Saddam Hoessein misschien opgepakt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:39

dat je vader dat vindt, is prima. maar jij moet je eigen mening kunnen vormen en niet achter die van een ander aanhobbelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:41

doe ik dat dan? volgens mij mis ik dan wat, weet jij meer dan ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:45

Ik denk dat de doodstraf de juiste optie is. Waarom? Omdat als je die man laat leven dat je dan het risico loopt dat hij alsnog eens op vrije voeten komt. Hij kan ontsnappen of weet ik het allemaal.
Deze man is gewoon levensgevaarlijk, ik moet er niet aan denken dat hij ooit nog kan doen wat hij wil!
En we kunnen hier met zn alle ons poot stijf houden, maar waarom niet realisitsch nadenken? Hij komt er met de dood misschien makkelijk vanaf, maar is dat niet de veiligste optie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:46

juist

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:47

Die Puttense moordzaak heeft niet alleen een jonge vrouw als slachtoffer, een man en zijn gezin zijn ook verwoest. Gelukkig dat er geen foltering oid heeft plaatsgevonden. Deze man heeft jarenlang onschuldig vastgezeten. Hij is beschuldigd van moord. De rest van zijn leven zullen hij en zijn gezin dat met zich meedragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:48

Jennygirl schreef:
Die Puttense moordzaak heeft niet alleen een jonge vrouw als slachtoffer, een man en zijn gezin zijn ook verwoest. Gelukkig dat er geen foltering oid heeft plaatsgevonden. Deze man heeft jarenlang onschuldig vastgezeten. Hij is beschuldigd van moord. De rest van zijn leven zullen hij en zijn gezin dat met zich meedragen.

Ja dat is vreselijk, maar wat heeft dat met SH te maken? Wil je dan zeggen dat er een kans bestaat dat hij onschuldig is? Nou dan weet ik niet waar jij de laatste jaren gezeten hebt Knipoog

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:52

Lenn schreef:
Dat kan je wel even makkelijk zeggen vanuit je bureaustoel, maar ik vind het een beetje jammer dat je uitzonderingen maakt. Moorden is gewoon fout, punt.
Dit is allemaal niet te vergelijken met de Puttense moordzaak oid trouwens, hoe komen jullie er überhaupt bij dat deze man misschien wel onschuldig is Verward

Ik trek in deze geen vergelijking, omdat ik denk dat SH onschuldig is maar omdat ik wil aangeven dat de opmerking van Sypheron nogal ongenuanceerd is in mijn ogen!
Als je het niet met mij eens bent en je probeert het te weerleggen heb ik liever niet dat je mijn uitspraken uit zijn verband rukt!
Wat betreft die quote van een vader; ik vind die quote nogal een zwak punt. Dat een dier doodt om te overleven en een mens niet, wat heeft dat te maken met het wel of niet schenden van SH zijn rechten?
De politie tikt weleens een ruit in om mensen te bevrijden, inbrekers doen het om spullen te ontvreemden. Ik kan het ook Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:55

ik denk dat ze mijn uitspraak bedoelt ruiterinrust, maar ook ik maak toch geen uitzonderingen Verward of heeft ze het toch over jouw uitspraak Haha!

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:57

SuperPepeijn schreef:
het belangrijkste argument waarom ik tegen de doodstraf ben is dat het onomkeerbaar is.

Mijn belangrijkste argument tegen de doodstraf is dat je in werkelijkheid de meest gruwelijke gewetenloze mensen verlost uit hun lijden van mogelijk levenslang gevangenschap....dat zijn ze niet waard. Laat ze maar voelen!

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:57

ik doel ook vooral op het tweede gedeelte van mijn quote, daar komt de puttense moordzaak vergelijking die ik maakte een btje in een verkeerd daglicht te staan. Vandaar mijn opmerking Lachen.

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:59

Dat SH bepaalde rechten heeft daar zijn we het nu wel over eens. De één vind dat hij zo goed als geen rechten heeft, de ander vind dat hij iig net zoveel rechten heeft als ieder ander.

Waar het nu denk ik om gaat is wat voor straf hij verdient. Ik heb menig persoon gehoord dat hij de doodstraf dient te krijgen, maar van de mensen die zeggen dat men zich dient te houden aan de universele rechten van de mens heb ik nog niet gehoord wat voor straf zij geschikt vinden voor deze persoon. Daar ben ik nu wel eens benieuwd naar. Niet als aanval bedoeld of weet ik veel wat, maar puur om te achterhalen wat de gedachtengang is van deze mensen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:00

Waarom zou je je iemand die het leven niet waardig is zijn rechten willen laten houden?
Om die reden zijn er zat van die ***advocaten in de wereld die de meest vreselijke personen vrij krijgen door het op de rechten te gooien.
Ben jij nou werkelijk van mening dat iemand die zoveel moorden pleegt nog rechten mag hebben? Nou ik niet!
En je kan heel makkelijk zeggen dat het allemaal niet kan en niet mag, maar denk ook eens aan het menselijke aspect inplaats van wat er in de boekjes staat.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:01

Met uitzonderingen maken bedoel ik dat mensen zeggen tegen de doodstraf te zijn, maar nu niet.
Die Puttense moordzaak als voorbeeld tegen de doodstraf vind ik niet opgaan omdat in dit geval elke idioot kan aantonen dat Saddam schuldig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:03

Lenn schreef:
Met uitzonderingen maken bedoel ik dat mensen zeggen tegen de doodstraf te zijn, maar nu niet.
Die Puttense moordzaak als voorbeeld tegen de doodstraf vind ik niet opgaan omdat in dit geval elke idioot kan aantonen dat Saddam schuldig is.

Daarom!! En SH is gewoon een geweldige malloot.... Die geef je dan de doodstraf niet als straf, maar om de mensheid veilig te stellen...

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:05

Ik begrijp uit het nieuws dat de voorkeur van vele landen is om hem volgens Irakees recht voor te laten komen. Feit is dat dat recht nog niet bestaat. Als dat doorgang moet vinden zal het dus eerst nog gecreeerd moeten worden. Het lijkt mij dus handiger hem volgens internationale rechtsregels die in deze zaak opgaan of zouden kunnen opgaan te laten voorkomen. Ik kan de vraag dus niet precies beantwoorden omdat er beslissing aan vooraf dient te gaan die ik niet nemen zal en niet nemen kan. Ik weet zeker dat er voor de misdaden die hij gepleegd heeft een hele zware straf uit zal rollen maar ik vind het belangrijkste dat hij als een misdadiger behandelt wordt. Niet als een onmens wat hij waarschijnlijk wel is Haha!. Duidelijker wat ik bedoel? Mijn kennis van het internationale recht is niet zodanig dat ik een voorbeeld kan geven. Wel weet ik dat genocide(hoe schrijf je dat:$) éen van de zwaarste straffen kent van de mogelijke feiten die hem ten laste gelegd kunnen worden. Dus een lichte straf ben ik niet bang voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:05

Franca"]
[quote="SuperPepeijn schreef:
het belangrijkste argument waarom ik tegen de doodstraf ben is dat het onomkeerbaar is.

Mijn belangrijkste argument tegen de doodstraf is dat je in werkelijkheid de meest gruwelijke gewetenloze mensen verlost uit hun lijden van mogelijk levenslang gevangenschap....dat zijn ze niet waard. Laat ze maar voelen!
[/quote]

dit zou de enige reden zijn dat ik de doodstraf zou laten varen, maar dat heet geen zin als je ziet hoe de gevangenissen er tegenwoorden uitzien en hoe ze er behandeld worden!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:06

Levenslang lijkt me wel passend.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:07

Franca"]
[quote="SuperPepeijn schreef:
[/quote]dan zie je strafrecht dus als wraakmiddel en niet als preventief middel. zo is het tegenwoordig niet meer bedoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:08

Opruimen die gast.
Dadelijk komen er nog van die zotten die alles opblazen, gijzelen weet ik veel wat om hem vrij te krijgen.
Dat risico loop je niet meer als hij weg is.

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:08

Lenn schreef:

Ik denk dat je het nog niet goed gelezen hebt! Ik maak de vergelijking niet omdat ik twijfel aan de onschuld van Saddam, maar omdat ik wil wijzen op een nadeel van de in Sypherons antwoord gegeven redenering.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:09

runningkawa schreef:
Dadelijk komen er nog van die zotten die alles opblazen, gijzelen weet ik veel wat om hem vrij te krijgen. Dat risico loop je niet meer als hij weg is.
kawa, die idioten hou je altijd, ook als saddam dood is.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:09

Volgens mij kan je hem beter laten leven, wie weet zal die nog eens over zn zonden nadenken, t geweten gaat heus wel knagen.

Ik vind niet dat iemand t recht heeft om een ander om te brengen, ook al doet iemand anders het, het is nooit de goede oplossing.
Dus de doodstraf lijkt me niet goed.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:10

runningkawa schreef:
Opruimen die gast.
Dadelijk komen er nog van die zotten die alles opblazen, gijzelen weet ik veel wat om hem vrij te krijgen.

Denk er ook zo over. Voorheen kwam er geen eind aan de onrusten omdat Saddam vrij rondliep, nu zal er geen eind komen aan de onrusten omdat hij nog in leven is. En als Saddam zich in gevangenschap goed gedraagd, wordt hem dan ook de helft van zijn straf kwijtgescholden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:10

Als SH berecht wordt, dan komt hij de processen uit met een compleet BOEK met veroordelingen. Ik denk dat de rechtbank een nieuw inbindsysteem nodig zal hebben om alles aan elkaar te binden, een nietje is niet voldoende. Hij zal o.a. veroordeeld worden op het schenden van de mensenrechten en nog een waslijst erbij. Het lijkt me nogal stug dat die ooit nog op vrije voeten komt.

Waar iedereen voor het gemak even aan voorbij gaat, is dat SH wel een achterban had. Die aanhang is wel drastisch uitgedund, maar nog steeds heeft hij handlangers overal. Het is dus nog maar de vraag wat voor staartje dit allemaal gaat krijgen.

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:11

runningkawa schreef:
Opruimen die gast.

Deze redenen kan je net zo goed aanvoeren om hem wel te laten leven. Er zullen maar aanhangers van hem zijn die hun grote leiders dood willen wreken! Dat risico loop je niet als je hem iig in leven laat