Wie heeft er ook een eigen plek op de bank.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Melvern

Re: Wie heeft er ook een eigen plek op de bank.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:48

Plek aan de keukentafel is bij ons eigenlijk vanzelf sprekend gebleven. Toen we klein waren zat mijn zusje naast mijn moeder ivm met helpen met eten. Ik zat naast mijn vader en tegenover mijn moeder ivm klieren met mijn zusje.

Hier is het ook normaal als je drinken maakt of iets anders dat er even de kamer ingeroepen wordt of er nog iemand iets wil. Wie het drinken maakt verschilt per keer.

Klusjes heb ik als kind eigenlijk nooit echt gehad. Kamer opruimen hoefde niet echt want het was nooit een zooi want het was eerst opruimen dan iets anders. Dus als de kamer een bende was na het spelen oid moest het eerst weer netjes. Dat was normaal en ik klaagde nooit. Soms werd er gevraagd of ik even de vaatwasser wou doen, of stofzuigen. Daar deed ik nooit moeilijk over maar vaste dingen had ik niet. Ik hielp met allerlei dingetjes mee.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:51

Ik moest gelijk aan The Big Bang Theory denken _O-

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:54

Ja iets terug had iemand ook de clip ervan geplaatst Marjolijn _O-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:56

Ohja heb niet alles gelezen hoor _O-

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:59

Mijn vriend vindt dat hij ook een eigen plek op de bank heeft, nou echt niet! Hij zit vaak lekker in het hoekje van de hoekbank lekker benen omhoog en ik 'mag' dan wel naast hem zitten. Ja DAAG! Is ie ook nog beledigd ook als ik er eens zit. Het is onze bank dus ook net zo goed van mij :D Ik heb zoiets wie eerst komt wie eerst maalt. Nu is hij dat eigenlijk altijd omdat ik vaak eerst de paarden doe en pas later s avonds op de bank kom zitten. Dus heeft ie geluk :D

Wat betreft koffie, tja ik zou liever hebben dat ze het uit zichzelf zouden doen als blijk van waardering dat ik als moeder er een hele strijd van zou moeten maken. Smaakt de koffie vast ook niet beter van..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:00

Koffie zetten vind ik ook idioot eerlijk gezegd :') Moeten mijn ouders niet proberen hoor :P
Ik wil best drinken pakken als ik zelf ook pak en zo gaat het andersom ook. Maar ze hoeven me niet te dwingen koffie te zetten voor ze :roll:

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:30

Ik heb het nooit een probleem gevonden als mijn ouders me vroegen om koffie of zo te maken. Vriendin van mij ging ook onwijs tegen haar ouders in omdat die haar vroegen even koffie in de te doen. Nou dat deed ze niet, maar later wel roepen of ma iets wou doen, ma was dan weer zo, die deed het wel. Nou bij mij had ze op een houtje kunnen bijten.

Voor wat hoort wat. Mijn ouders doen veel voor me. En dan kijk ik niet alleen naar drinken indoen ed. Maar ik woon bij hun. Dankzij hun ben ik wie ik ben en heb ik een fijne beschermde opvoeding gehad en ben ik nooit iets tekort gekomen ( al dacht ik vroeger wel eens dat andere veeeel meer hadden dan ik :P )
Ik ben mijn ouders dankbaar en mij kunnen ze alles vragen. Als ik kan doe ik het. Ik heb nooit een grote bek van mijn ouders gehad oid maar dat heb ik ook niet naar hun.

Ik werk veel met kinderen en jongeren en zie vaak dat ouders voor hun kinderen heel veel doen en overhebben maar dat veel kinderen dit niet terug doen naar de ouders.

Wat mijn ouders allemaal voor mij gedaan hebben en nog doen kan ik zo nooit teruggeven.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:40

1 van mijn oppaskindjes heeft asperger syndroom (net zoals Sheldon) en ja hij heeft een eigen plek in de zetel zelfs als hij met zijn broer druk aan het spelen is (bv. op de grond met treintjes) en ik ga per ongeluk op zijn plek in de zetel zitten komt hij naast mij staan om te zeggen dat het zijn plek is. Zijn iets jongere broertje vertoont soms hetzelfde gedrag maar ze denken dat dit meet kopieer gedrag is en dus zijn er eigenlijk 2 plekken in de zetel altijd bezet zelfs als ze totaal geen intentie hebben om in de zetel te zitten.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:47

Dat je van je kinderen graag zou hebben dat ze zou attent zijn of worden dat ze ook een keer aan hun moeder denken, dat snap ik. Ik heb thuis altijd mijn moeder met van alles en nog wat geholpen; ik zorgde zelfs voor mijn zwaar zieke overgrootmoeder. Maar had mijn moeder voortdurend gemekkerd over 'al wat ze voor me doet en opoffert', dan kon ze mooi haar kopje koffie zelf gaan halen. En dat is nog steeds het geval.

Als al die zaken zodanig op je lever liggen, doe ze dan gewoon niet, in plaats van ze nadien tegen je kinderen te gebruiken. Ga dan niet shoppen en help dan niet met de pony's, niemand verplicht je daartoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:49

Jennifuur schreef:
Ik heb niks tegen het feit dat mensen eigen plekken of stoelen hebben, maar man oh man ik zou het toch wel gênant vinden als mijn ouders míjn vrienden weg sturen van 'hun' plekje. Geeft voor mij het gevoel om alleen maar dominant over te komen. Zeg nou eerlijk; als je een eettafel hebt met 4 dezelfde stoelen zullen ze vast ook allemaal even lekker zitten.

Ik ging bij mijn ex vriend eten met zijn moeder. Ik moest de tafel dekken (geen idee waar alles stond, was de eerste keer dat ik daar was en ik was te klein om bij de kastjes te komen :') ) en toen ik ging zitten moest ik er af want "dat is mijn stoel", aldus de moeder.

Ik vind het zoooooo weird en onbeschoft. :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:51

Ja wij hebben hier ook vaste plekken aan de eettafel maar als er iemand te gast is doen we daar niet moeilijk over hoor :n

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:16

Vind dat inderdaad ook zo raar met gasten. Onder de familie oké, maar gasten.. Nee. Dat doet de moeder van een vriendin van mij wel. Die heeft haar plek. Ik vergeet dat weleens. Dan word ik er gewoon af gejaagd hoor. Dat vind ik dan weer niet kunnen.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:51

Wij hebben aan de eettafel in principe vaste plekken, maar niemand doet er moeilijk over als het ineens anders is. Zelfde met een plekje op de bank, maakt toch niks uit waar je zit lijkt mij..

En toen ik jonger was haalde ik ook geen koffie voor m'n ouders hoor. Als je 13 bent, ben je veel te druk bezig met jezelf ipv met anderen om je heen. Mijn ouders hebben we nooit verplicht iets voor ze te doen, terwijl ze wel alles voor mij deden. Maar als ik het eens deed, waardeerde ze dat altijd heel erg.
Ik denk dat je wat dat betreft geduld moet hebben. Het komt vanzelf een keer, maar als ze iets moeten dan werkt dat juist alleen maar averechts.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:28

Ik heb ook een vaste plek op de bank, heerlijk op het lange gedeelte van de hoekbank, en ook hier wil iedereen ook altijd zitten en/of liggen, jongste stiefdochter vroeg laatst zelf waarom " sommige mensen" ik dus :') een vaste plek hebben, heb toen ook gewoon geantwoord dat ik de hele dag aan het vliegen en draven ben om het iedereen naar zijn/haar zin te maken, en dat ik s'avonds graag met gestrekte beentjes in mijn hoekje wil liggen.
En ja als ik eraan kom dan is het ook gewoon wegwezen :')
Dat weten ze nu en er wordt ook geen probleem van gemaakt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:19

Mijn ouders hadden ook een vaste plek, en daar gingen wij nooit zitten. Wij hadden ook geen recht op die plek. Mijn ouders' huis, hun meubels, hun rechten, zij waren de baas. En dat moesten we maar respecteren. Ook een beetje onze bank of stoel? Dan konden we onze ogen dicht doen, en alles wat we dan zagen was van ons.

Ik vind het nogal wat als de kinderen de dienst uit gaan maken in huis en vinden dat ze net zoveel rechten hebben. :=

Hoe het nu is? Ik ben kinderloos, en mijn partner heeft een eigen stoel, en ik de bank. Ieder een eigen plekje dus. :)
De buurkinderen zijn vaak bij ons, en weten dat de stoel van mijn partner is, en vinden het erg interessant om daar in te zitten. Dat is prima, maar als hij thuis is dan kunnen ze eruit gaan. Kinderen moeten leren wat respect is, en wat hun rechten zijn, en dat ze niet zomaar alles maar op kunnen eisen.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:10

eenitraM schreef:
NikkiEnJij schreef:
Niet zo druk om maken en niet je plekje claimen. Af en toe omruilen van plek, waarom zou je meer recht hebben om daar te zitten dan zij?

Ik las het bericht, begon na te denken over de leeftijd, en had gelijk.

Het is je leeftijd meisje :')

Wat heeft dat er nou mee te maken? Tuurlijk hebben ouders meer recht op sommige dingen, maar een plekje op de bank vind ik wel heel ver gaan en kinderachtig.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:13

Vind ik absoluut niet, was bij ons ook zo. De fauteuil met hocker voor de benen was voor mijn vader, wie daarin zat als hij TV ging kijken kon mooi wieberen uit die stoel :+
En terecht... Hij betaalt toch ook alles ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:15

Vind ik ook hoor :j Ben je eindelijk volwassen en betaal je alles zelf, mag je je nog omver laten walsen door anderen. Dacht 't niet :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:20

phormicola schreef:
Vind ik ook hoor :j Ben je eindelijk volwassen en betaal je alles zelf, mag je je nog omver laten walsen door anderen. Dacht 't niet :+

nee, mijn ouders zeiden altijd; als je straks een eigen huis hebt mag je zelf je inrichting kopen en bepalen waar je gaat zitten :+

Maar wat betreft die leeftijd; vroegah toen ik een jaar of 16/17/18 was vond ik het ook een idiote regel. Nu ben ik ouder, volwassen en wijzer en vind ik het niet meer dan logisch. Pa betaalt de spullen dus pa bepaalt waar en wanneer hij daar gaat zitten.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:20

Mijn moeder heeft nooit een plek aangewezen op de bank en gezegd dat dat háár plek op de bank is. Nu weet ik wel dat ze een voorkeur voor plek heeft en daar zat ze dan ook vaak zat. Echter wanneer ik een drukke dag op het werk oid had gehad vond ze het niet erg om 'haar' plekje af te staan aan mij.
Overigens schoof ik ook vaak zat een plekje op als mijn moeder op de bank wilde zitten zodat ze toch lekker op haar voorkeursplekje mogen zetten.

Ik pakte ook vaak zat uit mezelf koffie of ander drinken voor mijn moeder. Niet omdat ik dat moest maar omdat ik dat wilde. Op het moment dat ze zou gaan eisen dat ik koffie voor haar zou moeten pakken had ik waarschijnlijk ook mijn kont tegen de krib gegooid.

Nu woon ik samen met mijn vriend en hebben we allebei een eigen bank :D

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:38

mijn ouders hadden ook een eigen plek.
En bij mijn schoonouders en nu zelfs net zo.
We mochten alleen in het hoekje van mijn pa zitten als we op zijn rug deden kriebelen. Anders werden we vriendelijk verzocht op te schuiven.
Ik snap het probleem van de koffie ook niet. Als dat het enige klusje van de hele dag is .
Wij moesten stoffen, stofzuigen, afwassen,zelf onze kamer doen en ik moest als meisje zijnde regelmatig de was ophangen /vouwen.

Niks mis mee.
Omdat ouders graag kinderen willen hoeven ze nog geen slaven te worden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 12:25

czarina schreef:
Wij moesten stoffen, stofzuigen, afwassen,zelf onze kamer doen en ik moest als meisje zijnde regelmatig de was ophangen /vouwen.

Als meisje zijnde? En jongens dan?

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 12:32

Diablo schreef:
czarina schreef:

Als meisje zijnde? En jongens dan?

de jongens moesten grasmaaien, de schuren/garages opruimen , helpen met verven enz. Op de boerderij was altijd genoeg te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 12:36

Ayasha schreef:
Ik vind dat je je kinderen hopelijk uit liefde genomen hebt en dat je dus ook uit liefde kookt, de was en de plas doet en ze taxie'd en dat je dat niet "onder hun neus schuift" omdat ze geen kopje koffie voor je gaan halen. Dat je graag op dat plekje zit, prima, dat je ze zegt dat ze jou daar moeten laten zitten ook prima maar als jij niet zit zou ik niet weten waarom zij er niet mogen zitten. En die kop koffie kan je ook prima zelf pakken. Toen ik 15/16 was deed ik met liefde dingen uit mezelf voor mijn moeder (zoals een kopje koffie maken) maar zodra het geëist werd a la "ik breng je ook overal en doe je was" kon ze op haar kop gaan staan. Tuurlijk mag je een kopje koffie, ze verbieden je het toch niet? :+ Je hebt benen, sta op en pak het. Vind de post eigenlijk vrij kinderachtig overkomen voor een moeder.. :o

Jij zegt het ik denk het...

Doe toch niet zo moeilijk en ga een keer ergens anders zitten, die kinderen kijken tegen mama op en willen ook graag op mama's plekje zitten. -O-

Getypt vanaf mijn vaders plekje op de bank ja.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 12:39

Wij hebben wel 'eigen' plekken, maar zijn ook maar met zijn drieën.
Mijn vader zit links op de bank, mijn moeder helemaal rechts en ik zit in een leren stoel, met mijn benen over de leuning heen. Soms zit ik op mijn vaders plek, maar dan zegt ie 'moven'(grappig bedoelt) en dat hop ik naar mijn stoel. Vaak ga ik zelf al verzitten als hij eraan komt, gewoon omdat ik weet dat hij daar het fijnste zit :)
Koffie etc zetten doe ik graag, maar niet uit mezelf. Het is namelijk vaak genoeg voorgekomen dat ik koffie zetten en ze eigenlijk niet hoefden. Nu vragen ze het gewoon 'mop, wil je even koffie zetten?'. Ik maak er dan uit mezelf altijd een schaaltje met koekjes en/of chocola bij, terwijl dat ook niet hoeft.

Ik heb al die dingen nooit MOETEN doen, ze werden me gewoon lief gevraagd en ik doe ze heel graag. Juist doordat het me vriendelijk gevraagd werd ipv dat het werd gezien als een tegenprestatie voor het nemen van mij als kind(hun keuze, niet die van mij ;) ) , ben ik een heel zorgzame tiener geworden. Ik heb 3 paarden, 6 konijnen gehad en ik doe weinig liever dan het halve weekend in de keuken staan om allerlei lekkers voor onze gasten te koken. Zoals ik de TS op sommige plekken hoor schrijven, dan had je bij mij écht die koffie op een plek waar de zon nooit schijnt mogen stoppen. Als moeder wíl je toch graag dingen voor je kinderen doen? Zelfs zonder allerlei tegenprestaties. Een 'dankje mam' is voor een 13jarige echt al heel wat. En nee, ik ben gewend dat mijn moeder alles voor me doet, ik ben juist heel zelfstandig opgevoed ;)