de kinderen van mijn man...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:45

Gittekit schreef:
Heel eerlijk, gut wat heb ik medelijden met die meiden. Je vader komt thuis met een meid die van dezelfde leeftijd is als jijzelf. Die trekt ook nog eens praktisch meteen in. Ik kan heel goed snappen dat dit klapt eigenlijk.

Dat ze verwend zijn is jouw man zijn eigen schuld. De jongste is overigens 20 en dus voor de wet ook nog niet financieel onafhankelijk. Ik vind jouw man eigenlijk vooral de slappe oetlul in dit verhaal. Ik snap heel goed dat die meiden zich vervangen voelen als je vader thuis komt met een meisje van je eigen leeftijd en daar ook een nieuw kind mee wil.

Dat niet willen zien van jouw kant, kan ik ergens begrijpen. Maar zijn kinderen horen altijd nummer 1 te zijn. Mijn vader heeft die grap ook 1 x uitgehaald. Een nieuwe vriendin die het allemaal maar stom vond dat ik alimentatie kreeg. Behoorlijk jaloers was op mij en mijn zussen ook. Ook al zijn wij heel behoorlijk opgevoerd en heel netjes.. Wij werden daar ook niet leuker van. Het gevoel om afgewezen te worden door je vader vanwege zijn nieuwe liefde is een heel intens verdrietig gevoel.

Overigens ben jij ook niet hun moeder, gezien je van dezelfde leeftijd bent kan je ook al helemaal niks over hen zeggen. Ik krijg ook het hele bericht het gevoel dat je flink op hen neerkijkt. Betreffende het laat opstaan, financiën en vooral ook je gebruik van dure woorden waar je heel trots op bent.

Ik krijg naar aanleiding van dit topic vooral echt heel veel medelijden met zijn dochters. Die idd ook zeker dingen fout doen, maar waar dat gedrag vandaan komt lijkt me goed te begrijpen.

Dit zal vast niet zijn wat je wilde horen, maar dan maar even de advocaat van de duivel zijn.

(Helaas) moet ik me hier bij aansluiten

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:46

Ik ben niet voor een traditionele rolverdeling maar als een stel zich daar het beste bij voelt wie zijn wij dan om te zeggen dat iemand zijn Hand op houdt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:48

MissBambi schreef:
Ik ben niet voor een traditionele rolverdeling maar als een stel zich daar het beste bij voelt wie zijn wij dan om te zeggen dat iemand zijn Hand op houdt?

Als zij dat wil doen moet ze dat vooral doen. Maar je moet dan niet kwaad worden als zijn dochters dat ook doen.

Dat is niet fair

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:50

Ik spreek ook van een ROL verdeling. Taken verdeeld. Ik lees nergens dat dochter ook maar iets doet??

Ts volgt een opleiding, Heeft stage en doet het huishoudelijk werk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:53

Maar als de relatie al dusdanig verstoord is, ben je als 'boze stiefmoeder' nog in staat om alles realistisch te bekijken en te verwoorden?

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:00

Misschien is het inleven in de dochters voor ts niet heel moeilijk:

Ts, stel je toch eens voor dat jouw eigen vader thuiskomt met een nieuwe vriendin die net zo oud is als jij en ook nog eens komt vertellen dat er een broertje of zusje komt, terwijl jijzelf ook misschien al wel zwanger bent. Daarnaast zegt zijn nieuwe vriendin ook nog eens heel charmant tegen jouw vader: geef haar verder maar geen cadeau's of andere dingen meer (ervan uitgaande dat je een goede band met jouw vader hebt en je ook nog weleens iets leuks krijgt toegestopt) want we willen zelf nog een kindje dus we kunnen alles zelf goed gebruiken...Dan vragen jouw vader en vriendin ook nog eens getuige te zijn op de bruiloft en gezellig te zijn...succes zou ik zeggen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:03

Anoniem schreef:
pmarena schreef:
Het zal toch je man moeten zijn die hier even heel goed aan alle partijen duidelijk zou moeten maken dat iedereen elkaar dient te respecteren, en wie dat niet doet de consequenties laat voelen :j

Jij hoor te accepteren dat vader er zelf voor gekozen heeft om op een bepaalde manier met zijn dochters om te gaan.

Ik vind het ook belachelijk dat hij zoveel geld aan ze uitgeeft en je kan er best met hem over praten, dat recht heb je absoluut gezien jullie nu samen verder door het leven gaan en je over uitgaven hoort te kunnen praten, maar het is wel aan hem om te beslissen of hij het wel of niet fijn vindt om zijn dochters geld toe te stoppen. Waarna het vervolgens weer aan jou is om te beslissen wat daarvan de consequenties zijn voor jou ;)

Of de meiden het nu leuk vinden of niet, ZIJ dienen te respecteren dat hun vader er voor gekozen heeft om samen met jou verder te gaan. En dat het huis nu dus in eerste instantie van hun vader en jou is, en dat zij nu op bezoek komen in JULLIE huis.

Hoe het voorheen ook is geweest, hoe ongelukkig het ook is geweest dat hun vader hen niet heeft verteld dat je er zou komen wonen, hoe erg jullie elkaar ook niet liggen doet niet ter zake: het is nu eerst en vooral het huis van jou en hem samen en dat zullen ze moeten respecteren.

Dus ondanks dat je in principe een beetje buiten de opvoeding moet blijven, is het toch echt wel zo dat jij en je man samen de huisregels bepalen en dat zij zich daar aan dienen te houden!

Als het goed is gaan die meiden ooit op zichzelf wonen...jij en hun vader moeten nog jaren samen verder dus voor de lange termijn is dat toch echt belangrijker dat het JULLIE huis is en niet dat van hen.

Zoals al meer mensen hebben gezegd is het vooral belangrijk om met je man op 1 lijn te komen over de huisregels, dat ze normaal tegen je kunnen doen en zo niet dan... en je man moet dit dan ook heel actief uitvoeren zodat de meiden even een stukje opvoeding krijgen in de nieuwe situatie.

Maar daarvoor moet je man er echt achter staan: samen plannen maken dus, zoek uit wat je man wil, wat jij wilt, wat fair is tegenover de meiden en sta daar samen achter en voer het uit :j

Jij bent zeker geen kind van gescheiden ouders? Geloof me als kind van gescheiden ouders weer ik dat het niet zo simpel ligt zeker als het leeftijds verschil zo klein is...

Want....? Als een vrouw bij een man gaat wonen en dat dus haar hoofdverblijf is, dan heeft ze niets te vertellen in haar eigen huis omdat een kind dat af en toe op bezoek komt, de baas hoort te zijn...?

Je kan toch moeilijk verwachten dat de vrouw bvb. zorgt voor zowat het hele huishouden in haar (hun) huis, en dat een "gast" dan even alles ondersteboven gaat trekken. Zo werkt dat niet :)

Dochters zullen toch echt moeten respecteren dat het huis van vader en vriendin is die er samen oud willen worden, en dat zij er alleen tijdelijk verblijven en zich aan moeten passen aan de regels van de hoofdbewoners.

Dat niet verwachten / doen is geen optie want dan wordt de situatie onhoudbaar. TS heeft ook recht op een fijne eigen thuisbasis :j

Als ze gewoon eerlijke regels stellen is er ook niets aan de hand. Stel dat dochters voorheen vanalles zomaar uit de koelkast trokken en de nieuwe vrouw wil dat niet: dan kunnen ze best het fatsoen opbrengen om het even te vragen of ze iets mogen pakken. Hoe groot is die moeite nu :)

Als nieuwe vrouw dan ook maar niet flauw er over doet, dat is wel essentieel natuurlijk :=

Als de dochters ook een beetje aan hun vader denken dan beseffen ze dat ze blij mogen zijn dat hij iemand heeft gevonden met wie die blijkbaar oud wil worden, anders zit hij straks helemaal alleen want zij zullen toch ook een eigen leven willen opbouwen.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 10-09-14 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:03

Mijn vader heeft een vriendin gehad van mijn leeftijd (ik ben 27)
Die dacht ook even moedertje te kunnen spelen over mij.
Nou.. Ik kan je vertellen.. Dat laat je koken vanbinnen.

Zij vertelde ook dat mijn (overleden) moeder dit zo had gewild.
Ik heb haar ook meerdere malen een mep willen verkopen.

Maar dit nooit gedaan.

En om eerlijk te zijn, mijn vader koos voor z'n dochters.
Ik weet niet hoe oud je man is, maar ik vond het ook alles behalve gezond dat mijn vader (50) een vriendin had net zo oud als m'n zus..(niets tegen leeftijdsverschil mijn vriend en ik schelen ook 13 jaar.)

Ik denk dat dit een situatie is die zo zal blijven.

Jullie hadden vriendinnen kunnen zijn, en dan wringt het gewoon in de situatie waar jij nu in zit.

Heel lastig, maar ik zou me niet bemoeien met die meiden.
Ik spreek uit eigen ervaring.
Mijn vader kwam hier op bezoek, maar haar met d'r betutteling ging ik uit de weg..
Ik laat me nml niet de les lezen door een 29 jarige omdat ze toevallig de vriendin van m'n pa was.

M'n pa kon mij op dingen wijzen als hij het ergens niet mee eens was, niet zij!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:08

Kipje39 schreef:
Mijn vader heeft een vriendin gehad van mijn leeftijd (ik ben 27)
Die dacht ook even moedertje te kunnen spelen over mij.
Nou.. Ik kan je vertellen.. Dat laat je koken vanbinnen.

Zij vertelde ook dat mijn (overleden) moeder dit zo had gewild.
Ik heb haar ook meerdere malen een mep willen verkopen.

Maar dit nooit gedaan.

En om eerlijk te zijn, mijn vader koos voor z'n dochters.
Ik weet niet hoe oud je man is, maar ik vond het ook alles behalve gezond dat mijn vader (50) een vriendin had net zo oud als m'n zus..(niets tegen leeftijdsverschil mijn vriend en ik schelen ook 13 jaar.)

Ik denk dat dit een situatie is die zo zal blijven.

Jullie hadden vriendinnen kunnen zijn, en dan wringt het gewoon in de situatie waar jij nu in zit.

Heel lastig, maar ik zou me niet bemoeien met die meiden.
Ik spreek uit eigen ervaring.
Mijn vader kwam hier op bezoek, maar haar met d'r betutteling ging ik uit de weg..
Ik laat me nml niet de les lezen door een 29 jarige omdat ze toevallig de vriendin van m'n pa was.

M'n pa kon mij op dingen wijzen als hij het ergens niet mee eens was, niet zij!

Mijn ouders Zijn ook beide hertrouwd en ik tolereer van beide net zo min dat ze mij de les lezen. Helpen en advies geven mag altijd op een fatsoenlijke manier. En beide zijn met een man/vrouw van dezelfde leeftijd getrouwd.
Ik ben van menig dat dit anders is als er kleine kinderen in het spel zijn. Maar bij pas bij elkaar boven een bepaalde leeftijd vind ik dat je je niet direct met de opvoeding mag bemoeien van je stiefkinderen. Uiteraard vind ik wel dat dit met je partner te bespreken moet zijn als er dingen voordoen die je die je dwars zitten, maar niet direct naar de kinderen toe. ;)

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:10

Anoniem schreef:
Sorry TS, niet "die kinderen" die maar net iets jonger zijn dan jij, maar jij zelf hebt hier imo flink die trap onder je gat nodig. Jij hebt niets te maken met de (her-)opvoeding van volwassenen meiden. Als jouw man zijn kinderen financieel wil ondersteunen is dat zijn keuze en is het zeker niet aan jou om "de geldkraan dicht te draaien". Als je daar moeite mee hebt, had je niet (in gemeenschap van goederen) moeten trouwen, dan gaat het niet van jouw geld af. Dan ook nog fysiek geweld gebruiken?
En nu klaag jij? Euhhh sorry, maar someone needs a reality check!
Als ik jouw verhaal lees krijg ik het gevoel dat jij op hen neerkijkt en jaloers bent op de aandacht, liefde en het materiële wat je man zijn dochters van hem krijgen.
Als mijn vader met een nieuwe vrouw op de proppen komt, ongeacht van welke leeftijd, heeft deze dame niets te maken met hoe het er tussen ons aan toe gaat. Zou ze dat wel doen, heeft ze aan mij ook een leuke. Zou ik een man treffen met kids, dien ik me imo ook buiten de opvoeding en afspraken te houden, of ik het er nou mee eens ben of niet.

Hmm, dus als mijn vader een jongere vrouw trouwt en ik daar niet blij mee ben, is het dus oke dat ik door haar spullen ga opzoek naar zwangerschapstesten, haar uitscheld en zwart praat als ze ook maar naar me kijkt, te laat kom op de bruiloft van mijn vader waar ik een belangrijke taak heb, de bruiloft verpesten, m'n vader aanvallen op het moment dat hij commentaar op me heeft, etc...

Als iemand, ongeacht of het de kinderen zijn van de man waarmee ik trouw, mij zo zou behandelen... doe ik daar wat aan... dan ga ik niet tegen mijn man zeggen dat hij ze beter op moet voeden, dan ga ik zelf op een volwassen manier in gesprek. Natuurlijk (indien ze niet in gemeenschap van goederen getrouwd zijn) geld dat niet voor geldzaken en dergelijken.

Hartstikke rot voor de kinderen dat hun vader een jongere vrouw trouwt, en dat ze even niet volle 100% aandacht van pappie krijgen, maar zo is het leven nu eenmaal. Jij zegt hier praktisch dat ze maar niet had moeten trouwen op de man waar TS verliefd op is om die dochters. Dochters die ook gewoon volwassen vrouwen zijn.

Het gebruik van fysiek geweld is natuurlijk niet goed te praten, maar ik kan me ergens ook wel voorstellen dat de emmer op zo een moment overstroomt.

TS, ik wens je veel geluk toe en hoop dat zijn dochters jullie niet uit elkaar drijven. Naarmate ze ouder worden zullen ze misschien inzien dat waar ze nu mee bezig zijn niet kan. Sterkte ermee!
Laatst bijgewerkt door Solmyrkvi op 10-09-14 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:10

Niet tolereren dat je de les gelezen wordt (dat tolereer ik nu van mijn ouders al niet meer. Ik zorg voor mezelf, ze hebben me niks meer op te dragen.) is nog wat anders dan niks tolereren.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:11

ben benieuwd ook over 13 jaar (ongeveer?) als hij met pensioen gaat, ben je dan ook in staat je eventuele gezinnetje te onderhouden? want van zijn aow met eventueel pensioen, dat is niet dezelfde levensstandaard als nu.. en thuisblijven in traditionele rolverdeling kun je dan ook vergeteten omdat jullie door zijn inkomen dan waarschijnlijk boven een uitkering voor jouzelf zit..

en ook al heb je een opleiding.. als je daar 13 jaar lang (omdat je traditioneel kiest) mee gaat thuiszitten is die kennis verouderd en willen ze iemand vers van de opleiding en over 20 jaar als hij misschien thuiszorg nodig zal hebben en dat niet meer vergoed wordt? hij zit immers in de babyboom generatie en dan nog het staartje ook.. dus de slechts mogelijke tijd voor pensioenen.. pas over een jaar of 25-30 zullen de effecten van de babyboom afnemen.

een traditionele rolverdeling op jouw leeftijd en de omstandigheden lijkt mij niet slim.. dat kost je je plek op de arbeidsmarkt die je juist binnen enkele jaren al heel hard nodig zult gaan hebben schat ik in.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:15

Dat vind ik dus ook.
Maar zij dacht ff alles te bepalen.. Hoe ik tegen m'n pa deed.
Ik heb een x een hele avond op m'n pa zitten wachten, dus ik zei dat hij op z'n minst even af had kunnen bellen.
Mocht van haar niet zo brutaal doen.
WTF :') ben geen 10 ofzo.
Zulke dingen had zij.

Mijn vriend mag echter mijn zoontje uit een eerdere relatie wel terecht wijzen.
Dat is een klein kind, en wij vormen een gezin in een huis.
Met nog een gezamenlijk kindje op komst.
Dat vind ik heel anders.

Moos99

Als ik het verhaal lees,(en dat is natuurlijk wel alleen jou kant) krijg ik zelf spontaan zin deze meiden een knal te verkopen. Ze klinken echt verschrikkelijk. Maar ik weet natuurlijk niet HUN kant van het verhaal en ik weet wel meer over niet boteren met de nieuwe vrouw van je vader. Dat kan ook erg vervelend zijn. In dit geval geloof ik niet dat geheel aan mij ligt, gezien de man van mijn moeder juist een tweede vader voor me is waar ik nooit problemen mee heb gehad, terwijl ik daar notabene bij heb gewoond als vervelende puber. Ze hebben geen recht om zich te misdragen tegenover jou, maar ik raad je aan je niet te bemoeien met hun levens of dingen tussen hen en de vader. Uit ervaring :D daar moet je vanaf blijven. Voor de rest zou ik ook voor mezelf opkomen als ze persoonlijk tegen jou respectloos zijn.

FriesWytske

MayDayParade schreef:
Hmm, dus als mijn vader een jongere vrouw trouwt en ik daar niet blij mee ben, is het dus oke dat ik door haar spullen ga opzoek naar zwangerschapstesten, haar uitscheld en zwart praat als ze ook maar naar me kijkt, te laat kom op de bruiloft van mijn vader waar ik een belangrijke taak heb, de bruiloft verpesten, m'n vader aanvallen op het moment dat hij commentaar op me heeft, etc...

Als iemand, ongeacht of het de kinderen zijn van de man waarmee ik trouw, mij zo zou behandelen... doe ik daar wat aan... dan ga ik niet tegen mijn man zeggen dat hij ze beter op moet voeden, dan ga ik zelf op een volwassen manier in gesprek. Natuurlijk (indien ze niet in gemeenschap van goederen getrouwd zijn) geld dat niet voor geldzaken en dergelijken.

Hartstikke rot voor de kinderen dat hun vader een jongere vrouw trouwt, en dat ze even niet volle 100% aandacht van pappie krijgen, maar zo is het leven nu eenmaal. Jij zegt hier praktisch dat ze maar niet had moeten trouwen op de man waar TS verliefd op is om die dochters. Dochters die ook gewoon volwassen vrouwen zijn.

Het gebruik van fysiek geweld is natuurlijk niet goed te praten, maar ik kan me ergens ook wel voorstellen dat de emmer op zo een moment overstroomt.

TS, ik wens je veel geluk toe en hoop dat zijn dochters jullie niet uit elkaar drijven. Naarmate ze ouder worden zullen ze misschien inzien dat waar ze nu mee bezig zijn niet kan. Sterkte ermee!

Wie zegt dat het allemaal waar is wat ts zegt. Ik heb eerlijk gezegd mijn twijfels bij haar verhaal. Ook omdat ze hier helemaal niet meer reageert en vanavond nog wel online is geweest.

Ayasha
Blogger

Vreemd dat je dat heel anders vindt, behalve de leeftijd is er niks anders. :+

Dat ze tijd heeft gehad om te lezen betekent niet dat ze ook tijd heeft gehad om uitgebreid te reageren. Dat je dat doet twijfelen aan haar verhaal zegt meer over jou dan over TS.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:19

Ayasha schreef:
Vreemd dat je dat heel anders vindt, behalve de leeftijd is er niks anders. :+

Dat ze tijd heeft gehad om te lezen betekent niet dat ze ook tijd heeft gehad om uitgebreid te reageren. Dat je dat doet twijfelen aan haar verhaal zegt meer over jou dan over TS.

Oh jawel, mijn zoon is nog lang niet volwassen en woont niet op zichzelf.
Zolang hij onder dit dak woont moet hij zich houden aan regels.
Dat vind ik toch wel anders dan een 29 jarige die een 27 jarige de les leest.

Ik woon al 10 jaar niet meer thuis, en ben instaat op prima m'n eigen beslissingen te nemen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:20

Dus als jouw zoon dadelijk 20 is en tegen jouw man/vriend komt schreeuwen dan mag je man/vriend niets meer zeggen? :)

Indien mijn man een kind had en ik bij hem kwam wonen maar niks te zeggen had in huis en me zou moeten laten commanderen en uitschelden door een jonk van 5 jaar jonger dan zouden we snel klaar zijn.

Kipje39

Re: de kinderen van mijn man...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:21

Dan is mijn zoon jaren lang opgevoed door m'n vriend. Heeft mijn vriend hem jaren lang onderhouden en klaargestaan als papa..

Dat is toch wel anders als zo'n troela die net een half jr een relatie heeft met mijn vader en even oude dochters..

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:22

FriesWytske schreef:
Wie zegt dat het allemaal waar is wat ts zegt. Ik heb eerlijk gezegd mijn twijfels bij haar verhaal. Ook omdat ze hier helemaal niet meer reageert en vanavond nog wel online is geweest.

In mijn reactie ga ik er even vanuit dat wat TS schrijft waar is. Het is niet aan mij om te speculeren over de betrouwbaarheid van haar verhaal

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:22

En jouw reactie zegt mij meer over jouw, Ayasha.

Ik mag mijn twijfels hebben over het verhaal en het niet reageren van ts. Iedereen gelooft maar dat wat zij hier neer zet de waarheid is. Maar zolang beide kanten van het verhaal niet duidelijk zijn, ga ik niemand geloven. En zeker haar niet.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:24

FriesWytske schreef:
En jouw reactie zegt mij meer over jouw, Ayasha.

Ik mag mijn twijfels hebben over het verhaal en het niet reageren van ts. Iedereen gelooft maar dat wat zij hier neer zet de waarheid is. Maar zolang beide kanten van het verhaal niet duidelijk zijn, ga ik niemand geloven. En zeker haar niet.

Heeft TS je persoonlijk wat aangedaan toevallig? Je reageert alsof ze een of andere heks is die jou leven komt binnendringen

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:24

misschien is het handiger om ietsje objectiever te blijven ipv je eigen situatie te projecteren op de situatie van de ts. De ts is niet jouw stiefmoeder maar de stiefmoeder van O en J.
Als jij je net zo gedraagt als hen op een bruiloft dan ben je alsnog fout bezig.
Hatelijke gevoelens projecteren en zeggen dat mensen er niets van snappen als ze geen gescheiden ouders hebben zijn niet de meest effectieve adviesgevers.

Zou als ts deze pagina's ook even laten bezinken. Je wordt naast je thuissituatie ook nog eens beschuldigt van dingen die misschien niet waar zijn en moet je opeens je manier van leven verdedigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:26

Goh, tegenwoordig ben je verplicht om je te verantwoorden blijkbaar als je een topic hebt geopend? :+

TS, ik heb met open mond het topic gelezen... Wat moet jij je rot hebben gevoeld zeg. Ik vind het dan ook niet gek dat je op een gegeven moment knapt en de stoppen wel even flink doorslaan. Op een gegeven moment moet je als dochter zijnde toch ook een keer inzien (zeker op de grote dag zelf!) dat dit de keus van je vader is en dat ie gelukkig is met deze vrouw? Zint dat je niet, dan kan je als kind zijnde toch ook op jezelf gaan wonen met je grote waffel...

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:28

minikatje schreef:
misschien is het handiger om ietsje objectiever te blijven ipv je eigen situatie te projecteren op de situatie van de ts. De ts is niet jouw stiefmoeder maar de stiefmoeder van O en J.
Als jij je net zo gedraagt als hen op een bruiloft dan ben je alsnog fout bezig.
Hatelijke gevoelens projecteren en zeggen dat mensen er niets van snappen als ze geen gescheiden ouders hebben zijn niet de meest effectieve adviesgevers.

Zou als ts deze pagina's ook even laten bezinken. Je wordt naast je thuissituatie ook nog eens beschuldigt van dingen die misschien niet waar zijn en moet je opeens je manier van leven verdedigen.

Ik ben altijd netjes gebleven tegen de vriendin van m'n pa.
En heb altijd met m'n pa besproken wat ik van de situatie vond.
Ik probeerde alleen duidelijk te maken hoe die meiden zich kunnen voelen.

Tuurlijk vind ik het niet ok om spullen te doorzoeken en fysiek te worden.

Maar dat heeft te maken met de opvoeding voordat de ts in beeld kwam.