Vrouwen van militairen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 19:19

al een tijdje niks gezegd hier,

hoe gaat het met iedereen? de mensen die in friesland wonen kunnen me een PB sturen als ze willen is misschien wel gezellig? Nog meer mensen die op dit moment alleen thuis zitten?

Legoblokje

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 08:59

Gaat prima. Inmiddels bijna 3 mnd zwanger van m'n militair! <3
En met jou?

M'n vriend is op het moment thuis.
En Friesland zit er niet in, wel provincie Groningen :))

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:09

Ja ook, mijn militair is nu weg.. nog een paar maandjes en dan is hij weer terug. Groningen en Friesland is dichtbij dus dat kan ook. Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 14:55

Mijn relatie is inmiddels, na ruim een jaar, over gegaan!

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:04

Ik had juist het omgekeerde, vriendlief die met een vrouwelijke militair heeft.
Nu wel uit de defensie gegaan door medische redenen, hij vond het wel zwaar.
Ik was vaak op de kazerne en kwam helemaal kapot terug thuis.
Hij vond dat wel moeilijk om te zien, eindelijk je vriendin thuis. Heeft ze nergens zin in behalve in haar nest te kruipen :')

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:24

Sincere schreef:
Mijn relatie is inmiddels, na ruim een jaar, over gegaan!

aw dat is balen.. door zijn werk? mag ook in PB

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:25

Fu_Qi schreef:
Hij vond dat wel moeilijk om te zien, eindelijk je vriendin thuis. Heeft ze nergens zin in behalve in haar nest te kruipen :')

Snap dat hij het zwaar vond, mijn militair ook ook niet altijd even 'vrolijk' als hij thuis komt uit zijn werk :P maargoed dat weet je als je een relatie neemt met een militair.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:03

EJuniorJoost schreef:
Fu_Qi schreef:

Snap dat hij het zwaar vond, mijn militair ook ook niet altijd even 'vrolijk' als hij thuis komt uit zijn werk :P maargoed dat weet je als je een relatie neemt met een militair.

Haha, dat is waar.

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 22:23

@EJuniorJoost Nee dat gelukkig niet, zijn werk heeft daar geen rol in gespeeld! Het ging de laatste maanden gewoon minder omdat wij beide minder gevoel voor elkaar hadden. Uiteindelijk heeft hij de knoop doorgehakt door het uit te maken.
Hele fijne tijd met hem gehad, en zijn beroep was natuurlijk wel even wennen, maar verder absoluut geen moeite mee gehad! :)

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 13:43

Sincere schreef:
@EJuniorJoost Nee dat gelukkig niet, zijn werk heeft daar geen rol in gespeeld! Het ging de laatste maanden gewoon minder omdat wij beide minder gevoel voor elkaar hadden. Uiteindelijk heeft hij de knoop doorgehakt door het uit te maken.
Hele fijne tijd met hem gehad, en zijn beroep was natuurlijk wel even wennen, maar verder absoluut geen moeite mee gehad! :)

Gelukkig maar, soms is het inderdaad verstandig om er een punt achter te zetten ook al doet het even pijn. Liever even een rot gevoel dan ongelukkig worden omdat het gevoel er niet meer is. sterkte!

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 13:49

mijn man is ook militair en zit intern dus wenig thuis. .heel en heel zwaar met 2 kleine kinderen. .. :(

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:22

Ik wist niet dat jouw man ook militair is! (ik ben Annemay :P.) Lijkt me inderdaad erg zwaar en dan ook nog een pony.. Knap dat je het volhoudt.. Is hij al eens uitgezonden geweest? of zijn daar plannen voor? Vind het best zwaar dat mijn vriend nu weg is.. nog een paar maandjes volhouden *zucht* maargoed wat ik al zei je weet het bij voorbaat als je een relatie met een militair neemt, het is gewoon heel anders dan met een 'burger'.

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 15:01

Ik heb ook een hele tijd met een militair gelopen ( officier )
Ondanks de vrij postieve verhalen hier, zou ik er nooit meer aan beginnen.

Ik vond het een vrij eenzame tijd, en als je dan eindelijk elkaar zou zien kwam er bij defensie altijd weer iets tussen.
Ook heb ik gemerkt dat hij vrij gauw dingen aan de kant kon zetten, waaronder ook mij. Er heerste bij hem altijd een bepaalde egoisme wat ik nooit snapte.

Omdat hij officier is, zag hij bij veel mensen van zijn team relaties stuk gaan, of steeds grotere problemen komen, waardoor hij hier zelf ook bang voor was. Uiteindelijk is dit allemaal stuk gelopen omdat hij een 8 weken weg moest naar een eiland waar je geen contact met elkaar zou kunnen hebben. Heel lang verdrietig over geweest, maar man wat ben ik blij dat het allemaal zo gegaan is.

Wat ik mezelf alleen heel erg afgevraagt heb, hoe is hij met zijn team? Is hij dan ook zo egoistisch?
Later via via, sprak ik iemand die, die 8 weken met hem op het eiland had gezeten zonder dat ze elkaar in het begin kende maar zelfs zijn eigen team vond mijn ex niks. Ook daar was hij egoistisch en hard.

Wat wel weer positief is met militairen voor de vrouwen, je leert je eigen leven leiden.
Er is niemand die tegen jou kan zeggen dat je afhankelijk van hem of dat je niks alleen kan, want voor 80% van de tijd is dit wel zo.
Ontzettend veel respect voor jullie!

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 15:21

cynthia5 schreef:
Ik heb ook een hele tijd met een militair gelopen ( officier )
Ondanks de vrij postieve verhalen hier, zou ik er nooit meer aan beginnen.

Ik vond het een vrij eenzame tijd, en als je dan eindelijk elkaar zou zien kwam er bij defensie altijd weer iets tussen.
Ook heb ik gemerkt dat hij vrij gauw dingen aan de kant kon zetten, waaronder ook mij. Er heerste bij hem altijd een bepaalde egoisme wat ik nooit snapte.

Omdat hij officier is, zag hij bij veel mensen van zijn team relaties stuk gaan, of steeds grotere problemen komen, waardoor hij hier zelf ook bang voor was. Uiteindelijk is dit allemaal stuk gelopen omdat hij een 8 weken weg moest naar een eiland waar je geen contact met elkaar zou kunnen hebben. Heel lang verdrietig over geweest, maar man wat ben ik blij dat het allemaal zo gegaan is.

Wat ik mezelf alleen heel erg afgevraagt heb, hoe is hij met zijn team? Is hij dan ook zo egoistisch?
Later via via, sprak ik iemand die, die 8 weken met hem op het eiland had gezeten zonder dat ze elkaar in het begin kende maar zelfs zijn eigen team vond mijn ex niks. Ook daar was hij egoistisch en hard.

Wat wel weer positief is met militairen voor de vrouwen, je leert je eigen leven leiden.
Er is niemand die tegen jou kan zeggen dat je afhankelijk van hem of dat je niks alleen kan, want voor 80% van de tijd is dit wel zo.
Ontzettend veel respect voor jullie!

Ik denk dat hij buiten dat hij militair is ook inderdaad geen leuk karakter heeft, en ja je moet er tegen kunnen. In het begin van onze relatie vond ik het wel veel moeilijker. Na 2 jaar heb ik er wel mee leren leven. Denk dat een officier zo ie zo meer tijd weg is dan een sergeant en het is natuurlijk ook afhankelijk wat hij doet. Snap wel dat je met jouw ervaring nooit meer een militair 'zou willen hebben'.

Ben wat jij zegt wel verandert ben veel minder afhankelijk geworden helemaal nou hij op uitzending is. Eerst zag ik hem redelijk veel en nu ben ik blij als ik een appje krijg. Vind dit ook wel een positief is. Aan elk nadeel zit een voordeel!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 08:13

Cynthia, volgens mij had je gewoon de verkeerde vent. Daar heeft het militair zijn niks mee te maken mijns inziens. Hij had net zo goed bouwvakker kunnen zijn, druk kunnen zijn op kantoor of op een booreiland kunnen werken. Was het leven met zulke beroepen dan ook niks geweest? Volgens mij heb je gewoon de verkeerde vent getroffen en had het niks te maken met het militair-zijn. En het officier-zijn ook niet.
Mijn vent is militair maar staat heel ver af van wat jij beschrijft. En zo ken ik er velen.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:20

Ik herken mijn vriend (ook officier) ook totaal niet in het verhaal, dus het klinkt alsof je inderdaad gewoon een verkeerde vent had. Wees maar blij dan dat je er vanaf bent! Juist omdat mijn vriend officier is heb ik het idee dat hij sociaal is, veel bezig is met anderen, bekommert zich veel om zijn team en om andere mensen en is echt een gigantisch familiemens. 'Zijn jongens' vindt hij erg belangrijk en hij weet ook ontzettend veel over hun privéleven. Overigens zijn bijna al zijn collega's en de jongens uit zijn peloton getrouwd danwel in een lange relatie dus dat hij veel relaties zou zien stuklopen is hier juist niet het geval. Of nog niet misschien :Y)

Overigens hangt het sowieso wel van je functie en je feitelijke werkzaamheden af denk ik, mijn vriend is nu 9 jaar werkzaam bij Defensie maar is nog nooit op uitzending geweest, wel regelmatig op oefening maar de langste periode dat hij tot nu toe is weggeweest is 6 weken geweest. Mijn vader, nu adjudant, is op ongeveer elke uitzending geweest die je je kan bedenken haha. Overigens zijn ze beide verbindelaar bij dezelfde eenheid. Maar om deze reden heb ik ook altijd gezegd 'nooit een militair voor mij!' maar uiteindelijk kies je helaas niet waar je op valt. En ik merk wel dat het gewoon echt mijn type is, ook al vind ik het eigenlijk verschrikkelijk. Ik studeer nu militair recht en zit dus met redelijk wat militairen in de klas, naast 'normale' studenten, en merk echt dat ik gewoon meer getrokken word naar een bepaald type, en dat zijn dan (achteraf) altijd de militairen. Het zullen wel daddy issues zijn. :')

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:49

Hallo dames,

als eerst sorry dat ik hier zo binnen val. En ten tweede ik ben bezig met een (het lijkt onmogelijke) zoektocht. Vanmorgen tussen half 10 en 10 heb ik bij het wilhelmina ziekenhuis in assen gesproken met twee jonge militairen of ik denk dat ze dat waren gezien de kleding (zoon camouflage broek en shirt en een ronde baret) bij het rokers gedeelte buiten. Een van de jongens de langste krijg ik niet uit mijn hoofd en ik vervloek mezelf zowat dat ik zijn nummer niet gevraagd heb. Nou ben ik dus opzoek naar die ene jongen. Ik weet niks van hem zelfs niet zijn naam. Aangezien dat ik hem tegen kwam in assen en hij aan het werk was neem ik aan dat hij op de kazerne in Assen moet werken. Ik hoop dus dat een van jullie misschien weet wie hij is of iemand kent die hem kent. Ik krijg hem namelijk niet uit mijn hoofd.

Nogmaalss orry voor het binnen vallen

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:31

Ik denk dat het een onmogelijke zoektocht word. Er werken zo veel militairen in Nederland. Het kan zelfs mogelijk zijn dat hij niet eens op assen werkt. Daarbij kunnen we zonder omschrijving van zijn uiterlijk helemaal niks. Volgende keer naam en telefoon nummer vragen.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:16

Oeioei.. dom dat je zijn nummer niet gevraagd heb... Geloof dat rode baret luchtmobiel is en zover ik weet zit in Assen groot en deels logistiek..

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:19

Wat ik trouwens wel raar vind is dat ze in uniform liepen... Dat mag helemaal niet...

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 01:02

In Assen zit voornamelijk luchtmobiel geen logistiek en ze mogen onder werk tijd gewoon hun uniform aanhouden buiten de poort ;)

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:55

Ik baal ook echt dat ik niks gevraagd heb. En dus ook niet meer info kan geven.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:48

rox_en_wilvy schreef:
In Assen zit voornamelijk luchtmobiel geen logistiek en ze mogen onder werk tijd gewoon hun uniform aanhouden buiten de poort ;)

Aw dacht in Breda... Maar dat hij een luchtmobieler is klopt dus .

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:00

Luchtmobiel zit toch in Schaarsbergen en Assen?
Ronde baret moet Rode zijn neem ik aan? Dan is het iig een Luchtmobieler.

Breda zit de KMA dames.

Tip: Zet ze uit je hoofd, ga je toch niet meer vinden.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:05

Of ga volgend jaar naar openlucht dagen in Leeuwarden :p