Het is en blijft smerig
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Maar is erg snel op.
kelseyclover schreef:Energy is lekker![]()
. Maar is erg snel op.
Ben zelf 13 en drink het al zo'n jaartje.
Mijn moeder vind het stinken. Ik mag het wel drinken maar niet als ik bij haar in de buurt ben. Verder koop ik het na school wel eens. Krijg 1x per week geld mee voor iets te kopen. Daarvan koop ik het. Maar 2 blikjes niet meer![]()
Ik weet de gevolgen ervan.
Kijk ik drink 2 blikjes op een dag (1x in de week)
Mijn broer die drinkt een treetje per dag (3x per week) Zitten er 12 in ofzoiets. Mama zegt ook dat het zijn probleem is, en zegt dan ook dat dat niet verstandig is. Maar hij is 16 en hij denkt het allemaal beter te weten
kelseyclover schreef:Energy is lekker![]()
. Maar is erg snel op.
Ben zelf 13 en drink het al zo'n jaartje.
Mijn moeder vind het stinken. Ik mag het wel drinken maar niet als ik bij haar in de buurt ben. Verder koop ik het na school wel eens. Krijg 1x per week geld mee voor iets te kopen. Daarvan koop ik het. Maar 2 blikjes niet meer![]()
Ik weet de gevolgen ervan.
Kijk ik drink 2 blikjes op een dag (1x in de week)
Mijn broer die drinkt een treetje per dag (3x per week) Zitten er 12 in ofzoiets. Mama zegt ook dat het zijn probleem is, en zegt dan ook dat dat niet verstandig is. Maar hij is 16 en hij denkt het allemaal beter te weten
DezeNaam schreef:Ghostattack schreef:Light producten zit vaak toch juist meer suiker in dan de normale producten?![]()
Het is en blijft smerig
Light vervangt toch juist de suiker?xD In Light zitten 3 calorieën per blikje en in de gewone 45.
Ghostattack schreef:Nee, gezonder is het inderdaad niet.DezeNaam schreef:Light vervangt toch juist de suiker?xD In Light zitten 3 calorieën per blikje en in de gewone 45.
Iets met aspartaam en koolhydraten. Komt erop neer dat Light over het algemeen echt niet gezonder is dan normaal. Hoewel de naam dat wel doet vermoeden en mensen dus vaak genoeg denken dat ze 'goed' bezig zijn. Zal misschien niet voor alle producten gelden, maar voor zover ik weet wel voor de meesten.
Maar als je het over calorieën hebt wel. Rebeccaa schreef:ilayda schreef:Mijn kinderen willen het zoooooo graag want mama drinkt het ookmaar nee hun mogen het nog niet. Ze zijn 5,9 en 11. Die van 9 en 11 mogen heel af en toe een slokje maar heb hun duidelijk uitgelegd dat het niet gezond is en dat ik er daarom ook niet meer drink als 1 per dag
Dan kopen ze het zelf wel als ze een jaar of 12 zijn en op de middelbare school zitten, voorbeeld doet volgen.
en zo zijn er genoeg voorbeelden van ouders die bijv. Wel of niet roken en de kinderen doen het tegen overgestelde
saskiakefie schreef:Gaat wel vaak op hoor ilayda... Veel kinderen die roken daar roken de ouders ook van, en de meeste mensen die niet roken, daar roken de ouders ook niet van. Of de kinderen hebben tijdelijk gerookt, maar in ieder geval niet nooit. Dat zal hetzelfde zijn met eten en drinken.
Dakotah schreef:Energy drankjes, echt rotzooi!!
Van mij kregen/krijgen mijn kinderen ze niet.
Maar uiteraard staan ze niet meer onder volledige controle vanaf dat ze een jaar of 11/12 zijn.
Toen mijn zoontje ong. 12 was gingen ze vaak ergens spelen en hutten bouwen e.d.
Dan werd er ook wel eens energy gekocht bij een supermarkt.
1 jochie had vaak zoveel geld dat ze met traytjes tegelijk werden gekocht, en ook mijn zoon kocht regelmatig te veel.
Helaas heb je dat niet altijd door, tenslotte zullen ze nooit zeggen, oh mam ik neem 5 euro mee, want ik koop voor alles energy.
Dus 1 van die dagen hebben ze zich letterlijk ziek gedronken in die troep.
Mijn zoontje kwam thuis, was het ene moment hyper en het volgende moment zat ie in en in wit op de bank, voelde zich echt niet goed, duizelig misselijk zweten noem maar op, om 5 minuten later weer stuiterend door het huis te lopen.
Vriendje van hem had letterlijk hartkloppingen, was er nog slechter aan toe, en zijn moeder zat al te denken over een bezoek aan de dokter of ziekenhuis.
Een ander meisje kreeg er waanideeën bij, die pakte een kapot blikje en na de vraag hoe ze dat op tv ook al weer deden, zelfmoord plegen, sneed ze zichzelf in haar pols met zo'n blikje. (gelukkig met weinig schade)
Mijn zoon is er gelukkig genoeg van geschrokken dat hij het niet weer doet.
En ook nu hij inmiddels 14 is en mijn dochter 17 komt er geen energy in huis.
Mijn dochter drinkt het wel een enkele keer, maar die heeft er geen last van.
Maar in mijn ogen is het echt gevaarlijke rommel, zeker voor de jongere kinderen.
Zegt alweer genoeg wat voor rotzooi dat is... ilayda schreef:Rebeccaa schreef:Dan kopen ze het zelf wel als ze een jaar of 12 zijn en op de middelbare school zitten, voorbeeld doet volgen.
Dat zou goed kunnen, ik verbied het hun nu maar ja ze worden groter dus het kan heel goed zijn dat ze het zelf gaan kopen. Niks aan te doen. En voorbeeld doet volgen? Sorry maar daar geloof ik niet in. Mijn moeder vind energie drank vies dus heb het niet van haaren zo zijn er genoeg voorbeelden van ouders die bijv. Wel of niet roken en de kinderen doen het tegen overgestelde

en zo zijn er genoeg voorbeelden van ouders die bijv. Wel of niet roken en de kinderen doen het tegen overgestelde[/quote]
Dakotah schreef:Dus 1 van die dagen hebben ze zich letterlijk ziek gedronken in die troep.
Mijn zoontje kwam thuis, was het ene moment hyper en het volgende moment zat ie in en in wit op de bank, voelde zich echt niet goed, duizelig misselijk zweten noem maar op, om 5 minuten later weer stuiterend door het huis te lopen.
Vriendje van hem had letterlijk hartkloppingen, was er nog slechter aan toe, en zijn moeder zat al te denken over een bezoek aan de dokter of ziekenhuis.
Een ander meisje kreeg er waanideeën bij, die pakte een kapot blikje en na de vraag hoe ze dat op tv ook al weer deden, zelfmoord plegen, sneed ze zichzelf in haar pols met zo'n blikje. (gelukkig met weinig schade)
Light nog erger dan "pure" energy. Moet je nagaan hoeveel zoetstoffen ze er in moeten proppen om hetzelfde effect te krijgen qua zoetigheid
Vorige pagina stond een moeder die het dronk, dat vind ik net zo erg als dat je het gewoon geeft. Vroeg of laat kopen ze het zelf,voorbeeld doet immers volgen. Dakotah schreef:Dus 1 van die dagen hebben ze zich letterlijk ziek gedronken in die troep.
Rebeccaa schreef:ilayda schreef:Mijn kinderen willen het zoooooo graag want mama drinkt het ookmaar nee hun mogen het nog niet. Ze zijn 5,9 en 11. Die van 9 en 11 mogen heel af en toe een slokje maar heb hun duidelijk uitgelegd dat het niet gezond is en dat ik er daarom ook niet meer drink als 1 per dag
Dan kopen ze het zelf wel als ze een jaar of 12 zijn en op de middelbare school zitten, voorbeeld doet volgen.
Goof schreef:Rebeccaa schreef:Dan kopen ze het zelf wel als ze een jaar of 12 zijn en op de middelbare school zitten, voorbeeld doet volgen.
Liever niet![]()
Pubers zitten al zo vol hormonen en energie, stop daar nog een keer energy drink in en ze zijn niet meer te stoppen.
Ik wil mijn leerlingen niet in het lokaal hoor met red bull achter de kiezen.
Het is echt niet zo dat als je energy drinkt je helemaal hyper wordt hoor. Dat zal voornamelijk wel van persoon tot persoon afhangen, maar ik en mijn vriendin worden er alleszins niet hyper van. Terwijl we echt wel plots heel hyper kunnen zijn zonder energy gedronken te hebben.