ISIS, ik word gek!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

Re: ISIS, ik word gek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:42

Wat vinden jullie van de aanval(len) van de VS? Ik vind het vooral mooi dat de aanhangers laten zien dat het geen strijd is tussen de christenen en de moslims maar dat het echt puur gaat om IS :j

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:58

Ik vind het goed, als je op zo'n manier omgaat met mensen mag er best wat aan gedaan worden.

Ook mooi om te zien dat landen elkaar zo steunen, geeft mij een veilig(er) gevoel.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:57

Pfffff ik zit me ook al dagen, weken vragen te stellen mbt tot die IS(IS).. Vooral het WAAROM. Waarom willen die per sé hun geloof, waarden e.d. aan anderen opdringen? Waaróm willen die dat heel de wereld moslim wordt? Wij, de "westerse" wereld, zijn - denk ik - vredelievende volken... christenen of niet, iedereen leeft zijn eigen gelukkige leventje, ik heb in de verste verte de drang niet om anderen te gaan overtuigen van mijn al dan niet geloof in iets, waarom willen zij dat dan wel doen?
Kan iemand me dat uitleggen?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:00

miezelke schreef:
Pfffff ik zit me ook al dagen, weken vragen te stellen mbt tot die IS(IS).. Vooral het WAAROM. Waarom willen die per sé hun geloof, waarden e.d. aan anderen opdringen? Waaróm willen die dat heel de wereld moslim wordt? Wij, de "westerse" wereld, zijn - denk ik - vredelievende volken... christenen of niet, iedereen leeft zijn eigen gelukkige leventje, ik heb in de verste verte de drang niet om anderen te gaan overtuigen van mijn al dan niet geloof in iets, waarom willen zij dat dan wel doen?
Kan iemand me dat uitleggen?

Omdat zij heilig geloven dat dat het "juiste pad" is. Volgens hen is er een soort God en die wil dit soort dingen. En om hun beloning, zij zullen worden geprijst in de "hemel" na hun daden.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:10

Gevalletje kruisridders repeatin' als je het mij vraagt.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:23

Upendo, ja maar helaas met moderne middelen. ... en dan bedoel ik het terrorisme, niet de onthoofdingen ;-)

Geloof is opgesteld door mensen. Misschien met de beste bedoelingen dat kan. Maar het wordt meestal misbruikt om andere te onderdrukken. Waarom zou een god een man superieur maken boven een vrouw?

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:42

Als je het aan mij vraagt zijn de leden van de IS geen moslims hoor, monsters zijn het. Mijn vader is ook moslim,( ik niet) en hij zegt precies het zelfde. En gelukkig de meeste andere echte moslims ook.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:52

Maar het is een feit dat de Islam, de Moslims de hele wereld wil 'veroveren' en iedereen wil bekeren tot de Islam. Dit zijn niet enkel de radicale Moslims die dit doen (of die die verlangens hebben), maar ook de gematigde. Maar WAAROM willen zij dat, daar zit ik mee in m'n maag.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:58

miezelke schreef:
Maar het is een feit dat de Islam, de Moslims de hele wereld wil 'veroveren' en iedereen wil bekeren tot de Islam. Dit zijn niet enkel de radicale Moslims die dit doen (of die die verlangens hebben), maar ook de gematigde. Maar WAAROM willen zij dat, daar zit ik mee in m'n maag.

Zoals ik al zei net is mijn vader ook moslim, maar hij wil echt niet dat iedereen zich bekeerd tot de islam hoor, het interreseert m helemaal niks of de buurman of wie dan ook nou katholiek, moslim of atheïst is

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:00

miezelke schreef:

http://www.vraagislam.nl/vraag-en-antwo ... rspreiden/

Hoe moslims dat interpreteren is nogal verschillend!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:04

RedRoses schreef:
Hoi bokkers,
Ik word er met de dag onrustiger van; ISIS.
Nu las ik weer dat ze Portugal en Spanje willen. Hoelang duurt het nog voor ze ons willen?

Maar je niet druk.
Nu leef je ook met een keurslijf aan gedragsregels. Nu leef je ook defecto als horige binnen een territorium.

Alle oorlogen gaan tussen de gevestigde ordes over exploitatierechten van de bevolking in de respectivelijke territoria.

Belasting betalen moet je toch en je aan ethisch hoogst descutabele wetten houden ook.
Onder de streep maakt het niet uit of je door de kat of door de hond gebeten wordt.

Ondertussen gooien de VS weer vrolijk bommen op de burgerij wat het westen alleen maar een grotere duivel maakt en nog terecht ook.
Wees op de hoede voor demagogie voor het offeren van zonen; straks moeten er weer nederlandse, engels, andere europese soldaten sterven voor ?????

Oh, en spanje had het onder de islam héél wat beter dan onder het katholieke juk.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:08

HC. De topicstarter is 12.
Ze komt erg wijs over voor haar leeftijd, dat zeker. Maar ik denk dat ze mogelijk een beetje moeite zal hebben met jouw schrijfwijze. :)

Misschien is het handig als je bepaalde begrippen wat meer uitlegt. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:10

Ik vind het sowieso een ontoepasselijke tekst richting een 12-jarige.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:12

Iris82 schreef:
Ze komt erg wijs over voor haar leeftijd, dat zeker. Maar ik denk dat ze mogelijk een beetje moeite zal hebben met jouw schrijfwijze. :)

zelfs voor mij, met hbo diploma en 26 leest het niet heel makkelijk :P
Daarbij ben ik het er ook niet helemaal mee eens. Zeker niet wanneer je dit richting en 12 jarige schrijft
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 24-09-14 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:13

pluisje88 schreef:
Iris82 schreef:

zelfs voor mij, met hbo diploma en 26 leest het niet heel makkelijk :P

Gelukkig studeer ik HBO-recht en zoals ik al eerder genoemd heb, zijn zijn posts net wetboeken.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:13

MarlindeRooz schreef:
miezelke schreef:

http://www.vraagislam.nl/vraag-en-antwo ... rspreiden/

Hoe moslims dat interpreteren is nogal verschillend!

Bedankt voor deze website, ziet er heel boeiend uit!
Als ik het zo lees wordt de Koran en de uitspraken van Mohammed door sommigen (individuen en groeperingen) toch wel héél ruim geïnterpreteerd....

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:15

MarlindeRooz schreef:
Gelukkig studeer ik HBO-recht en zoals ik al eerder genoemd heb, zijn zijn posts net wetboeken.

Met het verschil dat deze behoorlijk gekleurd zijn door meningen 8-)
Naar mijn idee nogal gevaarlijk als insinueert een "neutrale"post alsin wetboek te posten die vervolgens erg gekleurd is met meningen.

Maar dat is mijn mening :o

Ik ben zeker niet op mijn achterhoofd gevallen en heb ook een aardige portie recht gehad op mijn opleiding maar had gehoopt dit alleen te gebruiken als het echt niet anders kan, en dus niet op bokt :')

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:15

Ik volg,
Zit me ook al dagen een beetje op te fokken 'wat als..' en al helemaal al die nare filmpjes en gebeurtenissen..
Wat is de mensheid toch kil en naar..

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:17

Yasmijntje schreef:
Ik volg,
Zit me ook al dagen een beetje op te fokken 'wat als..' en al helemaal al die nare filmpjes en gebeurtenissen..
Wat is de mensheid toch kil en naar..

Er is geen groter "beest" dan de mens helaas ;(

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:20

Ik kan dat van HC wel lezen. Alleen moeilijk interpreteren...... wat wil hij ermee zeggen?
Haal je schouders op en laat je onderwerpen aan de volgende heerser want nu wordt je ook onderworpen aan een heerser? Sorry wat een b u l l sjit

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:24

http://www.vraagislam.nl/

Okee, als ik dat allemaal zo lees, is wat de moslimterroristen en radicale moslims doen, compleet tegenstrijdig met wat het Islamgeloof predikt. Maar hoe kómt het dan dat zij zo doen?!? Waar is het dan fout gelopen? Waar zijn zij ontspoord? Zien zij niet in dat wat zij doen niet klopt met de regels van hun geloof? Eigenlijk maken ze zich belachelijk maar ze snappen het niet...

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:26

Kamy schreef:
Ik kan dat van HC wel lezen. Alleen moeilijk interpreteren...... wat wil hij ermee zeggen?
Haal je schouders op en laat je onderwerpen aan de volgende heerser want nu wordt je ook onderworpen aan een heerser? Sorry wat een b u l l sjit

Euhm ja mijn idee :P

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:28

miezelke schreef:
http://www.vraagislam.nl/

Okee, als ik dat allemaal zo lees, is wat de moslimterroristen en radicale moslims doen, compleet tegenstrijdig met wat het Islamgeloof predikt. Maar hoe kómt het dan dat zij zo doen?!? Waar is het dan fout gelopen? Waar zijn zij ontspoord? Zien zij niet in dat wat zij doen niet klopt met de regels van hun geloof? Eigenlijk maken ze zich belachelijk maar ze snappen het niet...

Voor mij dezelfde vraag als wat hebben voetbalhooligans met de liefde voor voetbal? naar mijn idee gebruiken ze het voetbal om "legaal"een potje te gaan matten.

Dit hele terrorisme idee vind ik hetzelfde. Roep dat het geloof is en ineens kom je uit voor je mening en mag je legaal mensen omleggen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:30

Kamy schreef:

Maak je er niet druk over.
Het ligt volstrekt buiten je invloed.

De berichtgeving is volledig gekleurd en in het belang van de puissant rijken eigenaars van onze massamedia.
Het doel is dat de publieke opinie voor ten strijde trekken in hún belang is.

Inderdaad; net de kruistochten.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 24-09-14 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:30

Even voorafgaand, ik ben zelf totaal niet bang voor de IS(IS).
Ik heb een keer naar die filmpjes gekeken dat mensen vermoord en opgehangen worden, ik kreeg hier spontaan kotsneigingen van.
Maar eerlijk: ik vind het goed dat we dit zien.
Wij nederlanders zijn niks meer gewend en misschien is het ook goed dat we eens voelen wat die mensen daar doormaken.
Maargoed jij wordt er (zo als ik lees) té bang van.
Probeer te bedenken dat de VN en de NAVO ons altijd zullen beschermen, daarbij hebben we zelf ook een goed getraind leger.

Over dat martelen: de IS martelt niet als een gek er op los hoor. Hoe raar dit ook klinkt.
Ik heb een documentaire gezien over een nederlandse Jihad strijder, die hebben dus hetzelfde doel als de is en ook hetzelfde geloof enzo.
Ik moest eerlijk bekennen dat ik zelfs ging snappen waarom die mensen daar gingen vechten...
De gene die over het hoofd wordt gezien, de echte martelaar, zo werd daar uitgelegd is Assad. Hij marteld vrouwen en kinderen, de beelden zijn live opgenomen en ik vond het echt erg om te zien, wat ik daar zag was een schijntje vergelijken met het nieuws en ook bijzonder vergeleken met de rest van de documentaire.

Ondanks dit alles blijf ik erbij dat de mensen die dit doen toch echt wel ziek in hun hoofd zijn.
Die documantaire heet: paradijsbestormers

Ik zou me proberen te focussen op het goede in het leven, als ze aanvallen dan weet je dat toch niet van te voren!
En over die aanvallen van de VS: top!