Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Resistance schreef:Er bestaat een psychische ziekte dat je allemaal leugens verzint en er zelf in gaat geloven, zo iemand heet een pathologische leugenaar. Een beroemde Nederlandse schrijver heeft het ook. Heeft je vriend dat niet? Hij zei wel dat hij naar de psycholoog gaat...

Resistance schreef:Er bestaat een psychische ziekte dat je allemaal leugens verzint en er zelf in gaat geloven, zo iemand heet een pathologische leugenaar. Een beroemde Nederlandse schrijver heeft het ook. Heeft je vriend dat niet? Hij zei wel dat hij naar de psycholoog gaat...
Danique_G schreef:Jeetje, heftige dingen komen er wel voorbij zeg!
Hij deed wel een lichamelijke opleiding (vto infanterie). Een tijdje geleden hadden wij in de familie ook iemand die kanker had en in de laatste fase werd zij niet meer behandeld. Ze was onwijs mager, depressief en werd geel omdat alles was uitgevallen. Ook een moeder van een hele goede vriendin heeft helaas weer een uitgezaaide agressieve vorm van kanker en die word ook nog steeds behandeld. Het rijmt simpelweg niet met elkaar, hij komt er zo goed vanaf als het waar is.
Hij wist mij wel te vertellen nu net dat zijn ouders inmiddels een deel ervan weten maar wat hij precies bedoeld is voor mij onduidelijk. Hiervoor zei hij dat hij het niet aan zijn ouders wilde vertellen omdat hij bang was ze teleur te stellen en omdat ze al zoveel hadden meegemaakt.
PenP2014 schreef:Danique_G schreef:Jeetje, heftige dingen komen er wel voorbij zeg!
Hij deed wel een lichamelijke opleiding (vto infanterie). Een tijdje geleden hadden wij in de familie ook iemand die kanker had en in de laatste fase werd zij niet meer behandeld. Ze was onwijs mager, depressief en werd geel omdat alles was uitgevallen. Ook een moeder van een hele goede vriendin heeft helaas weer een uitgezaaide agressieve vorm van kanker en die word ook nog steeds behandeld. Het rijmt simpelweg niet met elkaar, hij komt er zo goed vanaf als het waar is.
Hij wist mij wel te vertellen nu net dat zijn ouders inmiddels een deel ervan weten maar wat hij precies bedoeld is voor mij onduidelijk. Hiervoor zei hij dat hij het niet aan zijn ouders wilde vertellen omdat hij bang was ze teleur te stellen en omdat ze al zoveel hadden meegemaakt.
Ik vind het echt heeeel moeilijk te geloven dat je zoiets om die reden niet aan je ouders verteld.
snap heel goed dat je het gevoel heb dat er iets niet klopt. Maar zoals al gezegd ik zou er toch ook heel voorzichtig mee zijn. Als het wel waar is schaadt je zijn vertrouwen flink. Ik weet niet wat ik zou doen.. heel moeilijk. Veel wijsheid gewenst!
PenP2014 schreef:Daar heb je ook zeker een punt @bliver. Maar wat nou als hij echt niet wilt dat het wereldkundig wordt. Dan heb je dat toch ook te respecteren.. Neemt niet weg dat ik er ook weinig van geloof maar vind t wel een lastig iets hoor. Ben sowieso denk ik dan een zacht ei want als zou blijken dat het een leugen is.. zou ik denk ik vooral medelijden hebben voor het feit dat je zoiets moet verzinnen...
ik ben 27, als ik bij ze ga spelen zijn de ouders er meestal niet
)
..sillysoul schreef:waar ik aan zat te denken: zou het kunnen dat hij jullie twee in vertrouwen heeft verteld dat hij binnenkort doodgaat aan kanker, terwijl hij in feite mogelijk een zelfmoord aan het voorbereiden is? Hij is gestopt met de opleiding, wil niet dat zijn ouders het weten, en hij gaat ook naar een psycholoog.
sillysoul schreef:waar ik aan zat te denken: zou het kunnen dat hij jullie twee in vertrouwen heeft verteld dat hij binnenkort doodgaat aan kanker, terwijl hij in feite mogelijk een zelfmoord aan het voorbereiden is? Hij is gestopt met de opleiding, wil niet dat zijn ouders het weten, en hij gaat ook naar een psycholoog.
Delphi schreef:Dat vind ik eerlijk gezegd wel erg ver gezocht.
Believe, maar dan ook echt een vrolijk iemand die nog feestte e.d.?