Geef jij je kind energie drankjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:19

Light producten zit vaak toch juist meer suiker in dan de normale producten? :+
Het is en blijft smerig :P

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:24

Energy is lekker *\o/* *\o/* . Maar is erg snel op.
Ben zelf 13 en drink het al zo'n jaartje.
Mijn moeder vind het stinken. Ik mag het wel drinken maar niet als ik bij haar in de buurt ben. Verder koop ik het na school wel eens. Krijg 1x per week geld mee voor iets te kopen. Daarvan koop ik het. Maar 2 blikjes niet meer :n
Ik weet de gevolgen ervan.
Kijk ik drink 2 blikjes op een dag (1x in de week)
Mijn broer die drinkt een treetje per dag (3x per week) Zitten er 12 in ofzoiets. Mama zegt ook dat het zijn probleem is, en zegt dan ook dat dat niet verstandig is. Maar hij is 16 en hij denkt het allemaal beter te weten :roll:

Appelina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 13:28

kelseyclover schreef:
Mijn moeder vind het stinken. Ik mag het wel drinken maar niet als ik bij haar in de buurt ben. Verder koop ik het na school wel eens. Krijg 1x per week geld mee voor iets te kopen. Daarvan koop ik het. Maar 2 blikjes niet meer :n
Mijn broer die drinkt een treetje per dag (3x per week) Zitten er 12 in ofzoiets. Mama zegt ook dat het zijn probleem is, en zegt dan ook dat dat niet verstandig is. Maar hij is 16 en hij denkt het allemaal beter te weten :roll:

Grijpt je moeder niet in? :wow:

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:29

Ghostattack schreef:

Light vervangt toch juist de suiker?xD In Light zitten 3 calorieën per blikje en in de gewone 45. :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:31

kelseyclover schreef:

Zonde dat je je lichaam dat aan doet en jammer dat je moeder dat allemaal toe laat..... Je bent nog zo jong en moet je hele leven nog met je lichaam doen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:31

DezeNaam schreef:
Ghostattack schreef:

Light vervangt toch juist de suiker?xD In Light zitten 3 calorieën per blikje en in de gewone 45. :)

Iets met aspartaam en koolhydraten. Komt erop neer dat Light over het algemeen echt niet gezonder is dan normaal. Hoewel de naam dat wel doet vermoeden en mensen dus vaak genoeg denken dat ze 'goed' bezig zijn. Zal misschien niet voor alle producten gelden, maar voor zover ik weet wel voor de meesten.

Edit: Kcal zeggen niet alles he, gaat om de specifieke dingen die erin zitten. Iets met 100 kcal kan gezonder zijn dan iets met 30 kcal.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:33

Ik snap echt niet dat veel ouders hun kinderen zo laten doen.
Als je 16 bent is het wetenschappelijk bewezen dat je hersenen nog niet volwassen zijn.

Ik moest er niet aan denken (als dat toen bestond :') ) om met een redbull thuis te komen. -O-

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:33

Ghostattack schreef:
DezeNaam schreef:

Iets met aspartaam en koolhydraten. Komt erop neer dat Light over het algemeen echt niet gezonder is dan normaal. Hoewel de naam dat wel doet vermoeden en mensen dus vaak genoeg denken dat ze 'goed' bezig zijn. Zal misschien niet voor alle producten gelden, maar voor zover ik weet wel voor de meesten.
Nee, gezonder is het inderdaad niet. :) Maar als je het over calorieën hebt wel.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:34

Vandaar mijn edit. Calorieen zeggen niet alles :n

DezeNaam

Re: Geef jij je kind energie drankjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:36

Oh die had ik niet gezien, sorry.xD

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:36

Rebeccaa schreef:
ilayda schreef:
Mijn kinderen willen het zoooooo graag want mama drinkt het ook :) maar nee hun mogen het nog niet. Ze zijn 5,9 en 11. Die van 9 en 11 mogen heel af en toe een slokje maar heb hun duidelijk uitgelegd dat het niet gezond is en dat ik er daarom ook niet meer drink als 1 per dag

Dan kopen ze het zelf wel als ze een jaar of 12 zijn en op de middelbare school zitten, voorbeeld doet volgen.

Dat zou goed kunnen, ik verbied het hun nu maar ja ze worden groter dus het kan heel goed zijn dat ze het zelf gaan kopen. Niks aan te doen. En voorbeeld doet volgen? Sorry maar daar geloof ik niet in. Mijn moeder vind energie drank vies dus heb het niet van haar :) en zo zijn er genoeg voorbeelden van ouders die bijv. Wel of niet roken en de kinderen doen het tegen overgestelde

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:39

Gaat wel vaak op hoor ilayda... Veel kinderen die roken daar roken de ouders ook van, en de meeste mensen die niet roken, daar roken de ouders ook niet van. Of de kinderen hebben tijdelijk gerookt, maar in ieder geval niet nooit. Dat zal hetzelfde zijn met eten en drinken. :j

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:07

saskiakefie schreef:
Gaat wel vaak op hoor ilayda... Veel kinderen die roken daar roken de ouders ook van, en de meeste mensen die niet roken, daar roken de ouders ook niet van. Of de kinderen hebben tijdelijk gerookt, maar in ieder geval niet nooit. Dat zal hetzelfde zijn met eten en drinken. :j

Ik ben daarop echt een grote uitzondering, vader en moeder rookten allebei, vader stak/steekt geen idee, de ene peuk met de ander aan, en mijn pa is al 35 jaar alcoholist. Mijn moeder blowt, mijn vader gebruikt weet ik wat allemaal
Ik heb nog nooit gerookt, geen druppel alcohol gedronken en nooit drugs aangeraakt en ben inmiddels de 30 voorbij.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:16

Ik denk als je kijkt wat sommige dingen doen in extreme mate bij je ouders.
Dat je dit als kind vaak minder gaat gebruiken.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:23

Energy drankjes, echt rotzooi!!
Van mij kregen/krijgen mijn kinderen ze niet.
Maar uiteraard staan ze niet meer onder volledige controle vanaf dat ze een jaar of 11/12 zijn.
Toen mijn zoontje ong. 12 was gingen ze vaak ergens spelen en hutten bouwen e.d.
Dan werd er ook wel eens energy gekocht bij een supermarkt.
1 jochie had vaak zoveel geld dat ze met traytjes tegelijk werden gekocht, en ook mijn zoon kocht regelmatig te veel.
Helaas heb je dat niet altijd door, tenslotte zullen ze nooit zeggen, oh mam ik neem 5 euro mee, want ik koop voor alles energy.
Dus 1 van die dagen hebben ze zich letterlijk ziek gedronken in die troep.
Mijn zoontje kwam thuis, was het ene moment hyper en het volgende moment zat ie in en in wit op de bank, voelde zich echt niet goed, duizelig misselijk zweten noem maar op, om 5 minuten later weer stuiterend door het huis te lopen.
Vriendje van hem had letterlijk hartkloppingen, was er nog slechter aan toe, en zijn moeder zat al te denken over een bezoek aan de dokter of ziekenhuis.
Een ander meisje kreeg er waanideeën bij, die pakte een kapot blikje en na de vraag hoe ze dat op tv ook al weer deden, zelfmoord plegen, sneed ze zichzelf in haar pols met zo'n blikje. (gelukkig met weinig schade)
Mijn zoon is er gelukkig genoeg van geschrokken dat hij het niet weer doet.
En ook nu hij inmiddels 14 is en mijn dochter 17 komt er geen energy in huis.
Mijn dochter drinkt het wel een enkele keer, maar die heeft er geen last van.
Maar in mijn ogen is het echt gevaarlijke rommel, zeker voor de jongere kinderen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:25

Dakotah schreef:
Energy drankjes, echt rotzooi!!
Van mij kregen/krijgen mijn kinderen ze niet.
Maar uiteraard staan ze niet meer onder volledige controle vanaf dat ze een jaar of 11/12 zijn.
Toen mijn zoontje ong. 12 was gingen ze vaak ergens spelen en hutten bouwen e.d.
Dan werd er ook wel eens energy gekocht bij een supermarkt.
1 jochie had vaak zoveel geld dat ze met traytjes tegelijk werden gekocht, en ook mijn zoon kocht regelmatig te veel.
Helaas heb je dat niet altijd door, tenslotte zullen ze nooit zeggen, oh mam ik neem 5 euro mee, want ik koop voor alles energy.
Mijn zoontje kwam thuis, was het ene moment hyper en het volgende moment zat ie in en in wit op de bank, voelde zich echt niet goed, duizelig misselijk zweten noem maar op, om 5 minuten later weer stuiterend door het huis te lopen.
Vriendje van hem had letterlijk hartkloppingen, was er nog slechter aan toe, en zijn moeder zat al te denken over een bezoek aan de dokter of ziekenhuis.
Een ander meisje kreeg er waanideeën bij, die pakte een kapot blikje en na de vraag hoe ze dat op tv ook al weer deden, zelfmoord plegen, sneed ze zichzelf in haar pols met zo'n blikje. (gelukkig met weinig schade)
Mijn zoon is er gelukkig genoeg van geschrokken dat hij het niet weer doet.
En ook nu hij inmiddels 14 is en mijn dochter 17 komt er geen energy in huis.
Mijn dochter drinkt het wel een enkele keer, maar die heeft er geen last van.
Maar in mijn ogen is het echt gevaarlijke rommel, zeker voor de jongere kinderen.

pff heftig hoor :wow: Zegt alweer genoeg wat voor rotzooi dat is...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:25

nee mijn kind krijgt ze niet...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:41

ilayda schreef:
Rebeccaa schreef:
Dan kopen ze het zelf wel als ze een jaar of 12 zijn en op de middelbare school zitten, voorbeeld doet volgen.

Dat zou goed kunnen, ik verbied het hun nu maar ja ze worden groter dus het kan heel goed zijn dat ze het zelf gaan kopen. Niks aan te doen. En voorbeeld doet volgen? Sorry maar daar geloof ik niet in. Mijn moeder vind energie drank vies dus heb het niet van haar :) en zo zijn er genoeg voorbeelden van ouders die bijv. Wel of niet roken en de kinderen doen het tegen overgestelde

Mag ik hier wat op zeggen? Ik ken mensen die roken en zeggen daarbij: 'Mijn ouders roken dus moeten ze niet zeuren dat ik ook rook' dat wat jij zegt, is volledige onzin ;)
Edit: ik drink het zelf, maar alleen als ik echt even een suikerboost nodig heb. Niet uit pure lol

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:10

[qu

Dat zou goed kunnen, ik verbied het hun nu maar ja ze worden groter dus het kan heel goed zijn dat ze het zelf gaan kopen. Niks aan te doen. En voorbeeld doet volgen? Sorry maar daar geloof ik niet in. Mijn moeder vind energie drank vies dus heb het niet van haar :) en zo zijn er genoeg voorbeelden van ouders die bijv. Wel of niet roken en de kinderen doen het tegen overgestelde[/quote]
Mag ik hier wat op zeggen? Ik ken mensen die roken en zeggen daarbij: 'Mijn ouders roken dus moeten ze niet zeuren dat ik ook rook' dat wat jij zegt, is volledige onzin ;)
Edit: ik drink het zelf, maar alleen als ik echt even een suikerboost nodig heb. Niet uit pure lol[/quote]

Tsja mijn ouders rookten heeeel veeel, ik en mijn zusje niet. Dus ja, om nou te zeggen dat het volledige onzin is. Hangt van kind af denk ik

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:18

Dakotah schreef:

:oo
Hier schrik ik toch wel van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:33

Het is gewoon echt troep.... :n Light nog erger dan "pure" energy. Moet je nagaan hoeveel zoetstoffen ze er in moeten proppen om hetzelfde effect te krijgen qua zoetigheid := Vorige pagina stond een moeder die het dronk, dat vind ik net zo erg als dat je het gewoon geeft. Vroeg of laat kopen ze het zelf,voorbeeld doet immers volgen.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:40

Dakotah schreef:

Ik ben idd ook een keer ziek geworden door de red bull. Vorig jaar met Koninginnedag. Ik had een stuk of 5-6 blikjes red bull op in 3 uur tijd ofzo, en toen op m'n werk nog eentje. Die kregen we omdat het zo druk was, om wat energie te krijgen.
Uiteindelijk stond ik te hyperventileren op het werk en kon ik niks meer.
De waanideeën vraag ik me dan toch wel af hoe dat kan? Dat had ik nog niet eerder gehoord. Wel over hartkloppingen e.d.
Maar zij hadden ook een flink aantal blikjes op gok ik? Ik heb wel geleerd om niet meer zoveel te drinken, drink nu overigens (bijna)helemaal geen red bull/energy meer. Maar dat is nog maar voor 2 weken, ik dronk het echt te veel..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:49

Rebeccaa schreef:
ilayda schreef:
Mijn kinderen willen het zoooooo graag want mama drinkt het ook :) maar nee hun mogen het nog niet. Ze zijn 5,9 en 11. Die van 9 en 11 mogen heel af en toe een slokje maar heb hun duidelijk uitgelegd dat het niet gezond is en dat ik er daarom ook niet meer drink als 1 per dag

Liever niet :+
Pubers zitten al zo vol hormonen en energie, stop daar nog een keer energy drink in en ze zijn niet meer te stoppen.
Ik wil mijn leerlingen niet in het lokaal hoor met red bull achter de kiezen.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:52

Goof schreef:
Rebeccaa schreef:

Liever niet :+
Pubers zitten al zo vol hormonen en energie, stop daar nog een keer energy drink in en ze zijn niet meer te stoppen.
Ik wil mijn leerlingen niet in het lokaal hoor met red bull achter de kiezen.

Niet meer te stoppen is ook wat overdreven. :') Het is echt niet zo dat als je energy drinkt je helemaal hyper wordt hoor. Dat zal voornamelijk wel van persoon tot persoon afhangen, maar ik en mijn vriendin worden er alleszins niet hyper van. Terwijl we echt wel plots heel hyper kunnen zijn zonder energy gedronken te hebben.:+

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:40

Edit: ik drink het zelf, maar alleen als ik echt even een suikerboost nodig heb. Niet uit pure lol[/quote]

Het grappige is dat ik die zin voor het eerst in een ander topic voorbij heb zien komen. Heb het in mijn omgeving nooit gehoord. En ja denk ook dat het aan het kind ligt. Mijn man rookt, maar zijn ouders hebben nooit gerookt. Hij drinkt alcohol zijn ouders hebben zelfs nog nooit en slok genomen. Zo heb ik nog 100 voorbeelden net zoals ik 100 voorbeelden heb van mensen die roken waarvan hun ouders ook roken.
Ik rook zelf ook maar heb nooit gedacht ow mijn moeder rookt dan doe ik het ook maar. Ik ben begonnen met roken omdat ik gepest werd op de middelbare en als je rookte was je stoer.