Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Sees schreef:Het vervelende is dat je het op het moment dat het uit de hand dreigt te lopen, niet meer kan veranderen c.q. regelen. Waarom zou je het dus niet van tevoren al gewoon goed vastleggen, dan heb je er, relatief, weinig omkijken naar. Gaat dat dan om de kosten die er mee gemoeid zijn?
. Veel mensen denken er namelijk helemaal niet over na. Als het niet vastgelegd is, is het niet per definitie geregeld alleen omdat iets met 'jouw' of 'zijn' geld gekocht is bijvoorbeeld. Ook inboedel kun je trouwens vastleggen in de HVW, ook al is eea na het opstellen gekocht. En daarbij, de HVW kunnen altijd tussentijds aangepast worden (dat kost wel wat geld ja).
.
. Ayasha schreef:wat lees ik veel weerstand tegen huwelijksvoorwaarden, tot aan "is het wel verstandig om te trouwen toe"...![]()
Houden van is ook begrijpen en zelfs wíllen dat de ander in elke omstandigheid veilig is en krijgt waar hij of zij recht op heeft. Zelfs al ís dat een verzameling bierdopjes.
Zwerte schreef:Jammer dat er hier zoveel oordelen beide kanten op gaan. Niks mis met huwelijkse voorwaarden, maar er is ook niks mis met gemeenschap van goederen. Voor beide vind ik het belangrijkste dat je er goed over nadenkt en beiden achter de keus staat.
Als we ooit trouwen, zal het in gvg zijn. Ik kan er heel slecht tegen dat je hier dan direct naief, niet nadenkend en ouderwets wordt genoemd!
HiFive5 schreef:misschien dit topic even van onder het stof kloppen want wou geen nieuw aanmaken...
maar wat is nu het voordeligste, trouwen of wettelijk samenwonen?
Als het antwoord gebaseerd is op de situatie, leg ik dat liever via pb uit
Alles wat we nu hebben, hebben we samen opgebouwd.
Daar kon zelfs de notaris niks tegenin brengen, het was op dat moment voor ons gewoon de goedkoopste en meest passende optie.
sflj schreef:Relaxed schreef:Ik hoop zo dat ze dit ook eens gaan aanpakken en upgraden naar de 21e eeuw.. Wat hopeloos ouderwets dat je elkaar moet onderhouden. Iedereen kan toch zijn eigen brood op de plank verdienen?
Inderdaad! En daarnaast wil je toch gewoon voor jezelf kunnen zorgen?! Je wil toch helemaal niet afhankelijk van iemand anders (je ex?!) zijn?
Helaas vinden heel veel (en dan vooral vrouwen) het wel best om onderhouden te worden. Hoezo emancipatie?
Helaas kan dat door gezondheid niet en heb ik momenteel nergens recht op. Het is lekker makkelijk om dit te roepen, maar het gaat niet altijd. Ook een moeder die thuis is gebleven vanwege de kinderen kan best problemen hebben na een scheiding. Gat in CV, geen opvang (kunnen betalen) dus niet elk baantje aan kunnen nemen, noem maar op.