Ik bedoel, dat die vis net zoveel waard is als een koe, een mens of een paard. Dus waarom geen koe en paard eten, maar wel een vis?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

EskeGirl schreef:Misschien het verkeerde woord, maar je snapt wat ik bedoel, hoop ik
Ik bedoel, dat die vis net zoveel waard is als een koe, een mens of een paard. Dus waarom geen koe en paard eten, maar wel een vis?
. Tegenwoordig denk ik echter ook over mijn viskeuze bewuster na (MSC logo voor duurzame vis) maar helaas is er nog geen diervriendelijke vis verkrijgbaar
. Ik eet niet vaak vis. Zelf koop ik het amper maar mijn man maakt het wel klaar. Ik kook voor hem gewoon vlees en voor mezelf wat anders maar hij vindt dat teveel moeite
. Ook het eten van vis gaat me steeds meer tegen staan, dus daar zal ik ook nog wel mee stoppen.
.
?
minikatje schreef:Waarom geen mens eten?
We zijn allemaal evenveel waard en van sommige mensen kun je een klein dorp voedden

ThreeFingers schreef:Het gaat om de beweeg redenen erachter...
Als iemand geen vlees eet omdat diegene het niet lekker vind enz, daar is niks hypocriets aan.
Maar als ze komen met een pleidooi hoe zielig het wel niet is. Maar dan wel net zo zielige vis eten...nee dan klopt je argumentatie niet.
Ik drink geen alcohol. Maar wel een biertje drinken omdat daar minder alcohol inzit?
.Sees schreef:Ach en als iemand geen vis en vlees eet omdat hij het zielig vindt maar wel kip omdat hij dat rotbeesten vindt, tja wat dan nog?
Sees schreef:Ach en als iemand geen vis en vlees eet omdat hij het zielig vindt maar wel kip omdat hij dat rotbeesten vindt, tja wat dan nog?
ThreeFingers schreef:Mij maakt het niks uit wat anderen wel of niet eten. Is hun keuze.
Nogmaals vind ik het verhaal erachter niet altijd kloppen.
xSogno schreef:ThreeFingers schreef:Mij maakt het niks uit wat anderen wel of niet eten. Is hun keuze.
Nogmaals vind ik het verhaal erachter niet altijd kloppen.
Maar waarom moet ik een verhaal hebben om geen vlees te willen eten? Ik ga toch ook niet alle vleeseters met huisdieren hypocriet noemen omdat ze een beest hebben voor de gezelligheid en 'S avonds een op hun bord?
Wat is jouw 'verhaal' dat je vlees eet dan? Antwoord is negen van de tien keer 'ja vind ik lekker' dat is meer plausibel dan voor dat en dat dier is het zielig omdat???
apart. xSlvna schreef:*Voor mijn gevoel* Vissen hebben een goed leven in de zee en zijn niet zielig, is een soort scharrel'vlees'. Leven de vissen die wij eten uberhaubt 'vrij'? Nee hè?
ik kan met hem wel goede discussie's hebben over wel/ geen vlees. Maar uiteindelijk denk ik niet dan een van ons tweeën ooit ons menu gaat aanpassen. Ik wil op zich ook wel vlees voor hem bakken, maar ik raak het niet aan en laat het m liever zelf doen.