wat verdient een 15 jarige?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 20:38

DynamiteS schreef:
Wie het vroeg wat ik op stal moet doen: routineklusjes; paarden buiten/binnen zetten, stallen mesten, bak spuiten, hooi geven etc. Laatste keer moest ik ook helpen in het honden gedeelte.
Maar staan nog maar weinig paarden en gezien we meestal samenwerken is het zo gedaan.

Ben ondertussen wel aan het kijken of ik in de buurt ergens nog een leuk baantje kan vinden voor iets meer per uur. Blijf wel ook bij die stal werken, ben er nog maar net en ook al wordt er minimumloon betaald, ik vind het wel zo netjes om er toch een behoorlijke tijd te werken, gezien de eigenaar het druk genoeg heeft. En ach, ik zit tussen de paarden en de anderen (en eigenaren) zijn heel gezellig :) ;)

wbt de jeugd van tegenwoordig (sorry, ff snel offtopic); daar ben ik het wel mee eens. Als ik zie hoe die zich soms gedragen.. Ook de brutaliteit op scholen (elders ook, maar op scholen meer ervaring mee) vind ik niet kunnen. Ik ben blij dat ik (in België) op een school zit waar er nog wel respect is en waar (zo goed als) niet gepest wordt. Als men het over de jeugd van tegenwoordig heeft voel ik me, eerlijk gezegd, ook niet aangesproken omdat ik weet dat ik anders in elkaar zit dan diegenen die vervelend, brutaal, lui etc zijn.

Ik vroeg het, lijkt me trouwends een leuk baantje!

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 20:40

xMendy schreef:
Wauw ik zit dit topic met open mond te lezen :D wat een lef (en grote bek) hebben sommige kinderen hier! Niet te geloven! :wow: Toen ik die leeftijd had was ik blij met wat ik kreeg, werken moest ik van mijn ouders! Echt niet dat ik thuis op m'n luie reet mocht zitten en profiteren van hen.. en ben blij toe dat ik geluisterd heb, heb in die paar jaar toch een mooi zakcentje bij elkaar gespaard van dat rotloontje.

Vakantietijd inderdaad, tijd dat deze kids wat nuttigs gaan doen met hun vrije tijd. (Werken misschien?)

Zeg, mag ik weten over wie je het nu hebt? Ik heb graag ( niet aanvallend bedoeld btw ) dat mensen mn naam zeggen als er wat is :-)

En trouwends.. Ik heb toch echt pas over 2 weken vakantie :')

Rosie

Re: wat verdient een 15 jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 20:47

:')

Er staat geen naam bij, dus niemand in het bijzonder ;)

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:16

Oke ik lees dit nu ook vol verbazing. Ben je verwend als je ouders je kleren/schoenen betalen? Ik weet niet wie dat zei en hoe oud diegene is, maar ik ben 14 en mijn ouders betalen al mijn kleren hoor. Schoenen etc ook, ook die dure nikies. Ben ik nu verwend? Ik vind persoonlijk van niet. Zijn mijn ouders stinkend rijk? Nee dat ook niet.
Voordat ik nu ook lui en verwend word genoemd; ik werk. En waarvoor? Voor later en dat is wat mijn ouders wat ik nu doe. Ik hoef niet mijn kleren zelf te betalen, zodat ik mijn geld kan sparen voor later

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:31

Poek, dat is ook prima. Onze zoon hoeft van ons niet te werken, maar hij wilde het zelf. We praten erover hoe hij zijn geld gebruikt, ook al is hij al even 17.

Het gaat om de instelling en de toon waarmee gesproken wordt.

Ik zie mensen van +/- 20 die verwend zijn en totaal geen waarde kennen van geld, niet zuinig zijn op hun spullen etc. Prima als je ouders altijd voor je blijven betalen of je vindt een rijke partner. Anders wordt het wel lastig.

Maar er zijn ook mensen die heel hard werken voor hun kinderen en wel de waarde van geld meegeven.

Je hoef geen full time baan, maar van werken wordt niemand slecht en je leert er heel veel van. Je mag zelfs blij zijn als je nu een leuke baan kan vinden.

Ik zal iemand van 14 of 15 er niet direct op aan kijken, want je moet het mee krijgen en in bepaalde milieus gaat het toch anders.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 08:47

Poek schreef:
Oke ik lees dit nu ook vol verbazing. Ben je verwend als je ouders je kleren/schoenen betalen? Ik weet niet wie dat zei en hoe oud diegene is, maar ik ben 14 en mijn ouders betalen al mijn kleren hoor. Schoenen etc ook, ook die dure nikies. Ben ik nu verwend? Ik vind persoonlijk van niet. Zijn mijn ouders stinkend rijk? Nee dat ook niet.
Voordat ik nu ook lui en verwend word genoemd; ik werk. En waarvoor? Voor later en dat is wat mijn ouders wat ik nu doe. Ik hoef niet mijn kleren zelf te betalen, zodat ik mijn geld kan sparen voor later

Ik heb dat idd ergens geschreven maar heb dat verkeerd verwoord of het is verkeerd binnen gekomen bij de lezers. Tuurlijk ben je niet verwend als je ouders je kleding betalen, daar ben je kind voor. Maar gaan klagen dat je uitgebuit wordt en dan je voor zo'n klein bedrag je echr niet moe gaat maken kan ik niet tegen, je ouders krijgen het ook niet zomaar die moeten er ook hard voor werken.
Het ging mij dus om te instelling van sommige over werken voor het minimumjeugdloon of vlak erboven, want een beetje actief worden en iets gaan doen/leren in deze leeftijd mag wel. Nu ben jij 14 en dan mag je nog nauwelijks werken, ik had het over iemand die 17 is.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:49

welshfan97 schreef:
Maar gaan klagen dat je uitgebuit wordt en dan je voor zo'n klein bedrag je echr niet moe gaat maken kan ik niet tegen, je ouders krijgen het ook niet zomaar die moeten er ook hard voor werken.

Dit inderdaad. Sterker nog: Kijk voor de grap eens wat je momenteel als MBO-er (HAVO/VWO) zou verdienen bij bijvoorbeeld een belastingdienst (via randstad). Wordt je écht niet blij van :n

edit: Zie nu dat het wel weer iets omhoog is gegaan, vorig jaar zat het rond de 8,70. :+ http://www.randstad.nl/vacatures?zoekte ... afstand=10

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:48

Winged schreef:
welshfan97 schreef:
Maar gaan klagen dat je uitgebuit wordt en dan je voor zo'n klein bedrag je echr niet moe gaat maken kan ik niet tegen, je ouders krijgen het ook niet zomaar die moeten er ook hard voor werken.

Dit inderdaad. Sterker nog: Kijk voor de grap eens wat je momenteel als MBO-er (HAVO/VWO) zou verdienen bij bijvoorbeeld een belastingdienst (via randstad). Wordt je écht niet blij van :n

edit: Zie nu dat het wel weer iets omhoog is gegaan, vorig jaar zat het rond de 8,70. :+ http://www.randstad.nl/vacatures?zoekte ... afstand=10

Ligt ook aan de leeftijd natuurlijk. Is 8,70 voor 23?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:54

Jep, minimumloon. Maar is nu dus wel weer iets omhoog gegaan.
Werk zelf overigens niet bij de belastingdienst.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:57

Winged schreef:
Jep, minimumloon. Maar is nu dus wel weer iets omhoog gegaan.
Werk zelf overigens niet bij de belastingdienst.

Minimumloon 23 is toch 9,nogwat?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:58

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:59

Winged schreef:

Ik heb gister ergens wat gekopieerd en dat was voor 40 uur per week 8,67 ofzo. Ff checken.

Edit: 8,63 bij een volledige werkweek van 40 uur per 1 juli 2014.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:18

Al met al geen bedrag waarvan je heel breed kan leven.