Camper opknappen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Camper opknappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 14:22

@Karuna: Een bouwkachel gewoon op stroom, dus als je geen stroom tot je beschikking hebt gaat dat wel lastig worden. Wij zijn zelf niet van plan om met slecht/koud weer ergens te gaan staan waar geen stroom is.

@Nientje: Gave combi hoor, het ziet er van binnen trouwens ook heel licht en fris uit! Hoe groot is jullie bed eigenlijk? Het ziet er zo klein uit, maar misschien is het zelfs wel groter dan ons bed in de camper, haha.

Wat betreft het vervangen van de vloer, wij wilden ook graag laminaat in de camper, maar dat is ons zeer sterk afgeraden. Doordat de temperatuur zo ontzettend schommelt (veel meer dan in een huis), gaat het laminaat heel erg werken. Je moet er dus rekening mee houden dat het gaat krimpen en uit gaat zetten. Hierdoor kan je het niet vastleggen (wij willen het eerst gewoon vastschroeven, of kitten oid) en er zit ook een hele grote kans in dat het gaat schuiven.

Wij hebben nu voor zeil gekozen met een hout patroon, ook zeil schijnt te gaan werken bij grote temperatuurverschillen (dus dat kan je ook niet lijmen), maar omdat het uit 1 geheel bestaat ontstaan er in elk geval geen kieren. En ik vind het ook makkelijker met schoonmaken, want ik ben nogal een knoei kont en onze hond gaat ook mee in de camper en dat is ook al zo'n knoeierd, haha. Nu hoeft ik in elk geval niet bang te zijn voor laminaat wat krom trekt als er een bak water omver gaat.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:32

Oke,dat is idd iets om over na te denken.
Wij kwamen het tegen toen we zaten te googele over hoe mensen hun predomcaravans gepimpt hebben.
We hebben nu zeil liggen en dat gaat prima.
Alleen de zijkanten laten nu dus wat los,dus moeten we daar eens even naar gaan kijken hoe of wat.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:48

oja...ons bed..zal ongeveer 1.40 zijn of ietsjes kleiner.
Wij kunnen er iig prima op liggen :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 19:03

En de lengte? Die van ons is 175 x 175 dus qua breedte super, maar qua lengte matig... Ik ben 1.77 dus dat gaat nog, maar mn vriend is net geen 2 meter :D

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:05

Jeetje...1.40 m? Is dat de breedte of de lengte?

Wij stonden van het weekend naast zo'n Volkswagenbusje (gewoon nieuw type zeg maar) met zo'n uitklapdak. Ik zat me af te vragen hoe je daar nou precies in komt. Keuken-iets hadden ze aan de achterkant, leek me helemaal niks. Achterklep omhoog en aanklooien in de regen en kou...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:16

Oh barb, die keuken in de achterklep is niet standaard bij volkswagen hoor. Dat is dan waarschijnlijk een zelfbouw of later ingebouwde versie.

Je kan trouwens in het hefdakbed komen door op de voorstoel te gaan staan. :)

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:21

ooh aha weer wat geleerd haha! Ze hadden niet zoveel verlichting aan in de auto dus ik kon niet zien hoe ze nou precies naar boven gingen :-)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 07:49

Och ja...lengte :o haha....we hebben het nooit precies opgemeten maar mijn man kan precies languit liggen,maar heeft dan weinig tot bijna geen ruimte meer over.
En hij is 1.81m

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:54

Jeetje, maar 1.40 :wow: Zou daar echt niet op kunnen slapen, lig graag lang en breeduit :D

Zo'n hefdakbed lijkt mij ook 3x niks :n. te laag voor mij (ben een beetje claustrofobisch :o )

Mijn zusje had in hun caravan van die plak stroken voor op de vloer. Werkt niet, zelfs niet met temperatuur verschillen in de caravan. Misschien een optie?

Hier een beetje een laden dilemma -O- bodem mag niet te slap (voor besteklade niet zo'n punt), maar laag gewicht is en pre.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:34

-O- Jammer dat het hier stil gevallen is -O- Ben benieuwd hoe het met de klusprojecten gaat.

Mijn behang is binnen *\o/* Het is mooier dan de foto op de site :j
Zal zien of ik van het weekend het er in kan plakken :D Ben erg nieuwsgierig naar hoe het in campert zal staan.

Met de lades van het keukenblokje ben ik op een probleem gestuit -O- Laatjes zijn een beetje te lang, zeg maar net de dikte van de achterwandjes :o Klein reken foutje :') Dus zien dat ik ze netjes kan slopen en zijlatjes inkorten en achter wandjes er weer tegen aan.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 14:08

Haha, altijd een uitdaging dat soort "foutjes!" :D

Hier gaat het goed, al heeft het project wel een beetje stilgelegen. Opeens kunnen we heel moeilijk aan onderdelen komen. Super irritant!! En met het vernieuwen van de raamrubbers zat het ook al niet mee, dus nu moeten 2 ramen gekit worden, omdat ze gewoon niet terug op hun plek willen, wat we ook proberen... En daarna kunnen we de afwerklijstjes aan de binnenkant aan gaan brengen, rolgordijntjes ophangen en de vloer leggen! Hopelijk zijn tegen die tijd ook alle juiste onderdelen in huis en dan kan m'n vriend de camper technisch in orde gaan maken.

Eigenlijk maakt het nu ook niet meer zoveel uit dat het traag gaat, want we gaan op z'n vroegst toch pas komende voorjaar op pad. We hadden gehoopt om een weekendje weg in oktober, maar door de tegenslagen met de onderdelen redden we dat echt niet meer!

Ik ben ook erg benieuwd hoe het met de andere projecten gaat!!

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:54

Nou die van mij staat voor de zoveelste keer bij de garage. Denk er zelfs over hem te verkopen.. Maar dan ga ik wel weer een andere kopen over een paar jaar!!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:59

Joyce da's zeker irritant dat onderdelen moeilijk te vinden zijn. ^) Ik had 2 jaar teug mijn oog laten vallen op een mooie oude (1972) opel blits <3 Is mij afgeraden omdat daar geen onderdelen meer voor te vinden zijn -O- De mensen die er eentje hebben lieten onderdelen maken in Roemenië, kost veel en duurt heel lang.
Oef ramen en rubbers :roll: Heb dat met mijn bootje gehad, een hel.

Da's ook balen Freya :(:) Daar heb je ze niet voor :n Steeds wat anders dat stuk is of steeds het zelfde?

Tja, dit soort "foutjes" zit ik niet echt op te wachten :n Ik heb 2 laatjes al netjes uit elkaar. Nu de andere 2 nog :') Als het fout gaat kan ik nieuwe maken. :evaw: Zal blij zijn als keukenblokje in de campert staat :))