Ik heb het gehad, met die onbekende bellers.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:58

Ik heb laatst een stukje op Facebook gezet omdat de bewuste stichting zelf geen Facebook heeft, niet dat het hielp, maar ik moest het even kwijt.

Beste Nationale Postcode Loterij,
Willen jullie alsjeblieft stoppen met iedere week iets in mijn brievenbus te laten gooien?!?!?! Ik vraag er niet om en bovendien staan jullie al op iedere website die ik open, in ieder blad dat ik opensla ( of jullie rollen er als folder uit). Ik weet echt wel dat jullie er zijn. Leuk ook dat jullie zoveel goede doelen steunen maar steun nou ook eens het milieu, dus verstuur minder afval!!!! EN BEL ME OOK NIET!!!!!!!!

Het gaat hier direct de blauwe bak in. Nee/nee sticker helpt ook niet, ze laten het gewoon via de postbode bezorgen.

Ook al gebeld met de smoes dat ze via de Kamer van Koophandel hadden vernomen dat we belangstelling hadden voor blablabla..... Die vekopen dus ook de bestanden, volgens mij is dat lucratieve handel!

Meestal is het bellen met geheime nummers. We zijn nu zo onbeschoft geworden dat we bij de eerste woorden al ophangen.

KarmaWitch

Re: Ik heb het gehad, met die onbekende bellers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:23

Ik heb er zelf ook vrij veel last van. Elke keer is het wel: U heeft meegedaan aan een enquete en nu mogen wij je een hobbypakket ter waarde van bla bla bla aanbieden en zus en bla bla en zo... Nja hele riedeltje.
Ik blijf altijd netjes en heb me net ingeschreven bel me niet register.
Ik heb zelf een sollicitatie gehad bij een callcenter. Daar was de regel: 2x nee is NEE...
Zoiets was het. Kijk ik begrijp hun wel, je moet een bepaalde marge halen in je proeftijd en daarna gaat die steeds meer omhoog.
Tis niet het leukste en ook voor de gebelden niet... Maar die mensen moeten nou eenmaal ook hun brood verdienen.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:34

Ik heb ook wel eens ontkend dat ik diegene was, was het ook snel klaar, en inderdaad
gewoon door laten praten en telefoon aan de kant leggen :)
Mijn ouders vinden doen dat ook, vreselijk die bellers.

Ik wordt regelmatig op school gebeld door onbekend, ik heb nog nooit kunnen opnemen omdat het telkens tijdens de les was, het is ook niemand uit mn klas, ik kijk altijd goed rond als ik gebeld wordt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:45

KVK verkoopt geen bestanden.. daar kan iedere jandoedel gewoon je bedrijfsgegevens incl telnummer opvragen :+

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:02

Jans schreef:
KVK verkoopt geen bestanden.. daar kan iedere jandoedel gewoon je bedrijfsgegevens incl telnummer opvragen :+

Kan wel zijn maar dat vind ik ook niet netjes..... En het wel zo gebracht dus OOK niet netjes.

Kan is wel altijd dat ze toch echt zeker weten dat je het graag wilt kopen!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:03

Sanned schreef:
Sababber schreef:
De lotto belde me net weer. Voelde het al aankomen toen ik onbekend werd gebeld. Heb haar nadat ze vroeg of ze met mij sprak meteen gezegd dat ik geen interesse heb. Ging ze toch verder met weer het verhaaltje dat ze een leuke vraag had. Waarop ik nogmaals heb gezegd dat ik geen interesse had en dat daar toch echt geen woord spaans van was. Toen begon ze over het bmn register. En toen zei ze dat als ik mijn telefoonnummer ergens na het registreren heb ingevuld ik ben uitgeschreven bij het bmn. Vond het aardig dat ze dat even aangaf maar klopt dit?

Nee, dat klopt niet. Misschien dat sommige bedrijven wel (legale) omweggetjes hebben gevonden, dat weet ik niet. Je wordt als het goed is ook niet na een bepaalde tijd weer uitgeschreven. Maar het duurt wel 6 tot 8 weken voordat je inschrijving verwerkt is. En er gaat wel eens iets mis, dan zou ik het gewoon nog een keer doen.

Wat jij zegt klopt niet. De verwerkingstijd wel, dat stuk is juist.

Op het moment dat jij een abonnement bij KNP/Eneco afsluit of een online bestelling doet (H&M bijvoorbeeld of bol.com) accepteer je de algemene voorwaarden. Ergens in die voorwaarden staat dat ze je nummer (en gegevens) mogen doorgeven aan derden. Omdat vrijwel niemand die doorleest, is niemand daarvan op de hoogte en je moet de algemene voorwaarden accepteren bij een bestelling. Hun verkopen je gegevens aan een callcenter en dan mag je dus gewoon weer gebeld worden ;)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:07

ik doe het heel simpel. Heb me in ieder geval geregistreerd in het bel me niet register. Ik neem de onbekende nummers sowieso niet op tenzij ik iets verwacht. Op mijn voicemail heb ik ingesproken dat ik niet op kan nemen of dat diegen geheim belt en dat ik dat niet opneem. nooit meer last van eigenlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:09

Heb mijn telefoonnummer lang geleden om een niet zo leuke reden in een geheim nummer om laten zetten. Ook ervoor gezorgd dat ik geen geadresseerde reclame te ontvangen. Geldt ook voor mijn e-mail
Moet heel eerlijk zeggen heb op een enkele idioot na geen last van dit soort zaken.
Kost inderdaad meer moeite om de rotzooi niet te krijgen dan wel.
Zou bij de wet geregeld moeten zijn dat het andersom is maar ja, zucht.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:21

Jje hebt ook zonder dat je in het bel-me-niet-register staat altijd het recht van verzet, dus ook als je klant bent geweest, toestemming hebt gegeven voor een offertegesprek of anderzins: je geeft dan simpelweg aan dat je in de toekomst door dat bedrijf niet meer benaderd wenst te worden. Dit geldt dan alleen voor dat specifieke bedrijf - de bedrijven moeten dit respecteren. Dit werkt uiteraard niet tegen dubieuze buitenlandse scammers, maar wel tegen loterijen, energiebedrijven en verzekeringen en dat soort ongein.

Meestal zeg ik overigens vrij snel 'geen interesse' op een vrij neutrale manier. Maar beleefd blijven vind ik soms erg moeilijk als mensen al inbreuk maken op je avond door ongevraagd te bellen voor onzinnige geldverspilling, dan ook nog eens niet aanvaarden dat je niet geinteresseerd bent en zelf onbeleefd zijn, en ook nog eens onjuistheden verkondigen.

In dat geval denk ik soms dat pure tijdverspilling toch de beste manier is, omdat dat ongeveer de enige manier is om het voor bedrijven minder lucratief te maken om mensen zo lastig te vallen en iets aan te smeren.

Margee: in principe kun je ook de Postcodeloterij aanschrijven en je daarin beroepen op het recht van verzet.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:45

Meestal als ik gebeld wordt zeg ik geen interesse, als ze vervolgens niet stoppen met bellen ja dan ben ik best een irritante grapjas af en toe..... ben op de middelbare (ik was 12:')) gewoon dagelijks gebeld door dergelijke bedrijven..

als er iemand aan de telefoon over windows begint vertel ik ze altijd even dat ze hier de "windows" wel even mogen komen wassen.... ik werk zelf amper onder windows dus dit soort dingen betreffen mijn geliefde computer ook niet :P

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:46

heb je je al eens ingeschreven bij het belmenietregister?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:48

Vandaag werd mijn schoonmoeder twee keer gebeld door een nummer. Een wat ouder Engelstalig vrouwtje. Die eerst niets zegt, dan wel iets, en zo verder. Ook had mijn schoonmoeder opgehangen, belde ze later terug met: byee.
Of zoiets.

Iemand dit al mee gemaakt?

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:51

savieralover schreef:
heb je je al eens ingeschreven bij het belmenietregister?

Ooit, maar ik verander regelmatig van nummer . En het hielp ook niet altijd. Daarbij
ben ik vrij lui en neem ik tegenwoordig geen moeite meer om me in te schrijven..

ik neem ook al niet meer op als ik onbekend gebeld wordt... die bedrijven zijn de enige
die me onbekend bellen .. mn werk oid doet dat niet . :Y)

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:24

Op mijn werk word ik platgebeld door energie, ict en andere inkoopbedrijven. Ik moet beleefd blijven want dat is mijn werk. Maar wanneer de Nationale Zorggids belt, ontplof ik helemaal! Wij zijn inmiddels al anderhalf jaar bezig om van deze lui af te komen... Mijn bloeddruk schiet naar ongekende hoogte wanneer ik de bedrijfsnaam hoor. Ik zou er zowat hartklachten aan overhouden.

Prive gezien word ik nooit gebeld door bedrijven..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:31

Ik word ook platgebeld op mn werk, totaal geen reden om onbeleefd te zijn. Maar wel gewoon resoluut. Nee geen interesse. Nee nog steeds geen interesse. Wilt u ons uit ons bestand halen, dank u wel.

Eén van de leukste opmerkingen vorige week was wel of ik wel bevoegd was om nee te mogen zeggen, ik was de receptioniste (dacht zij). Ik heb maar even duidelijk (maar vriendelijk :)) ) gezegd dat ik niet van de receptie was en dat ik echt wel mocht aangeven dat we geen interesse hebben. Tegenwoordig is het het nieuwste stop'zinnetje' als er weer wat voorbij komt. Je bent toch wel bevoegd, hé ? _O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:54

Sammie schreef:
Ik word ook platgebeld op mn werk, totaal geen reden om onbeleefd te zijn.

Nou... dat weet ik eigenlijk nog niet. Zeker op werk is het ook nog eens behoorlijke geldverspilling. Al die belachelijke telefoontjes kosten gewoon simpelweg productieve tijd. Waarom moet je daar precies beleefd over blijven?
Tegen belletjelellers zijn veel mensen ook niet beleefd - en zo gek veel verschilt het niet.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:59

Ik was het op een gegeven moment zakelijk zo zat dat ik een keuzemenu op m'n zakelijke telefoon heb gezet.

Dit is NIET de voicemail van #naam. Bent u werkzaam voor een callcenter? Excuses, ik heb geen interesse. Wilt u mij persoonlijk spreken? Blijft u dan aan de lijn.

De paar pummels die dan toch blijven hangen krijgen van mij te horen "momentje" en worden dan in de wacht gezet met het muziekje van eigen huis en tuin en de mededeling "Alle medewerkers zijn op dit moment in gesprek. Wij doen onze uiterste best u zo spoedig mogelijk te woord te staan. U bent de eerste wachtende in de rij".

Gotta love een eigen telefooncentrale met dit soort gasten. Nee is nee!

(de langsthangende was 6 minuten geloof ik, valt me nog tegen...)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 09:32

Choiix schreef:
Ik was het op een gegeven moment zakelijk zo zat dat ik een keuzemenu op m'n zakelijke telefoon heb gezet.

Dit is NIET de voicemail van #naam. Bent u werkzaam voor een callcenter? Excuses, ik heb geen interesse. Wilt u mij persoonlijk spreken? Blijft u dan aan de lijn.

De paar pummels die dan toch blijven hangen krijgen van mij te horen "momentje" en worden dan in de wacht gezet met het muziekje van eigen huis en tuin en de mededeling "Alle medewerkers zijn op dit moment in gesprek. Wij doen onze uiterste best u zo spoedig mogelijk te woord te staan. U bent de eerste wachtende in de rij".

Gotta love een eigen telefooncentrale met dit soort gasten. Nee is nee!

(de langsthangende was 6 minuten geloof ik, valt me nog tegen...)

Whahaha vette actie

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:01

Margee schreef:
Ik heb laatst een stukje op Facebook gezet omdat de bewuste stichting zelf geen Facebook heeft, niet dat het hielp, maar ik moest het even kwijt.

Beste Nationale Postcode Loterij,
Willen jullie alsjeblieft stoppen met iedere week iets in mijn brievenbus te laten gooien?!?!?! Ik vraag er niet om en bovendien staan jullie al op iedere website die ik open, in ieder blad dat ik opensla ( of jullie rollen er als folder uit). Ik weet echt wel dat jullie er zijn. Leuk ook dat jullie zoveel goede doelen steunen maar steun nou ook eens het milieu, dus verstuur minder afval!!!! EN BEL ME OOK NIET!!!!!!!!

Wat heeft dat voor nut :') ze lezen het toch niet.
Zoals je inderdaad al zegt, weggooien. Dat is het enige wat je kunt doen.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:07

Verwacht jij dan dat alles wat je op Facebook zet de wereld rond gaat? Ik postte het als lolletje voor mijn vrienden ..... niet om de krant mee te halen.....

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:21

En het lucht soms ook gewoon op als je even ergens kan ventileren. Dan hoeft het nog niks mee gedaan te worden, maar je bent het wel even kwijt ;) En dat is ook zeer prettig :)

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:30

friendly schreef:
En het lucht soms ook gewoon op als je even ergens kan ventileren. Dan hoeft het nog niks mee gedaan te worden, maar je bent het wel even kwijt ;) En dat is ook zeer prettig :)

Klopt.... het moest gewoon even!!!! :D

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:51

Margee schreef:
Verwacht jij dan dat alles wat je op Facebook zet de wereld rond gaat? Ik postte het als lolletje voor mijn vrienden ..... niet om de krant mee te halen.....

Was ook niet vervelend bedoeld hoor :') ik weet alleen van mezelf dat ik het super irritant vind als dit soort klaagberichten in mijn feed verschijnen :')

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 06:49

Het was eerder humoristisch bedoelt, zo werd het ook opgevat door mijn vrienden. Erger vind ik al die mishandelde beesten foto's.....

Jammer is ook dat je bij website's al die pop ups er toch doorkrijgt ondanks dat ze uitgeschakeld zijn. Moet je eerst naar de (verborgen) X zoeken voordat je iets kunt lezen. Het wordt je allemaal zo door de strot geduwd. Heb je telefoon? Eigen schuld dat we je steeds bellen. Heb je je ooit ergens geregistreerd? Eigen schuld dat we het bestand doorverkopen.....

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:35

Een poosje terug en enthousiaste colporteur van de postcodeloterij (vermoed ik):

- Goedemiddag! Spreek ik met mevrouw X?
- ehh, ja...
- Dan mag ik u feliciteren! Hebt u een ogenblikje?
- Ik heb geen belangstelling, sorry.
- Hoe kunt u nou geen belangstelling hebben als u helemaal niet weer waarover het gaat? U hebt de kans om 4 miljoen te winnen, en daarvoor hoeft u bijna niets te doen, want u hebt het al bijna gewonnen!
- Sorry, geen belangstelling.
- Wat?! Geen belangstelling voor 4 miljoen? Geen zinnig mens laat zoveel geld schieten. U bent zeker erg rijk of zo?!
- Niet bepaald. Goedemiddag.

Je zou toch denken dat heel veel mensen zo reageren, maar zij deed in elk geval alsof ik de eerste gek was die zo'n aanbod afwees.:)