten sta te roken en je hebt er last van zul je ergens anders moeten gaan staan ja. Goh, als ik me zo op zou winden elke keer als ik ergens last van heb buiten dan wordt het leven er niet veel leuker op hoor. Het is een vol land en je zult altijd wel een keer last van een ander hebben als je buiten bent, dat is niet anders.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:21

Ik heb nooit zelfs maar een trekje genomen en ook nooit van plan. Ik vind roken echt vreselijk smerig :r
Mijn vader rookte vroeger altijd in de auto en ik werd er altijd kotsmisselijk van. Als ik achter iemand loop die een sigaret vast heeft dan krijg ik het al benauwd en wacht ik ook even totdat ze weg zijn.
Ik zou ook nooit een vriend willen die rookt :n

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:35

Ja ik rook [weer].Was 6 maanden gestopt en was altijd ziek,zwak en misselijk,kreeg de ene blessure na de andere,energie was weg,werd vaak verkouden,voelde me ongelukkig en eenzaam.Het stoppen met roken was voor mij dus geen succes.
Nu rook ik alweer ruim 1 jaar en voel me keigoed,niet meer ziek,verkouden en geen blessures meer.
Mijn H.A zei: sommige mensen moeten gewoon niet stoppen met roken.Een domme opmerking? Nee ik vind dat hij gelijk heeft.

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:55

In het weekend als ik een feestje heb ofzo!