(Paarden) dieren/mensen PORTRET - foto's

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 14:36

Guinevere schreef:
Ik heb laatst deze foto gemaakt en ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik vond de achtergrond (schaduwen, paal, etc.) best storend dus ik heb het zo veel mogelijk veranderd met paint.

Afbeelding

Het origineel:
Afbeelding


Mee eens dat de achtergrond wat storend is, en ik had het halster af gedaan denk ik iets mooier Lachen.. beide weg geeft dit resultaat in PSP ( niet overal even nauwkeurig lopen klonen en weghalen, maar goed genoeg voor het idee, misschien nog even een geschikte achtergrond zoeken waar ik dit in kan plakken ...) Ook de schaduw op de muts weggewerkt en het witte van het oog zodat het paard wat rustiger uit zijn ogen kijkt.
Vind de compositie wel mooi *LOL*

Afbeelding

edit: origineel er bij gezet omdat ik op een nieuwe bladzijde zit, en wat spelfouten :0)

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 15:28

Summertje schreef:
Afbeelding
dat vind ik nou een erg leuke foto!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 18:24

Ik ook Summertje. Uit een aparte hoek genomen, aparte afsnijding zeg maar. Spreekt me wel aan. Mooi scherp, mooie achtergrond. Paarden spreken me niet zo aan Tong uitsteken (houd niet van stippels Haha!), maar de foto is erg mooi! Complimentjes.

IndyLover

Berichten: 2404
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 19:35

wat vinden jullie van deze foto?
Heb ik vandaag gemaakt.
Afbeelding

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:11

mooi! hij kijkt echt 'het beeld in'. die boom die de leegte rechts opvult is ook heel goed!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 10:17

highwaykind schreef:
Mee eens dat de achtergrond wat storend is, en ik had het halster af gedaan denk ik iets mooier Lachen.. beide weg geeft dit resultaat in PSP ( niet overal even nauwkeurig lopen klonen en weghalen, maar goed genoeg voor het idee, misschien nog even een geschikte achtergrond zoeken waar ik dit in kan plakken ...) Ook de schaduw op de muts weggewerkt en het witte van het oog zodat het paard wat rustiger uit zijn ogen kijkt. Vind de compositie wel mooi *LOL*

Afbeelding

Heel erg bedankt! Lachen Dat ziet er al heel anders uit. Zo komen zowel paard als begeleider beter tot zijn recht.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 11:21

Bedankt dat jullie hem zo mooi vinden
Het is 1 van de mooiste foto's die ik heb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 20:28

Hmmm, fantastisch foto's zitten er tussen, ikzelf heb geen verstand van mijn digi, ik weet hoe ik een filmpje kan maken, en hoe ik een foto maak, en zit al maanden te kloten met de sluitertijd.

Dan toch maar wat foto's uit die ik gemaakt heb, die spontaan uit mijn digi kwamen rollen...

Afbeelding
Jammer van de auto, maar soms ben je al blij dat je je camera bij je hebt..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Helaas iets te donker.

Afbeelding

Afbeelding
Deze "fotosessie" was niet gepland, vandaar niet netjes de riempjes door de passantjes

Afbeelding
Door de ogen van iemand anders zijn camera.


Laten we het dan hier maar bij houden, want ik heb er echt ontzettend veel. Hebben jullie enige tips ?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:39

Die eerste en die laatste vind ik de beste uit je reeks, bij die eerste is het vooral erg jammer van de auto's op de achtergrond en het witte busje dat in Pepeijn's bles drijgt te verdwijnen Haha!
Ook heb je daar de dieptescherpte niet helemaal juist ingesteld volgens mij, als je paard scherper had geweest had hij meer uit de foto gesprongen. Verder is het totaalbeeld/compositie wel mooi en Pep heeft een mooie expressie. Gewoon een leuke foto!
Over die laatste denk ik ongeveer hetzelfde, jammer genoeg niet helemaal scherp (beetje fletse kleur Verward) en weer jammer van die auto die aan je bakstuk hangt Haha! Wel heel mooi uitgesneden en moment.
Je hebt je camera overigens lichtjes scheef gehouden? iig zit er een mooie diagonaal in je laatste foto.
De sneeuwfoto's hadden beter geweest als je meer met van het licht gebruik had gemaakt, je stond een beetje verkeerd opgesteld denk ik. Cool
Nu ja, in hoeverre ik er iets van ken, ikzelf heb namelijk nog NIET 1 portretfoto waar ik echt tevreden over ben. Haha!
Maar hier toch iets wat ik al wel wat in de buurt vind komen ...
(op orgineel formaat vind ik hem beter)

Wat voor verbetering vatbaar is? Ik heb zelf wel enkele ideeën maar zeggen jullie het maar. Knipoog

*middelste pony meer naar links ... Tong uitsteken *
Afbeelding

Deze viel oorpspronkelijk ERG blauw uit wegens verkeerde instellingen (had de camera net Tong uitsteken ) Maar met photoshop heb ik wel iets weten te redden denk ik ... Nerd Verward (al kloppen de kleuren nog steeds niet ... )
Maar ik moet toch iets laten zien hé als ik commentaar ga leveren Haha!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:17

Loolapelooza schreef:
Die eerste en die laatste vind ik de beste uit je reeks, bij die eerste is het vooral erg jammer van de auto's op de achtergrond en het witte busje dat in Pepeijn's bles drijgt te verdwijnen Haha!
Ook heb je daar de dieptescherpte niet helemaal juist ingesteld volgens mij, als je paard scherper had geweest had hij meer uit de foto gesprongen. Verder is het totaalbeeld/compositie wel mooi en Pep heeft een mooie expressie. Gewoon een leuke foto!
Over die laatste denk ik ongeveer hetzelfde, jammer genoeg niet helemaal scherp (beetje fletse kleur Verward) en weer jammer van die auto die aan je bakstuk hangt Haha! Wel heel mooi uitgesneden en moment.
Je hebt je camera overigens lichtjes scheef gehouden? iig zit er een mooie diagonaal in je laatste foto.
De sneeuwfoto's hadden beter geweest als je meer met van het licht gebruik had gemaakt, je stond een beetje verkeerd opgesteld denk ik.



Hooooo dit is niet Pepeijn !! Lijken die zoveel dan ? Ik vond niet echt haha, dit is mijn eigen paard.
Even over de foto's, de laatste foto was een hele foto, maar die vond ik niet mooi dus heb ik alleen zijn hoofd uitgeknipt, vandaar misschien ietsjes scheef. Ik weet niet hoe ik de scherpte in moet stellen, ook al wil ik dat natuurlijk graag, enig idee hoe ik dat kan oplossen ?

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:06

Afbeelding

Deze vind ik erg goed gelukt, wat zou ik eventueel anders kunnen doen?

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:20

Scherpstellen op zijn oog in plaats van de struik achter hem, geen bomen uit zijn hoofd laten komen, zorgen dat hij iets naar je toe kijkt in plaats van van je af, rechter voorbeen iets naar voren zodat je zijn linkerbeen ook ziet, groter diafragma zodat het huis en de schuur onherkenbaar worden, zorgen dat het paard de plukken wintervacht kwijt is manen naar één kant, naar je toe als ze mooi zijn, anders juist van je af...

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:44

Afbeelding

Wat kan hier beter aan/wat is niet mooi, en hoe kan dat anders?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:27

Volgende keer de foto maken als hij zijn ogen openheeft Haha!
Verder istie iets overbelicht en probeer of je de puntjes van zijn oren er volgende keer ook op krijgt. Verder istie haarscherp!

Tancreda4

Berichten: 24209
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:40

Wat vinden jullie van deze?

Afbeelding
Afbeelding

En wat poesies
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Leuk, of liever het hele katten hoofdje gezieN?

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 00:13

Het is vaak helemaal niet nodig alles er op te zetten, dat geldt voor kattenoren maar ook voor paardenbenen. Door wat meer in te zoomen komen details vaak beter uit! Kijk oop maar eens op TV, hoe vaak daar wordt ingezoomd op een gezicht om de uitdrukking beter te krijgen zodat je vaak helemaal niet doorhebt dat je maar 1/2 hoofd ziet!

Of neem deze foto eens als voorbeeld,
Afbeelding

Door de achterhand er niet op te zetten komt juist mooi de nadruk op het hoofd van Luis Valença en zijn lusitano!

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 00:41

Wat vinden jullie van deze foto's??
Ik was gewoon een paar foto's aan het maken dus heb zelf niet zo op achtergronden enzo gelet.. Maar toen ik ze van de camera op mijn pc gezet had vond ik deze 2 toch wel een beetje bijzonder door de wolken die erboven hangen.
Wat vinden jullie ervan??

Afbeelding

En hier de 2de:
Afbeelding

IcePrincess

Berichten: 7746
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 01:18

foto's zijn gemaakt met een Konica KD-500Z
vind het geen fijne camera, heb het liefst een spiegelreflex camera, maar had deze vandaag mee omdat ik wat foto's voor school moest maken om te bewerken Knipoog
ik heb vanalles geprobeerd met die camera maar die ogen blijven oplichten Verward iemand enig idee hoe dat kan?

Afbeelding

Afbeelding

ik ben totaal geen hondenfan en heb ook geen idee hoe ik deze op de foto moet zetten, maar vandaag toch een poging gewaagd Knipoog

de eerste foto vind ik wel mooi, aan de ene kant is de achtergrond niet mooi maar aan de andere kant geeft het toch ook wel iets weer van het "boerderijhondenleven" Tong uitsteken

de tweede foto weet ik niet...aan de ene kant heeft hij zo wel iets (precies zoals die hond is) maar ik weet niet echt of het nou fototechnisch echt een goede foto is Scheve mond

achtergronden moet ik nog wat aan werken Scheve mond en ik moet denk ik ook wat minder vaak het object centraal nemen Nagelbijten / Gniffelen , als ik mijn foto's bekijk zijn ze allemaal centraal Clown

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 02:17

De ogen flitsen op door de flits van je toestel. Daar is weinig aan te doen. Niet flitsen (dus ander licht gebruiken en/of snellere film gebruiken en hoog diafragma en langere sluitertijd) of de flitser van je camera halen.

Sommigge toestellen hebben een rode-ogen reductie Die flitst eerst een keer zodat de pupillen kleiner worden en daarna nog een keer voor de foto. Dat scheelt iets.
Mooiste is natuurlijk een studioflitser of studio flits set met soft box of paraplu.

Maar wel een goede oefening om rode (of bij dieren vaak blauwe of witte) ogen te corrigeren!

IcePrincess

Berichten: 7746
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 10:50

dit heb ik juist met die rode ogen reductie gefotografeerd Scheve mond
het was binnen dus ik moest de flits wel gebruiken anders zou je niets zien Tong uitsteken
maar dit is niet mijn camera, had hem geleend, ben zelf aan het sparen voor de Canon eos 300D Haha! (eind maart zal ik hem pas echt kunnen kopen Verdrietig )

lieke2
Berichten: 2140
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 10:52

Het feit dat je 'rode' ogen krijgt ligt eraan dat je een flitser gebruikt die te dicht op de lensopening zit. Dit kun je met een ingebouwde flitser niet voorkomen. Wat wel al zou kunnen helpen is een externe flitser bovenop je camera plaatsen, mits je daar de mogelijkheid voor hebt.
Even technisch: de hoek van lichtinval is de hoek van lichtterugkaatsing.

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 14:31

XoNo schreef:
Volgende keer de foto maken als hij zijn ogen openheeft Haha!
Verder istie iets overbelicht en probeer of je de puntjes van zijn oren er volgende keer ook op krijgt. Verder istie haarscherp!

Jah dat gaat best moeilijk als je kat ligt te slapen Tong uitsteken
Overbelicht, klopt, maar niet zo erg dat het stoort.
Het is idd ook erg jammer dat er een stukje oor mist....

batje

Berichten: 10564
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 14:57

Summertje schreef:
Afbeelding


WOW!
Dit vind ik echt de mooiste foto! Kan die niet als ansichtkaart gedrukt worden?!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 17:03

Don_Marcello schreef:
Het is vaak helemaal niet nodig alles er op te zetten, dat geldt voor kattenoren maar ook voor paardenbenen. Door wat meer in te zoomen komen details vaak beter uit! Kijk oop maar eens op TV, hoe vaak daar wordt ingezoomd op een gezicht om de uitdrukking beter te krijgen zodat je vaak helemaal niet doorhebt dat je maar 1/2 hoofd ziet!


die verhouding, de gulden snede, geeft je inderdaad een heel goed gevoel over het beeld, hoewel je het niet helemaal ziet. bij paarden echter valt het veel meer op dan bij mensen, als die er niet helemaal op staan. maar het kan inderdaad heel mooi uitvallen.