Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

goeroe schreef:Ik kan mij goed voorstellen dat mensen mijn epistels overslaan, maar ik wil toch nog even kort aandacht vragen voor het volgende:goeroe schreef:Dat leidt mij tot de uitnodiging aan iedereen om samen met mij het experiment aan te gaan. Je hoeft niet gestudeerd te hebben om onderzoek te doen!Wie is er voldoende ontwikkeld en weet genoeg van edelstenen om de uitdaging aan te gaan?
Heb er al inmiddels flink wat jaartjes ervaring mee, en mijn moeder zou me verder kunnen begeleiden mocht dat zijn
Tigress schreef:goeroe schreef:Dat leidt mij tot de uitnodiging aan iedereen om samen met mij het experiment aan te gaan. Je hoeft niet gestudeerd te hebben om onderzoek te doen!Wie is er voldoende ontwikkeld en weet genoeg van edelstenen om de uitdaging aan te gaan?
Lijkt me leuk!Heb er al inmiddels flink wat jaartjes ervaring mee, en mijn moeder zou me verder kunnen begeleiden mocht dat zijn
Wat mij betreft breiden we de doelgroep wat uit en is iedereen die geïnteresseerd is in edelstenen welkom. Dan maken we er gewoon een gezellige middag van waarin we wat experimenten kunnen doen, eventueel gecombineerd met iets anders leuks. De resultaten houden we bij en zetten we dan later in een topic. Er zijn genoeg mensen op bokt met verstand van statistiek die kunnen helpen met het verwerken van de gegevens en verder is iedereen vrij om de resultaten zo te interpreteren als hij of zij zelf wil. Geen geruzie dus, maar een leuke middag waarin we proefjes doen die we vooraf hebben bedacht. Alles met respect voor elkaar. Misschien dat er dan meer mensen zijn die mee willen doen? En terwijl ik dit bericht typ groeit de interesse zie ik.
singasong schreef:Goeroe, wat voor onderzoek denk je aan?
Jibbel schreef:Maar wat heeft het 'raden' van de juiste naam van een steen te maken met het al dan niet 'iets' doen van de steen? En hebben mensen met verl kennis van stenen dan niet al een voorsprong?
) .

Desty schreef:Dat is ook een leuk discutabel punt, wie gelooft er in alle info achter het berekenen van sterrenbeelden? Ben er zelf een fervent liefhebber van

vuurneon schreef:Cassidy schreef:
Op pagina 2 van dit topic staat het verhaal van inochiyo. Kun je aan haar vragen of het dubbelblind is gedaan.
Is niet dubbelblind, want ze had zelf die steen onder het kussen gelegd. Bovendien is toeval ook een verklaringsfactor naast placebo. Kun je ook heel mooi berekenen hoe groot de kans is dat de resultaten gebaseerd zijn op toeval.

[***] schreef:Ik heb even gegoogeld, en het schijnt dat de Watermeloen toermalijn en roze met groene toermalijn bij mij past. Die past namelijk bij mijn sterrenbeeld en het schijnt angst en stress te verminderen. Of het waar is, geen idee, maar proberen kan altijd. Ik ga over een week naar Turkije, en daar zijn erg veel marktjes en winkeltjes, en ik ben er zeker van dat ze daar ook edelstenen verkopen, dus dan ga ik even kijken of ik hem kan vinden!

Vjestagirl schreef:Ik geloof er niet in. Ik denk dat 99% van de werking van dit soort dingen (net als bijvoorbeeld homeopathie etc.) veroorzaakt wordt door het placebo effect.
Moet ook zeggen dat ik het erg makkelijk vindt om te zeggen dat als je het niet ervaart je niet ontwikkeld genoeg bent. Daarmee raak je veel mensen op een gevoelig punt, want onontwikkeld zijn staat gevoelsmatig gelijk aan dom zijn, achter lopen, onwetend zijn en ook niet geïnteresseerd zijn. Daarmee plaats je jezelf op een voetstuk en krijgen mensen de neiging om te zeggen dat ze het wel voelen terwijl ze dat niet doen, want niemand wil onontwikkeld zijn.
inochiyo schreef:Vjestagirl schreef:Ik geloof er niet in. Ik denk dat 99% van de werking van dit soort dingen (net als bijvoorbeeld homeopathie etc.) veroorzaakt wordt door het placebo effect.
Moet ook zeggen dat ik het erg makkelijk vindt om te zeggen dat als je het niet ervaart je niet ontwikkeld genoeg bent. Daarmee raak je veel mensen op een gevoelig punt, want onontwikkeld zijn staat gevoelsmatig gelijk aan dom zijn, achter lopen, onwetend zijn en ook niet geïnteresseerd zijn. Daarmee plaats je jezelf op een voetstuk en krijgen mensen de neiging om te zeggen dat ze het wel voelen terwijl ze dat niet doen, want niemand wil onontwikkeld zijn.
Ik denk dat Cassidy al meermaals heeft proberen uitleggen wat ze bedoelt met onder ontwikkeld.
Bij iemand die blind is zullen zn oren en zn tastvermogen ook veel beter ontwikkeld zijn, dat bedoelt ze...
Ik neem aan dat je nog nooit naar een homeopathische dokter bent geweest, ander zou je dat zeker niet zeggen. Ik ga al van mn 0 jaar naar een homeopathische dokter, jij gaat me zeggen dat ik in die 22j dat ik leef telkens ben genezen door het placebo effect? Dat zou wel heel straf zijn niet?
. Dat is een andere levenskeuze.