Ik schrok me toch te pletter, toen ik dit hoorde...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:33

Natsuki schreef:
Femkeex: Ze eten er wat ze kunnen eten, katten, honden, ratten, koeien, het zijn dieren.
Gewoon omdat wij de gewoonte hebben gemaakt om koeien te eten, maakt het nog niet de norm voor elke plek.

En nee, ik heb het tegen iedereen die denkt dat het zo makkelijk is om te zeggen 'Ik zou nooit seks hebben moest ik zo leven'.

Geryon: Dat weet jij ja, zij weten dat niet? Zij zijn niet opgevoed met dezelfde waarden en normen als ons.
Ik begrijp het niet, maar probeer het wel te begrijpen. Omdat ik het interessant vind om te zien hoe mensen denken en handelen in verschillende situaties, maar ook omdat ik mensen niet wil judgen zonder te weten wat er zich echt afspeelt. Want voor ons is het wel heel erg makkelijk om dit nu te zeggen.

Wat weten zij niet? Zij weten toch seks=zwangerschap? Het boeit ze alleen niet dat dat kind dan een pijnlijk leven krijgt.

Bovendien zijn er op gebied van seks nog veel meer leuke dingen waar je NIET zwanger van wordt.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:33

vuurneon schreef:
Ach mijn oma had ook zo 9 kinderen, omdat haar man met haar naar bed wou. Nee, die stamde niet uit de tijd dat ze inspraak had. Toen was je enige recht nog het aanrecht :Y)

Ik ben de jongste van de 14. Ben blij dat het hier niet is anders was ik ook opgevreten.
Bij ons moest het van de pastoor, de ene was nog niet geboren en die kwam al weer vragen wanneer de volgende kwam.
Ons mam was en een bus..... altijd vol!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:36

Precies, ik begrijp het niet maar snap het wel door het land te begrijpen en de mens. Dankzij de educatie die ik heb genoten, dankzij de vrijheid die ik heb genoten, vanuit een land waar medische zorg toegankelijk is en abortus mogelijk en waarin je niet zomaar wordt vermist omdat de regering een ander plan met je heeft. Vanuit mijn veilige land doe ik mijn best om hen te begrijpen die in een compleet andere wereld leven, dat ik nooit volledig zal begrijpen kan goddank. Maar ik doe mijn best open te staan voor informatie om niet zwart/wit alles neer te knallen. Ook die moeders hebben gevoel, maar ook onwijs veel angsten, doodsangsten. En die zijn ook terecht helaas.

CharlievdH

Re: Ik schrok me toch te pletter, toen ik dit hoorde...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:39

Geryon: Hoe weet jij dat nu? Kun jij in die mensen hun gedachtes kijken?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:40

Nouja, ik zal er maar over ophouden, want kan me er helemaal kwaad om maken. Juist door dit soort egoïstische gevallen, zijn er zoveel kinderen en dieren die onnodig veel lijden, verschrikkelijk :(

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:42

Goed, want ik word er ook nogal kwaad van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:42

_Femkeeex schreef:
Robin_S: Heel erg bedankt voor je bericht!

Vivalavida: Beetje zielig om er andere berichten bij te halen en nee, ik scheer niet alle chinezen over 1 kam, dat heb ik volgens mij ook nergens gezegd ;)

Je voelt je wel aangesproken :')
Wie zegt dat ik het tegen jou heb? Niet zo snel huilen hoor.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:50

Het is niet omdat iemand er uitziet als eens Chinees dat die ook echt uit China komt...

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:14

Het ging mij er niet om dat ze in arme landen geen sex mogen hebben ( hoewel ik niet snap dat je er zin in kunt hebben als je haast sterft van de honger) maar er gaat zoveel hulp die kant op. Kunnen ze dan geen Durex die kant op doen..
Vindt dat nl niet echt een excuus. Om weerloze kinderen op de wereld te zetten die dezelfde misère moeten ondergaan als je zelf.

Draag nog meer water naar de zee zou ik zeggen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:19

Dweilen met de kraan open...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:25

Gezellig topic joh nu :')
Al neem ik aan dat verkrachting daar natuurlijk ook gebeurt :(
En ook daar kun je zwanger van raken :p

Heel sneu al 'die' kindjes.. Maar dat komt ook wel door China zelf.. Door de wet dan..
Althans, dat denk ik!
Niet meer dan 2 kids? 3e kun je niet normaal op laten groeien.. Wordt ook jij de dupe van..

Ik probeer de chinezen niet goed te praten, ik weet niet hoe het daar aan toe gaat.. Maar om vooral de vrouwen te beschuldigen? Neh..

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 01:18

Geryon schreef:
Wat eng dat zoveel mensen het begrijpen.. Ik vind het echt ziek. Ookal heb je nog zoveel zin in seks, je bent toch ziek als je dan seks gaat hebben terwijl je appelflap weet dat het kind dat daaruit komt mishandeld en verwaarloosd gaat worden?!?!

Wat is daar eng aan?
Het is erg kortzichtig om vanuit je westerse point of view mensen te veroordelen. De cultuur is daar gewoon totaal anders....

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 01:30

En ik denk dat ze daar zoveel kinderen krijgen zodat hun kinderen later voor hen kunnen zorgen. Ja een deel overleeft het misschien niet, maar dat is het risico wat genomen moet worden daar denk ik...

Wat betreft de baby's, ik had er nog nooit van gehoord. Het zal vast een keer gebeurd zijn, maar ik geloof niet dat dit aan de orde van de dag is.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 07:39

xSlvna schreef:
Nee, maar waarom seks hebben als je geen kinderen wilt. :roll:

Heb je al eens (goede) seks gehad? Zo niet mag je er niet over meepraten, seks heb je niet alleen om kinderen te krijgen. Wij mogen blij zijn dat we zowat met de anticonceptie middelen worden nagegooid in NL. ;)

Veel mensen in heel veel landen weten niet beter. Zo komt er bij ons ieder jaar een gezin op vakantie die bijna ieder jaar een nieuw hoofdstuk bij zich hebben in het gezin. Zij geloven niet in voorbehoedsmiddelen, ze hebben nu 6 (of 7) kinderen en dat was voor hun de max. Ieder volgend kind wordt ter adoptie af gegeven. Het is Hoe je bent opgevoed en hoe je daar tegenover staat.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:23

Neem elk willekeurig stereotype over Nederlanders. Het moment dat je in het buitenland staat en iemand vraagt weer eens 'jullie roken toch de hele dag wiet?'. Dan beaam ik dat ook, gewoon om te stangen, zeg ik dat we het van onze ouders krijgen en die kweken het zelf in de kelder waar ze op hun klompen lopen, want ook dat doen we allemaal.

Het is dan wel China, waar hele rare dingen gebeuren, maar denk dat zelfs dit niet (helemaal) waar is.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:29

Kom op, dieren worden in ons leuke landje verkracht, kannibalisme bestaat gewoon, brute slachtpartijen gebeuren gewoon en dan is het 'onwaarschijnlijk' dat Chinezen (misschien in hongersnood) een baby eten...? :+

Gelukkig wel eens (goede ;)) seks gehad KimD, maar dat betekend niet dat ik er maar op los moet neuken terwijl ik weet dat ik er zwanger van kan worden en mijn baby (gebeurt in Nederland gelukkig niet) vervolgens op straat komt te liggen waar het weg kan rotten of zijn hele leven kan bedelen om geld en 350 dagen in het jaar honger heeft...

Ik begrijp best dat niet alles vrijwillig gaat en dat de mensen daar geen goede voorlichting krijgen, maar alsof niemand daar weet wat met de kinderen gaat gebeuren... :wow:

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 15:21

nou ik geloof dat ik daar echt aan onthouding zou doen.
heb 2 kids en weet hoe goede seks is.
maar ik zou mijn kids dit niet aan kunnen doen. nu is in onze cultuur het wel zo dat wij heel anders met onze kinderen om gaan.
maar daar ben ik blij mee. in sommige landen ben je niets waard. in china kun je voor de ogen van mensen aan gereden worden en ze laten je liggen. ze rijden gerust weer over je heen. je ligt dood te gaan voor mensen hun ogen en er word niets gedaan. het is schandalig hoe ze er met kinderen om gaan. nee hoor dan hoef ik geen seks of kinderen

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:48

Ik zou er niet eens willen leven, maar dat komt doordat ik weet hoe het wél kan.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:42

idd, daar weten ze niet beter

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:55

Wist dit al langer, maar toen ik het hoorde draaide mijn maag even 2x om.. Embryo-soep noemen het ze het heel vrolijk. Schijnt iets in de zitten wat goed is voor je gezondheid.
Die mensen weten echt niet beter... Net zoals levende diertjes in een sleutelhanger duwen en wachten tot ze dood gaan

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:08

Samiyah schreef:
Geryon schreef:
Wat eng dat zoveel mensen het begrijpen.. Ik vind het echt ziek. Ookal heb je nog zoveel zin in seks, je bent toch ziek als je dan seks gaat hebben terwijl je appelflap weet dat het kind dat daaruit komt mishandeld en verwaarloosd gaat worden?!?!

Wat is daar eng aan?
Het is erg kortzichtig om vanuit je westerse point of view mensen te veroordelen. De cultuur is daar gewoon totaal anders....

Geryon (en Sylvana): Als het jullie, opgegroeid zijnde in Nederland, al niet lukt om buiten je eigen kader te denken met alle mogelijkheden die je daarvoor hebt gekregen, was het je al helemaal niet gelukt als je op het Chinese platteland was geboren. :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:20

Nee uiteraard, zij zien wat zij zien en wij zien wat wij zien, beide begrijpen elkaar niet (zonder goede uitleg), logisch ook.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:05

Daarom zou ik maar niet al te hard roepen dat jij dat nooit zou doen. :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:22

Loose schreef:
Samiyah schreef:

Wat is daar eng aan?

Geryon (en Sylvana): Als het jullie, opgegroeid zijnde in Nederland, al niet lukt om buiten je eigen kader te denken met alle mogelijkheden die je daarvoor hebt gekregen, was het je al helemaal niet gelukt als je op het Chinese platteland was geboren. :)

Er zijn écht mensen met een andere mening, en daar ook bij blijven als de situatie zich voor doet. Niet iedereen is zo verschrikkelijk egoïstisch (maw menselijk :r) op dit vlak ;)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:27

Ja niet heel gebruikelijk. In China doen ze wel meer dingen waar wij westerse mensen niet aan moeten denken.

Alle beesten van de wereld mogen gegeten worden behalve mensen, waarom? Omdat het eigen soort is? Ik vind het een beetje onzin, daarmee bedoel ik niet dat we elkaar ineens massal moeten gaan opeten, maar ik probeer een beetje te relativeren.