Suiker wax

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TrIjNiE__

Re: Suiker wax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:31

Ik had me er deze voormiddag ook maar eens aan gewaagd :) Kleurtje was perfect, maar de koude manier werkte niet goed. Het bleef plakken aan mijn bikinilijn en oksels, enkel bij mijn benen bleef het niet zo erg plakken maar dan kwamen er niet genoeg haren vanaf. Toch maar eens de warme proberen dan! :D
Het is overigens wel heeel erg lekker :o

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:51

-O-

De wax is te plakkerig.. Hij staat wel al bijna twee uur in de koelkast. Zou ie te licht zijn geweest?

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:29

Ik ga niet gauw meer Do It Yourself suiker waxxen hahaha!
Het roeren in het pannetje ging nog redelijk goed en de ingrediënten waren de moeite ook niet. Maar helaas zit onder andere de keuken, de douchen en ook nog eens de vloer er onder nadat ik een poging ging doen om de wax uit het pannetje probeerde te halen..
Vervolgens heb ik mijn benen van boven naar beneden ingesmeerd met de wax inclusief mijn handen die nu nog steeds plakken (Het is dan ook alles of niets bij mij). En toen ik tot de conclusie kwam dat ik geen katoenen doekjes had om te harsen en ik boven op mijn kamer ben gaan zoeken naar een oplossing, bleef ik met mijn been aan de wasmand plakken.. Allemaal heel fijn, dat heb ik weer handig gedaan!
Ik dacht de oplossing gevonden te hebben en ik was begonnen aan het harsen.
Ik weet niet wat dit is, maar ik loop nu met kleine bloeduitstortingen rond op mijn bovenbeen en ik ben tot de conclusie gekomen dat het sowieso niet zijn functie heeft!
Nu heb ik toch maar besloten om gewoon niet meer te Do It Yourselfen..

Toch heb ik nog wel een beetje kunnen lachen, na dat het met het douchen aardig er af is gegaan!

Hoera lang leve de suiker wax, voorlopig blijf ik scheren...

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:57

knetterhard schreef:
Het roeren in het pannetje ging nog redelijk goed en de ingrediënten waren de moeite ook niet. Maar helaas zit onder andere de keuken, de douchen en ook nog eens de vloer er onder nadat ik een poging ging doen om de wax uit het pannetje probeerde te halen..
Vervolgens heb ik mijn benen van boven naar beneden ingesmeerd met de wax inclusief mijn handen die nu nog steeds plakken (Het is dan ook alles of niets bij mij). En toen ik tot de conclusie kwam dat ik geen katoenen doekjes had om te harsen en ik boven op mijn kamer ben gaan zoeken naar een oplossing, bleef ik met mijn been aan de wasmand plakken.. Allemaal heel fijn, dat heb ik weer handig gedaan!
Ik weet niet wat dit is, maar ik loop nu met kleine bloeduitstortingen rond op mijn bovenbeen en ik ben tot de conclusie gekomen dat het sowieso niet zijn functie heeft!

Toch heb ik nog wel een beetje kunnen lachen, na dat het met het douchen aardig er af is gegaan!

_O-

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:11

knetterhard schreef:

Je bent niet heel toevallig blond? }>

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:11

:')

Klinkt wel vrij herkenbaar. :+

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:43

Donkerblond... 8)7

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:25

:') Whaha Knetterhard :')

Mijn wax staat nu af te koelen, de kleur is wel mooi naar mijn idee, aangezien het koeler is vandaag maar meteen beginnen als hij straks koud is. :)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:31

Had het gisteren warm geprobeerd. Het ging goed maar het deed zo'n zeer :oo Ik houd het bij scheren :')

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:06

Bij mij doet ie het, mn broertje zag het staan, smeert het op zijn hand, heb er een oude zakdoek opgeplakt en ratsch! Een schreeuw en hij een kale hand :')

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 18:58

Ann_moi schreef:
Bij mij doet ie het, mn broertje zag het staan, smeert het op zijn hand, heb er een oude zakdoek opgeplakt en ratsch! Een schreeuw en hij een kale hand :')

_O-

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:41

_O- oke maar ik heb hem ook een keer gemaakten hij was vokgensmij goed van kleur maar day bollejte werkte niet

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:21

Laatst dus ook de wax gemaakt. Alleen leek hij iets te licht gebleken, dus de balletjes methode wou niet werken. Dus vandaag dezelfde wax gebruikt in de warme variant. Maar dat wou ook niet lukken, hij leek geen haartjes mee te nemen. Wat zou ik fout doen? Ik heb gewoon katoenen strips gemaakt van een oude onderbroek :P

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:34

Als de wax niet goed werkt is ie te licht :j
Toch nog even bijkoken dus..

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 21:12

Ik ben vandaag ook bezig geweest, eerst was ie te licht en lukte de warme methode niet eens. Nog even opnieuw gekookt en gekoeld in de vriezer, balletjes methode werkt echter nog steeds niet. Straks maar nog even de warme methode proberen. Maar voor mijn gevoel was ie nu toch echt wel donker.

Wat gebeurd er als de wax te donker is?

Jennifeerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 19:55

@micha Dan is het als hij koud is, 1 blok beton.

Raar genoeg dacht ik dat mijn wax, die ik een paar dagen geleden heb gemaakt, ook te lang was doorgekookt. Hij was namelijk heel hard, maar door het warme weer kon ik daar alsnog wel redelijk de balmethode mee doen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 17:57

Nou, ik heb het gemaakt hoor, de wax. Het is nu aan het afkoelen. Heb het uit ongeduld maar in de vriezer gegooid :P

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 12:47

ik heb het ook gister gemaakt dacht dat ie perfect van kleur was maar hij bleef te zacht dus nog maar even gekookt en staat nu weer in de vriezer ben benieuwd!!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:52

Wat een poedersuiker spul. Werkt voor geen meter bij mij. Was eerst te licht blijkbaar, want kon sowieso geen bolletje van maken en ook als wax werkte het niet, dus weer paar minuten gekookt.. Maar wederom, nope. Sowieso kan ik er onmogelijk een bolletje van maken. Plakt te veel.. En als ik het op mijn benen gebruik trekt die van de 50 haren hoogstens 2 mee. Ben er gewoon chagrijnig van :P. Morgen maar weer verder proberen te koken, maar denk dat het hem gewoon niet word.