Veertje11 schreef:Bedankt voor de info iedereen! Mar ik las op Google dat als je net begint ook een ring aan een ketting vast kan maken? Klopt dat?
Ja dat is correct.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Citaat:Als je wilt beginnen met pendelen is het wel handig dat je een pendel hebt. Voor nood kun je er ook eentje zelf maken door bijv. een (eigen) ketting te nemen met daar aan een (eigen) ring te hangen.
Ga aan een tafel zitten met de pendel in je hand. Neem de ketting tussen wijs-, middelvinger en duim en zorg dat er ongeveer 10 tot 15 cm. kettinglengte met daaraan de pendel hangt. Het overige van de ketting duw je in je handpalm (het is makkelijker wanneer er een kraal aan het uiteinde zit) met je ringvinger en pink. Het is de bedoeling dat het uiteinde (normaal een kraal) in contact staat met de chakra in je handpalm. Deze chakra geleid de informatie die jij binnenkrijgt via je kruinchakra (sommige mensen beweren dat het de hersenen zijn) door de chakra naar de ketting van de pendel naar het uiteinde en zo zal de pendel gaan bewegen.
Wanneer je de pendel goed vasthoud zet je de punt van je elleboog op tafel en je hand daarboven met de pendel iet-wat schuin zodat de pendel recht naar beneden hangt en hij vrij kan bewegen.
Nu ga je voor jezelf, terwijl je zo zit met je pendel, vragen wat is 'ja'. Stel je zelf die vraag ook hardop en kijk of je pendel gaat bewegen. Welke beweging maakt hij?
Dit doe je het zelfde met de vraag, wat is 'nee'? Welke beweging maakt hij?
Soms duurt het even voordat de pendel gaat bewegen. Het kan zijn dat hij meteen beweegt, het kan ook zijn dat er een paar keer over heen gaat voordat je er beweging in hebt.
Wanneer je weet wat 'ja' en 'nee' is kun je beginnen met simpele vragen te stellen. Probeer het niet met vragen die in de toekomst liggen. Maar simpele vragen, zoals: heb ik een rode trui, of zijn mijn favoriete schoenen zwart? Dit soort vragen zijn belangrijk om de 'ja' en 'nee' te bevestigen in je hersenen omdat je de antwoorden er zelf op weet
Daarna kun je dit soort vragen bijv. stellen aan een vriendin. Leg dan je hand die vrij is van de pendel op diegene haar schouder en de pendel in je andere hand. Je hebt nu goed contact met diegene. Je kunt dit staand doen. Zorg er wel voor dat de pendel goed kan bewegen.
Hoop dat ik het goed heb uit gelegd. Mocht je nog wat willen vragen dan hoor ik het wel.
Oefense!
singasong schreef:Ben benieuwd Kentaro! Zelf zie ik daar dan weer niet de lol van in om het te doen