Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
chantal_bel schreef:Bij ons volgens mij minimaal 21 producten per minuut, maar ze houden het alleen in je twee maanden proeftijd bij. Als je het aan het eind van de proeftijd nog niet kunt sta je op straat, neem ik aan. Ik haalde aan het begin al 26, had al kassa-ervaring. Niet dat ik daar nu nog wat aan heb, ik sta eigenlijk altijd in de winkel, hoogstens soms op donderdag pinkassa, maar omdat de pinkassa door meerdere mensen wordt gebruikt op een dag houdt die geen gemiddelde bij.maar voor de caissières hoeveel aanslagen moeten jullie per uur hebben?
Konstantine schreef:chantal_bel schreef:Bij ons volgens mij minimaal 21 producten per minuut, maar ze houden het alleen in je twee maanden proeftijd bij. Als je het aan het eind van de proeftijd nog niet kunt sta je op straat, neem ik aan. Ik haalde aan het begin al 26, had al kassa-ervaring. Niet dat ik daar nu nog wat aan heb, ik sta eigenlijk altijd in de winkel, hoogstens soms op donderdag pinkassa, maar omdat de pinkassa door meerdere mensen wordt gebruikt op een dag houdt die geen gemiddelde bij.maar voor de caissières hoeveel aanslagen moeten jullie per uur hebben?

Gini schreef:En te zeggen dat ik het nooit zo leuk vind als een kassierster echt in sneltempo zit te scannen waardoor de boodschappen zich opstapelen en ik maar moet proppen en doen om alles op tijd in mijn tas te krijgen. Maar dat moeten jullie dus doen.
no--a schreef:Jammer, maar ik zie dit niet echt als mijn schuld. Meer die van de supermarkt waar ik werk; van hun krijg ik immers op mijn donder als ik niet snel genoeg werk...
Lach op, gezellige houding, niet onderuitgezakt zitten, maak grappen als ik iets fout gaat (hoe vaak zeg ik wel niet goede avond als het nog ochtend is
) 
Yom schreef:na mijn werkdag van 11 uur ben ik nog steeds vriendelijk (en nee ik ben geen cassiere) dus ik vind het grote onzin dat dat niet meer kan na 8 uur werken.
Ik heb zelf trouwens liever een dame van middelbare leeftijd die me een gewenst fijn weekend toewenst dan een jonge meid die het moet van de baas en duidelijk ook zo klinkt. Jullie daar ervaring mee?
Shadow0 schreef:Konstantine: ten eerste wil niet iedereen voortdurend gevolgd worden via de pin, (edit: of hun afschriften helemaal vervuild met allemaal mini-uitgaven), ten tweede heb je bij de pinautomaat niet altijd de keuze hoe je je geld kunt krijgen. Als je dan kleiner contant geld nodig hebt terwijl je briefjes van 50 krijgt, moet je het wel wisselen bij een winkel. Bv door kleine aankopen toch met groot geld te betalen.
Verder lijkt het me niet moeilijker dan het teruggeven van een tientje?
Unoo schreef:no--a schreef:Jammer, maar ik zie dit niet echt als mijn schuld. Meer die van de supermarkt waar ik werk; van hun krijg ik immers op mijn donder als ik niet snel genoeg werk...
En deze houding vind ik bij kassamedewerkster zo ontzettend vervelend, natuurlijk ben je na een aantal uur wat moe en gaar maar dan nog moet dat niet ten koste gaan van de klantvriendelijkheid! Na een dag van 8 uur ben ik ook moe maar ik blijf altijd vriendelijk en gemotiveerd (Nog 2 uur te gaan! Nog eentje! etc) als de klant ook respectvol naar mij is.

lifeofmarit schreef:Shadow0 schreef:Konstantine: ten eerste wil niet iedereen voortdurend gevolgd worden via de pin, (edit: of hun afschriften helemaal vervuild met allemaal mini-uitgaven), ten tweede heb je bij de pinautomaat niet altijd de keuze hoe je je geld kunt krijgen. Als je dan kleiner contant geld nodig hebt terwijl je briefjes van 50 krijgt, moet je het wel wisselen bij een winkel. Bv door kleine aankopen toch met groot geld te betalen.
Verder lijkt het me niet moeilijker dan het teruggeven van een tientje?
Disagree. Ik krijg bij de Rabobank, ABN, en ING gewoon de vraag hoe ik het wil hebben.
€50 kan hoe je het maar wilt dus daar ligt het niet aan.
Wat betreft kassa draaien maak ik, denk ik, weinig fouten.
Komt wel eens voor dat de klant teveel betaald omdat acties e.d. nog niet in de kassa staan maar daar kom ik snel genoeg achter.
Terug tellen gebeurt hier nog wel (Hema) maar soms ben ik ook iets te snel en dan zeg ik gewoon met b.v. 6 euro terug ipv 1 wordt 5 en 5 wordt 10.
. lifeofmarit schreef:Disagree. Ik krijg bij de Rabobank, ABN, en ING gewoon de vraag hoe ik het wil hebben.
€50 kan hoe je het maar wilt dus daar ligt het niet aan.
DaraBariton schreef:meiske1577 schreef:Kruidvat, echt altijd
Ja!!!! Maar niet een paar euro maar gewoon minimaal 10 euro wat het scheelt. Ik kijk het altijd nog even na als ik buiten sta en soms moet ik terug naar binnen.
Zie ook heel vaak dat de artikelen zelf anders geprijsd zijn dan dat in de kassa staat. Irriteer me er zelf al behoorlijk aan dat ik er dan een leidinggevende bij moet roepen, laat staan hoe het voor de klant moet zijn
ilaan schreef:Ben ik blij dat bij de blokker alle kortingen ed allemaal in de kassa zijn verwerkt. Altijd op tijd en eigenlijk is het hoge uitzondering als het niet klopt. Weet niet hoe dit bij franchise is hoor, dus hang me er niet aan op.
als blokker het kan, kan ah het toch ook? Beetje nieuwere systemen en klaar.
Klopt vaak iets niet en erger me daar aan. Spreek de caissière er alleen op aan als zij er iets aan had kunnen doen. Anders is het ook sneu werk haha
Hier staat alles ook standaard in de kassa, wij hebben enkel wel eens extra artikelen die de baas er dan in zet met de eventuele kortingen.colien schreef:ilaan schreef:Ben ik blij dat bij de blokker alle kortingen ed allemaal in de kassa zijn verwerkt. Altijd op tijd en eigenlijk is het hoge uitzondering als het niet klopt. Weet niet hoe dit bij franchise is hoor, dus hang me er niet aan op.
als blokker het kan, kan ah het toch ook? Beetje nieuwere systemen en klaar.
Klopt vaak iets niet en erger me daar aan. Spreek de caissière er alleen op aan als zij er iets aan had kunnen doen. Anders is het ook sneu werk haha
Ik werk bij franchise van BlokkerHier staat alles ook standaard in de kassa, wij hebben enkel wel eens extra artikelen die de baas er dan in zet met de eventuele kortingen.
Zit heel toevallig te kijken om over te stappen naar een Blokker in Zutphen haha