"gezette" mensen en paaldansen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:29

Beb_bokt schreef:
Het is ook een belediging. Maar is de belediging minder wanneer het niet wordt uitgesproken maar wel wordt gedacht?

Uiteraard. We denken zoveel, maar op het moment dat je iets uitspreekt tref je pas die ander.

(Bezig zijn met wat een ander zou denken is onverstandig, omdat je nooit zeker weet wat een ander denkt.)

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:41

Je voelt het wel wanneer 'men' negatief over je gewicht denkt, daarvoor hoeven ze het niet uit te spreken. Dan heb ik liever dat iemand zegt "je bent wel aangekomen hè", dan kan ik tenminste voor mezelf spreken. Maar ik ben daar misschien anders in.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:47

Wauw! Wat een kracht moet ze hebben. Heb zelf ook aan paaldansen gedaan met mijn 52 kilo en écht het is loei en loeizwaar. Zij moet 3x dat die paal in hijsen. Respect!

Besides that, ze gebruikt nu alle spieren in haar lichaam. Ik zie liever dit dan iemand met haar postuur die als een lui varken op de bank zit te schranzen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:04

Beb_bokt schreef:
Je voelt het wel wanneer 'men' negatief over je gewicht denkt, daarvoor hoeven ze het niet uit te spreken.

Dat heeft toch veel meer te maken met een negatief zelfbeeld en invullen dan "weten". Bovendien hoeft het bij een positief zelfbeeld, je niet te treffen....

Als het uitgesproken wordt, wordt je feitelijk uitgelokt om je te verdedigen en dat is feitelijk nergens voor nodig. (Ze accepteren meestal ook nog eens geen enkele reden voor overgewicht).
Daarbij horen anderen vaak ook nog het misprijzen, want daar doen ze het meestal nog meer voor.
Daarom vind ik zelf uitspreken erger.

Snoevie

Re: "gezette" mensen en paaldansen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:26

Beb,is niet minder erg,alleen is het toch vaak wat niet weet wat niet deert. Om het dan uit te spreken is alleen maar 'goed' om iemand te kwetsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:28

Ik heb niet het hele topic gelezen hoor :+ Alleen het filmpje gekeken in de OP dus weet niet of ik nu informatie of beeldmateriaal mis maar goed :+

Ik ben zelf niet bekend met paaldansen maar vind het wel heel knap wat ze doet, het lijkt me niet een sport die je even zo 1,2,3 doet.

Wat ik er qua beeld van vind.. Tja, het is niet mooi om te zien, maar dat vind ik van ruiters met dikke konten in strakke rijbroeken ook absoluut niet :+

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:20

Als je niets veroordeelt heb je ook niets uit te spreken. Op het moment dat je iemand gaat zeggen dat'ie dik/mollig/chubby/vet/goed voorbereid op de hongerwinter is, bedenk dan liever wat écht de boodschap is.
'Ik vind je zo lief en ben bang dat je ongelukkig bent'? Vraag dan eens hoe iemand zich écht voelt.
'Ik vind het vies om te zien'? Bedenk dan liever wáárom je het vies vindt. Ben je geïndoctrineerd door idealen waardoor je zo ver bent dat je echt gaat vinden dik=vies=slecht? Of ben je zelf onzeker waardoor je je er zelf beter van gaat voelen dat je negatief over een ander moet spreken?
'Ik vind het niet mooi'? Betekent dat dat iemand zich moet veranderen zodat jij een perfecte wereld om je heen kan creeeren?

Kunnen we dan niet beter terug naar ouderwetse klederdracht? Dan is iedereen weer gelijk en hoeven we niet te oordelen over wie er gezien mag worden en wie niet.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:21

Delerium, je raakt de spijker op z'n kop, geweldig gezegd!

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 13:10

Zit een kern van waarheid in maar ben het er niet echt mee eens..
Dus omdat ik het niet lekker vind om naar te kijken ben ik gelijk de onzekerheid zelve of wil ik dat iemand zich aanpast aan mij..

Heb dit topic ook niet geopend met de insteek van: "jij bent dik en gaat in een paal hangen, whahaha mensen kijk eens hoe stom"
Maar meer omdat ik toch redelijk "verwonderd" was dat zo iemand dit toch maar durft en er de kracht voor heeft. Maar aan de andere kant werd ik er ook een beetje onpasselijk van dat ze zich met zulk overgewicht in zo'n pakje hijst.

Als ik zoiets op straat zou zien zou ik persoonlijk ook m'n wenkbrauw optrekken en gauw de andere kant op lopen.

IMO zijn er genoeg andere sporten die prima beoefend kunnen worden om wat aan je conditie/overgewicht te doen zonder jezelf redelijk voor schut te zetten, want ik vind dat wel het geval als iemand zich met zulk overgewicht willens en wetens in een klein, bloot pakje hijst en zich in een paal omhoogtrekt. Trek dan iets fatsoenlijks aan.
Weet niet meer wie het zei, maar ik ben het er ook mee eens dat sommige sporten nou eenmaal niet "gemaakt" zijn voor mensen met zulk overgewicht.

Ik bedoel, dan zou iemand nog zo goed kunnen turnen, etc. Ik vind het er echt niet uitzien als zo veel vel in zo'n klein glitterpakje gehesen word. Dikke mensen vind ik echt niks mis mee, maar er zijn grenzen vwb je dan aantrekt :+

Maarja, volgens de meeste bokkers zal ik nu wel de onzekerheid zelve zijn, en een egoïst die de hele wereld in maatje 36 wil hebben. _O- nou.. ehm.. nee ;)

Lijkt wel of dikke mensen heilig zijn en daar absoluut niks over gezegd mag worden.
Vind sowiezo dat er tegenwoordig al veel te snel met het woordje 'discriminatie' gesmeten wordt...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:12

Dat pakje is nodig om huidcontact met de paal te maken, anders glijd je weg. :)

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:14

carr_friesje schreef:
Als ik zoiets op straat zou zien zou ik persoonlijk ook m'n wenkbrauw optrekken en gauw de andere kant op lopen.

Gewoon even mijn nieuwsgierigheid...waar heb jij ooit paaldanseressen op straat gezien?
Hier op de Veluwe hebben we ze iig niet :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:14

Vind 't eigenlijk wel knap en een bewijs dat je met blijkbaar een vol lichaam dus best atletisch, lenig en sterk kan zijn. Ik pas met gemak in maatje 36, maar ik kom nooit die paal in

Vind het verder niet 'aantrekkelijk' maar goed. Ze doet iets wat ze blijkbaar leuk vind, goed kan en tis goed voor haar gezondheid.

Ik zou het haar graag na willen doen, maar ik ben zo ontzettend onhandig dat ik waarschijnlijk het hele plafond naar beneden trek en mn nek breek

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:15

Albert schreef:
carr_friesje schreef:

Gewoon even mijn nieuwsgierigheid...waar heb jij ooit paaldanseressen op straat gezien?
Hier op de Veluwe hebben we ze iig niet :D

Ik doe ´t wel eens op zaterdagnacht als ik uit de kroeg kom....Maar da´s niet helemaal vergelijkbaar en dan heb ik gewoon m´n normale kleding aan }:0

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 13:16

Nergens, maar sowiezo in het openbaar...
Ik zou er echt niet langer naar kunnen kijken haha.

Heb de eerste keer het filmpje ook na 10 sec afgezet, maar omdat ik het hier wou plaatsen toch maar even helemaal gekeken en mijn verdere mening staat in post hierboven :P

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:17

En waarom zou dat niet mogen, die sport uitoefenen? Ben jij verplicht om er naar te kijken? Ik kom ze ook niet op straat tegen hoor :D . Als zij die sport nu eens graag doet, als zij er voldoening en plezier uithaalt, waarom in hemelsnaam zou ze het dan maar moeten laten, omdat iemand anders "het maar geen zicht vindt, zo vetkwabbels aan een paal". Draai toch gewoon je hoofd om en kijk naar een sport waar wel mensen aan meedoen die jij knap genoeg vindt om zich uit te leven, probleem toch opgelost?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:18

Nou respect voor wat ze doet sowieso. :j
Of je haar nou dik vindt of niet of dat je het niet mooi vindt of wel; dit is sowieso erg knap en getuigt van heel wat spierkracht.
Vroeger had ik nog wel een kans gemaakt maar nu lukt de borstwaartsom op de rekstok van mijn dochter me niet eens meer. :') Ben gewoon zo slap geworden, lijkt nergens op.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:18

carr_friesje schreef:
Trek dan iets fatsoenlijks aan.

Zoals? Een langere broek en een t-shirt? Succes :')
Dan glij je met een vaart de paal uit.
Het is niet voor niks dat ze zo'n pakje aan heeft.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:19

Ook op andere openbare plekken nooit paaldanseressen gezien, volgens mij moet je daar toch echt voor naar een club of een leslokaal in een sportschool.
Dus wees gerust, je hoeft geen straatvrees te ontwikkelen uit angst gezette paaldanseressen tegen te komen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:20

Albert schreef:
Ook op andere openbare plekken nooit paaldanseressen gezien, volgens mij moet je daar toch echt voor naar een club of een leslokaal in een sportschool.
Dus wees gerust, je hoeft geen straatvrees te ontwikkelen uit angst gezette paaldanseressen tegen te komen.

Die zal je in een club ook niet tegenkomen denk ik.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:23

Voor de mensen die paaldansen ordinair vinden, het is echt wel een deftige sport:
http://www.youtube.com/watch?v=Xh58_M2TKs4

En niet te vergeten dat het grotendeels onze cultuur en opvoeding is, die ervoor zorgt dat het filmpje minder aantrekkelijk is.
Als de dames in bovenstaande video in Rubens tijd of in bepaalde delen van Afrika wonen waar je gemest wordt voor je huwelijk.
Trekken die mensen juist de neus voor deze meiden in die link.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:25

Albert schreef:

Soms zijn speeltuinen wel de 'klos' :))

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:25

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar wel de OP.
geen geschikte sport voor gezette mensen? Wat is dan wel een geschikte sport? Ik denk dat paaldansen een sport is waarbij je een heleboel spiergroepen traint en dus eigenlijk juist goed is om af te vallen. Mocht de beoefenaar dit willen.

Het pakje wat ze draagt is inderdaad niet charmant, en zeker niet om zo op Facebook te zetten. Daar geef ik je helemaal gelijk in. :')

Ik vind het super knap wat ze daar doet, en een heleboel mensen met wel een maatje 36 zie ik dit nog niet eventjes doen.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:27

Furrow, Sport oké, dat ben ik helemaal met je eens maar deftig???
Wat is er deftig aan om met minimale kleding op je kop met je benen wijd aan een paal te hangen?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:30

Ik vind het onwijs knap wat ze doet. En ja ze is mollig maar ik vind het niet onsmakelijk. Vraag me af hoe iedereen die het vies vind en heeft weggeklikt dat op stal doet. Want daar lopen ook veel dikkies rond. Vaak in een slecht zittende rijbroek. Vooral als die ook nog wit is. Denk je dan ook ik ga buitenrijden want ik wordt er misselijk van?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:33

Jennyj01 schreef:
Vraag me af hoe iedereen die het vies vind en heeft weggeklikt dat op stal doet. Want daar lopen ook veel dikkies rond. Vaak in een slecht zittende rijbroek. Vooral als die ook nog wit is. Denk je dan ook ik ga buitenrijden want ik wordt er misselijk van?

Nou dat is inderdaad ook niet al te smakelijk en liever kijk ik dan ook een andere kant op. Paardrijden is in die strakke witte rijbroeken ook zo'n sport waar je een beetje moet uitkijken met je maat.
Ik heb me nooit prettig gevoeld in een witte rijbroek, als je ergens dik in lijkt is het daar wel in.