Scouting!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Re: Scouting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:50

Als niemand stopt zijn wij met 10.
Maar er zijn er 3 doe er over na denken om te stoppen. Hoeveel waren jullie ongeveer kwijt voor zo een busje

Ardennen lijkt mij echt leuk. Lekker survival tochten. Kanoën en abzeilen. Succes met kamp uitwerken :D

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:01

Euhm ik heb zelf geen prijs gehoord, maar we hebben bij dit bedrijf de onderste auto gehuurd, de fiat scudo:

http://www.peterman.nl/pagina/37/Verhuur.html

En we hebben ongeveer 1800km gereden ofzo, dus 595 voor de bus, 100 voor de extra kilometers en ik gok zo'n 300 voor diesel, maar dat is denk ik wel ruim (tsjechie is diesel niet zo duur :) ). Ongeveer 100 euro per persoon dus! In ons budget valt dat hartstikke mee :).

Ja precies, lijkt mij ook super! Veel te doen en je bent ook niet super lang onderweg ofzo. Thanks, jullie ook!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:20

Oo dat is nog te doen die prijs.
Heb even gekeken op de site. Het is voor ons geen optie. Oudste is dan net 20. En minimaal leefte is 21, helaas

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:22

Balen! Maar dit is ook in Enschede, misschien dat er iets wat dichterbij Zandvoort is wat wel verhuurt aan iemand van 20? En als je erbij vermeld wat je gaan doen ed. zijn ze misschien nog wel te porren, scoutinggroepen krijgen toch wel vaak dingen gedaan die normaal gesproken wat moeilijker zijn. Altijd het proberen waard iig!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:27

Hallo! Niet alles gelezen, maar wel lid van scouing! Nu 26 jaar binnen dezelfde groep, ik ben nu 30 (ja, ik ben als 4 jarige bij de bevers begonnen omdat er anders te weinig kids waren om een groep te starten.
Ik ben jaren esta (welpen/kabouter) leiding geweest maar omdat ik verhuist ben (200km van mijn groep vandaan) ben ik nu Plusscout. We komen 1x per 3 maanden samen, nog steeds super leuk.

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:31

Wij hadden dit jaar en vorig jaar voor het zomerkamp ook een busje gehuurd. Super handig! Er is altijd wel een bedrijf in de buurt die ze verhuurd dus misschien moet je dan even zoeken op google ofzo.

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:13

Ik weet dat het al een tijd stil is maar vind het wel een leuk topic :+

Vorige week ben in overgevolgen van de scouts naar de explo's het werd georganiseerd door de explos die al explo waren.
we werden gedropt in het leersumse veld (met zijn 8en) met een route op 3 van onze armen, maar we hadden geen ligt en het was al donker dus in de auto snel alles onthouden. Dat was de route naar een kist met een zaklamp, telefoon, een kompas en een nieuwe route. Die waren we helemaal verkeerd gelopen en we kwamen uit in een veld tussen de koeien :') na anderhalf uur lopen ipv een half uur kwamen we waar de explos en leiding stonden, even pauze en weer een nieuwe route.

Dit keer bolletje streepjes route die ook helemaal fout ging :') maar we kwamen er, het was de bedoeling om nog een route te doen en te eindigen op het gebouw maar ondertussen was het al half 12 dus zijn we maar met de auto terug gereden :+ ondanks dat we niet goed liepen hebben we veel lol gehad :')

zijn er nog meer mensen dit jaar overgevlogen?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:50

Ik ga volgend jaar juist weer overvliegen! Morgen ga ik mooi een weekendje op kamp. Heb samen met een pivo de kampcomissie gedaan, volgensmij hebben we een super kamp voorbereid. Net boodschappen gedaan en nu zit ik thuis en denk ik: Alles is gewoon geregeld, wat moet ik nog doen? :'). Heb er echt super veel zin in, hoop dat de mensen die meegaan het ook leuk vinden, zal wel goedkomen :D.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 11:47

Leuk.
Hoe doe je dat? Ik heb dat nog nooit gehad. Wat is jou tip?
Zaterdag ochtend op kamp. Vrijdag avond en zaterdag ochtend nog boodschappen doen. Vertrekken altijd om 10 en om 8 gaat de winkel open :P.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:18

Wat bedoel je precies? Kamp organiseren?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:17

Optijd klaar zijn voor zo een weekend. Alles al geregelde hebben.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:11

Op tijd beginnen en met leuke mensen samenwerken! :D.
Het kamp was trouwens echt fantastisch, iedereen was zo bloedfanatiek. We deden zaterdag een nogal lang spel en we dachten, we laten het in eerste instantie gewoon doorgaan tot 3 uur ofzo. Om half 3 vroegen we aan groepjes die we tegenkwamen: Willen jullie bijna stoppen of zullen we doorgaan tot 4 uur? 'NEE NIET STOPPEN HET IS VEEL TE LEUK!!!'
Mission accomplished :D.

Dit weekend weer kamp, dit keer als kabouterleiding :'). Na 2 weken toetsweek, een week gigantisch plannen en nu weer van alles dat afmoet heb ik volgende week niks meer te doen. Heerlijk, even een weekje niks :).

Gaan er nog mensen meedoen met een hike? Winterexpeditie/winterexperience/winterhike? Ik ga meedoen met de winterexpeditie op texel :D.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 17:25

Wij hadden ook kamp(je) gehad met de bevers, van vrijdag op zaterdag. Er is een jongetje naar huis gegaan die niet kon slapen (heel sneu :( ), maar ik had het verkeerde nummer gedraait, daar ga ik over 2 jaar nog aan herrinnerd worden :')

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:39

Lollieloes, ik ga ook naar texel! :D
samen met een vriendin die niet op scouting zit, omdat niemand van mijn groep mee wil..
Ik heb er heel veel zin in, is mijn eerste keer :)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 01:22

Ik wil heel graag zo een winter ding mee doen. Nu nog mensen mee krijgen.
Lijkt me echt heel leuk.

Wij hebben dit weekend een weekend met de stam. Heerlijk
Lekker vuurtje stoken en bqq en daarna filmpje kijken in bed.
Er voor gaan we de kast deur schilderen met een STAMboom.
Een boom met bladeren waar onze foto's en namen komen van de leden.
En nog paar spelletjes.
Hebben jullie nog een idee wat je met 6-7 man kan doen.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:51

Leuk xjesLiess! Misschien kom ik je wel tegen haha! Uiteindelijk gaan er best veel mensen uit mijn jaar meedoen, had ik niet verwacht, echt leuk! Moet alleen nog even een tent zien te regelen :P..
Leuk zeg kosseh, zo'n stamboom! Dingen die je met elkaar kan doen: Poolen, bowlen, karten, bioscoop, lego-avond, rare toetjesavond, kaartspelen, tochtje lopen, darten. brainiac. Ga eens met elkaar zitten en begin te brainstormen over wat je leuk lijkt!

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:33

lollieloes, ben je al vaker naar WXP geweest? :D

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 23:07

Nope, heb al een aantal jaar meegedaan met de winterhike, maar vorig jaar zijn daar een aantal dingen gebeurd waardoor ik er niet zo'n zin in had dit jaar, misschien volgend jaar wel weer. Jij al wel vaker meegedaan?

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 23:16

Wat leuk z'n topic! Sorry niet alles gelezen, 7 pagina's is wel heel veel :=

heb ook een paar jaar met heel veel plezier op scouting en ruiterscouts gezeten :D helaas ben ik toen verhuisd en baalde daar zo van dat ik niet naar een andere honk ben gaan zoeken.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 09:23

Ruiterscouts lijkt mij echt heel leuk. Had je daar ook jongens of echt alleen meiden

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 09:30

Bij onze ruiterscouting hebben we jongens en meiden, maar de meeste jongens rijden geen paard. Eerst hadden we wel alleen maar meiden die allemaal ook paardreden, maar nu hebben we ook jongens en meiden die niet paardrijden om onze scouting aantrekkelijk te houden voor iedereen.

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:38

Ik had 1 jongen in de groep bij ruiterscouts.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:59

Hihi, mailtje gekregen van de organisatie van de winterexpeditie. 'Misschien is thermokleding ergens wel een beetje handig'

Ik loop nu al in thermokleding, laat staan als het waait & vriest :'). KOOUUUD! :brr:

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:11

Hoe waren jullie winterhike's?

ik was voor het eerst naar winterexpeditie texel, heel zwaar maar erg leuk en gezellig gehad! :D

Afbeelding

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:34

Supermooie foto! Ik moet nog ff verder met mijn filmpje, heb behoorlijk wat gefilmd met een gopro camera. Het was wel heel erg koud 's nachts, ik werd er steeds wakker door :'). Wel een donders aardige organisatie! Ik had trouwens gedacht dat het echt een gezelligheidshike was waarbij je om 10u begon en om 8u over was ofzo, nou, dat viel even tegen :'). Verder wel weer lekker ontbeerd en genoten van een warme douche thuis :D