vuurneon schreef:kimberly1995 schreef:
Maar je moet het wel binnen 30 jaar afgelost hebben straks, dat bedoel ik. Dan kun je wel tijdelijk minder betalen, maar moet je op een ander moment 200 euro betalen per maand..
Kan (deels) worden kwijtgescholden als je echt te weinig inkomsten hebt.
Soms kan (een deel van) uw studieschuld worden kwijtgescholden. Dit gebeurt automatisch als u na uw aflosfase nog een restschuld heeft. Ook kan het gedeelte aanvullende beurs van uw studieschuld worden kwijtgescholden. U moet dan aan de voorwaarden voldoen.
Kwijtschelding aanvullende beurs
Wie niet binnen 10 jaar zijn diploma haalt, moet zijn beurs terugbetalen. Soms is het mogelijk om gedeeltelijke kwijtschelding te krijgen. Dit kan als u een aanvullende beurs heeft gehad en uw verzamelinkomen lager is dan € 40.265,58 (inkomen 2012). Heeft u een partner, dan moet het gezamenlijk verzamelinkomen lager zijn dan
€ 50.331,98. U kunt niet direct kwijtschelding krijgen. Dit kan pas 4 jaar na het kalenderjaar waarin u voor het laatst studiefinanciering kreeg.
En zelfs!
Studieschuld al terugbetaald
Heeft u uw studieschuld al afbetaald? Dan storten we het bedrag waar u nog recht op heeft terug op uw rekening.
Ik had het over de periode waarin het een leenstelsel is en geen stufi meer hé.

. Ik werk als docent nask/wiskunde/bio dus als je daar iets van wilt weten