Pendelen.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 16:09

Veertje11 schreef:
Bedankt voor de info iedereen! Mar ik las op Google dat als je net begint ook een ring aan een ketting vast kan maken? Klopt dat?

Ja dat is correct. :)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:10

Veertje11 schreef:
Bedankt voor de info iedereen! Mar ik las op Google dat als je net begint ook een ring aan een ketting vast kan maken? Klopt dat?

Tuurlijk, daar mee kun je het ook proberen.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:12

Enschede is voor mij helaas uit de richting (385km :+), dus ik moet passen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:14

Dank je voor je antwoord! In dat er engelen of gidsen zijn die je begeleiden, geloof ik zelf wel sterk. Misschien omdat ik er altijd veel mee bezig ben geweest.

Toen mijn paard in de herfst verstoppingskoliek kreeg, kreeg ik de nacht er voor ook voortdurend kramp in mijn buik en mijn hele lijf; ik kon de slaap echt niet vatten en had het gevoel dat iemand me iets wilde 'vertellen' (ik dacht aan een geest ofzo). Toen ik de dag er na mijn paard aantrof, wist ik meteen: ja, die boodschap kreeg ik mee. Dus als paarden op een dergelijke wijze kunnen communiceren van op afstand, is het ook wel logisch dat het met zo'n pendel moet lukken...

Ik ga het toch eens proberen! Paardlief zal ook wel denken: oh nee, komt ze niet met NH aanzetten, brengt ze zo'n juweeltje mee, de rare kwiet :=

Een meeting lijkt me heel gaaf, maar hier is het even razend druk wegens studies... Volgende x misschien!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:18

Ik geloof ook zeker wel in gidsen maar had me ze niet voorgesteld als engelen :D

Wat bijzonder van je paard!

Vero

Re: Pendelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:23

Hoe weet je hoe jou pendel aangeeft wat ja en nee is bij jou pendel

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:24

Dat is het enige bijzondere met dieren dat ik heb meegemaakt hoor :+ Verder communiceert ze met een kopstoot of een boze knauw ;)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:25

Ik heb een ring aan een ketting gemaakt, maar ik durf geen vraag te stellen :o

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:26

Veertje11 schreef:

Ga eerst maar eens vragen wat 'ja' is en 'nee' is :D

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:26

singasong schreef:
Veertje11 schreef:

Ga eerst maar eens vragen wat 'ja' is en 'nee' is :D

Oké wat moet ik dan zeggen?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:27

Veertje11 schreef:
Hoe weet je hoe jou pendel aangeeft wat ja en nee is bij jou pendel

Dat moet je dus testen. Rustig voor gaan zitten met beide voeten op de vloer.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:28

Iemand een vraag die ik kan stellen om erachter te komen wat ja is?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:30

Veertje, ik had eerder dit al via pb aan iemand verzonden over de uitleg, hoe je kunt beginnen. Wellicht heb je er iets aan?
Er zijn meerdere manieren om te pendelen en om een pendel vast te houden. Dit is zoals ik het doe.

Citaat:
Als je wilt beginnen met pendelen is het wel handig dat je een pendel hebt. Voor nood kun je er ook eentje zelf maken door bijv. een (eigen) ketting te nemen met daar aan een (eigen) ring te hangen.
Ga aan een tafel zitten met de pendel in je hand. Neem de ketting tussen wijs-, middelvinger en duim en zorg dat er ongeveer 10 tot 15 cm. kettinglengte met daaraan de pendel hangt. Het overige van de ketting duw je in je handpalm (het is makkelijker wanneer er een kraal aan het uiteinde zit) met je ringvinger en pink. Het is de bedoeling dat het uiteinde (normaal een kraal) in contact staat met de chakra in je handpalm. Deze chakra geleid de informatie die jij binnenkrijgt via je kruinchakra (sommige mensen beweren dat het de hersenen zijn) door de chakra naar de ketting van de pendel naar het uiteinde en zo zal de pendel gaan bewegen.
Wanneer je de pendel goed vasthoud zet je de punt van je elleboog op tafel en je hand daarboven met de pendel iet-wat schuin zodat de pendel recht naar beneden hangt en hij vrij kan bewegen.
Nu ga je voor jezelf, terwijl je zo zit met je pendel, vragen wat is 'ja'. Stel je zelf die vraag ook hardop en kijk of je pendel gaat bewegen. Welke beweging maakt hij?
Dit doe je het zelfde met de vraag, wat is 'nee'? Welke beweging maakt hij?
Soms duurt het even voordat de pendel gaat bewegen. Het kan zijn dat hij meteen beweegt, het kan ook zijn dat er een paar keer over heen gaat voordat je er beweging in hebt.
Wanneer je weet wat 'ja' en 'nee' is kun je beginnen met simpele vragen te stellen. Probeer het niet met vragen die in de toekomst liggen. Maar simpele vragen, zoals: heb ik een rode trui, of zijn mijn favoriete schoenen zwart? Dit soort vragen zijn belangrijk om de 'ja' en 'nee' te bevestigen in je hersenen omdat je de antwoorden er zelf op weet ;)
Daarna kun je dit soort vragen bijv. stellen aan een vriendin. Leg dan je hand die vrij is van de pendel op diegene haar schouder en de pendel in je andere hand. Je hebt nu goed contact met diegene. Je kunt dit staand doen. Zorg er wel voor dat de pendel goed kan bewegen.

Hoop dat ik het goed heb uit gelegd. Mocht je nog wat willen vragen dan hoor ik het wel.

Oefense!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 16:31

Mag ik een 'ja' antwoord? Mag ik een 'nee' antwoord? Mag ik een 'dat weet ik niet' antwoord? mag ik een 'dat kan ik niet zeggen' antwoord?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:32

Bedankt! Ik ga eerst eten haha want mijn is klaar met koken, daarna even tekst lezen en proberen!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 16:35

Als je het jezelf trouwens op de duur iets moeilijker wilt maken kan je ook een stapel speelkaarten pakken op de kop. Je pakt een kaart van de stapel en vraagt aan de pendel is dit een zwarte kaart? Als hij het antwoord heeft gegeven draai je hem om, om te kijken of het klopt.

Ik heb dit laatst ook gedaan en had op 15 kaarten alles goed. :)

Echter wel weer vragen of de pendel in is voor een 'spelletje' nee is nee en er dan ook niet aan beginnen. :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:37

he dat is een leuke! Ga ik ook eens proberen!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:39

Ik vind pendelen op zich vrij interessant, maar heb me er nooit aan durven wagen omdat het toch ook gevaarlijk zou (kunnen) zijn.
Ik ga er ook niet zomaar zelfstandig aan beginnen. :n

Wb een evt meeting, kunnen we niet kijken wat een beetje centraal ligt?
Ik heb nl ook wel belangstelling en moet vanuit Almelo komen (er vanuit gaande dat de meeting niet binnen een week of 2 gehouden wordt).

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:39

Ben benieuwd Kentaro! Zelf zie ik daar dan weer niet de lol van in om het te doen :o

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 16:40

Ik moet ook uit Almelo komen!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 16:41

singasong schreef:
Ben benieuwd Kentaro! Zelf zie ik daar dan weer niet de lol van in om het te doen :o

Het ging bij mij ook niet echt om de lol, ik pendelde toen net en kon bijna niet geloven dat alles klopte. Op deze manier kom je er dan wel degelijk achter dat het klopt. Want jij weet het antwoord niet dus voor jouw gevoel kan je dan niks beïnvloeden. Ik kan je wel vertellen dat ik toen echt wel een yes gevoel kreeg toen het klopte. :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:42

Oke, ik zei in mijn hoofd mag ik een ja antwoord en hij deed even niks maar daarna schudde die zegsman nee, ik hield me hand stil dus dat kan het niet zijn, kan dat? Dat hij nee knikt als ik zeg mag ik een ja antwoord?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 16:44

Misschien is van links naar rechts dan jouw ja antwoord. :) Vraag eens of je nu een nee antwoord mag.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:44

Petrichor schreef:
Misschien is van links naar rechts dan jouw ja antwoord. :) Vraag eens of je nu een nee antwoord mag.

Oké ga ik doen.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:46

Hij gaat als ik zeg mag ik een nee antwoord van voor naar achter.