Vreemdgaan, vergeven of niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:07

Nessah schreef:
Corelli schreef:
Nessah: voor jou is een perfecte relatie een relatie met onvoorwaardelijke liefde en trouw en zonder gladde babbel.. Voor iemand anders kan de perfecte relatie heel wat anders inhouden..

klopt, ik beweer ook nergens dat een perfecte relatie is zoals ik beschreef. Maar voor mij is dat perfect voor een ander weer niet.

Je schrijft dat men zegt dat de perfecte relatie niet bestaat, maar dat dat onzin is omdat jij je eigen relatie perfect vindt
Daaruit maakte ik op dat dat in jouw ogen de enige perfecte vorm zou zijn, maar heb het nu nog eens gelezen en nu begrijp ik je :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:09

Corelli schreef:
Je schrijft dat men zegt dat de perfecte relatie niet bestaat, maar dat dat onzin is omdat jij je eigen relatie perfect vindt
Daaruit maakte ik op dat dat in jouw ogen de enige perfecte vorm zou zijn, maar heb het nu nog eens gelezen en nu begrijp ik je :)

ja omdat iemand zei dat mijn verhaal een sprookje was. :) Maar oh nee, iedereen heeft een eigen blik op perfect, bij mij hoort daar geen flirten bij en voor een ander speelt dat geen rol. Maar het één is niet beter dan het ander hoor, dat zal ik nooit beweren :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:12

Ik heb wel eens fotoshoots gedaan, waarbij ik op mijn mooist was. Dus haar mooi in de krul, make up op en mooie belichting. Die foto's zou een ander bijvoorbeeld op facebook zetten en reacties krijgen van wauw wat mooi ( bijvoorbeeld). Ik doe dat niet, ik geef die foto's aan mijn vriend. Want ik hou niet van die aandacht, ik hoef alleen van mijn vriend te horen dat hij mij mooi vindt. Ik plaats ook nooit selfies oid, persoonlijk zie ik daar het nut niet van. Ik ben tevreden met mezelf, ook met mijn lelijke dingen en heb een vriend die mij mooi vindt. Dat is genoeg :) ( zoals bijvoorbeeld die foto's in mijn profiel met die vriendin, zo heb ik ook heel veel foto's van mijzelf alleen, die plaats ik dus niet.)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:18

Mooie gedachte Nessah.
Ik plaats wel regelmatig foto's, niet allemaal selfies hoor haha. Maar ik laat graag aan anderen zien hoe het met me gaat. Het is een tijdje geleden niet zo goed met me gegaan dus anderen vinden het fijn om te zien dat het nu goed met me gaat en ik er gewoon weer fris en fruitig uitzie. :o

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:19

Ik vind het wel bewonderenswaardig Nessah :j Ik zet dat soort foto's wel online, vind het leuk om er complimenten over te krijgen, ook al ben ik prima tevreden over mezelf

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:26

Vreemdgaan doe je gewoon niet, vind ik. Zelfs niet zoenen. Ik zeg altijd, kijken mag maar handjes thuis. Mag zelf ook graag mooie mannen spotten, maar ik ben blij met wat ik heb en dat ga ik écht niet verpesten. En met kijken bedoel ik natuurlijk geen webcams oid ;)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:27

Ik zeg ook niet dat het verkeerd/slechter is als je die wel plaatst hoor! Want het is ook normaal dat je aandacht leuk vindt :) Alleen ik wil die persoonlijk alleen van mijn vriend ontvangen. Is gewoon anders, niet slechter of beter :) Ook niet bewonderenswaardig, gewoon anders :)

Bij heel veel culturen is het normaal om je schoonheid alleen te delen met je partner, daar zullen ze er niet van op kijken. Nu ben ik persoonlijk een enorme atheïst hoor, maar heeft denk ik te maken met je achtergrond? Ik heb elk geval zeer veel vervelende dingen mee gemaakt vanuit bepaalde aandacht ( als puber was ik wel anders..) en heb mij zelf, door middel van therapie, leren accepteren hoe ik ben. geleerd dat iedereen mooi is. Toen ik eenmaal tevreden leerde te zijn met mijzelf, is er een soort knop om gegaan.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:28

Ik zou het mijn vriend niet vergeven, ik heb gevoelens en als hij dat op het spel zet om met een ander het bed in te duiken is het einde verhaal..

Waarom zou je vreemd gaan als je z'n alles, ze meisje etc. ben? Als dat echt zo is zou vreemdgaan niet in zijn woordenboek voor komen..

Flowery

Re: Vreemdgaan, vergeven of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:35

Ik zal het nooit kunnen vergeven, flirten mag maar zoals al vaak gezegd is: handjes thuis :Y)

Bij mij ligt het hele vreemdgaan best gevoelig aangezien mijn vader vreemd is gegaan bij mijn moeder en hij door die vrouw zijn kinderen in de steek heeft gelaten :n Ik heb die vent ondertussen al 12 jaar niet meer gezien ..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:37

Maar Nessah, waarom zet je ze dan wel in (bijv.) je boktprofiel?

Flirten hoort erbij, is een spelletje die je zo schuldig of onschuldig kunt maken als je zelf wilt. Een jaloerse vent waarvan ik niet mag flirten waar hij wel of niet bij is, is niks voor mij :n. Vind flirten ook niks met vreemdgaan te maken hebben of het niet lekker in je relatie zitten :n.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:46

Yv_ schreef:
Maar Nessah, waarom zet je ze dan wel in (bijv.) je boktprofiel?

.

Dat zijn foto's met 2 dierbare personen erbij, die foto's show ik graag met trots. maar een foto waar alleen ik op sta, die zal je nergens om zien, daar gaat namelijk de aandacht naar mij en niet naar de band tussen 2 mensen, als je mijn uitleg snapt. Ik heb bijvoorbeeld foto's waarbij ik zelf "in the picture"sta, die zijn voor mijn vriend bestemd :) Je zal bij mij altijd foto's zien met vrienden, partner of mijn diertjes.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:53

Ah okee, dan had ik het verkeerd gelezen :j. Dacht dat je gewoon profi foto's in het algemeen bedoelde. Zat eens te neuzen en zag die foto in je profiel, vandaar dat ik het voeg :).

Ik snap je uitleg en kan me er zeker in vinden :j. Althans.. In het gedeelte over foto's :P.
Ik heb ook voornamelijk social life foto's op mijn social media staan. Heb ook echt een hekel aan selfies :'). Of die 10000 selfies van bepaalde personen die 50x op een dag voorbij komen. Maar toch is mijn favoriete foto een foto van mezelf waar ik ergens in een ver land naar de zonsondergang op het strand kijk, knieen opgetrokken en niet in de gaten dat de foto gemaakt werd... Love die pic! En daar sta ik helemaal alleen op met mezelf en het strand in het middelpunt. Foto's van jezelf hoeven niet allemaal selfies te zijn :).

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:03

Ayasha schreef:
Lara_Silver schreef:
Vreemdgaan is hier absoluut exit. Je vriend/ vriendin heeft je zojuist duidelijk gemaakt op de meest expliciete wijze dat iemand anders aantrekkelijker is, lichamelijk en al dan niet relationeel, wat nog veel erger is. Daar kan je toch niet bij blijven? Voor mij persoonlijk is dat echt een gebrek aan zelfrespect, en ik kan de vriendinnen die hun vreemdganger hebben vergeven niet begrijpen. En het is niet alsof de relatie er op vooruit is gegaan, erg in tegendeel zelfs.

En dat niet kunnen begrijpen is jouw gebrek. Niet dat van de meiden die beseffen dat gevoelens niet zwart wit zijn. Als je een leven en eigendom hebt samen is het niet altijd zo simpel om zo te beslissen. Er zijn er die dat kunnen maar ook die dat niet kunnen en die verdienen evenzeer respect. Want ook voor hun is het een vreselijk moeilijke, dubbele beslissing en daar komt dan nog eens de veroordeling van onwetenden bij. Alsof de 'veroordeling' van je man/vriend dat je 'niet genoeg' was nog niet erg genoeg is... En dan jezelf toch niet zo ver kunne. Krijgen er meteen mee te stoppen. Dat is moeilijk zat.

En ja, ik heb een ex per direct de deur gewezen na zo'n actie maar of ik dat met mijn huidige man kan als hij zou vreemd gaan? Ik durf er geen weddenschap over aan te gaan.

Dat is geen gebrek, dat is gewoon mijn mening. Ik vind het ook geen gebrek, en ik vind het eerder een gigantisch voordeel voor mezelf dat ik zo zwart wit kan handelen, goed afstand kan nemen. Mijn vriend en ik wonen onderhand twee jaar samen en zijn financieel verstrengeld, dwz dat we bewust samen geld geleend hebben, een groot bedrag. Maar we zijn twee geciviliseerde mensen die prima in staat zijn ook na een relatiebreuk deze geldzaken te regelen, sterker nog we hebben al alles op papier staan. Nu kennen we ons, en we kennen ons zelf en we praten, over alles, dus ook over dat soort scenario's. Nu kan het best zijn dat sommige mensen zich bij een breuk direct transformeren en alles doen om de andere persoon tegen te werken, maar die mensen zouden voor hun eigen gemoedsrust dan ook niet aan een relatie moeten beginnen, laat staan samen eigendommen te hebben etc. Verder boeit het me ook zeer weinig, de relatie van anderen, zolang die van mij maar goed gaat en zolang ik mijn eigen problemen naar smaak op kan lossen. Mij boeit het vrij weinig dat de relaties van die vriendinnen zo goed als naar de knoppen zijn omdat ze toch verder gingen met hun vriend, hun verlies en niet mijn probleem. Ik geef mijn mening en mijn advies, voor de rest doen ze maar. En mijn aanpak werkt tot nu toe erg goed.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:36

Ik zou het niet kunnen, doorgaan met iemand die mij op zo'n manier bedrogen heeft. Ik snap ook niet zo goed hoe anderen dat wel kunnen zonder een stukje van jezelf kwijt te raken.
Onzekerheid is denk ik de grootste drijfveer bij degenen die wel verder gaan. Buiten het feit dat het volledige vertrouwen weg is, zou ik helemaal horedol worden. Ik zeg overigens niet dat iedereen die met zijn overspelende partner verder gaat onzeker is maar ik denk wel dat dat voor de meerderheid geldt. Daarbij zijn er ook verschillende vormen van onzekerheid.
Ik heb namelijk ook echt onzekerheden, waar ik in mijn relatie ook soms problemen door heb, maar als ie echt over de schreef gaat is het echt exit.
Dan zoek ik wel een andere vent die mij wel kan waarderen en het niet zo ver laten komen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:39

Zoenen valt bij mij ook zeker onder vreemdgaan.

Met ander meisje zoenen/bed delen is :evaw: tot nooit meer ziens!
Zoiets kan ik niet vergeven.. Vertrouwen is dan volledig weg en vertrouwen is toch wel dé basis van een goede relatie (in welke vorm dan ook)

Gelukkig is mijn vriend heel erg trouw :D En ik ook.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:41

Tsja, ik ben nou niet bepaald een persoon met veel ervaring in relaties(zeg maar gerust 0,0 :o ), maar als ik bedrogen zou worden zou dat voor mij echt het einde zijn. Niks geen vergeven of nog een poging wagen, weg ermee. Als je niet tevreden bent met mij kun je dat ook gewoon prima zeggen en weggaan, dan hoef je niet van twee walletjes te eten :)

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:42

Definitief over en uit voor mij!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:46

Ik begrijp jou wel Nessah, mijn vraag was dus ook niet veroordelend bedoelt maar uit interesse. :)

Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik er anders in sta dan jij (maar zoals jij ook al zei: dat mag ook gewoon.) als je het niet erg vindt dat ik het uitleg? Is niet bedoelt om jou te veroordelen of te "overtuigen" maar gewoon als onderbouwing.. Ik zal dus wel een compliment geven of speels contact hebben, ook met mannen. Echter niet met de "bedoeling" van te flirten want ik zoek dat contact ook rustig met mannen waarvan ik weet dat ze niet geïnteresseerd zijn in meisjes. :D Maar de speelse communicatie vind ik gewoon leuk. :)
Ik ben dan echter wel zo dat als ik "voel" dat er meer achter de complimenten zit dan wat spelen. Dat ik dan wel meteen af kap. Dat accepteer ik dus ook echt enkel van mijn man. :) Het gaat me dus echt meer om de niet serieus bedoelde spelerij. :) Waar "niks achter zit" kwa gevoelens. :)
Ik kan ook pissig reageren op nagefloten worden. Ben geen hond. :+

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:51

Verwekker van mijn kids ging met regelmaat vreemd... Heb het hem eigenlijk nooit vergeven. Als ik zelf met iemand stond te praten, was hij er altijd als de kippen bij... Terwijl ik hem z'n gang moest laten gaan. Yeah right...

Met lover doe ik het anders. Ons sexleven mag iets frequenter, maarja dat is lastig als hij de hele week van de hut af is. Als we iets willen met een ander, dan is de partner er altijd bij. En dat gaat tot nu toe goed. Hij is alleen bang dat hij me kwijt raakt aan een andere vrouw, volgens zijn eigen zeggen kan hij daar niet mee concureren.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:01

Wauw Rainbow, en is dat al wel eens voorgekomen als ik vragen mag? Dan is het iig nooit vreemd gaan als de partner erbij is ;).

Ik weet niet of ik het zou vergeven, dat hangt volledig van de situatie, de persoon en de toedracht af denk ik.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:05

Als hij het zelf zou vertellen dan heel misschien...
Kom je erachter, zou het voor mij een 100% NO GO zijn !

Maar eerlijk is eerlijk, ik denk niet dat ik hem nog ooit zou durven vertrouwen. En een relatie waarin wantrouwen zit..
Tja, ik zou mezelf er diepongelukkig mee maken bij een vent te blijven die ik niet vertrouw, de achterdocht, iedere x als hij wat later thuis is de 'wilde gedachte'.

Hoe graag ik het ook zou willen, ik denk niet dat ik het zou kunnen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:12

Vergeven na vreemdgaan? Misschien,maar samen blijven erna, nooit. Je relatie is gebaseerd op (mede) vertrouwen. Wat als dat vertrouwen eeuwig geschonden blijft? Wat vind je vreemdgaande partner dan van de relatie ? nee ik zou het nooit vergeven als in de zin samenblijven, het is voor mij dan deur open hij eruit en deur dicht. Spullen gooi ik er wel achteraan +)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:30

Hm ja ik ben niet zó stellig :o. Ik kan dat écht pas op het moment zelf beslissen. God forbid dat dat ooit gebeurt...

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:31

Corelli schreef:
Nessah schreef:
klopt, ik beweer ook nergens dat een perfecte relatie is zoals ik beschreef. Maar voor mij is dat perfect voor een ander weer niet.

Dit had ik inderdaad ook even verkeerd begrepen, maar nu snap ik je :)

Precies wat Ayasha zegt heb ik ook (niet dat ik vaak flirt overigens hoor), maar als ik flirt is dit niet serieus bedoelt en als ik merk dat de ander wel serieuze bedoelingen heeft (of krijgt :+ ), pas ik toch wel meer op met wat ik zeg of doe.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:36

Bij beide zou het vertrekken voor mij zijn. Een relatie voor mij bestaat uit liefde en hierbij is het voor mij niet moeilijk om eerlijk en trouw te blijven. Dat verwacht ik dan ook terug.