Gescheiden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Gescheiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:27

Afspraken zijn afspraken. Dat is punt een.

Punt twee gaat het er niet om dat hij een nieuwe vriendin heeft, of dat hij er blijft slapen, het gaat er omdat hij de kinderen naar haar mee naar toe genomen heeft. En dat is fout. Zeker als je net uit elkaar bent moet je absoluut niet je kinderen meteen betrekken in een nieuwe nog onstabiele relatie. Een kind van zes kan daar behoorlijk klappen van oplopen op het moment dat haar omgeving niet stabiel is, en zeker niet na zoiets als een scheiding. Je kinderen horen op de eerste plaats te komen ten alle tijden. Hij kan zoveel wippen en gek doen met zijn nieuwe vriendin, zonder dat de kinderen daarbij zijn.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:36

Kom op zeg. Hij is de vader en hij is vrij om de weekenden in te vullen hoe hij dat wil.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:39

Jennyj01 schreef:
Kom op zeg. Hij is de vader en hij is vrij om de weekenden in te vullen hoe hij dat wil.

Ja en dus? Het zal mij een worst wezen hoe hij zijn weekend in vult, het gaat er omdat hij zijn kinderen nog niet betrekt bij zijn nieuwe relatie. Ik ben zelf kind van gescheiden ouders, en heb daar behoorlijk wat klappen van opgelopen, met depressie en suïcidale neigen als gevolg. Mijn kleine broertje is aan de drugs gegaan. Dus doe nou maar niet alsof kinderen geen schade van scheidingen kunnen oplopen want dat is wel degelijk zo.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:47

het kan, hoeft niet.
ja was even lastig. mijn ouders hebben ook alle fouten gemaakt die je kan maken met scheiden met kinderen. maar trauma`s, nee ik niet. Heb meer " traumas" van dat ze nog bij elkaar waren.

ik vind het wel raar dat er hier dingen bij zijn gehaald die misschien niet eens gebeurd zijn. Misschien was hij gewoon op de koffie, zoals mensen wel vaker doen, en hebben de kinderen heerlijk gespeeld. en vonden die het wel prima.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:49

Ik ken ook genoeg kinderen die er geen schade van op hebben gelopen. Het is natuurlijk heel vervelend voor jou en je broertje dat het bij jullie niet goed gelopen is. Maar daar zullen ongetwijfeld meer redenen aan ten grondslag liggen.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:56

Als ik dit allemaal lees vraag ik me af waarom je uberhaubt kinderen wilde met deze man...
Lijkt me niet een rolmodel vader..

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:06

Amandavd schreef:
Jennyj01 schreef:

Ja en dus? Het zal mij een worst wezen hoe hij zijn weekend in vult, het gaat er omdat hij zijn kinderen nog niet betrekt bij zijn nieuwe relatie. Ik ben zelf kind van gescheiden ouders, en heb daar behoorlijk wat klappen van opgelopen, met depressie en suïcidale neigen als gevolg. Mijn kleine broertje is aan de drugs gegaan. Dus doe nou maar niet alsof kinderen geen schade van scheidingen kunnen oplopen want dat is wel degelijk zo.

Tuurlijk kunnen kinderen schade oplopen aan een scheiding,
maar dat ligt tich echt bij de ouders, als vader gewoon normaal doet, en geen rare dingen doet met zijn vriendin waar de kinderen bij zijn, en het op kindertaal aan ze uitlegt hoe of wat.
en moeder er niet moeilijk heden in gaat zoeken,dan is er niks aan de hand.

kinderen krijgen eerder trauma's van de onderlingen strijdt tussen de ouders, dan dat ze trauma's krijgen omdat papa een nieuwe vriendin heeft.

hoe moeilijk het ook is wat bij papa gebeurt, gebeurt bij papa, en wat bij mama gebeurt gebeurt bij mama.
over belangrijke dingen moet je afspraken maken, wel of geen tatoege, wel of geen oobellen, naar welke school sturen we ons kind. dat zijn dingen die je bespreekt.

maar als mijn zoon thuis komt, ja van papa mag ik op bed springen, nou dat is leuk en prima, maar dat mag bij mama niet.
soms mogen dingen bij papa wel en bij mama niet.

en soms maken kinderen er ook gebruik van tuurlijk, zijn het kinderen voor.
kijk er niet raar van op as een kind roept ik ga wel bij papa wonen waneer het boos is.
dat riep mijn zoon van 4 een paar weken terug nog.
hij had iets gedaan wat niet mocht, en dus moest hij van mij op de trap om na te denken.
en toen riep hij ik ga wel bij papa wonen want die heeft geen trap,
dat is kinderlogica niks mis. als je daar door maar geen onderlingen strijdt krijgt als ouders

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:07

Kelly_Taco schreef:
Als ik dit allemaal lees vraag ik me af waarom je uberhaubt kinderen wilde met deze man...

hoe kun je dat oordelen?
we kennen de kant van het verhaal van de vader niet

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:10

Een nieuwe vriend of vriendin van een van de ouders kan wel degelijk voor verwarring zorgen bij kinderen, zeker op het moment dat de relatie nog niet stabiel is en de zaken rondom scheiding nog niet geregeld zijn en de omgangsregeling niet goed nageleefd word. Kinderen pikken veel meer dingen op en vragen zich veel meer af dan je denkt.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:20

Kinderen pikken op hoe ouders ergens mee om gaan. Als moeder moeilijk doet over een nachtje logeren, dan is dat voor kinderen ook ineens moeilijk. Als mamma gewoon leuk meedoet, en vraagt 'Heb je lekker gespeeld, heb je leuk in een ander bed geslapen...?', dan is er niks aan de hand.

Alleen dan moet de moeder wel om kunnen gaan met dat de vader al binnen een paar maanden bij een andere vrouw slaapt, en daar wringt meestal de schoen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:15

Precies, wij weten niet meer dan dat er gezamenlijk (door vader en twee kinderen) gelogeerd is bij een mevrouw. Hoe dat door de betrokkenen is ervaren weten wij niet of maar tot op zekere hoogte dus daar kunnen wij geen uitspraken over doen. En dat moeten we misschien maar zo houden.

Ook over het feit of de man in kwestie wel of geen vadermateriaal is, moeten wij ons misschien maar van commentaar onthouden. Wij kennen hem hoogstwaarschijnlijk niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:18

Wat ik me afvraag, was er ook zoveel heibel gekomen als de ex een weekend met de kinderen bij een goede bekende was gaan logeren. denk het niet. Natuurlijk is het de bedoeling om je aan afspraken te houden, rust reinheid en regelmaat zijn nog steeds toverwoorden voor kleine kinderen (8 maanden en 6 jaar). Er moet ook niet al te paniekerig worden gedaan over ergens anders slapen, als de vader goed voor zijn kinderen zorgt dan kunnen ze rustig een nacht ergens anders slapen, ook al hebben de vader en eventuele vriendin s'nachts seks. Als seks al voor een trauma zorgt bij kids van 8 maanden en 6 jaar dan hebben zeer veel kinderen trauma's want ze lopen vaak genoeg onverwacht de slaapkamer binnen terwijl de ouders net "heel lief" zijn voor elkaar }>

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:33

hanny_jelke schreef:
Kelly_Taco schreef:

hoe kun je dat oordelen?
we kennen de kant van het verhaal van de vader niet

Mijn vraag is ook aan de TS.
Zij zet haar ex hier namelijk slecht neer.
Mijn vraag aan haar is, waarom ze dan überhaupt kinderen wilde van deze man.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 12:14

Wat ik ook even duidelijk wil vermelden. Ik heb niet gezegd dat het zijn nieuwe vriendin is. Hij zegt ook dat het zijn vriendin niet is maar hij sluit niks uit.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:18

Amandavd schreef:
Jennyj01 schreef:

Eens.. Niet bepaald netjes van de ex om nu al zo met de kinderen te 'zeulen'

Helaas is het zeer zeker zo dat de vader zijn weekenden mag invullen zoals hij wil. Dus ts leg je erbij nee en maak er voor de kinderen het beste van.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 12:21

Klopt maar ik wil niet dat hij de kinderen meeneemt naar elke vrouw en daarbij gaat slapen.. Want dat is waar ik bang voor ben.

Ik heb inmiddels contact gehad met de advocaat en ze zou me volgende week het verslag mailen wat wij hebben afgesproken en ze zou er wat bij toevoegen over dit incident. Ik hoop dat hij het dan ook goed opneemt..

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:25

sweetwendy schreef:
Klopt maar ik wil niet dat hij de kinderen meeneemt naar elke vrouw en daarbij gaat slapen.. Want dat is waar ik bang voor ben.

Ik heb inmiddels contact gehad met de advocaat en ze zou me volgende week het verslag mailen wat wij hebben afgesproken en ze zou er wat bij toevoegen over dit incident. Ik hoop dat hij het dan ook goed opneemt..

Ik begrijp je frustratie. Hopelijk kun je dit op een normale manier uitspreken. Hij is vrij om te doen wat hij wil in zijn weekenden..

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:36

sweetwendy schreef:

:n waarom er door de advocaat hier nog iets over laten zeggen?
hij heeft zijn excuus aan geboden, waarom water op het vuur gooien?

of het nou wel zijn vriendin is of niet, dat zou jou een rotzorg wezen, jij bent zijn vrouw niet meer.
jullie moeten dingen over de kinderen met elkaar bespreken en verder leven en laten leven, je hebt verder niks meer over zijn doen en laten te zeggen 0,0%

en waarom zo een regel op stellen. voor hem is het naar een maand al niet meer in het begin van een relatie en voor jou pas over 5 jaar (bijvoorbeeld)

je zet hem hier heel slecht neer, laat mensen hem lekker beoordelen, hij heeft borderline, dus wordt al finaal afgekraakt. en jij voelt je de gebeten hond?
sorry TS voor mij is hij de gebeten hond!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:38

Als dat je angst is, is het erg voorbarig om dan nu al er zo op te springen. Hij is bij 1 vrouw geweest en hij zegt dat het zijn vriendin niet is. Je lijkt een beetje te zoeken naar een probleem, ofwel misschien toch een beetje jaloezie?

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:42

hanny_jelke schreef:
sweetwendy schreef:

:n waarom er door de advocaat hier nog iets over laten zeggen?
hij heeft zijn excuus aan geboden, waarom water op het vuur gooien?

of het nou wel zijn vriendin is of niet, dat zou jou een rotzorg wezen, jij bent zijn vrouw niet meer.
jullie moeten dingen over de kinderen met elkaar bespreken en verder leven en laten leven, je hebt verder niks meer over zijn doen en laten te zeggen 0,0%

en waarom zo een regel op stellen. voor hem is het naar een maand al niet meer in het begin van een relatie en voor jou pas over 5 jaar (bijvoorbeeld)

je zet hem hier heel slecht neer, laat mensen hem lekker beoordelen, hij heeft borderline, dus wordt al finaal afgekraakt. en jij voelt je de gebeten hond?
sorry TS voor mij is hij de gebeten hond!

Voor mij de kinderen..

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:11

@ Tabaluga12, dat sowieso, aan gezien er blijkbaar een strijd nodig is over een logeerpartijtje, vraag ik mij ernstig af waar er nog meer gestreden gaat worden, en waar ouders strijden, zijn de kinderen de harst gebeten honden,
maar daarna in mijn ogen toch wel de vader, hoe hard het ook klinkt voor TS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:27

sweetwendy schreef:

Over het algemeen nemen mensen kritische opmerkingen die gemaakt worden in brieven niet zo goed op. En al helemaal niet als ze van advocaten komen.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:49

Noi een kind van 8 maanden slaapt in een ledikant, heeft nog een fles nodig, en zeker regelmaat, plus en kind van 6 krijgt meer mee dan je verwacht! Een kind van 8 maanden sleep je niet uren mee in de trein! En je kind van 8 maand in vreemde kamer bedje enz zou ik ook zeker niet willen! 8 maand is nog een baby! Is er weleen ledikant? En degelijke spullen voor de baby! Ts ik snapj frustratie! Ik zou dit ook zeker niet accepteren! Of het nou een man vrouw neef nicht zou zijn ook niet!

Alleen blijf wel praten

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:54

Bon_charmeur schreef:
Noi een kind van 8 maanden slaapt in een ledikant, heeft nog een fles nodig, en zeker regelmaat, plus en kind van 6 krijgt meer mee dan je verwacht! Een kind van 8 maanden sleep je niet uren mee in de trein! En je kind van 8 maand in vreemde kamer bedje enz zou ik ook zeker niet willen! 8 maand is nog een baby! Is er weleen ledikant? En degelijke spullen voor de baby! Ts ik snapj frustratie! Ik zou dit ook zeker niet accepteren! Of het nou een man vrouw neef nicht zou zijn ook niet!

Alleen blijf wel praten

waar staat uren in de trein?
waar staat geen ledikant of campingbedje aan wezig?
ook kids zullen er aan moeten wennen dat papa verder wil met zijn leven, daar is niks kwalijks aan hoor.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:55

sweetwendy schreef:
Ja en ze zei dat naar mij toe mailen maar dat heeft ze ook (nog) niet gedaan.
Afspraken zijn 18juni gemaakt.

hanny_jelke schreef:
@ Tabaluga12, dat sowieso, aan gezien er blijkbaar een strijd nodig is over een logeerpartijtje, vraag ik mij ernstig af waar er nog meer gestreden gaat worden, en waar ouders strijden, zijn de kinderen de harst gebeten honden,
maar daarna in mijn ogen toch wel de vader, hoe hard het ook klinkt voor TS

Onzin. Er zijn over dit punt afspraken gemaakt tussen beide ouders. Hij houdt zich daar niet aan. Die inkt is nog nat. Laat die advocaat een beetje opschieten zeg, waarom duurt dat zo lang?

We hebben voorbeelden genoeg de laatste tijd over wat er allemaal mis kan gaan. Iemand die pas gescheiden is heeft soms sowieso zijn emoties / handelingen niet helemaal onder controle, laat staan als de persoon ook nog een persoonlijkheidsstoornis heeft. Ik begrijp de zorgen van de TS heel goed. Afspraken zijn er om je aan te houden. Borderline of geen borderline.

Anoeska schreef:
\Als mamma gewoon leuk meedoet, en vraagt 'Heb je lekker gespeeld, heb je leuk in een ander bed geslapen...?', dan is er niks aan de hand.
8)7 Oh ja....doodnormaal hoor, in bed kruipen in het huis van een onbekende mevrouw. Dat moet dan opeens "leuk" zijn?