Vriend met een andere nationaliteit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Re: Vriend met een andere nationaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:01

Ja maar emigreren had ik zonder hem wrs ook wel gedaan :) maar voordat alle papieren ed rond zijn zijn we wrs wel minimaal iets van 2-2,5 jaar verder ;)

Mijn vriend heeft niet de behoefte om NL te leren :') alhoewel hij me af en toe wel uitlacht als ik iets net iets anders uitspreek of zeg :\

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 18:01

Het wordt steeds interessanter hier

wow knap van je om naar canada te emigreren. Al zijn in het verleden veel "hollanders" je voorgegaan natuurlijk.

Morgen komt vriend terug van zijn zakenreis naar parijs. Neemt altijd leuke cadeaus mee :D
dan zullen we wel weer over de inrichting vh huis hebben. Eind aug start de bouw

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:16

Vind het wel heel stoer Blacky!

Nagini, begin 2016 komt hij vrij. Als je er meer over wil weten doe ik dat liever per pb :-)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 18:19

Amethyst super spannend allemaal. Ik ben er vrij neutraal over. Het lijkt me wel spannend. Scheelt dat je genoeg hebt bij te praten dan :)

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:21

Ik heb een Antilliaanse vriend gehad. Niet aan te raden. Totaal geen respect voor je gevoelens, of überhaupt voor jou.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 18:23

Zonde he.
Ben een keer naar curacao geweest. In 1 woord heerlijk. Ben ook een visliefhebber van eten dus kon mijn lol op.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:25

Jess_vH schreef:
Zonde he.
Ben een keer naar curacao geweest. In 1 woord heerlijk. Ben ook een visliefhebber van eten dus kon mijn lol op.

Heel jammer ja, hij is zo'n knappe jongen, en kan ook heel lief zijn, maar respect is iets wat ik wel heel erg verlang van iemand. Curaçao is heerlijk, zou daar best nog eens heen willen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:18

Jess_vH schreef:
Morgen komt vriend terug van zijn zakenreis naar parijs. Neemt altijd leuke cadeaus mee :D

Altijd leuk :D

Die van mij werd vandaag gevraagd om twee maanden naar Vietnam te gaan om zijn team daar aan te sturen omdat er stomme fouten zijn gemaakt. Hij heeft ze vriendelijk bedankt en gezegd dat er ook nog zoiets als video-conferences is...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:19

Amethyst_ schreef:
Vind het wel heel stoer Blacky!

Nagini, begin 2016 komt hij vrij. Als je er meer over wil weten doe ik dat liever per pb :-)

Weet niet of je zin hebt om iedereen te pb'en, maar ik ben eigenlijk erg nieuwsgierig naar je hele verhaal ;)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:32

Was hier niet een andere bokker die ook een relatie had met een Amerikaan die in de gevangenis zat? Ik ga het even opzoeken zo. :D

Ik heb mijn vriend leren kennen toen ik aupair was in Italië. Wij praten altijd Italiaans want zijn Engels is niet zo goed en hij kan geen Nederlands (op een paar woordjes na). Gelukkig lacht ie me nooit uit, maar hij corrigeert me ook nooit. Dat schijnt te komen doordat ik altijd nogal gepikeerd reageerde als ie me wou verbeteren :') (als in: ga zelf lekker een andere taal leren). Haha en nu begin ik dus te klagen dat hij het moet zeggen als ik iets fout zeg. Maar volgensmij maak ik niet zoveel fouten meer. :P

Respect trouwens voor de mensen die echt een hele langeafstands relatie hebben. +:)+ Ik kan altijd zo lang als ik wil naar mijn vriend, niks geen gedoe met visa enzo. En goedkope tickets. :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:37

Zijn er wel meer haha! Loopt niet altijd positief af helaas :n

Hoe lang kennen jullie elkaar nu? Italie lijkt me mooi, is de taal niet best moeilijk?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:44

Al meer dan 4 jaar. :D De taal valt wel mee, maar Frans was ook altijd al mijn beste taal op de middelbare school. :P Ik pikte het ook vrij snel op. En het is ook makkelijker te leren dan bijv het Nederlands denk ik, omdat er duidelijkere regels zijn (bijna alles wat bijv op a eindigt is vrouwelijk, in het Nederlands is het maar gokken of er de of het voor moet :P ). Ik heb er nu in totaal ook 2 jaar gewoond dus dan leer je het natuurlijk ook wel. :)

Link naar het andere langeafstandstopic met oa diegene met een Amerikaan in de gevangenis: [LZP] Relatie over de grens...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:50

Als ik het goed zie op de eerste pagina gaat dat om een vriendinnetje van mij. Die zijn helaas niet meer bij elkaar! Ga het topic even doorlezen, thanks!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 23:15

@Amethyst, je mag pb-en hoor.. maar hoeft niet. Waar je jezelf prettig bij voelt.

Lange tijd nog wel, 2016. Ik vind wachten tot september/oktober al lang. :')

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 08:40

Goof wel fijn dat hij zo op zijn strepen staat wat betreft zakenreizen.
Ik moet hem zo eens in de twee maanden twee daagjes missen. Nou wonen we ieder nog apart. Per 1 mei heeft jij zijn appartement opgezegd en komt hij in mijn flatje. Is goedkoper. Zijne was een grote van 950 huur per maand. Mijne is iets kleiner maar sociale huur dus dat is 480. Scheelt eventjes. In mijn flatje wachten we braaf tot ons nieuwe huis is afgebouwd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:45

Alexandra_ schreef:
Ik heb een Antilliaanse vriend gehad. Niet aan te raden. Totaal geen respect voor je gevoelens, of überhaupt voor jou.

Verschilt natuurlijk nog steeds per persoon en eiland. Mijn ervaring is dat ze van Aruba en Bonaire en Sint-Maarten veel zachtaardiger zijn over het algemeen vergeleken met de extravagante Curaçaoënaar :Y) ik heb een vriend uit Aruba en dat was echt een schatje. Heel netjes opgevoed en rustig :p hij woont daar ook echt.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 08:46

Denk ook wel dat in elke "bevolkingsgroep" extravagante ertusse zitten.
Zo was mijn nederlandse vriend twee keer vreemdgegaan

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:49

Absoluut. Maar je merkt wel duidelijk verschil tussen de eilanden. Zondag komt een oud collega van mij op bezoek, had ik vroeger een oogje op maar helaas had hij toen een vriendin. Hij komt van Sint-Maarten. Helaas gaat hij er weer heen voor werk dus gok dat het niks zal worden -O-

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:40

Wat ik zelf vind is dat in NL veel jongeren/studenten voornamelijk zoiets lijken te hebben van n**k erop los totdat je een jaar of 25/26/27 bent en dan zien we wel.
In mijn omgeving in Canada heeft bijna iedereen rond de 20 al een vaste relatie en trouwen in je begin 20 is vrij normaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:17

Ik zit in een ander deel van Canada en dat ervaar ik daar zo helemaal niet. De 'rednecks' trouwen vroeg/jong maar de rest is vergelijkbaar met NL. :)
Toen mijn vriend (22, bijna 23) zijn coworkers vertelde dat we gaan trouwen was iedereen echt in shock omdat ie nog zo 'jong' is. :P

Sunshine1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:24

Mijn vriend is Marrokaans. Woont wel al bijna zn hele leven in Nederland, maar het blijft een behoorlijk cultuur verschil. En naast onze cultuurverschillen hebben we ook een leeftijdsverschil van 6 jaar. Inmiddels zijn we al weer even bij elkaar, en is onze kleine spruit onderweg. (Paar maandjes zwanger nu) *\o/* We zijn heel gelukkig samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:26

Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Spannend! :D

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:24

Mag ik me hier ook melden? Ik heb 2,5 jaar een Turkse vriend, en we wonen bijna 1,5 jaar samen.
Mijn vriend is nu 7 jaar in Nederland, hij is hier ooit gekomen om aan de TU zijn 2e master te doen en daarna blijven hangen.

Toen ik hem ontmoete sprak hij amper Nederlands, ik dacht daar gaan we heel snel verandering in brengen. Maar we zijn nu bijna 3 jaar verder en om nu te zeggen dat het veel beter geworden is _O-
Maar goed daar ben ik zelf ook schuldig aan, het communiceert gewoon veel makkelijker in het Engels, en op zijn werk is ook alles Engelstalig. Maar de laatste tijd zijn we hard aan het oefenen, dus begint wel vooruit gang in te komen. Ik lig af en toe wel compleet in de schuur om de zinnen die hij fabriceert. Zeker omdat we nu meer aan het oefenen zijn praten we echt een mix van engels/nederlands door elkaar en zijn zinnen ook compleet gemixt, mensen staan ons soms vreemd aan te kijken als ze ons horen :D

Qua schoonfamilie is het vrijrustig, zijn ouders en broers wonen nog in turkije (ouders ankara, broers istanbul) dus die zie ik alleen als ik daar naar toe ga. Ben wel vanaf het begin met open armen ontvangen. Verder heeft hij nog een zus van zijn oma in de buurt wonen, waar we af en toe op visite gaan en dat is altijd wel gezellig. Maar ik lag me dan altijd echt kapot van hoe stereotype het daar dan gaat, wordt echt helemaal volgepropt met eten. En ze staat steeds bij te scheppen zodra ik maar 3 happen genomen heb.

Merk wel cultuurverschillen, maar valt mee. Vriend wast en kookt en zulke dingen wel. Denk dat het wel scheelt dat hij van de westkant van turkije komt, want die zijn toch best wel heel westers. Het was voor hem wel heel raar om een huisdier in huis te hebben en vind/vond echt dat haar echt verschrikkelijk. Maar toen mijn grote liefde (zie avatar) doodging, stond hij weer als 1e te springen dat er toch echt een andere kat moest komen. Hij wilde een rode en een korthaar en ik wilde perse een langhaar. Dus toen de deal gemaakt dat hij de kleur en de naam mocht kiezen en ik het ras, dus nu hebben we een rood fluffymonster rondlopen. Hij is echt dol op dat beest en loopt er hele dagen mee rond te zeulen. Dus volgende project wordt om hem gek te krijgen op mijn gekke spanjaard, maar die vind ie toch nog wel heel eng.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:30

He leuk, nog een Turkse man.
Wij communiceren ook in het Engels omdat dat veel makkelijker is. Ik zou eigenlijk veel meer in het Nederlands moeten doen omdat hij toch praktisch alles wel begrijpt, maar ik verval zelf gewoon in Engels. Ben docent, dus ik zou het eigenlijk bij hem ook moeten aanpakken als bij mijn leerlingen haha :D
Die van mij komt ook uit het westen van Turkije en is dus heel westers. Is ook geen Moslim. Is jouw vriend moslim?

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 16:01

Welkom knuffeldier. Wat een leuk verhaal :)

Welkom sunshine. Gefeliciteerd!

Ook leuk de succesverhalen