Is correct kassadraaien zo lastig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chantal_bel

Re: Is correct kassadraaien zo lastig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:44

wij moeten boven de 3000 aanslagen per uur zittenals je langer dan een uur kassa zit berekent de computer het gemiddelde. ik haal het vaak ook niet hoor. veel oudere mensen aan de kassa. leg wel netjes brood en eieren aan de kant. en stapel dingen netjes op die op elkaar kunnen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 23:00

Ik zitnu ook sinds 3 weken achter de kassa.

Terug tellen is nog niet echt mijn ding. Tel nu niet terug maar geef eerst het brief geld en dan klein geld
Dus een briefje van 10 en 20. Zo geven dat ze bijde zicht baar zijn. En dan nog het klein geld zo op me hand dat het zicht maar is en zeg dan ook hoe veel het is.
Terug tellen moet ik nog onder de knie krijgen. Lukt nu echt niet terwijl ik goed in rekenen ben. Maar is zo onlogisch dat je met het kleinste begind.

Ik heb gelukkig geen gemiddelde wat ik mowt halen. Gaat ook niet werken heel veel mensne voor maar 1 of 2 dingen.

En heel veel Duitsers en Engelse die je nxiet snappen. Ik kan geen duits. En die kunnen behoorlijk iritand zijn en boos als ze drank niet mee krijgen als de gene die er bij hoort geen id kan laten zien. Hoe leg je dat nou weer uit in het Duits?

Als ik zelf aan de kassa ben dan vind ik het eigenlijk alleen iritand als ze over klanten doe er voor waren gaan praten over hoe apart die waren, dat kan je niet maken vind ik.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:11

chantal_bel schreef:
maar voor de caissières hoeveel aanslagen moeten jullie per uur hebben?
Bij ons volgens mij minimaal 21 producten per minuut, maar ze houden het alleen in je twee maanden proeftijd bij. Als je het aan het eind van de proeftijd nog niet kunt sta je op straat, neem ik aan. Ik haalde aan het begin al 26, had al kassa-ervaring. Niet dat ik daar nu nog wat aan heb, ik sta eigenlijk altijd in de winkel, hoogstens soms op donderdag pinkassa, maar omdat de pinkassa door meerdere mensen wordt gebruikt op een dag houdt die geen gemiddelde bij.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:27

Konstantine schreef:
chantal_bel schreef:
maar voor de caissières hoeveel aanslagen moeten jullie per uur hebben?
Bij ons volgens mij minimaal 21 producten per minuut, maar ze houden het alleen in je twee maanden proeftijd bij. Als je het aan het eind van de proeftijd nog niet kunt sta je op straat, neem ik aan. Ik haalde aan het begin al 26, had al kassa-ervaring. Niet dat ik daar nu nog wat aan heb, ik sta eigenlijk altijd in de winkel, hoogstens soms op donderdag pinkassa, maar omdat de pinkassa door meerdere mensen wordt gebruikt op een dag houdt die geen gemiddelde bij.

Maar als je nou een minuut geen klanten hebt heb je dus een probeem want dan kom je niet aan je minimale aanslagen?
Bij ons is het gewoon zo dat hij telt vanaf het eerste product dat je aanslaat tot aan dat je op de subtotaal knop drukt, en alles wat dan gescand is is word dan omgerekend. Ik geloof dat ik rond de 2 seconden per artikel zit, gemiddelde ligt rond de 3 bij ons dacht ik.
Wij hebben ook gewoon allemaal een kassanummer, dus al zitten er 10 man op een dag aan een kassa word dat gewoon bijgehouden per persoon.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:51

Zo gaat het bij ons ook hoor, hij loopt niet door als er geen klanten zijn en je kunt ook stoppen met subtotaal. :j
Wij hebben ook allemaal een kassanummer en een eigen la waar niemand anders op mag draaien, maar omdat je bij de pinkassa toch geen kasverschillen kunt hebben, hebben de pinkassa's een algemeen nummer. Zo kunnen verschillende mensen elkaar snel afwisselen, bijvoorbeeld bij pauzes. :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:53

En te zeggen dat ik het nooit zo leuk vind als een kassierster echt in sneltempo zit te scannen waardoor de boodschappen zich opstapelen en ik maar moet proppen en doen om alles op tijd in mijn tas te krijgen. Maar dat moeten jullie dus doen. :o

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:56

Zelf carriere bij de kruidvat geweest, vaak stonden aanbiedingen niet goed in de kassa (erg vervelend voor de klant). Merk steeds vaker bij de supermarkt dat er een artikel 2 keer aangeslagen wordt.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:15

Gini schreef:
En te zeggen dat ik het nooit zo leuk vind als een kassierster echt in sneltempo zit te scannen waardoor de boodschappen zich opstapelen en ik maar moet proppen en doen om alles op tijd in mijn tas te krijgen. Maar dat moeten jullie dus doen. :o

Nee hoor, niet alle supermarkten hanteren dit systeem.
Ik heb gelukkig hier niet mee te maken, lijkt mij heel vervelend werken.

ElanJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:17

Zelfscan service bij de AH! Kun je het zelf doen *\o/*

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:20

Achja als ik niet snel genoeg scan dan krijg ik op mijn donder... en dus zit ik soms ruim 3 uur achter elkaar als een malle producten te scannen, kassarijen weg te werken en naar mijn schermpje te staren. Dus ik geloof zo dat ik aan het einde van mijn dienst een stuk minder precies ben. Mijn standaardpraatje raakt in de war en waarschijnlijk heb ik ook niet zoveel zin meer om tegen iedere klant een vriendelijk verhaal op te hangen.
Jammer, maar ik zie dit niet echt als mijn schuld. Meer die van de supermarkt waar ik werk; van hun krijg ik immers op mijn donder als ik niet snel genoeg werk...

Begrijp overigens wel dat het erg vervelend is als er iets dubbel is aangeslagen. Vind ik zelf ook niet fijn als ik daar na het afrekenen pas achter kom en de lange rij bij de servicebalie al zie staan...

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:23

no--a schreef:
Jammer, maar ik zie dit niet echt als mijn schuld. Meer die van de supermarkt waar ik werk; van hun krijg ik immers op mijn donder als ik niet snel genoeg werk...

En deze houding vind ik bij kassamedewerkster zo ontzettend vervelend, natuurlijk ben je na een aantal uur wat moe en gaar maar dan nog moet dat niet ten koste gaan van de klantvriendelijkheid! Na een dag van 8 uur ben ik ook moe maar ik blijf altijd vriendelijk en gemotiveerd (Nog 2 uur te gaan! Nog eentje! etc) als de klant ook respectvol naar mij is.

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:34

Zelfs na 8 uur kassa draaien hoor je klantvriendelijk te blijven, maar vindt ook dat als er klanten een lange werkdag hebben gehad of gewoon de hele dag andere dingen doen, ook wel wat vriendelijkere mogen zijn (wil niet zeggen dat iedereen zo sacho doet en kortaf). Moet van twee kanten komen. Ik zeg ook soms tegen mijn klanten. Ik zet een houding op die ik ook graag zie als ik boodschappen doe. Ik wil met respect behandeld worden, dat doe ik ook naar de klanten. Ik ben ook wel eens doodop en compleet sacherijnig, maar betekent niet dat ik andere hun dag moet verpesten met mijn humeur :) Lach op, gezellige houding, niet onderuitgezakt zitten, maak grappen als ik iets fout gaat (hoe vaak zeg ik wel niet goede avond als het nog ochtend is :') )

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:44

Ik heb ook de halve dag mensen een prettig weekend gewenst vandaag :+
We wijten het maar aan optimisme.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:56

na mijn werkdag van 11 uur ben ik nog steeds vriendelijk (en nee ik ben geen cassiere) dus ik vind het grote onzin dat dat niet meer kan na 8 uur werken.

Ik heb zelf trouwens liever een dame van middelbare leeftijd die me een gewenst fijn weekend toewenst dan een jonge meid die het moet van de baas en duidelijk ook zo klinkt. Jullie daar ervaring mee?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:00

Yom schreef:
na mijn werkdag van 11 uur ben ik nog steeds vriendelijk (en nee ik ben geen cassiere) dus ik vind het grote onzin dat dat niet meer kan na 8 uur werken.

Ik heb zelf trouwens liever een dame van middelbare leeftijd die me een gewenst fijn weekend toewenst dan een jonge meid die het moet van de baas en duidelijk ook zo klinkt. Jullie daar ervaring mee?

Dit heb ik ook, begrijp mij echt niet verkeerd hoor, maar soms heb ik van die meisjes van 16 die er echt met een gezicht zitten zo van: "het is dat het moet, omdat ik geld wil hebben om uit te gaan, maar eigenlijk kan je het uitzoeken". met zo'n gezicht maak je echt vrienden, krijg dan ook gewoon de neiging om naar een andere kassa te lopen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:04

ik start vriendelijk, maar krijg ik een snauw dan reageer ik op precies dezelfde manier terug. Maar ja dat kwartje valt dan nog niet

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:17

Shadow0 schreef:
Konstantine: ten eerste wil niet iedereen voortdurend gevolgd worden via de pin, (edit: of hun afschriften helemaal vervuild met allemaal mini-uitgaven), ten tweede heb je bij de pinautomaat niet altijd de keuze hoe je je geld kunt krijgen. Als je dan kleiner contant geld nodig hebt terwijl je briefjes van 50 krijgt, moet je het wel wisselen bij een winkel. Bv door kleine aankopen toch met groot geld te betalen.

Verder lijkt het me niet moeilijker dan het teruggeven van een tientje?

Disagree. Ik krijg bij de Rabobank, ABN, en ING gewoon de vraag hoe ik het wil hebben.
€50 kan hoe je het maar wilt dus daar ligt het niet aan.

Wat betreft kassa draaien maak ik, denk ik, weinig fouten.
Komt wel eens voor dat de klant teveel betaald omdat acties e.d. nog niet in de kassa staan maar daar kom ik snel genoeg achter.
Terug tellen gebeurt hier nog wel (Hema) maar soms ben ik ook iets te snel en dan zeg ik gewoon met b.v. 6 euro terug ipv 1 wordt 5 en 5 wordt 10.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:22

meiske1577 schreef:
Kruidvat, echt altijd _-:(

Ja!!!! Maar niet een paar euro maar gewoon minimaal 10 euro wat het scheelt. Ik kijk het altijd nog even na als ik buiten sta en soms moet ik terug naar binnen. :j

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:37

Over het algemeen ben ik altijd een vrolijk iemand. Op een of ander manier zit ik altijd met een lach achter de kassa. Alleen als ik mij ergens aan erger schijnt het dat ik dat toch wel zichtbaar doe (het wordt steeds minder zichtbaar :)

Helaas gebeurd het vaak dat de aanbiedingen niet in de kassa staan (Hema) Ik vind dit echt heel vervelend voor de klant. Gelukkig kan ik dit snel en zelf weer recht zetten.

Ook veel collega's van mij vinden het niet leuk om te werken. Ik heb het altijd wel naar mijn zin, niet dat ik denk "jeeej ik ga weer werken", maar ik ga er niet met tegenzin heen (gelukkig)

Ik heb een paar keer een compliment gehad "gelukkig dat er nog zulke cassieres zijn als jij" Dit vind ik dan toch wel leuk om te horen :)

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:34

Unoo schreef:
no--a schreef:

En deze houding vind ik bij kassamedewerkster zo ontzettend vervelend, natuurlijk ben je na een aantal uur wat moe en gaar maar dan nog moet dat niet ten koste gaan van de klantvriendelijkheid! Na een dag van 8 uur ben ik ook moe maar ik blijf altijd vriendelijk en gemotiveerd (Nog 2 uur te gaan! Nog eentje! etc) als de klant ook respectvol naar mij is.

Wauw, knap hoe je dit zo uit verband weet te halen...
Mocht mijn verwoording verwarrend zijn, dan mijn excuses daarvoor (zie dat ik mijn ene zin half heb vervolgd na de andere zin), maar ik geloof dat ik nergens heb gezegd dat ik na 3,5 uur werken niet meer klantvriendelijk ben!
Na lang achter elkaar kassa draaien zeg ik nog steeds netjes goedenavond, vraag netjes om de bonuskaart, geef netjes en rustig de klant zijn geld terug en wens iedere klant een fijne avond. Wat helaas lang niet iedere cassiere doet nee.
Wat ik bedoelde te zeggen is met name dat mijn focus na een aantal uur kassa draaien zonder pauze gewoon weg is. Ik probeer zo goed mogelijk op te letten maar ik merk dat ik vaker artikelen dubbel aansla wanneer ik al een paar uur zit. Ben gelukkig oplettend genoeg om het te merken en te corrigeren maar vervelend is het wel ;)
Maar qua klantvriendelijkheid? Blijf altijd mijn best doen. Heb het alleen na 3 uur kassadraaien wel weer gehad als de 100e klant aankomt met een grapje 'dat ie het toch niet terug krijgt van de belasting' of 'dat ik het bonnetje wel boven mijn bed mag hangen als ik dat wil'. Dan krijgt de klant helaas alleen een flauw lachje terug. Een leuk praatje maken is geen probleem, maar op zulke stomme (excusez moi) opmerkingen zit ik dan helaas niet meer echt op te wachten. Als dat klantonvriendelijk is, dan so be it:')

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:41

lifeofmarit schreef:
Shadow0 schreef:
Konstantine: ten eerste wil niet iedereen voortdurend gevolgd worden via de pin, (edit: of hun afschriften helemaal vervuild met allemaal mini-uitgaven), ten tweede heb je bij de pinautomaat niet altijd de keuze hoe je je geld kunt krijgen. Als je dan kleiner contant geld nodig hebt terwijl je briefjes van 50 krijgt, moet je het wel wisselen bij een winkel. Bv door kleine aankopen toch met groot geld te betalen.

Verder lijkt het me niet moeilijker dan het teruggeven van een tientje?

Disagree. Ik krijg bij de Rabobank, ABN, en ING gewoon de vraag hoe ik het wil hebben.

Wat betreft kassa draaien maak ik, denk ik, weinig fouten.
Komt wel eens voor dat de klant teveel betaald omdat acties e.d. nog niet in de kassa staan maar daar kom ik snel genoeg achter.
Terug tellen gebeurt hier nog wel (Hema) maar soms ben ik ook iets te snel en dan zeg ik gewoon met b.v. 6 euro terug ipv 1 wordt 5 en 5 wordt 10.

Gelukkig zijn alle automaten altijd voorzien van alle soorten briefgeld ;(.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:46

lifeofmarit schreef:

De ING biedt die keuze hier niet. De rabo wel, maar niet standaard, en ook geen handige keuzes (ik pin meestal 80 maar ik kan bv niet kiezen voor 4x20 of 3x20 + 2x10)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:53

DaraBariton schreef:
meiske1577 schreef:
Kruidvat, echt altijd _-:(

Ja!!!! Maar niet een paar euro maar gewoon minimaal 10 euro wat het scheelt. Ik kijk het altijd nog even na als ik buiten sta en soms moet ik terug naar binnen. :j

Dit merk ik ook heel vaak inderdaad, en ik werk zelf bij t kruidvat :') Zie ook heel vaak dat de artikelen zelf anders geprijsd zijn dan dat in de kassa staat. Irriteer me er zelf al behoorlijk aan dat ik er dan een leidinggevende bij moet roepen, laat staan hoe het voor de klant moet zijn :=

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:59

ilaan schreef:
Ben ik blij dat bij de blokker alle kortingen ed allemaal in de kassa zijn verwerkt. Altijd op tijd en eigenlijk is het hoge uitzondering als het niet klopt. Weet niet hoe dit bij franchise is hoor, dus hang me er niet aan op.

als blokker het kan, kan ah het toch ook? Beetje nieuwere systemen en klaar.
Klopt vaak iets niet en erger me daar aan. Spreek de caissière er alleen op aan als zij er iets aan had kunnen doen. Anders is het ook sneu werk haha

Ik werk bij franchise van Blokker :) Hier staat alles ook standaard in de kassa, wij hebben enkel wel eens extra artikelen die de baas er dan in zet met de eventuele kortingen.
Zit heel toevallig te kijken om over te stappen naar een Blokker in Zutphen haha

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:00

colien schreef:
ilaan schreef:
Ben ik blij dat bij de blokker alle kortingen ed allemaal in de kassa zijn verwerkt. Altijd op tijd en eigenlijk is het hoge uitzondering als het niet klopt. Weet niet hoe dit bij franchise is hoor, dus hang me er niet aan op.

als blokker het kan, kan ah het toch ook? Beetje nieuwere systemen en klaar.
Klopt vaak iets niet en erger me daar aan. Spreek de caissière er alleen op aan als zij er iets aan had kunnen doen. Anders is het ook sneu werk haha

Ik werk bij franchise van Blokker :) Hier staat alles ook standaard in de kassa, wij hebben enkel wel eens extra artikelen die de baas er dan in zet met de eventuele kortingen.
Zit heel toevallig te kijken om over te stappen naar een Blokker in Zutphen haha