Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik heb zoiets wie eerst komt wie eerst maalt. Nu is hij dat eigenlijk altijd omdat ik vaak eerst de paarden doe en pas later s avonds op de bank kom zitten. Dus heeft ie geluk 
Moeten mijn ouders niet proberen hoor
)Jennifuur schreef:Ik heb niks tegen het feit dat mensen eigen plekken of stoelen hebben, maar man oh man ik zou het toch wel gênant vinden als mijn ouders míjn vrienden weg sturen van 'hun' plekje. Geeft voor mij het gevoel om alleen maar dominant over te komen. Zeg nou eerlijk; als je een eettafel hebt met 4 dezelfde stoelen zullen ze vast ook allemaal even lekker zitten.
) en toen ik ging zitten moest ik er af want "dat is mijn stoel", aldus de moeder.
een vaste plek hebben, heb toen ook gewoon geantwoord dat ik de hele dag aan het vliegen en draven ben om het iedereen naar zijn/haar zin te maken, en dat ik s'avonds graag met gestrekte beentjes in mijn hoekje wil liggen.

eenitraM schreef:NikkiEnJij schreef:Niet zo druk om maken en niet je plekje claimen. Af en toe omruilen van plek, waarom zou je meer recht hebben om daar te zitten dan zij?
Ik las het bericht, begon na te denken over de leeftijd, en had gelijk.
Het is je leeftijd meisje

Ben je eindelijk volwassen en betaal je alles zelf, mag je je nog omver laten walsen door anderen. Dacht 't niet
phormicola schreef:Vind ik ook hoorBen je eindelijk volwassen en betaal je alles zelf, mag je je nog omver laten walsen door anderen. Dacht 't niet

Diablo schreef:czarina schreef:Wij moesten stoffen, stofzuigen, afwassen,zelf onze kamer doen en ik moest als meisje zijnde regelmatig de was ophangen /vouwen.
Als meisje zijnde? En jongens dan?
Ayasha schreef:Ik vind dat je je kinderen hopelijk uit liefde genomen hebt en dat je dus ook uit liefde kookt, de was en de plas doet en ze taxie'd en dat je dat niet "onder hun neus schuift" omdat ze geen kopje koffie voor je gaan halen. Dat je graag op dat plekje zit, prima, dat je ze zegt dat ze jou daar moeten laten zitten ook prima maar als jij niet zit zou ik niet weten waarom zij er niet mogen zitten. En die kop koffie kan je ook prima zelf pakken. Toen ik 15/16 was deed ik met liefde dingen uit mezelf voor mijn moeder (zoals een kopje koffie maken) maar zodra het geëist werd a la "ik breng je ook overal en doe je was" kon ze op haar kop gaan staan. Tuurlijk mag je een kopje koffie, ze verbieden je het toch niet?Je hebt benen, sta op en pak het. Vind de post eigenlijk vrij kinderachtig overkomen voor een moeder..

) , ben ik een heel zorgzame tiener geworden. Ik heb 3 paarden, 6 konijnen gehad en ik doe weinig liever dan het halve weekend in de keuken staan om allerlei lekkers voor onze gasten te koken. Zoals ik de TS op sommige plekken hoor schrijven, dan had je bij mij écht die koffie op een plek waar de zon nooit schijnt mogen stoppen. Als moeder wíl je toch graag dingen voor je kinderen doen? Zelfs zonder allerlei tegenprestaties. Een 'dankje mam' is voor een 13jarige echt al heel wat. En nee, ik ben gewend dat mijn moeder alles voor me doet, ik ben juist heel zelfstandig opgevoed