Bruiloft dilemma: stel nou dat...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:21

Ik zou echt gewoon een goedkoop jurkje kopen in die spuuglelijke kleur.. Hem naderhand dan van de hand doen of verven en klaar is kees. Of ik zou hem van iemand proberen lenen, heb wel een standaardmaat. Nu heb ik wel het geluk dat de meeste kleuren me redelijk staan, alleen met geel zie ik er echt afschuwelijk uit. Maar als mijn vriendin per se een gele jurk zou willen, naah, voor één keertje zet ik me er dan overheen. Ga daardoor haar dag niet verpesten :) En het ene geel is niet het andere geel natuurlijk. Kan me best voorstellen dat ik met pastelgeel nog een beetje weg kom, maar dat iedereen gillend weg loopt wanneer ik kanariegeel draag :D Dus als ze daar nog wat vrije keuze in zou laten, is het al helemaal oké voor mij.
En iig, als je gewoon geen nieuw jurkje kan halen omdat je krap bij kas zit, dan bespreek je dat met je vriendin. Heb volgens mij geen enkele vriendin die dit niet zou begrijpen.. En anders is het toch niet echt een goede vriendin. (Maar kan me niet voorstellen dat ik überhaupt een vriendin heb die me zou dwingen in een bepaalde kleur naar haar bruiloft te komen _O- )

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:28

De kleur lijkt mij wel belangrijk om te noemen..
Zo zijn er kleuren die gewoon niemand staat en echt te ver gaan om te eisen.. (fel roze.. neon geel..)

Maar als je vriendin gewoon niet van paars houd.. tja.. is niet een hele vreemde kleur lijkt me
Misschien kan ze iets neutraal aan doen en de details in de gevraagde kleur doen?
Leuke riem in die kleur, bloem als armband in die kleur... oorbellen..

sallandval

Re: Bruiloft dilemma: stel nou dat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:30

Mijn bruidsmeisjes 'moesten' ook in een bepaalde, door mijn uitgezochte, jurk. Ik wilde dat ze dezelfde aanhadden, alleen dezelfde kleur vind ik: mwah.. beetje cheap. Gelukkig vonden ze hem alledrie mooi maar ik vind dus ook dat het bruidspaar de jurk moet kopen; je kunt niemand dwingen een jurk te kópen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:32

sallandval schreef:
Mijn bruidsmeisjes 'moesten' ook in een bepaalde, door mijn uitgezochte, jurk. Ik wilde dat ze dezelfde aanhadden, alleen dezelfde kleur vind ik: mwah.. beetje cheap. Gelukkig vonden ze hem alledrie mooi maar ik vind dus ook dat het bruidspaar de jurk moet kopen; je kunt niemand dwingen een jurk te kópen.

Precies! Als je zulke eisen hebt moet je ook in de buidel.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:34

Nee, als de bruid hem zelf betaalt zou ik al helemaal nooit een probleem maken van de kleur of het model.. :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:37

Ik wel. Ik wil namelijk hoe dan ook niet volslagen voor schut lopen. Als bruidsmeisje sta je toch extra in de aandacht (t.o.v. reguliere gasten) en dan wil ik me dus ook een béétje leuk voelen. Dat betekent dat ik ook niet in een beige jurk ga lopen als die betaald wordt, om de simpele reden dat ik er dan zo'n beetje uitzie als een wandelend lijk. Kan best dat de bruid per sé dat specifieke jurkje wil, dat mag, maar dan ben ik dus geen bruidsmeisje meer.

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:44

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:49

Ayasha schreef:
Om eerlijk te zijn zou ik dan melden dat ze een ander bruidsmeisje moet zoeken. :) Jammer dan. Ik ga geen geld uit geven voor een kleur jurk die ik nooit meer ga dragen maar ik ga haar ook niet verplichten haar perfecte dag aan te passen. :) Dus dan is de enige logische oplossing dat ik er zelf uit stap. No hard feelings. Gewoon eerlijk "ik heb het geld niet om me aan te passen aan die wensen. Dat spijt me. Daar kunnen we allebei niets aan doen maar je zal iemand anders moeten zoeken."

Helemaal mee eens.
Stel dat ze vind dat iedereen die bruidsmeisje is een roze jurk aan moet trekken.
Jij hebt rood haar.
Ik zou het ook niet doen en zeggen : bedankt dat je me gevraagd hebt maar ik ga echt geen roze aan trekken en ik heb het geld er niet voor.

Je gaat toch niet iets aanschaffen waarvan je zeker weet dat je het nooit meer aandoet!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:54

Blijft lastig hoor. Stel dat ze voor mij een licht roze jurk zouden bedenken. Ben dan net miss piggy................... Heb echt veel voor vrienden over, maar om nu de hele dag als varkentje rond te gaan lopen gaat me toch te ver...

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:55

Gewoon jurk in de kleur kopen die ze willen, dan maar eentje die niet zo duur is. Je kan er ook voor kiezen niet of minder bij te dragen aan het gezamelijk kado als je zo krap zit. Heb ik een jaar geleden ook gedaan, zat toen ook erg krap (had gewoon echt geen geld en dat wist men ook) en het vrijgezellenfeest was al duur zat, dat in wezen toch ook al een kado? En het dragen van die foeilelijke jurk is ook al een heel mooi gebaar van jou :+

Als je het écht niet ziet zitten en jurk in die kleur te dragen kan je natuurlijk ook voor de eer bedanken, maar dan moet je echt even bij jezelf te rade gaan wat je wil.
Laatst bijgewerkt door jorretje op 11-07-14 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:57

ElineS schreef:
Ik vind het maar raar dat mensen zeggen "Ach, een goedkoop jurkje hier en daar, dat heb je er wel voor over." Maar niemand die zich beseft dat als je krap bij kas zit, 20,- al teveel is om uit te geven aan iets wat onzinnig is. Ik snap niet dat mensen dat niet begrijpen... Sommigen zitten krap bij kas, dus hebben even wat minder om uit te geven, maar bij anderen kan krap bij kas ook hartstikke blut betekenen. Ik heb een vriendin bijvoorbeeld, bijstandsmoeder met twee kinderen. Die zou echt geen 20,- kunnen missen voor een jurkje. Dat zou je als vriendin niet eens kunnen maken om te vragen... Ik heb dan geen kinderen, maar ik ben ook weleens finaal blut geweest en dat de incasso's me om mijn oren vlogen, maar niemand van de buitenwereld die dat merkte, dus als ik zei dat ik wat krap bij kas zat, och, dat viel wel mee. Een paar tientjes voor dat uitje samen kon ik toch wel missen? Ehm, nee. Toen was 10,- al teveel om uit te geven aan onzin. Als ik toentertijd een vriendin had gehad die zoiets van me zou eisen, dan kreeg ze toch echt een dikke vinger.

De bruid eist dat ze een jurkje moet kopen in ook nog een bepaalde kleur, een kleur die de vriendin niets aan vind. Als de bruid zo graag dat jurkje wilt, betaalt ze zelf maar.

Ik vind dat de vriendin van TS al schappelijk genoeg is geweest met haar voorstel om een jasje in die kleur te dragen, bovenop een anderen jurk... Maar daar gaat de bruid niet mee akkoord. Ja, sorry, maar dat vind ik echt belachelijk. Het kan dan wel haar 'mooiste dag van haar leven' wezen, dat betekend niet ineens dat de gevoelens en de kleine portemonnee van de vriendin maar aan de kant moet worden geschoven om het haar naar de zin te maken.

Natuurlijk is het haar dag en ik zou voor mijn vriendin ook wel wat over hebben om het haar naar de zin te maken. Graag zelfs. Dat doe je voor een vriendin... Maar er zit wel een grens aan. Ik zou namelijk niet ten koste van mijn eigen gevoel iets doen wat het voor haar beter maakt, maar voor mij slechter.

Dat kun je als vriendin, ook al ben je een bruid, ook niet van je vriendin eisen. Dat is geen goede vriendschap.

Ik begrijp het best, en veel andere Bokkers denk ik ook, maar tips geven kan altijd natuurlijk.
Uiteindelijk zijn wij niet degenen die beslissen om wel of niet naar die bruiloft te gaan als bruidsmeisje.
Gewoon eerlijk zeggen: "Sorry, ik kan hier niet in meegaan" kan natuurlijk ook, of " sorry ik zie in zo'n kleur eruit als een lijk...." of "Sorry, ik kan het niet betalen, maar als jij het voor me wil betalen, ok..." Soms is er met de juiste kleur sjaal/bolero vaak al een hele verbetering in hoe het bij je gezicht/haarkleur staat... , maar dat moet dan wel weer net bij die kleur jurk passen. :D

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 19:23

Fiffill schreef:
Dat is ook zo'n vreselijke kleur inderdaad. :') Ik had laatst een bruiloft, draag zelf nooit jurkjes dus ik moest speciaal ervoor iets kopen maar gelukkig waren er verder geen eisen. Ook iets wat ik wss nooit meer aan ga trekken maar goed, het was niet heel duur. Maar ik snap wel dat als je al iets hebt je liever dat aantrekt dan iets wat je vreselijk vindt en wat je nog moet zien te vinden ook. Zeker als je dan ook nog krap bij kas zit.

Van dat groen is ook echt dat je denkt: jakkie. Het effect van de biefstuk op een groen ondervlak. :')

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 19:32

wat is de kleur en maat die nodig zijn?
misschien is er een lieve bokker die wat heeft liggen, is deze discussie ook klaar :)

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:38

Ayasha schreef:
Om eerlijk te zijn zou ik dan melden dat ze een ander bruidsmeisje moet zoeken. :) Jammer dan. Ik ga geen geld uit geven voor een kleur jurk die ik nooit meer ga dragen maar ik ga haar ook niet verplichten haar perfecte dag aan te passen. :) Dus dan is de enige logische oplossing dat ik er zelf uit stap. No hard feelings. Gewoon eerlijk "ik heb het geld niet om me aan te passen aan die wensen. Dat spijt me. Daar kunnen we allebei niets aan doen maar je zal iemand anders moeten zoeken."

Ik denk niet dat jij beste vriendinnen hebt. Er zijn nl nog meer denkbare opties dan tegen 1 van je beste vriendinnen meteen zeggen: zoek maar een ander.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:38

Ayasha schreef:

Jij verwoordt exact wat ik had willen zeggen :)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:41

Ik vraag mezelf af of het echt over de jurk gaat...

Die 20 euro voor een goedkoop jurkje + de mooiste dag van een bruid... Daar moet een oplossing voor te vinden zijn!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 20:43

love_wiepke schreef:

Whahaha :+ het zit daar wel heel dicht bij in ieder geval.

Maar nogmaals, het gaat erom dat zij het niet mooi vind, of anderen het wel mooi vinden doet er dan verder niet toe toch?

En nee, door het te zeggen is de discussie niet voorbij, want nogmaals, het gaat hier niet over het vinden van DE oplossing, het gaat er hier om dat ik gewoon heel nieuwsgierig ben wat ANDERE bokkers zouden doen in deze situatie en wat ze vinden van de situatie. Ik vraag niet om advies, ik vraag om meningen, gewoon omdat ik dat interessant vind. ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:46

Moschino schreef:
Ik denk niet dat jij beste vriendinnen hebt. Er zijn nl nog meer denkbare opties dan tegen 1 van je beste vriendinnen meteen zeggen: zoek maar een ander.

Ik denk dat je daar dusdanig kort door de bocht gaat dat ik hoop dat je kan driften.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 21:22

En zit hier de oplossing al tussen dan TS?
Want tussen jouw vriendinnen moet het ook opgelost gaan worden...

Wat gaat je vriendin nu zelf doen dan?

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 21:28

genja schreef:
JuliaMaria schreef:
Als ik haar was zou ik mijn egocentrisme een keertje thuis laten en mijn vriendin HAAR perfecte bruiloft gunnen. Het draait niet om deze dame maar om de bruid en de bruidegom. Vind het het toppunt van egocentrisme en ik ben blij dat ik geen vrienden heb die zich zo zullen gedragen bij mijn bruiloft: die gunnen mij "mijn" dag, net zoals ik dat bij hen zal doen.

Pardon wat een rare reactie! Om je vriendin een perfecte bruiloft te bezorgen moet diegene zich diep in de schulden jagen om de juiste kleur jur
k die ze zelf niet mooi vindt te drag en? Geld wat er niet is kan ook niet uitggeven heel simpel lijkt me. En als bruid met deze wensen zou ik gewoon de jurk zelf betalen vooral als je weet dat er weinig te besteden is.
Zou er mij om gaan dat de mensen waar ik erom geef er zijn en wat mij betreft komen ze in hun rijkleding hihi

Diep in de schulden jagen? :z Verzin je dit ter plekke of heb ik hier over heen gelezen?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 21:33

Wendy1978 schreef:
En zit hier de oplossing al tussen dan TS?
Want tussen jouw vriendinnen moet het ook opgelost gaan worden...

Wat gaat je vriendin nu zelf doen dan?

Weet ik niet, bruiloft is ook nog wel een paar maanden weg. Een oplossing komt er vast.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 21:36

Jurkje kopen, dragen op de bruiloft en weer verpatsen op marktplaats. :)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 21:38

Ooooh, als nog paar maanden weg is kan je vriendin wellicht iedere maand wat opzij gaan leggen alvast
Of zelf wat (laten) maken door een naaister

Ik dacht dat op kortere termijn was :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 21:43

Nog enkele maanden? Nou, dan kan je toch gerust nog even overleggen? Inderdaad elke maand al wat opzij zetten.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 21:45

Dani schreef:
Ik wel. Ik wil namelijk hoe dan ook niet volslagen voor schut lopen. Als bruidsmeisje sta je toch extra in de aandacht (t.o.v. reguliere gasten) en dan wil ik me dus ook een béétje leuk voelen. Dat betekent dat ik ook niet in een beige jurk ga lopen als die betaald wordt, om de simpele reden dat ik er dan zo'n beetje uitzie als een wandelend lijk. Kan best dat de bruid per sé dat specifieke jurkje wil, dat mag, maar dan ben ik dus geen bruidsmeisje meer.

Volgens mij gaat die dag toch echt om de bruid, vraag me echt af of veel mensen de bruidmeisjes van naderbij keuren. Ik in elk geval niet :+ En ieder helder denkend mens beseft toch ook dat de bruid de kleur heeft gekozen, niet dat jij jezelf niet kan stylen. Ik kan op zich nog begrijpen dat je geen jurk wil kopen die je nooit meer gaat aan doen (al zijn daar ook oplossingen voor), maar ik vind het redelijk vreemd om wanneer de bruid de jurk betaalt, te weigeren bruidsmeisje te zijn.. Als mijn vriendin dat perfecte plaatje in haar hoofd had, wil ik haar best helpen door gewoon in de rij te lopen. Het is haar dag. Maar goed. Ben blijkbaar redelijk makkelijk hierin :)
Edit: lees net je eerste post, maar inderdaad, overleg moet zeker mogelijk zijn!
Laatst bijgewerkt door Hvelreki op 11-07-14 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt