Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
miezelke schreef:Pfffff ik zit me ook al dagen, weken vragen te stellen mbt tot die IS(IS).. Vooral het WAAROM. Waarom willen die per sé hun geloof, waarden e.d. aan anderen opdringen? Waaróm willen die dat heel de wereld moslim wordt? Wij, de "westerse" wereld, zijn - denk ik - vredelievende volken... christenen of niet, iedereen leeft zijn eigen gelukkige leventje, ik heb in de verste verte de drang niet om anderen te gaan overtuigen van mijn al dan niet geloof in iets, waarom willen zij dat dan wel doen?
Kan iemand me dat uitleggen?

miezelke schreef:Maar het is een feit dat de Islam, de Moslims de hele wereld wil 'veroveren' en iedereen wil bekeren tot de Islam. Dit zijn niet enkel de radicale Moslims die dit doen (of die die verlangens hebben), maar ook de gematigde. Maar WAAROM willen zij dat, daar zit ik mee in m'n maag.
miezelke schreef:Maar het is een feit dat de Islam, de Moslims de hele wereld wil 'veroveren' en iedereen wil bekeren tot de Islam. Dit zijn niet enkel de radicale Moslims die dit doen (of die die verlangens hebben), maar ook de gematigde. Maar WAAROM willen zij dat, daar zit ik mee in m'n maag.
RedRoses schreef:Hoi bokkers,
Ik word er met de dag onrustiger van; ISIS.
Nu las ik weer dat ze Portugal en Spanje willen. Hoelang duurt het nog voor ze ons willen?
Iris82 schreef:HC. De topicstarter is 12.
Ze komt erg wijs over voor haar leeftijd, dat zeker. Maar ik denk dat ze mogelijk een beetje moeite zal hebben met jouw schrijfwijze.![]()
Misschien is het handig als je bepaalde begrippen wat meer uitlegt.

pluisje88 schreef:Iris82 schreef:HC. De topicstarter is 12.
Ze komt erg wijs over voor haar leeftijd, dat zeker. Maar ik denk dat ze mogelijk een beetje moeite zal hebben met jouw schrijfwijze.![]()
Misschien is het handig als je bepaalde begrippen wat meer uitlegt.
zelfs voor mij, met hbo diploma en 26 leest het niet heel makkelijk
MarlindeRooz schreef:miezelke schreef:Maar het is een feit dat de Islam, de Moslims de hele wereld wil 'veroveren' en iedereen wil bekeren tot de Islam. Dit zijn niet enkel de radicale Moslims die dit doen (of die die verlangens hebben), maar ook de gematigde. Maar WAAROM willen zij dat, daar zit ik mee in m'n maag.
http://www.vraagislam.nl/vraag-en-antwo ... rspreiden/
Hoe moslims dat interpreteren is nogal verschillend!
MarlindeRooz schreef:Gelukkig studeer ik HBO-recht en zoals ik al eerder genoemd heb, zijn zijn posts net wetboeken.
miezelke schreef:http://www.vraagislam.nl/
Okee, als ik dat allemaal zo lees, is wat de moslimterroristen en radicale moslims doen, compleet tegenstrijdig met wat het Islamgeloof predikt. Maar hoe kómt het dan dat zij zo doen?!? Waar is het dan fout gelopen? Waar zijn zij ontspoord? Zien zij niet in dat wat zij doen niet klopt met de regels van hun geloof? Eigenlijk maken ze zich belachelijk maar ze snappen het niet...
Kamy schreef:Ik kan dat van HC wel lezen. Alleen moeilijk interpreteren...... wat wil hij ermee zeggen?