xSogno schreef:Ik snap eigenlijk wel dat zo'n bedrijf niet aan al die roosterwensen gaat voldoen. Hoeveel mensen werken daar van jouw leeftijd? Als die allemaal speciale wensen/ activiteiten hebben wordt roosters maken wel heel ingewikkeld. Voor die 12 uurtjes per week kun je je toch best aanpassen aan je werk ipv andersom? Werk is nu eenmaal niet altijd leuk, maar ook een kwestie van aanpassen. Dat is nu eenmaal de realiteit en op de leeftijd van 16 moet je een beetje realiteit best aankunnen vind.
Net als 'maar' 7 uur willen werken... Wat maken die 2 uurtjes nou nog uit als je nou eenmaal wordt ingeroosterd? Ik vind de kassa fysiek nou ook niet zo intensief werkt (ja zelf ook achter een kassa gezeten) dat je er doodmoe van wordt en daarna niks meer kunt doen.
Ik vind dat je nog van geluk kan spreken dat je contract verlengd is. Overal waar ik gewerkt heb hoefde je dit niet te proberen hoor, dan was je ontslagen. Al die grote bedrijven kunnen echt niet rekening houden met alles wat elk parttime medewerker voor wensen heeft qua werktijden, dan is het einde zoek denk ik.
Ik werkte op die leeftijd in de horeca, soms meer dan twintig uur per week, en het vwo. Ik had geeneens pauze, tenzij ik van 10 uur tot 2 uur savonds moest, dan mocht een keer twintig minuten avondeten. Voor pauze was gewoon geen tijd voor de rest. Af en toe snel wat eten en drinken, maar als t druk werd had je pech gehad. Vond je dat niks? Voor jou tien anderen...
Ik vind 16 een leeftijd waarop je best een beetje verantwoordelijkheid kan tonen en mag leren dat het leven niet altijd gaat zoals je het wilt. Leuke dingen doen kost vaak geld en voor dat geld zul je misschien weer dingen moeten doen die je minder leuk vindt, dus ja ik vind je best een zeikerd.
Dan heb jij een hele andere ervaring dan ik. Ik was op mijn 16e alleen vrijdag avond en zaterdag en zondag middag-avond beschikbaar, en mijn contract werd gewoon twee maal verlengt. Uiteindelijk geen vast contract gekregen natuurlijk, maar mocht na mijn 3e contract meteen bij een ander filiaal beginnen (hoorde bij dezelfde franchise keten).
Vriendin van kon zelfs alleen maar dinsdag avond en zondag middag-avond, was ook allemaal prima. Ze vroeg ook vaak vrij voor toetsweken, was ook geen probleem.
Nu is de horeca natuurlijk heel anders dan een supermarkt. Bij ons moet je bijna verplicht pauze nemen bijvoorbeeld
. En als je een keer niet kan werken hebben ze nog tig andere mensen die die uurtjes graag willen overnemen, dus een keertje vrij vragen was echt geen probleem als je het maar optijd doorgaf 
Misschien werk ik ook wel bij een hemelse ah hoor, maar het beeld wat jij schetst geld dus echt niet overal

.
. Die geven ze dan wel liever geen uren op zondag want dan wordt het wel heel prijzig