Nanne schreef:Ik schrik eigenlijk van de reacties hier..
Ten eerste vind ik dit soort vragen/mensen asociaal. Willens en wetens een kaartje met korting kopen zonder dat je een kortingsproduct hebt.. En dan ook nog een ander opzadelen met het probleem dat jij met iemand mee wil/moet reizen.
Ten tweede kom ik dit soort mensen dagelijks tegen, ik werk bij de NS, en ik krijg zo vaak te horen "Oh? Met korting? Dat is dan per ongeluk gegaan" Ja, je drukt per ongeluk op het knopje met korting.. Natuurlijk zijn er mensen die het voordeel van de twijfel krijgen, maar mensen die ik wekelijks tegenkom met hetzelfde verhaal krijgen van mij een geldig kaartje en het kortingskaartje neem ik in beslag.
Wat men hier niet lijkt te snappen is dat er vrij veel mensen zijn die dus bewust een kaartje met korting kopen, niemand kunnen vinden om mee te reizen en dan evengoed wel in de trein stappen. Door dit soort mensen, en natuurlijk de zwartrijders, word het OV duurder en duurder. Pietje betaald namelijk wel netjes voor zijn reizen, maar Jantje vind dat hij dit niet hoeft te doen.
Over dat de NS geld verdient aan de mensen die niet uitchecken, dit is je eigen verantwoordelijkheid en de manier om het geld terug te vragen is vrij simpel. Plus zoals eerder al aangehaald doen mensen het ook bewust als de prijs lager is dan de ritprijs.
En over asociaal gesproken.. Wat ik asociaal vind is dat als ik en mijn collega's ons werk doen en iemand tegenkomen die geen geldig vervoerbewijs heeft, lichamelijk en geestelijk geweld kunnen incasseren. En waar zijn dan de mensen die ons helpen? Die blijven zitten of gaan filmen. En dat vind ik asociaal!

Echt hoor, respect voor wat jullie doen. Denk persoonlijk dat werk bij de NS zwaar wordt onderschat. Ja, het is poedersuiker als het eens vertraging heeft, maar dat gebeurd nou eenmaal wel vaker met het OV. Moet ik zeggen dat ik met de trein nog maar 1x problemen heb gehad, omdat de bovenleiding kaduuk was 
Dat betekend nog niet meteen dat jullie ''vervelend'' zijn, zoals ik mensen om mij heen wel eens hoor zeggen. Waarom vinden ze dat? Omdat ze niet volgens de regeltjes reizen en betrapt worden..tsja, hoe dom ben je dan?
Ik zou persoonlijk ook nee zeggen als men er al van uit gaat mee te kunnen reizen. Vind het ronduit aso...ik betaal altijd de volle pond, en het is niet meer dan fatsoenlijk dat zelf ook te doen als je niet met iemand gewoon meereist.