wat te doen tegen bekende stalker...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:13

Als je een paar tellen de tijd hebt, kun je ook je sleutelbos in je hand nemen met de sleutels tussen je vingers.
Enkel uithalen in nood.
Meneer heeft dan wsl een paar prachtige sneeën over z'n giechel lopen nl. ;)

Tip kreeg ik ooit van een bekende die het maar niets vond dat ik 's avonds laat alleen over straat ging.

HarriesHorse

Re: wat te doen tegen bekende stalker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:17

Kun je anders als hij er is niet weer 112 bellen, niet te veel info geven en dan gillen en verbinding verbreken? Zodat ze daar op het bureu van schrik omrollen en vliegensvlug naar jou gaan?

Weet je inmiddels al wie de wijkagent is?

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:26

Bah, TS, wat walgelijk. Ik snap heel goed dat je je helemaal rot schrikt als je ineens een gezicht achter het raam ziet in de nacht. Dat doet elke gezonde persoon.

Ken je niet toevallig iemand met een vechthond ofzo? Als die kerel je tuin betreedt, en die hond rent hard blaffend en grommend op af, dan wordt hij misschien wel bang.
Aan de andere kant, misschien is het wel zo'n gestoorde vent dat hij de hond neerslaat. En de deur opendoen om de hond naar buiten te laten als hij in je tuin komt, lijkt me nog gevaarlijker :=

Zoals al gezegd is, een lamp ophangen die aangaat als er iemand beweegt, misschien een duidelijk zichbare camera ophangen met een rood lampje oid? Dat hij ziet dat hij gefilmt wordt?

Darky92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:27

HarriesHorse schreef:
Ylvy schreef:
Als de politie niet wilt helpen,
Neem dan eens contact op met het programma gestalkt. Die zullen je zowiezo helpen.

Zou ik ook doen inderdaat en sterkte er mee!!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:32

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:37

Jeetje wat een toestand.
Een paar flinke spijkers in de tuin? Daarin stappen lijkt mij erg vervelend.
Camera, verlichting, schrikdraad?

Te erg dat je dit moet doen. Omdat een ander zich niet kan gedragen...
Hopelijk krijg je de wijkagent snel te pakken.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:05

ik denk niet dat je er iets mee op lost door spijkers en stroom en dat soort dingen.

camera en lamp is inderdaad wel een goed idee, die man zal zich vast niet prettig voelen als hij recht in de schijnwerpers staat!
En zoals gezegd, bel dan 112 en zeg dat er een inbreker ofzo is, misschien reageren ze dan sneller.

maar wat vreselijk rot voor je TS! heel veel sterkte er mee. Hoop echt voor je dat het snel ophoud!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:08

Toen ik gestalkt werd (als 8 jarig meisje), kregen we als advies maar te verhuizen.

Ik zou persoonlijk kraaienpoten in de tuin strooien, maar ja, als hij zich verwond ben jij het varken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:10

Ik vind het eigenlijk ongelooflijk dat er niet kan worden opgetreden. Ik ben in het verleden zelf gestalkt geweest en binnen no time was er een straatverbod en surveilleerde de politie een paar keer per dag door de straat.
Als ik dit lees komt het toch wel in de buurt van hetzelfde proces als waar de TS nu doorheen gaat. Je mag me dus altijd pben Inowa!

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:15

Pff wat zit jij in een lastige situatie ts! :(:) ik wens je ten eerste heel veel sterkte toe!
Ten tweede zou ik toch naar hulpmiddelen kijken, idd zo'n lamp, folie en misschien een bandje met honden geblaf.. Verder zou ik wel in mijn achterhoofd houden dat het kan zijn dat als hij in het nauw gedreven word hij kwaad kan worden, daar zou ik erg voorzichtig mee zijn... Verder heel veel sterkte en ik hoop voor je dat het snel over gaat! :(:)

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:21

Ik heb nog niet alle reacties gelezen enkel die van TS. Ik weet niet of het al gezegd is, volgende keer als hij weer aan je deur aan het rommelen is politie bellen dat er ingebroken word. Dan moeten ze komen (hebben ze tegen mijn ooit gezegd).. En in feite is dat ook zo want jij kan toch niet weten dat hij af en toe van het padje af is, en je weet op dat moment toch niet wat zijn intentie's zijn als hij bij andere mensen aan de deur aan het rammelen is.

*gaat weer verder lezen*

edit; heb alles gelezen en ik kom mijn mijn advies als mosterd na de maaltijd.. sorry neemt niet weg dat je in een heel vervelende situatie zit TS

Tobiaspruim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:39

een rolluik kopen. is inbraakwerend en kam je het ook nog donker in huis maken als je wilt, of half half.
mijn vader heeft zo'n bedrijf hij verkoopt dat. veel mensen waar ingebroken is kopen meteen zo'n rolluik.
en 1 raam kost helemaal niet zo gek veel

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 19:07

Probleem is wel dat ik in een huurwoning woon en mag niet eens de kozijnen verfen.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:11

Sensor lamp en misschien een draad in de tuin spannen eventueel met blikjes ofzo eraan die dan hErrie maken....
Sterkte....

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:17

Heb niet alles gelezen, sorry! Maar kun je geen ander politie bureau benaderen voor info. Ik vind het echt heel vreemd dat er niets gedaan wordt.

Ik ken het gevoel wel. Ik kreeg ooit een mail binnen van een jongen die een hele brief stuurde over hoe wij perfect voor elkaar waren en hoe hij mij wilde en dat hij wist waar ik woonde en hij stuurde me dus ook beschruivingen over mijn huis maar wij waren gelukkig verhuisd. En dan kreeg ik nog berichtjes van "wat ziet je tuin er verlaten uit nu je weg bent". Bah. Ik hoop echt dat ze wat voor je kunnen doen hoor.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:20

inowa schreef:
Probleem is wel dat ik in een huurwoning woon en mag niet eens de kozijnen verfen.

Dan lijkt een rolluik niet de beste optie nee. Hoewel je het altijd kunt overleggen, vooral als ze weten van de situatie. Binnenshuis en ook in de tuin mag je vziw wel dingen veranderen als je het maar in de oorspronkelijke staat terug kunt brengen na afloop. Maar verlichting met bewegingssensor en dergelijke zouden goed moeten kunnen, net als een iets degelijker tuinhek.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:23

Jeetje, wat een ontzettend nare situatie TS :(:)
Ik kan me voorstellen dat je er erg bang van wordt.

Advies kan ik je helaas niet geven, maar ik wil je erg veel sterkte en succes met de situatie wensen!

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:38

*edit* wijkagent is al vermeld...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:50

inowa schreef:
ik heb 1 groot voordeel,paar deuren verder woont een bewaker met politiehond.
Ik kan die altijd inlichten en dan maakt hij s'avonds laat nog even een ommetje achter mijn
Tuin langs met hond.
heeft hij destijds ook gedaan.

Kun je die bewaker zijn mobiele nr niet krijgen? Zodat je hem kunt bellen op het moment dat die vent weer bij je voor de deur staat.
Ik kan me voorstellen dat je doodsbang bent op die momenten. Sterkte :(:)

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:53

Alles wat je bewust bij je hebt om iemand mee te verwonden wordt gezien als wapen met voorbedachte rade. Dus helaas mag je ook geen koekenpan onder je kussen bewaren, just in case.. Er zijn wel speciale sleutelhangers overigens, kubotans ( http://www.blackbeltforums.com/attachme ... an-jpeg.2/ )
Kan je iemand flink mee zeer doen en is wat kleiner dan een honkbalknuppel ;) (en voor zover ik weet legaal)

Daarnaast lijkt het me idd helemaal niet zo'n slecht idee om een vechtsport oid te gaan doen. Voor je eigen zelfvertrouwen EN veiligheid. Stel dat 'ie kwaad wil weet je in ieder geval hoe je jezelf moet beschermen.
En even babbelen met de buurman&politiehond kan vast ook geen kwaad.

Sterkte!

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:54

Ik zou ook eerder voor iets opteren dat lawaai maakt als hij weer eens binnen staat maakt gelijk ook andere mensen wakker (misschien lastig voor hen) maar dan zijn zij getuigen en kunnen zij misschien denken oei inbreker daar en gaan ze snel politie bellen. Is het niet altijd dezelfde aan de telefoon.

Verder een hond nemen als het mag. Schrikt ook af vind ik.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:05

Oreade_ schreef:
Ik zou ook eerder voor iets opteren dat lawaai maakt als hij weer eens binnen staat maakt gelijk ook andere mensen wakker (misschien lastig voor hen) maar dan zijn zij getuigen en kunnen zij misschien denken oei inbreker daar en gaan ze snel politie bellen. Is het niet altijd dezelfde aan de telefoon.

Verder een hond nemen als het mag. Schrikt ook af vind ik.

Hond dacht ik ook al aan, maar ik bedacht me dat de man de hond misschien wat aan zal doen.
Mensen hier in de buurt hadden een pitbull, maar toen er inbrekers waren hebben die hem een klap gegeven met een knuppel..

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:18

Wat een enge situatie. Is het een idee om eens rond te vragen of deze man bekend is bij hulpverlening e.d.? GGD meldpunt overlast eens informeren? Blijf het mailen naar de wijkagent, bewaar deze mails.

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:19

jeetje TS! ik zou hier ook vreselijk van schrikken, zou niet normaal meer in mijn eigen huis kunnen leven := . Ik wens je heel veel sterkte, en hoop voor je dat de politie echt er iets aan gaat doen!

Hannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:32

bah wat eng maar heb laats gelezen over *hmmmm* stalkers (naam kwijt) die denken dat degene die ze stalken wel van hun houdt dat zit in hun hoofd zeg maar dan denkt hij dat jij de deur niet open doet alleen maar is om te testen of hij van je houdt etc ik denk dat politie gewoon dom bezig is dadelijk gaat het echt fout? zou idd een camera op hangen (in amerika mag de politie volgens mij niks doen als er geen geweld is???? :? ) IK zou erg bang zijn je blijft er erg sterk onder

Boven alles VEEl sterkte

P.s Je kunt altijd nog verhuizen ( :evaw: