zonnebloem18 schreef:Mick tweedelijnshulp, die je gegarandeerd nodig heb, wordt volledig vergoed. Je zal hooguit een eigen bijdrage over het intakegesprek moeten betalen, dat was in mijn geval maar 20 euro.
Het eigen risico is wel 360 euro.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vumana89 schreef:Ja... Maar zelfs daar kan je een betalingsregeling op treffen.
Sorry, mijn gevoel schaart niet met ts hier uit. Je wéét ruim van te voren dat je uitkering stopt. Waaron nu pas actief in actie komen? Als hij gestopt is.
Ik zal wel weer overkomen ala cynisch en sarcastisch. Maar toen mijn uitkering stopte solliciteerde ik op alles en nog wat. Echt alles. En ja, ik had een ww. Maar ik weet wat het is geen uitkering te hebben. De mijne stopt op 16/5, 19/5 begon ik bij een nieuwe baan.
Ik was ver voorruit al aan het knokken voor een baan.
Kan je partner zich desnoods niet uitschrijven dat jij een bijstand kan aanvragen? Er moet iets gebeuren. Dat is duidelijk. Maar k denk dat er zeker werk voor jezelf aan de winkel is. Je kán niet over over een plas springen en achteraf pas de stapjes doen.
mick75 schreef:Van het uwv ga ik niets wijzer worden, die zijn zo duidelijk als je maar kan zijn. Daarvan kan, mag en ga ik niets verwachten.
Ben wel bij stichting Mee langsgeweest, die gaan wel kijken of ze wat kunnen betekenen, maar waarschijnlijk val ik precies tussen de wal en het schip. Wel hebben ze mijn CV bekeken en daar wat verbeterpuntjes in aangegeven, al vonden ze het op zich niet slecht. Ik moet alleen de volgorde iets aanpassen en door middel van lettertypes en zo wat dingen benadrukken, en andere dingen wat minder laten opvallen. Dat ga ik een dezer dagen doen met mijn vriend.
Heb verder gekeken naar vacatures op internet, maar reageren lukt meestal niet vanaf telefoon. Je moet immers kopie ID bijvoegen en ik kan geen bijlagen mailen vanaf dit ding. Hoop eind deze week weer een laptop te hebben, dan kan ik daar ook wat beter mee aan de slag.
En heb zitten leren voor het examen, ook niet echt iets onbelangrijks lijkt me.
Als mensen nog meer ideeen hebben over wat te doen? Of tips om efficienter met tijd om te gaan? Graag! Heb vandaag vooral het gevoel dat ik rondgerend heb en heel druk ben geweest met bewijzen dat ik echt niet lui ben, maar uiteindelijk niets heb gedaan zoals altijd.
Voor iedereen die aandringt op psychologische hulp en zo, dat is geen prioriteit voor mij en ga ik nu ook geen energie aan verspillen. Die energie kan ik beter stoppen in het vinden van werk. Vooral omdat als ik eenmaal werk heb er nog tijd genoeg is om daaraan te werken. Bovendien heb ik nu toch geen geld voor nog meer eigen bijdragen en zo. Daarvoor moet ik toch eerst inkomen hebben. Ik heb nu gesprekken, en meer zit er nu even niet in.
Cayenne schreef:Iemand die echt wil werken en echt in nood zit, pakt ook de kleinere en minder betaalde baantjes aan.
Pelryo schreef:Cayenne schreef:Iemand die echt wil werken en echt in nood zit, pakt ook de kleinere en minder betaalde baantjes aan.
dat dacht ik ook, maar goed ik weet natuurlijk niet hoe ts dit beleefd en hoe moeilijk het voor haar is.
Kan mij voorstellen dat ze het liefst een fulltime baan wilt, maar tot die tijd zou ik toch parttime dingen aan nemen. Kan je altijd nog verder zoeken.
Shadow0 schreef:zonnebloem18 schreef:Mick tweedelijnshulp, die je gegarandeerd nodig heb, wordt volledig vergoed. Je zal hooguit een eigen bijdrage over het intakegesprek moeten betalen, dat was in mijn geval maar 20 euro.
Het eigen risico is wel 360 euro.
Soraya10 schreef:Ik heb duidelijk verwoord hoe UWV werkt en ja ze maken fouten, maar Ze kunnen niet om wet en regelgeving heen dus als ze echt fout zaten was dat heus wel gerectifiseerd.
mick75 schreef:Heb verder gekeken naar vacatures op internet, maar reageren lukt meestal niet vanaf telefoon. Je moet immers kopie ID bijvoegen en ik kan geen bijlagen mailen vanaf dit ding. Hoop eind deze week weer een laptop te hebben, dan kan ik daar ook wat beter mee aan de slag.
Shadow0 schreef:Soraya10 schreef:Ik heb duidelijk verwoord hoe UWV werkt en ja ze maken fouten, maar Ze kunnen niet om wet en regelgeving heen dus als ze echt fout zaten was dat heus wel gerectifiseerd.
Dat is zeker niet waar. Het systeem vereist namelijk dat je bezwaar of beroep aantekent. Er zijn veel meer mensen die jarenlang strijd leveren met het UWV - maar de mensen die dat emotioneel niet aankunnen, geen rechtshulp hebben, die vallen gewoon buiten de boot. Die geven op, strijden niet door, en niemand die het ziet. Dat zegt niks over de juistheid van de beslissing van het UWV.
mick75 schreef:En soraya, hoe ik in deze situatie ben beland is niet relevant, of die uitkering terecht was ook niet meer. Ik heb daar op zich ook geen probleem mee. Ik wil alleen hulp hebben bij de volgende stap, en die is ook gegeven.
Ik wil je verzoeken verwijten en andere aanklachten op luie uitvretende uitkeringstrekkers als mij ergens anders te voeren en dit topic te gebruiken waar het voor is, namelijk naar voren kijken. Van terugkijken krijg je zere nek.