Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
daarom dus ook vloeibaar bij ons thuis. Wel doe ik het nooit in het laatje, en draai ik minimaal 1 keer per week een 90 graden. Rebeccaa schreef:Elevien schreef:Mijn goede dure spijkerbroeken was ik ook zo min mogelijk hoor. Die hang ik dan een middagje op het balkon om te luchten. Tenzij er echt grote vlekken inzitten, dan gaat die de was in.
Dat vind ik dan wel weer vies, ik zit in het openbaar vervoer en op muurtjes bij de ijssalon en ik ga stappen in de kroeg en wandel in het bos met mijn hond en noem het maar op. Een spijkerbroek moet ook gewoon gewassen worden hoor. Zeker niet dagelijks, maar toch wel af en toe.
er staat zo min mogelijk. Daarmee bedoel ik dat ik ze niet standaard iedere avond in de was mik.
tip gekregen vanuit Miele. jesito schreef:Amaryllis schreef:Tip voor het reinigen van je machine: lang programma 90 graden met een afwasblokje in de trommeltip gekregen vanuit Miele.
Dat van dat afwasblokje heb ik ook eens gehoord maar dan moet dat wel zo'n alles in 1 blokje zijn volgens mij waar ontharder in zit.
Azijn werk ook prima
senna21 schreef:In zo'n blokje zit zoveel chemische troep (een van de agressiefste schoonmaakmiddelen in een gemiddeld huishouden, behalve chloor). Azijn werkt prima en is een stuk milieuvriendelijker.

Netje schreef:senna21 schreef:In zo'n blokje zit zoveel chemische troep (een van de agressiefste schoonmaakmiddelen in een gemiddeld huishouden, behalve chloor). Azijn werkt prima en is een stuk milieuvriendelijker.
Nou ja, gebruik er iedere dag ook één in de vaatwasser, dus die ene in de wasmachine kan er ook nog wel bij
Grappig is wel dat veel mensen hier zeggen dat poeder beter is, maar kijk eens op de volgende site:
http://www.wasmachinereinigen.nl/stinkende-wasmachine
Dan zie het het volgende staan voor het oplossen van vetluis in de wasmachine:
De kans op vetluis kunt u verkleinen door met vloeibare wasmiddelen te wassen. Het ontstaat immers door poederwasmiddelen die niet goed oplossen, door het gebruik van vloeibare wasmiddelen gaat u dit uit de weg.
NathalietjeB schreef:Slina schreef:Ben ik nou een dom blondje, maar als je kleding op 60 graden wast ipv 30/40 dan krimpt het toch?
nee dat valt echt allemaal wel mee...enkel beetje op passen met wol en fleece hier gaat verder ook alles op 60 wasjes
anneliesdj schreef:Rebeccaa schreef:Een trui trek je toch ook niet 3 weken lang aan?
Daar werk je in.
Als ik me zou douchen voor ik en trui aantrek en daarna de hele dag doodstil op de bank zou zitten, zou ik die ook lang aan kunnen hebben voor hij gewassen moet worden.
en bij donkere kleren laat poeder strepen achter. Wel altijd in zo'n bolletje en rechtstreeks in de trommel. Handdoeken en de witte was gaan met poeder, van de Aldi, altijd 60 graden. Beddengoed gaat 1x per week in de was op 60 graden, je ligt er toch minstens 8 uur per dag in. Dat moet gewoon elke week fris. Rest van de was gaat op 40 graden. Eens in de zoveel tijd gaan de handdoeken in een 90 graden wasje, of met een lege trommel en een afwastablet erin. Gaat prima zo
Geen smerige trommel, geen stinkende was. Spijkerbroeken draag ik nooit langer dan twee dagen, zit er de hele dag in en dan zijn ze gewoon niet meer zo fris. Gewoon niet zulke dure spijkerbroeken (rond de €60) kopen dan kun je ze ook nog een keer verwassen
Rebeccaa schreef:ja want als je gedoucht hebt, dan zweet je de rest van de dag niets meer. Oh en je verliest geen huidschilfers.