iemand opgevangen. wat nu verder?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PenP2014

Re: iemand opgevangen. wat nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 13:52

Ik heb geen keuze voor haar gemaakt. Ik heb gezegd dat ze welkom is. Haar keuze om die kans te grijpen :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:48

Bijzonder dat Kiwiko, ook al zit ze niet meer op Bokt, wederom van onschatbare waarde is. Toppertje!!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:55

Toch jammer dat Kiwiko niet meer op bokt zit, maar super dat ze het wel gelezen heeft :)

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:56

Weet niet of jullie al zover zijn, maar ondanks dat ze niet in ingeschreven, zou ik me toch melden bij (jouw) gemeente. ze kan een pin verklaring krijgen waardoor ze alsnog in aanmerking komt voor alle voorzieningen, mag geen probleem zijn. Verder is het leger des heils en humanitas een goede startplek, omdat zij natuurlijk veel te maken hebben met thuislozen. Als het goed is kan de gemeente (of anders wel via ldh, humanitas of anders het algemeen maatschappelijk werk) helpen!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:59

Roosch schreef:
Bijzonder dat Kiwiko, ook al zit ze niet meer op Bokt, wederom van onschatbare waarde is. Toppertje!!

Inderdaad Roosch!! KiWiKo blijft een Topper!!

Kukkie: Balen dat je eigen stekkie nu lekt zeg!! Heel veel succes! En nogmaals mijn complimenten voor jullie!

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:03

Roosch schreef:

Toppie!

vuurvlinder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:08

PenP2014 schreef:
Ik heb dit bericht al in een ander topic geplaatst.... Ik plaats het hier ook even en dit is ook het laatste wat ik erover kwijt wil..

Als aller eerst, lees ik mensen zeggen '';het kon wel een oud ventje zijn''. Ja dat kan idd. Ik heb TS dan ook een pb gestuurd met de vraag of ik haar nummer mocht. Ik heb haar gebeld en persoonlijk aan de telefoon gehad, om zo haar stem, toon van stem en haar verhaal aan te horen. IK heb toen de beslissing gemaakt haar te willen helpen.

Ten 2e zie ik mensen zeggen'' koop een tentje, ga naar de daklozen opvang, ga naar het leger des heils, bel je vrienden''.
Laat me even iets vertellen. Ik heb zelf in exact dezelfde situatie gezeten. Mijn moeder had me op straat geknald en ik kwam er niet meer in. De angst die je op dat moment voelt is niet te beschrijven. Je kunt jedat vanuit je huisje veilig achter je pctje NIET voorstellen wat je op dat moment voelt.
Vrienden bellen? TS had geen beltegoed. IK heb ook vrienden gebeld. En het kwam ze eeeeeeven niet goed uit op dat moment. En ja, je sociale cirkel kan dan ineens heel klein zijn.

Ten 3e, ''je gaat niet op bokt op dat moment, zo een eerste bericht plaatsen. Kevertje40 las al heel lang mee op bokt. Ze wist mij topics van jaren geleden te noemen waar we nog smakelijk om hebben gelachen. Ze kende bokt dus, en wist dat als ze daar iets plaatste er reacties zouden komen.
Daarbij was het geen bij wie mag ik slapen oproep. Het was puur een wanhoopskreet. En je weet niet wat je op dat moment doet. Je weet niet of je - als je NIEMAND- meer over hebt een topic opent omdat je al een nacht wakker bent en niet meer weet of je van voor of achter leeft.

Ten 4e. Komen er hier modjes vertellen dat TS niet meer heeft gereageerd.
TS heeft een pb gehad dat haar topic op slot zat en de reden daarbij, en vriendelijke groet erachter. er stond niks maar dan ook NIKS in of ze de dialoog kon aangaan, dus ga niet doen alsof ze niks wil AUB. Hoe moet ze ruiken dat ze de dialoog aan kan gaan. Ze werd op de hoogte gesteld dat ze 25 nuttige berichten moest plaatsen en DAN de permissies kreeg, doe niet zo schijnheilig.

Dan nog even terug naar instanties. Wat denk je dat er met je gebeurt op een slaapzaaltje vol junks. Denk je dat je rustig slaapt? Denk je dat je je lekker veilig voelt? Nee. Met als gevolg dat je binnen de kortste keren je baan kwijt bent. Denkje dat je stinkend en half hallicunerend door de slaapgebrek nog lekker kan functioneren op je werk?? Denk je dat je dan ook maar kan bedenken hoe je verder moet?

Laat me je nog wat leuks vertellen over het gemeentehuis. En over maatschappelijk werk.
Weet je wat ze in het gemeente huis tegen je zeggen als je daar staat met je tassie? ''ja mevrouw, maar u bent volwassen, u kunt voor zichzelf zorgen. Daaag!''.
Weet je wat ze zeggen als je het MW opbelt? ''over 3 weken is er een plekje, kom dan maar langs!!''

Weet je wat ze bij het UWV tegen je zeggen als je daar huilend in je spreek uurtje zit???
''Wat erg he? Wat erg dat dit in Nederland kan he? Dit moet niet mogen he? Maar nee, wij kunnen ook niks doen!!''

Zaak 1. Is dat je een dak boven je hoofd heb. Dat er IEMAND. een poot naar je uitsteekt zodat je je ergens veilig kan voelen. En die heb ik haar geboden. Dat is MIJN keus.

En al deze argumenten............................ MAN jullie lijken het UWV wel met zn wegstuurbeleid. Dit is dus het excuus om maar niemand meer te hoeven helpen. Om elkaar maar in de stront te laten zakken. Man wat ben ik blij dat ik zo niet in elkaar steek.

''TS had zelf dingen moeten regelen. Moeten sparen..''
Waar ga je van sparen dan als je geen inkomen heb? TS was werkeloos. Succes met sparen!!
TS weet heus wel dat ze zich moet inschrijven om een GBA te hebben. Ja dat weet ze wel idd. En waar ga je je inschrijven dan als je moeder daardoor haar uitkering kwijt is??

Tot slot wil ik nog 1 ding kwijt.

Ik hoop niet, echt met heel mn hart niet. Dat jullie ooit in zo'n situatie komen te staan. En zo wel, stuur me maar een PB, ik ben er voor je :)

_/-\o_ diep respect voor jouw!
Hier kan menig mens een voorbeeld aannemen!
En super dat ts bij bij kiwiko terecht kan!En super dat er zoveel mensen hier op bokt zijn die ts proberen te helpen en een plekje aanbieden.
Mensen oordelen altijd makkelijk tot je zelf in de oliebol zit en dan is het te hopen dat er ook zulke lieve mensen als PenP2014 en de andere dames voor je klaar zullen staan.
_/-\o_
Laatst bijgewerkt door vuurvlinder op 28-07-14 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:21

Aan alle 3 wat super dat jullie zo voor een onbekende klaar staan..
En ook al is kiwiko niet meer op bokt vind t geweldigdat er zoveel hulp word geboden

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:42

Echt super van kiwiko!!

En wat balen van de lekkage zeg :(:)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:11

Wat fantastisch dat er mensen zijn die haar zo goed helpen, super! Ik hoop voor haar dat ze binnenkort zelf alles goed voor elkaar heeft.
Ik kan me nog zo goed herinneren dat mijn schoonzus door haar moeder uit huis was gezet, met alle gevolgen van dien...

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 16:28

Bedankt voor de reacties allemaal.
ik vind het eigenlijk nog het ergst dat je als "held" word weggezet. Kan je nagaan hoe weinig mensen het normaal vinden om iemand te helpen. Kan je nagaan hoe erg NL gefocust is op zn eigen hachie..
Snap me niet verkeerd. Ik vind jullie berichten superlief <3

Ik ben gewoon in een verkeerd land geboren. Ik had in een land moeten zitten waar iedereen zo arm is als een kerkrat, maar waar je wèl met zn 15en een stukkie brood deelt en in een kamer slaapt :+

Bedankt voor de tip over de pin verklaring bij de gemeente!! Gaan we meenemen :)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:39

Succes ts, misschien een tip, ik woon ook anti kraak samen met vriendlief echt super goedkoop wij zitten via camelot moet je maar eens op hun site kijken hebben het door heel Nederland zelfs in het buitenland misschien heb je hier iets aan?

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:49

PenP2014 schreef:
Tot slot wil ik nog 1 ding kwijt.

Ik hoop niet, echt met heel mn hart niet. Dat jullie ooit in zo'n situatie komen te staan. En zo wel, stuur me maar een PB, ik ben er voor je :)

TS: en dat is nu de uitspraak die mij het diepste raakt. Als iedereen (of zelfs maar een een beperkt aantal mensen) zo met kritiek en 'andersdenkenden' om zou kunnen gaan hadden we volgens mij een hele andere wereld. Respect. _/-\o_

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:56

Ook van mij veel respect! Ik vind jullie toppers! Maar dat leek me inmiddels wel duidelijk dat ik dat vond :D

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:44

Ongelooflijk mooi topic. Geweldig dat er mensen zoals jullie bestaan +:)+ +:)+ +:)+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:45

PenP, kun jij ons op de hoogte houden?

Met een TS die niet in LZP kan posten en een Kiwiko die niet meer op Bokt komt, komen we niet zo ver natuurlijk. :D (oh, wacht, als eerbetoon aan Kiwiko: :D :D :D )

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:07

Wow, wat goed TS. Jij hebt je hart op de goede plaats zitten.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:16

Er heersen duidelijk 2 partijen hier haha.
Maar het maakt allemaal niet uit, dankzij TS heb ik wel zoiets van faith in humanity restored, ondanks bepaalde vraagtekens.
Het is inderdaad bijna niet normaal meer tegenwoordig om iemand te helpen, dat blijkt wel...

Waarom zit kiwiko niet meer op bokt eigenlijk?

Edit, deze is voor alle mensen hier met een warm hart : +:)+ _/-\o_

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:19

Ik weet toevallig dat er een soort giftenpotje is bij de meeste gemeentes...
Mensen die het hard nodig hebben kunnen daar aanspraak op maken.
Is het een idee om een kamer te zoeken en de borg te betalen van het geld van het giftenpotje?

Ik weet ook niet of alle gemeentes het hebben maar een maatschappelijk werker weet dat wel.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 22:19

Roosch schreef:

Met een TS die niet in LZP kan posten en een Kiwiko die niet meer op Bokt komt, komen we niet zo ver natuurlijk. :D (oh, wacht, als eerbetoon aan Kiwiko: :D :D :D )

Natuurlijk! :)

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 01:58

@PenP2014

volgens mij woont kiwiko in mijn regio (of ze moet verhuisd zijn) Ijk had deze tip gister al gegeven echter in het andere topic, excuses maar ik schreef dus bij stichting perspectief biedt men wel echt snel/adequaat hulp sneller dan m&w, leger des heils ggz enz enz ja tuurlijk is er eerst een intake kan soms zelfs dezelfde dag al

Dus mocht het nodig zijn raadpleeg die eens , OOk denken zij mee met andere regeldingen bieden daaar hulp mij maken n hulpplan/traject

vanaf daar kan je ook contact maken met stichting uit de brand....

ik wens alle betrokkenen succes

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 02:26

ik heb respect voor de eerste opvang..
een held zal ik penP ook zeker niet noemen.. wat dat betreft ben ik het helemaal met Pen eens.. Nederland gaat zo ver achteruit in socialiteit dat iedere vorm van sociaal handelen tot heldendaad wordt verheven. mij zul je iemand echt niet snel een held noemen... dan doe je iets met gevaar voor eigen leven, of je levert een prestatie die ver boven je vermogen ligt (ik kan mij daarom ook vinden in het uitroepen van sommige sporthelden.. die boven zichzelf en iedereen uit kunnen stijgen.. en ik doe het ze niet na, nu niet nooit niet). Een bergbeklimmer die zijn maat van een richel red nadat een touw gebroken is... dat vind ik een held. een brandweer man die een brandend gebouw in rent terwijl het op instorten staat om een mens te redden.. dat zijn helden.

maar wel alle lof dat je voor je vriendin op stond en eerste opvang hebt gedaan. daar heb je vrienden voor, jammer dat niet iedereen zo klaar staat voor een vriend of vriendin. geen ruimte blijkt maar weer een slechte smoes als ik zo hoor hoe jullie ingeschoven hebben. maar dat is geen oplossing voor langere tijd natuurlijk.

------------------

de aanbieder van woonruimte vind ik al weer wat meer bijzonder.

je neemt iemand in huis waarbij je alle verhalen maar op mooie blauwe ogen moet geloven.
waarvan je al weet dat je geen huur zult krijgen en dat je waarschijnlijk ook niet teveel kunt vragen voor de boodschappen en dergelijken..
je weet niet in hoeverre er aan het karakter van de ander wat schort (god forbids je haalt een serie moordenaar in huis ;) ).

daar heb ik groot respect voor en trek ik bij gebrek aan een pet om af te nemen, mijn schoenen voor uit (je moet toch wat zonder hoed, cap ligt in de auto).

dat is een stapje verder als 'fatsoen' en medemenselijkheid.. je neemt altijd een onbekend risico..
chappau.
------------

zelf zou ik dat niet doen, gewoon omdat ik mij daar absoluut niet prettig bij voel..

voor een vriendin of familielid ok, maar voor vreemden? dan zou ik mij gewoon niet behagelijk voelen in mijn eigen huis. Je neemt niet een vakantie of kostganger, maar je doet een vorm van crisis opvang.

ik zou echter wel alles doen om een tijdelijke behuizing te helpen vinden (maar sorry, ik huur het niet voor diegene, ben ooit daarmee het schip in gegaan).
ik zou zelfs een tent uit de opslag kunnen halen en in de tuin kunnen opzetten voor iemand (kan ik snachts gewoon de deuren dichtdoen en overdag opvangen is prima).
ik zou diegene naar de gemeente brengen en bijstaan in het gesprek als ze zou willen..
of meegaan naar het leger des heils om uit te vissen wat de opties zijn..
en ik zou rustig een bonnetje beltegoed halen als ik iemand goed gesproken heb.

dat vind ik allemaal niet meer als normaal.. kleine dingen, ze kosten geen moeite. maar in huis nemen nee dat zou ik niet kunnen.

--------

wel nog even een puntje.. op het moment dat ze daar intrekt valt alle spoed weg, tenzij degene die haar opvangt aangeeft dat het alleen voor nu is en dat ze asap weg moet..

maar een dak boven je hoofd werkt nadelig voor het verkrijgen van spoed.. ik zou dus niet kiezen om daar post te ontvangen.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 03:58

PenP2014 schreef:
Roosch schreef:

Natuurlijk! :)

Fijn PenP, dankjewel! :)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 09:45

Update van Kiwiko :)
Citaat:
Nou B is heb ik gisterenavond na haar werk opgehaald van het station. Verstandige meid!! absoluut!! Zij heeft (imo) alle juiste beslissingen gemaakt alleen pech gehad met haar eerste opvangadres bij haar moeder. 

Het is een beetje kamperen nog omdat ik nog steeds geen stroom heb, en ik echt hoop dat dit vandaag gemaakt wordt want we kunnen niks en het is echt donker in het donker  Maargoed dat zien we wel of dat lukt. 

B is nu op Sanne haar fiets naar het station om te gaan werken en vanmiddag gaan we kijken naar adhoc of een caravan op een van de parken hier in de gemeente, vandaag gaat ze dingen op het werk regelen. Deze mevrouw heeft ze echt wel allemaal op een rijtje en is echt wel verstandig omgegaan met de uitdagingen die ze tegen is gekomen, pakt de boel wel aan en is naar mijn idee absoluut geen ondoordacht iemand die stomme dingen doet en zo in de problemen komt. 

Ze heeft voor nu wat ze nodig heeft en dat is een plekje waarvan uit ze weer kan gaan bouwen. Ze heeft lekker bij kunnen komen bij R dit weekeinde en daar is ze heel dankbaar voor. Komt wel goed met B. geef het een week of 2 a 3 en ze heeft het gewoon allemaal weer op een rijtje.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:47

Prachtig! Ik wens haar echt een goede en probleemloze toekomst!