Spontane lieve acties van andere mensen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: Spontane lieve acties van andere mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:45

hahahaha! dat personeel bij die restaurants zullen wel gedacht hebben: dié is vaak naar de wc geweest!

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:53

ik heb vandaag mijn laatste dag van stage en het heel erg naar mijn zin gehad zijn we even uit lunchen geweest met mijn 2 collega's en de manager en van het bedrijf zelf een pet en bidon gekregen hartstikke leuk natuurlijk. dus wij daarna weer aan het werk en de collega waar ik het closed mee ben werkt tot half 4 komt ie opeens aanzetten met een tas vol met kadootjes! vind het zo lief! echt geweldig gewoon!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 16:04

Is al een tijdje geleden maar ik zat er doorheen ik was helemaal down en out... zwaar emotioneel en kon m'n tranen niet meer bedwingen terwijl ik op straat liep, komt er een mevrouw naar me toe en vraagt wat er aan de hand is, ik alles uitgelegd en toen heeft ze me bij haar thuis een kop thee aangeboden om even tot rust te komen. En week later heb ik haar een bosje bloemen gegeven...

Dit is al een jaar of 10 geleden maar ik zal haar nooit meer vergeten en ik hoop dat er nog meer mensen zoals haar rondlopen op deze planeet die zich wel druk maken om hun medemens :j

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 16:11

Paar weken geleden liep ik met de hond. Zie een groep middelbare scholieren langsfietsen die allemaal hoi beginnen te roepen en te zwaaien. Ik zwaai terug en er word geroepen.. OH mevrouw u bent de eerste die dat doet danku wel danku wel. Ook de docenten knikten nog al dankbaar.
Heb de hele dag met een glimlach gelopen.

Of je staat met 3 boodschappen achter iemand met een volle kar bij de kassa en die laat je gewoon even voor.

Zelf van de week een oud mager vrouwje die op de fiets zat en nogal slingerde gevraagd of het wel goed ging. Ze was erg blij dat ik dat vroeg maar had last van de windvlagen dus ging prima. Het mooiste was toen ze wegfietste mompelde ze och wat fijn dat er ook nog vriendelijke jeugd is.

2 jaar terug in Turkije werd ik lastig gevallen door de DJ van het hotel. 2 Nederlandse mensen hebben gedaan of ze de ouders waren van mijn vriendin en mij, ( heb ook nog steeds contact met ze en zijn nog een jaar met ze op vakantie geweest).
Een ander vrouwtje had alle Nederlanders in het hotel ingelicht en steeds als die kerel bij mij in de buurt kwam stonden er overal mensen op.
Een avond was ik weggeweest naar een dorpje en kwam terug, iedereen kwam naar me toe, hij was ontslagen.. Later bleek dat er dus mensen waren wezen klagen daarover en samen met nog wat redenen was dat genoeg om hem te ontslaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 16:13

Zo lief vandaag bij de appie liep een klein jongetje met zijn moeder , en uit het niets gaf een man dat kleine mannetje een stapel vol hamsters zo lief en hij was er zoo blij mee :D

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 16:14

Dit is echt een feelgood topic :+:

m0niekkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:16

2 Maanden terug ben ik tijdens een buitenrit (alleen) gevallen, paard rende weg, ik ben er wel achteraan gegaan maar ze was al gauw uit het zicht. Natuurlijk was mijn mobiel ook nog eens net leeg.. Terwijl ik haar aan het zoeken was, kwam ik een jogger tegen, hij is met me mee lopen zoeken en gelukkig stond helemaal aan het einde van het zandpad een man die paard zag rennen zonder ruiter toen hij er langs reed in de auto, hij kon haar zo pakken en wist niet zo goed wat hij met haar moest doen, hij is daar dan maar met haar blijven wachten.
Ik ben er weer op gestapt en die jogger is nog een heel eind met me mee gelopen. Hij wilde eerst al een ambulance bellen maar dat wilde ik niet, ik stond er op dat ik gewoon terug zou rijden en dus is hij maar mee gelopen. Ik zag er nogal gehavend uit, op mijn kaak geland, helft van mijn gezicht bloederig en opgezwollen maar daar kwam ik thuis dus pas achter :o Vandaar dat die man zo bezorgd was..

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:02

Het is alweer een tijd geleden, maar het paard van een stalvriendin was overleden en om de volgende dag door te komen hadden we afgesproken in de stad om wat te drinken samen Ik was aan het wachten voor het cafeetje en keek toevallig op facebook. Had die vriendin net een bericht erop gezet met een hele mooie tekst over haar overleden paardje. Ik barstte in huilen uit en toen kwam de eigenaresse van het cafeetje naar buiten om te vragen wat er was. Ik moest mee naar binnen komen om wat te drinken van haar! Was zo ontzettend lief!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:06

Ik moest laatst naar de Belgische belasting om mijn belasting te laten invullen. Ik pakte een ticket, nummer 250. Ik keek op het bord, nummer 205 was aan de beurt...
Dat betekende dus heel, heel, heel lang wachten. Ik ging naast een man zitten, waar ik mee begon te praten. Bleek dat hij 2 tickets had, dus hij gaf eentje daarvan aan mij. Uiteindelijk heeft me dat zeker een half uur(En nog een uur wachten op de volgende bus...) bespaard! Ik had ook weer 2 tickets, dus mijn oorspronkelijke ticket gegeven aan iemand die later binnenkwam :D

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 23:39

Komt er ineens een jongen uit mijn klas naast mij zitten "geef mij een box" uhm hoezo dat? omdat je lief bent en je een leuk shirtje aan hebt". Vond het eerst wat vreemd, maar vond het later wel lief van hem. Heb een slechte periode achter de rug en dit maakte mijn dag toch wel weer een beetje goed :)

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:55

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:29

Wat een ontzettend leuk topic!

Wij hebben thuis een soort doorgeef systeem dat als kleren niet meer passen dat ze worden doorgegeven. Zo leuk om mijn zusje/vriendinnetjes van m'n zusje/dochters van kenissen dan met dat ene t-shirt te zien!

Ik heb op de basisschool 3 jaar bij de zelfde juf in de klas gezeten, was echt mijn lievelingsjuf! Als de basischool nog les heeft (laatste week voor de vakantie) hebben wij op school een inhaalweek om toetsen, werkstukken etc. aftemaken/intehalen. Maar ik hoef hoef daar nooit heen (brave leerling! O:) ) en dus ging ik in de klas bij mijn oude basisschool juf helpen! Echt zo leuk! En die kinderen willen allemaal met mij spelen in de pauze en ik kreeg een super lieve tekening!

Toen ik nog geen eigen zadel had mocht ik een tijdje het zadel lenen van een dorpsgenootje! Zo lief!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:35

Afgelopen donderdag kennisgemaakt met de bewoners en verzorgers van het bejaardenhuis waar ik volgende week ga beginnen met vrijwilligers werk en ze waren allemaal zo blij met mij. Dat alleen al gaf mij een goed gevoel!

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:44

Marja schreef:
Toen ik dit filmpje op Facebook zag moest ik aan dit topic denken!
(en ja, het is even slikken zo mooi...)

https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... 95&fref=nf

Zo zouden meer mensen moeten zijn !
Heb het op mijn FB gezet !
Wie weet helpt het om mensen aan het denken te zetten ;)

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:56

Wat een fijn topic dit! :)
Doet me denken aan dit filmpje:

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:06

wauw, die laatste.
Prachtig gewoon, ik zie het nooit gebeuren, maar het is zo vredelievend.

Tijdje terug was ik op het station, ik liep richting het gebouw.
Een ouder dametje met een rollator was al een tijd aan het roepen en iedereen liep haar voorbij.
Ze stond onderaan een trap en kon de rolstoel-opgang niet vinden.

Ik heb haar omhoog geholpen en verteld waar ze die opgang kon vinden.
Op zo'n momenten die zo klein zijn word je toch gewaardeerd als vreemde <3

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:50

Gister was ik aan het werk bij het restaurant waar ik nu 2 weken werk, en ik werd voor de verandering een keer op wacht gezet bij de kinderspeelhoek.
Er waren echt een aantal rotkinderen in de ballenbak die er echt al te oud voor waren, en ze wouden niet luisteren nadat ik meerdere keren had gezegd dat ze moesten ophouden met die ballen gooien omdat ze al vaker de kleine kinderen (waarvoor het wel bedoeld is!) hadden geraakt. Er waren naast mij nog een aantal ouders die me kwamen helpen een beetje op de kinderen te letten. Een moeder raakte ik mee aan de praat (haar kindje was hartpatiënt dus ze vertelde even waar ze zat mocht er iets gebeuren) en ze merkte dat ik die oudere kinderen niet echt aan kon. Toen heeft ze even enorm geschreeuwd tegen die kinderen of het nou eindelijk klaar was en of ze er niet te oud voor waren. Hierna hielden ze een tijdje op en toen ik er wat van zei toen ik ze alweer met ballen zag gooien (moeder was weer weg) luisterde ze wel en lukte het me zelfs om ze daar weg te sturen.
Ik begon op dat moment echt nogal in paniek te raken want het lukte me echt niet om ze naar me te laten luisteren (ik ben nogal klein dus ze waren ook nog eens groter dan ik) en toen die moeder er wat van zei lukte het dus wel. Ik ben haar echt zoo dankbaar daarvoor, ik heb echt geen idee wat ik zonder haar had gedaan.

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:24

Dit topic verdiend een schopje! :D

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:26

Zullen de mensen na juni niets aardigs meer voor elkaar gedaan hebben :=

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:40

Vast wel!

Ik begin, een man in de straat waar mijn paard staat zwaait altijd als ik langs kom rijden, kan zo mijn humeur opbeuren! :D

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:48

De man die zich niet druk maakte om toeterende auto's en een gevallen fietser (lees: zwaarbeladen fiets + zoontje achterop) te hulp schoot. Naderhand heeft hij zijn auto netjes aan de kant gezet, maar hij schoot snel te hulp omdat de fietser niet overeind kon komen door de zware fiets.

Hier is ook een man die altijd zwaait! Zo gezellig! :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:54

Zwaaiende mensen zijn meestal wel leuk.

Paar maanden geleden heb ik met een tijdschriftenonderzoek meegedaan.
Ik kreeg 2 gratis bioscoopkaartjes. Helaas voor een bioscoop die niet in mijn buurt zit.
Kaartjes op FB gezet. Iemand heel blij mee kunnen maken.

Paar weken geleden sta ik bij de Blokker en wil pinnen, bankpas weg.
Ik wist dat ik een paar uur eerder in de supermarkt gepind had.
Naar de supermarkt gegaan en daar hadden ze mijn pasje. Helden.

In ons orkest speelt een vrouw van 80+.
Zo leuk om te zien.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:11

Het laatste dat ik me nog herinner was toen m'n ketting van m'n fiets afgevallen was (toen ik nog maar net halverwege was, op weg naar m'n werk). Nou heb ik een ontzettend oude fiets en de ketting is er heel moeilijk terug op te leggen. Na een kwartiertje proberen, gaf ik een beetje de moed op. Sprak de eerste beste fietser aan die passeerde, maar die negeerde me straal en fietste gewoon door. Een andere fietser had dat gezien en kwam me onmiddellijk ter hulp. Heel lief. <3

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:27

Wat een heerlijk topic is dit! Daar word je toch vrolijk van!

Een tijdje geleden alweer, maar ik was aan het werk in de supermarkt. Buiten was het 35 graden, binnen inmiddels ook rond die koers (de airco deed het niet, metalen dak, de zon er vol op, you do the math ;) )
Komt er een klant aan met twee ENORME softijsjes van de friettent in de buurt. Een voor mij en een voor mijn collega. Heerlijk, die kon ik wel gebruiken!
Ik vind nog steeds dat het er niet uitzag, twee jonge meiden met druipende ijsjes achter de servicebalie, maar ik kon het zó gebruiken op dat moment! Ik ben die man nog altijd dankbaar!
(en gelukkig heeft geen enkele klant er moeilijk over gedaan ;) )

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 23:10

Hey wat ontzettend leuk dat mijn topic omhoog geschopt is!
Kan me erg genoeg op dit moment alleen maar aardige acties van mezelf herinneren, en daar is dit topic niet voor. Maar zal er weer eens op gaan letten :D