Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
anne182 schreef:Ik ben zelf pas 15 jaar, maar ik snap precies wat je bedoelt. Als jong kind was ik vroeger altijd bang voor de pubers die verzamelden op bankjes, maar nooit ben ik echt uitgescholden. Ze keken je hooguit na. Als ik dat toen vergelijk met nu, kan ik wel zeggen dat de kinderen van 8-16 nu wel heel wat minder respect kennen.
Wanneer ik op fiets zit en ik een groepje tieners/ kinderen zie zitten, bereidt ik mezelf al voor op wat voor opmerking ik zal krijgen. In mijn ogen is dat niet normaal, zitten wachten op denigrerende opmerkinisgen. Ik heb ook het gevoel dat dat 'stoere' gedrag veel vroeger begint. Ik ben meerdere malen door hooguit tienjarigen uitgescholden voor prutsmuts en slet en dan heb ik geen minirokje aan. Stiekem moet ik wel even grinniken, 10-jarigen die over het over dingen hebben die totaal niet van toepassing zijn op ze![]()
Maar daarnaast, nageroepen word ik ook wel door twintigjarigen, dus het zijn niet alleen de kinderen en tieners.
DezeNaam schreef:Dat belachelijk idiote gedrag is niet alleen bij jongeren hoor Arc_En_Ciel.
Ik heb zowat mijn eigen redenen dat ik om kwart na 7 naar school vertrek terwijl ik er op 10 minuten ben en de school pas om acht begint. Als er weer eens van die ***** mannen zijn die je na moeten staren, roepen, fluiten of whatever. Kan daar echt niet tegen, en dat varieert van mannen begin de 20 tot ...
Bij 'de jeugd' is dat me nog maar een keer overkomen. Was met mijn vriendinnen 's avonds door de stad aan het wandelen en daar was een groepje, denkt er eentje grappig te zijn en een grote bek op te zetten "Hé kijk die daar!"
Reageert een ander "Neuh joh die zijn te jong, 13 of zo."
Ik en nog een andere vriendin waren 14, de oudste was 16.Achja, gewoon negeren zo'n sukkels, als zij zichzelf grappig of stoer voelen op die manier.
Maar vind die oude mensen die je na zitten te staren nog steeds het ergste.
. Het is echt apart hoe ze durven
Arc_En_Ciel schreef:Ik bedoel meer slaan in het algemeen. Dat jij een keer een tik hebt gekregen op het juiste moment, is dan gelukkig op het juiste moment geweest, en jij vindt het zelf blijkbaar niet erg.
Per principe vind ik het gewoon niet goed dat volwassenen kinderen slaan, omdat er zoveel andere manieren zijn om iemand iets duidelijk te maken.
Als manager van een bedrijf sla je toch ook je medewerkers niet omdat ze niet naar je luisteren? En als je een pup in huis krijgt of een kitten, geef je die toch ook geen schop of klap als ie niet meewerkt?
. In principe zou je nooit een tik uit moeten hoeven delen. Dat hoort imo het uitgangspunt te zijn. Maar om nu net te doen alsof men een doodzonde begaat als men een keer een corrigende tik uitdeelt, gaat mij te ver.
. Overigens vind ik dat je dieren niet met kinderen kan vergelijken maar goed
). Sees schreef:Er is nogal een groot verschil tussen slaan en een corrigerende tik. In principe zou je nooit een tik uit moeten hoeven delen. Dat hoort imo het uitgangspunt te zijn. Maar om nu net te doen alsof men een doodzonde begaat als men een keer een corrigende tik uitdeelt, gaat mij te ver.
En reken maar dat een dier bij mij net zo goed een keer een tik krijgt bij gevaarlijk gedrag. Mijn paarden hebben heus wel eens een tik gehad hoor. De katten niet, maar die vinden de plantenspuit ook niet leuk. Overigens vind ik dat je dieren niet met kinderen kan vergelijken maar goed
).
.
. Ik ga er niet vanuit dat eender welke ouder onverdiend een pets uitdeelt. En het is inderdaad een uiting van onmacht die je te allen tijde moet proberen te voorkomen. Mij gaat het er alleen om dat je geen doodzonde begaat en meteen een slechte ouder bent als het wel sporadisch een keer gebeurt.