Wat mensen zeggen tegen onbekenden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat mensen zeggen tegen onbekenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:46

Uh... ik geloof niet dat zusters hun patiënten naroepen met stomme prutsmuts of iets dergelijks... Zo wel zou ik even melding maken bij het ziekenhuis want dat zal toch niet.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:47

ze heeft het echt gedaan

en hebben we ook gedaan en ze hebben haar ook gewaarschuwd dat ze dat niet meer moest doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:54

Sorry, maar ik vind dat ook wel heel bijzonder.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:59

ik ook maar ze had het echt gedaan vond het wel heel erg :(

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:04

:')

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:07

Dat klinkt niet echt geloofwaardig :=

Bij mij valt het kwa vreemde wel mee omdat je aan mij niks ziet, maar op school is het des te meer.. Doordat ik Lyme heb zijn al mijn gewrichten ontstoken en ben ik heel erg moe, op school mocht ik hierdoor mijn eigen rooster maken, kreeg extra tijd voor toetsen (moeilijk schrijven) en soms hoefde ik toetsen niet in te halen omdat ze dan niet echt belangrijk waren ik er er goed voor stond. Maar ik ben echt heel veel afgekraakt met dat ik een aansteller ben, dat hun dan ook extra tijd zouden mogen, dat ik best naar school kan, dat ik gewoon geen zin heb en ga zo maar door..
Soms voelde ik me er echt zwaar klote door, ik heb er ook niet om gevraagd maar uiteindelijk had ik zoiets van laat maar zeuren, het zegt meer over hun dan over mij :+

Er worden wel serieus belachelijke dingen gezegd zeg, daar schrik ik van!! :oo

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:08

Ik ben, net als een ander in dit topic, ook slechthorend en heb een tijdje in de horeca gewerkt. Wat ik daar allemaal wel niet naar mn oren kreeg.. Natuurlijk de, inmiddels gewoon geworden, ''Ben je doof ofzo''.

Maar ook een keer had ik iemand die wat tegen me zei, ik verstond hem niet goed en dacht dat ie gewoon wat wilde bestellen, dus pak mn notitieblokje en loop weer naar hem toe zegt ie: ''Je zou eens jarretels moeten gaan dragen en dan weet ik wel een leuk plekje waar je kunt werken'' Ik stond hem geschrokken aan te kijken en ben maar snel weggelopen.. Had ook geen aanstootgevende kleding ofzo aan dus geen idee waar die opmerking vandaan kwam.. -O-

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:11

Niet alle zusters zijn aardig en geduldig...heb het ook mee gemaakt, niet zo erg als bij jou maatje maar die van mij zei dat ik me niet moest aanstellen (was 16 en echt niet kleinzerig) maar het lukte me gewoon niet om op te staan. Bleek ik te veel bloed te zijn verloren bij de operatie. :\

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:12

Dochtertje van mijn oude baas, toen ik op krukken liep en nog hechtingen had, maar wel in bikini op t strand lag (interesseert me niet :') ): Waarom loop jij met die stokken? En jij hebt rare draadjes in je been..

Kon het wel waarderen _O- Ook rustig uitgelegd wat er aan de hand was.. Toch zijn kinderen lekker verhelderend :') Beter dan volwassenen die gaan zitten staren maar niets durven vragen :j

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 19:13

Dussssss :')

Hoe dan ook. Ik moet echt hard lachen om sommige mensen, hoe idioot moet je zijn om te vragen of iemand zichzelf brandt met sigaretten. Als je dat al doet ga je dat heus niet tegen een wildvreemde vertellen :=

Toen ik na mijn ongeluk lag te wachten op de operatie vroeg ik ook aan de zuster of ik minder pijn zou hebben na de operatie. Vraagt ze of ik dacht dat we het been er af gingen halen :') Echt op zo'n botte (haha!) manier. Eh, nee, alleen ik breek niet dagelijks mijn bovenbeen dus is het gek dat ik me dat afvraag :')

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:33

Ik loop nu al 7 weken met een hele mooie brace rond (3 weken met krukken) na 2 vallen van een paard, een aantal ergenissen.

''je moet ook niet op paarden gaan rijden, pony's zijn veel beter voor zo'n klein meisje als jij''
''als je valt moet je er ook nóóit meteen weer opstappen, hoe dom kun je zijn''
''*vrouw stoot man aan bij de kassa* laat die gehandicapte even voor gaan''
*staren naar je brace, stoten een vriendin aan en gaan staren met z'n 2tjes*
*boh, kijk daar is die met dat rare ijzer weer*
en zo kan ik wel even doorgaan :Y)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 19:42

Ik krijg wel eens het grapje 'je had ook moeten blijven staan!' Dat vind ik dan wel grappig := Het ligt zoals eerder geschreven idd meer aan de manier waarop iets gezegd wordt.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:44

Ja, tegen mij zeggen ze ook wel vaak: '' je moet er wel op blijven zitten hé? ''
Maar dat is dan wel leuk bedoeld en kan ik wel waarderen.
(al is het de 10e keer minder grappig aan het worden)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:48

Een maand of 3 geleden kwam een oude blessure ineens weer opspelen, en niet zo'n beetje ook. Achteraf bleek dat mijn spieren en banden de scheefstand van mijn bekken na een val van een jaar geleden nietmeer aankonden.
Maargoed, ik kon dus niet meer goed lopen met dat bekken. Rotatie deed pijn, druk erop deed pijn, dus had ik een stel krukken. Verder zag je niets; geen gips, geen pootje omhoog, ik kon met die krukken zelfs "lopen", dan wordt je ook overal raar aangekeken hoor.

Op het moment heb ik er nog altijd last van en ik kan nogsteeds geen rotatie met kracht erop hebben, dus traplopen is voor mij erg lastig. Op mijn werk ga ik dan ook met de lift naar de tweede verdieping en de reacties die je daar op krijgt zijn ook weer zo stom.. :/ "Lekker lui dagje vandaag?" "Oh, ik ga wel even met je mee hoor, ik ben ook een beetje moe"

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:53

[quote="maatje987"]ik heb er nog een gevonden

ongeveer 5 jaar geleden heb ik een ongeluk gehad schaawonden op me rug linker arm en been waren zwaar gekneusd kwam in het ziekenhuis aan hele aardige zuster die ging mee foto,s maken enzo

toen kwam ik op de plek waar ze het verband enzo aan leggen die zuster die ik daar voor had moest iemand anders helpen dus die was er niet bij ik had toen twee andere zusters en bleven maar kletsen over wat ze in het weekend zouden gaan doen en ik zie je doet dat verband veel te strak
ze zei gwn je bek houden en niet zeuren toen had ik al zo iets van uhhh hallo ik heb een ongeluk gehad
toen waren we eindelijk klaar en mocht ik gaan ik liep

loop normaal stomme prutsmuts
en ja echt dat heeft ze gezegd me moeder en ik riepen tegelijk hallo ik heb een ongeluk gehad[/quot

sorry geloof een hoop maar 5 jaar geleden was je ongeveer 10 jr echt niet dat zusters zulke dingen tegen je zeggen/roepen. En als het wel zo was geweest en je ouders hebben dit gemeld had het wel wat meer gevolgen voor de verpleegkundige gehad

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:54

Jorinda schreef:
Wat een asociale mensen leven er op deze aardbol zeg. Heb met open mond sommige berichten gelezen...

TammyVN schreef:
Ik heb een gehoorbeschadiging (beschadigd trommelvlies) waardoor ik bij veel 'ruis' mensen slecht versta.
Jaartje terug stond ik in een bar, en de barman vroeg me van alles, maar ik verstond hem telkens niet.. Tot hij vol hard schreeuwde: "BEN JE DOOF OFZO?" Waarop ik gewoon heel rustig 'ja' zei.
Ik kreeg gelijk een gratis drankje omdat hij zich rot schaamde. Hij had niet verwacht dat ik serieus een gehoorbeschadiging zou hebben :7.

Doet me aan deze denken :+
Het hele filmpje is leuk, maar als je niet het hele filmpje wil zien, vanaf 2 minuten. :Y)

[ Video ]

:D :D :D

Dit is serieus hoe ik mijn ex heb leren kennen!!
Mijn ex is doof, maar dat wist ik niet. Ik stond met m'n handen vol en had al 3x gevraagd of hij de deur voor me open wilde doen. Met daarna inderdaad de vraag: 'ben je doof ofzo?!'.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:59

Hier in de familie zitten er ook een paar brekebeentjes. Ik ben opgegroeid met een oom waarvan het been volledig is geamputeerd en een moeder die toen ik klein was met krukken liep.

Geen opmerking van een vreemde, maar van de moeder van mijn vader. Dat moeders zich maar niet zo moest aanstellen met de vele ziekenhuisbezoekjes, pijnen en de rolstoel. Terwijl moeders leed aan posttraumatische dystrofie. >;) (het is niet wonderlijk dat ze geen contact meer hebben).

Mijn oom is in de sauna een keer luid toegesproken hoe knap dat diegene het vond dat mijn oom zich zo in de sauna durfde te vertonen. Dit was hem in al die jaren dat hij daar kwam nog nooit overkomen!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:03

Over hoe ik dit lees, ik werk met vergroting :D

Maar goed, lig vaak helemaal dubbel, mensen denken gelijk dat ik gek ben ofzo, omdat ik met een hond loop... Dank u! :) Ben ook wel prettig gestoord maar niet op die manier als zij denken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:06

Overigens ben ik zelf ook wel eens onhandig door te vragen waarom de man met een geamputeerd been nou gewoon 2 paar sokken had en niet van elk paar 1 weggooide. Zegt hij; omdat ik met 1 paar sokken ook gewoon 2 dagen doe? :')
Echt nooit bij stilgestaan dat het geen fluit uitmaakt natuurlijk; sok is een sok, de helft weggooien is zonde :')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:10

ik lees nog steeds met verbazing al die verhalen.

dat nakijken herken ik nog wel toen ik jaren terug een tak in mijn gezicht had gekregen, neus mega dik en schaafplekken overal. en inderdaad dan staart met je echt aan alsof je een buitenaardewezen bent ofzo.

ik vind het vooral erg dat als je niks ziet mensen gewoon bot/grof doen tegen zo iemand..
of als je jong bent en de lift pakt/invalide plek gaat zitten met een goede reden dan nog aangesproken word..zelf als je krukken/verband om hebt hebt las ik al.. (verbazingwekkend )

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:10

Over dat staren zijn ook t-shirt teksten gemaakt: 'Keep staring, I might do a trick'. :=

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 23:06

Quellian schreef:
Jorinda schreef:
Wat een asociale mensen leven er op deze aardbol zeg. Heb met open mond sommige berichten gelezen...

Doet me aan deze denken :+
Het hele filmpje is leuk, maar als je niet het hele filmpje wil zien, vanaf 2 minuten. :Y)

[ Video ]

:D :D :D

Dit is serieus hoe ik mijn ex heb leren kennen!!
Mijn ex is doof, maar dat wist ik niet. Ik stond met m'n handen vol en had al 3x gevraagd of hij de deur voor me open wilde doen. Met daarna inderdaad de vraag: 'ben je doof ofzo?!'.

Hahaha dat fragment van Najib :'), precies zo inderdaad "Ben je doof ofzo??" "Oh.. Oh. Sh*t". :')

Ik en die barman zijn uiteindelijk ook nog gaan daten :') :').

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 00:31

Dreamybol schreef:
Over dat staren zijn ook t-shirt teksten gemaakt: 'Keep staring, I might do a trick'. :=

Leuk die shirts allemaal :')

Mijn overburen (niet compleet onbekend, maar zeker niet bekend) zeiden toen ik het ongeluk net had gehad ook tegen m'n vader: 'we willen niet nieuwsgierig zijn, maar wat heeft je dochter?' Nee, jullie willen vast niet nieuwsgierig zijn :') :') :')

Lisafox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 01:59

Het is misschien dan mijn eigen schuld dat mensen staren of opmerkingen maken, ik heb littekens op mijn armen zitten die ik zelf heb veroorzaakt.
Maar ieder geval, het was vorige week mooi weer en dan loop ik gewoon in een T-shirt rond.
Mijn buurvrouw waar ik al 6 jaar naast woon en dus ook elke zomer zie, die kan niet in mijn ogen kijken als ik met haar praat, haha. ze staart als of mijn ogen op mijn armen zit.

Ik vond het jaren geleden heel erg en vond het ook niet leuk als mensen keken, dus ging ik zelf met 30 plus graden in lange mouwen lopen. Maar nu ik ouder ben en mijn vriendinnen hebben me er van overtuigd dat ik ook gewoon in een T-shirt kan rondlopen,doe ik dat ook gewoon.

Ik krijg ook elk jaar weer opmerkingen van, och meisje toch! of zelf vragen van wild vreemden, wilde je zelfmoord plegen. of een keer had iemand een opmerking van, was je lekker bezig met de schaar 8)7 . dan denk ik ook bij mezelf soms, moet ik het maar verbergen omdat mensen niet gewoon kunnen vragen.
ik vind het niet erg als mensen vragen wat is er gebeurd. Dan leg ik ze gewoon uit dat ik vroeger niet goed in mijn vel zat en dan zijn ze vaak al minder geintreseerd, want dan is het toch niet zo interessant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:06

maatje987 schreef:
ik heb er nog een gevonden

ongeveer 5 jaar geleden heb ik een ongeluk gehad schaawonden op me rug linker arm en been waren zwaar gekneusd kwam in het ziekenhuis aan hele aardige zuster die ging mee foto,s maken enzo

toen kwam ik op de plek waar ze het verband enzo aan leggen die zuster die ik daar voor had moest iemand anders helpen dus die was er niet bij ik had toen twee andere zusters en bleven maar kletsen over wat ze in het weekend zouden gaan doen en ik zie je doet dat verband veel te strak
ze zei gwn je bek houden en niet zeuren toen had ik al zo iets van uhhh hallo ik heb een ongeluk gehad
toen waren we eindelijk klaar en mocht ik gaan ik liep de gang op en ze zei
loop normaal stomme prutsmuts
en ja echt dat heeft ze gezegd me moeder en ik riepen tegelijk hallo ik heb een ongeluk gehad

Gevonden in je fantasiewereld denk ik?
Ik ken een hoop zure zusters, maar er zal er geeneen een kind uitschelden voor prutsmuts hoor... En anders doe je voortaan toch zelf je schaafwondjes verzorgen als de zusters zo respectloos zijn... Enige nare wat ik een zuster heb horen zeggen de afgelopen 5 jaar dat ik ziekenhuisbezoekjes heb gehad is dat ik moest beloven niet over m'n knuffels heen te kotsen omdat er anders geen knuffels in m'n bed mochten... En dat was dus met een knipoog ;)

Sorry, maar dit soort verhalen geloof ik dus echt niet, ik vraag me af of je wel eens op een spoed eisende hulp bent geweest...