Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
eilleen333 schreef:Wat wel gek is... Je zegt dat je het kaartje kwijt bent en je krijgt een nieuwe en de oude is niet meer geldig?
Want zo kan je dus ook onwijs makkelijk frauderen... Je verkoopt het kaartje, neemt zelf een nieuwe en daarmee ga je naar binnen en de koper van je oude kaartje kan er niet in.
Ik kwam bij de ingang hele leuke mensen tegen aan daar heb ik de hele avond mee staan dansen, was echt top!!!! Echt na 20 seconden optreden was ik al heel blij dat ik toch was gegaan, had het niet willen missen
Simbaa schreef:eilleen333 schreef:Wat wel gek is... Je zegt dat je het kaartje kwijt bent en je krijgt een nieuwe en de oude is niet meer geldig?
Want zo kan je dus ook onwijs makkelijk frauderen... Je verkoopt het kaartje, neemt zelf een nieuwe en daarmee ga je naar binnen en de koper van je oude kaartje kan er niet in.
Precies mijn gedachte toen ik er nog eens over na aan het denken was!! Je kan dus eigenlijk altijd de pineut zijn.

Joolien schreef:Het was te gek!!Ik kwam bij de ingang hele leuke mensen tegen aan daar heb ik de hele avond mee staan dansen, was echt top!!!! Echt na 20 seconden optreden was ik al heel blij dat ik toch was gegaan, had het niet willen missen

. (Of zij moeten gewoon hun kaartje niet kwijt raken zoals ik steeds doe
) Simbaa schreef:Haha ja. Maar wat dan? Dan kan je als je je kaartje kwijt bent geen nieuwe meer krijgen? Terwijl je hem wel eerlijk op naam hebt gekocht bij een officieel verkooppunt.
Dan zou de officiële koper in dat soort gevallen de dupe zijn van de fraude van de onofficiële koper. Dat vind ik ook weer de omgekeerde wereld![]()
Aan de andere kant snap ik wel dat fraude zo te makkelijk is en dat eigenlijk aangepast zou moeten worden. Maar dan moet er wel een systeem bedacht worden waarbij de officiele koper niet de dupe wordt. (Of zij moeten gewoon hun kaartje niet kwijt raken zoals ik steeds doe
)

SuperAssie schreef:Simbaa schreef:Haha ja. Maar wat dan? Dan kan je als je je kaartje kwijt bent geen nieuwe meer krijgen? Terwijl je hem wel eerlijk op naam hebt gekocht bij een officieel verkooppunt.
Dan zou de officiële koper in dat soort gevallen de dupe zijn van de fraude van de onofficiële koper. Dat vind ik ook weer de omgekeerde wereld![]()
Aan de andere kant snap ik wel dat fraude zo te makkelijk is en dat eigenlijk aangepast zou moeten worden. Maar dan moet er wel een systeem bedacht worden waarbij de officiele koper niet de dupe wordt. (Of zij moeten gewoon hun kaartje niet kwijt raken zoals ik steeds doe
)
Ik vraag me echt af he.. Hoe raak je nou een kaartje kwijt?
Ik ben tot nu toe al naar een paar concerten geweest en vooral de eerste wilde ik echt al járen naartoe maar die kwamen nooit in NL. Toen ze er eindelijk kwamen heb ik die kaartjes maandenlang angstvallig bewaard. En toen kreeg ik 2 weken van te voren te horen dat het concert niet doorging
Ik helemaal hysterisch haha. Gelukkig kwamen ze een aantal maanden later terug en konden we die tickets gewoon nog gebruiken.
.

Ethelate schreef:En Joolien, geld op je rekening?
Gaaf dat het zo leuk was!
Om de hele illegale tickets tegen te gaan: tickets op naam (ga je bulk verkoop ook tegen en krijgen echte fans ook de kans om voor een eerlijke prijs tickets te kopen) en wil je het doorverkopen, kan je eenmalig de naam laten wijzigen *nieuw ticket krijgen, weet je zeker dat je een uniek ticket hebt*. En bij de ingang gewoon steeksproef gewijs ook controleren of mensen met juiste ticket binnen komen.