het zit me tot hier!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:18

Meid wat een ellende.
Heb je al met je huisarts gesproken?

Misschien blijf van mijn lijf huis! Zij kunnen ook weer een huis voor je regelen en wellicht in een andere regio, dan kun je op nieuw starten!

Probeer gemeenten, huisarts, ziektewetarts in werking voor je te zetten.

Jij hebt ook een leven en recht op geluk en vrijheid!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:31

Ceriadwen schreef:
en binnen hele korte tijd maar ik moest wel de koe bij de horens pakken en echt hele drastische stappen nemen. In die tijd was de hulpverlening die er tegenwoordig is nog niet, ik heb het over dik 20 jaar geleden.

Dus ik weet wel enigszins tegen welke bergen TS op moet boksen

Maar wat heb je feitelijk gedaan dan? Misschien kan TS daar ook nog wat van opsteken.
Goed dat je er iig zo snel weer uitgekomen bent.

bliver

Re: het zit me tot hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:35

zoals ceriadwen zegt gewoon weglopen is natuurlijk maar een tijdelijke oplossing voor de problemen. Ik denk dat je heel goed bezig. De instanties inlichtenb en vragen wat je het beste kunt doen. Je zal heus niet de eerste zijn die uit elkaar gaat terwijl je in de schuldhulpverlening zit. Ik denk ook dat dit de beste manier is. Precies alles uitdoktoren zodat je zodra je alles geregeld hebt in een keer de deur achter je dicht kunt doen.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:36

Ceriadwen schreef:
En dat geeft toch niks? Laten we eerlijk zijn, ze heeft zich ook in deze nesten gewerkt dus het geeft niks dat ze zich hier ook weer uit moet werken.

De schulden zijn wel gemaakt, en misschien kan ze er niks aan doen omdat hij die schulden heeft gemaakt, maar ze heeft er toen ook niet voor gezorgd dat die schulden niet op haar verhaald konden worden. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb zeker te doen met TS, absoluut want ik weet hoe onmachtig je je kan voelen en hoe hopeloos het eruit kan zien.

Nee het geeft ook niet, vind dat iemand gewoon netjes zijn schulden moet aflossen. Vind het al belachelijk dat in de schuldsanering je na 3 jaar schulden vrij bent.
Maar ik denk dat je beter nu eerst de rit uit kan zitten, en als alles geregeld is dan je boeltje pakken en vertrekken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:48

cam schreef:
Ceriadwen schreef:
En dat geeft toch niks? Laten we eerlijk zijn, ze heeft zich ook in deze nesten gewerkt dus het geeft niks dat ze zich hier ook weer uit moet werken.

De schulden zijn wel gemaakt, en misschien kan ze er niks aan doen omdat hij die schulden heeft gemaakt, maar ze heeft er toen ook niet voor gezorgd dat die schulden niet op haar verhaald konden worden. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb zeker te doen met TS, absoluut want ik weet hoe onmachtig je je kan voelen en hoe hopeloos het eruit kan zien.

Nee het geeft ook niet, vind dat iemand gewoon netjes zijn schulden moet aflossen. Vind het al belachelijk dat in de schuldsanering je na 3 jaar schulden vrij bent.
Maar ik denk dat je beter nu eerst de rit uit kan zitten, en als alles geregeld is dan je boeltje pakken en vertrekken.

Je komt niet zo snel in de schuldsanering hoor, dat is gebonden aan heel veel regels.
Het moet bv niet door te luxe aankopen komen.

Ook gaat veel geld van je inkomen (je houdt 95% van de bijstandsnorm over) naar de schulden, en zul je luxe artikelen moeten verkopen.
Er worden duidelijk afspraken gemaakt met de schuldeisers (zij moeten er ook mee eens zijn dat je in de schuldsanering gaat).
Je moet ook kunnen aantonen dat je alles al geprobeerd hebben om de schuld af te lossen (dus het is niet een kwestie van: ik koop dure artikelen op afbetaling, ik betaal niets, ik ga in de sanering en hoppa na 3 jaar ben ik schulden vrij).
Vaak zie je dat mensen hun baan kwijt zijn geraakt/ in de ziektewet zijn gekomen/ verbroken relaties waar de ene partner onverwacht veel schulden heeft gemaakt enz, waardoor ze evt in aanmerking komen voor deze regeling.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:15

jeetje ts wat fijn dat het gesprek goed is verlopen en je er een goed gevoel bij hebt! ik hoop voor je dat je snel ergens iets vind....zoals een bokker al zei wie weet kan bokt je helpen zoeken naar woning maar ligt er aan of je je regio ongeveer durft vrij te geven...

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 20:30

Brainless schreef:
cam schreef:
[quote="Ceriadwen

[/quote

Je komt niet zo snel in de schuldsanering hoor, dat is gebonden aan heel veel regels.
Het moet bv niet door te luxe aankopen komen.

Ook gaat veel geld van je inkomen (je houdt 95% van de bijstandsnorm over) naar de schulden, en zul je luxe artikelen moeten verkopen.
Er worden duidelijk afspraken gemaakt met de schuldeisers (zij moeten er ook mee eens zijn dat je in de schuldsanering gaat).
Je moet ook kunnen aantonen dat je alles al geprobeerd hebben om de schuld af te lossen (dus het is niet een kwestie van: ik koop dure artikelen op afbetaling, ik betaal niets, ik ga in de sanering en hoppa na 3 jaar ben ik schulden vrij).
Vaak zie je dat mensen hun baan kwijt zijn geraakt/ in de ziektewet zijn gekomen/ verbroken relaties waar de ene partner onverwacht veel schulden heeft gemaakt enz, waardoor ze evt in aanmerking komen voor deze regeling.

Ik ben niet in de schulden terecht gekomen wegens luxe artikelen op afbetaling.
Mijn schuld stamt nog uit de periode vorig huwelijk. Ik was getrouwd met 1 die niet met geld om kon gaan bleek achteraf.
ik had destijds geen inzicht in de financiën en aangezien alles op 1 hoop kwam destijds en hij het wel zou regelen alle betalingen.
En ik zo stom was dat te geloven. Daarnaast ben ik periodes werkloos geweest en kon ik de betalingsregelingen die ik had afgesloten ook niet meer betalen.
Tevens waren nu bijna ex en ik verhuisd naar een chalet op een camping. Daar raakte ik wederom mijn baan weer kwijt en konden wij een gedeelte van de vaste lasten niet meer ophoesten.
Dus raakten wij gezamenlijk nog eens in de problemen.
Zelf had hij ook al schuld hoe dat precies heeft kunnen ontstaan is me niet duidelijk gezien zijn vaagheid daarover.
nu gaat alle correspondentie van en naar de gkb en schuldeisers via mij. Daar hij niet meer in staat is dat te doen. Hij snapt t niet meer.
alles bij elkaar genomen en opgeteld zitten we voor €30.000,- in de oliebol.
niet iets wat ik volgende week op mijn rekening heb staan zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:47

Toch zou ik voorstellen wel te gaan beslissen wat je wilt. Drie jaar nog bij hem blijven lijkt me niet heel geweldig.
Is hij ook gewelddadig naar jou toe. Dan zou je aangifte kunnen doen bij de politie, ik vind het te zot voor woorden dat jij zoveel moet regelen en hij straks nog het huis houdt ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:12

3 jaar is een eeuwigheid als de situatie bijna onhoudbaar is....straks gebeurd er wat...

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 22:32

Dat is ook waarom ik sowieso een melding ga maken bij de politie.
De eerste mail naar een particulier verhuurder van woonruimte is ook de deur uit.
Helaas is de persoon die de schuldsanering kan splitsen morgen pas weer aanwezig dus die ga ik morgen bellen.
Morgen heb ik ook weer een sessie met de ppsycholoog dus wellicht weet hij nog iets waar ik nog niet aan gedacht heb.
8 april moeten wij weer naar de geheugenpoli ik hoop dat ze het over opname gaan hebben.
De agressie is ook tegen mij gericht.
Maatschappelijk werk heeft ook gezegd dat mijn veiligheid voor gaat. Maar ze zouden van mij kunnen vragen om de boel te laten escaleren en dan politie inschakelen zodat er een gedwongen opname plaats kan vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:05

Geen melding. Daar doen ze niks mee. Aangifte doen. Geen melding maken, dat is zinloos.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 07:19

Yamcha schreef:
Geen melding. Daar doen ze niks mee. Aangifte doen. Geen melding maken, dat is zinloos.

dat is niet waar. Als jij nu aangeeft hoe de vork in de steel zit dan komen ze tenminste direct als er gebeld word. Aangifte doen waartegen???

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 07:36

leestmee schreef:
Maatschappelijk werk heeft ook gezegd dat mijn veiligheid voor gaat. Maar ze zouden van mij kunnen vragen om de boel te laten escaleren en dan politie inschakelen zodat er een gedwongen opname plaats kan vinden.

en dan op de voorpagina van de telegraaf staan?

Ik wou dat ik wat voor je kon doen -O-

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 07:49

Het laten escaleren, tja dan moet je wel geluk hebben dat ze op het juiste moment komen opdagen (believe me, dat is niet altijd zo en ik spreek helaas wel uit ervaring). Enige wat je daarmee doet is de voorpagina halen en vooral jezelf voor het leven tekenen, in hoeverre dat je dat al niet bent.

Rest volgt in PB.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:01

Ik heb toevallig laatst meegemaakt dat de vader van een vriend uit huis werd geplaats die Korsakov heeft. Helaas moeten ze toch nog veel verder heen zijn voordat ze dit gaan doen. Dan heb je het echt over incontinentie en echt helemaal niet meer weten wat je doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:21

bliver schreef:
Yamcha schreef:

dat is niet waar. Als jij nu aangeeft hoe de vork in de steel zit dan komen ze tenminste direct als er gebeld word. Aangifte doen waartegen???

Klopt, rapport op laten maken, krijgt hij melding achter zijn naam...als je belt komen ze zonsnel mogelijk, als het een paar keer nodig is geweest, kunnen zij het traject in werking zetten voor opname en dat werkt vele malen effectiever en sneller dan als particulier :j

Ts wat een ellende hebben de mannen in jouw leven je gegeven.. ;(

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:28

bliver schreef:
Yamcha schreef:

Hiervoor misschien?
Citaat:
Hij is vreselijk agressief verbaal en soms ook fysiek als ik de situatie niet rustig heb kunnen houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:40

Daar kun je geen aangifte tegen doen....wel melding laten maken zodat er gehandeld kan worden voor haar veiligheid en dat werkt sociaal door waardoor hulpverlening meer handvaten heeft...als hij zich zo gedraagt, bellen! Je hoeft niet te wachten tot hij je voor je potje slaat...

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:10

@TS,
jullie zitten nu samen in de schuldschanering,
maar ik ken 2 gevallen waar ze een scheiding niet hebben tegen gewerkt, en ook niet er uit geknikkert zijn,
ik zou het GKB bellen en de situatie uiteggen en dan verwacht ik dat je daar echt wel uit kan komen hoor. :j
de gemeente heeft ook extra potjes voor zulke situatie's en dan heb je geen kosten aan de advocaat

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:14

russel schreef:
Daar kun je geen aangifte tegen doen....wel melding laten maken zodat er gehandeld kan worden voor haar veiligheid en dat werkt sociaal door waardoor hulpverlening meer handvaten heeft...als hij zich zo gedraagt, bellen! Je hoeft niet te wachten tot hij je voor je potje slaat...

Hoe zo niet?
Er staat toch dat hij ook fysiek wordt als zij niet (snel genoeg) de situatie onder controle krijgt?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:22

Brainless schreef:
russel schreef:

Hoe zo niet?
Er staat toch dat hij ook fysiek wordt als zij niet (snel genoeg) de situatie onder controle krijgt?

Ik denk dat je daarmee slapende honden wakker maakt. Ze is nu zonder zijn medeweten allerlei zaken aan het regelen om weg te gaan. Ik denk dat dat hogere prioriteit heeft dan aangifte doen. We weten allemaal dat de politie weinig kan met aangiftes tenzij je echt helemaal bont en blauw word geslagen. Als je een melding doet zijn ze wel paraat en als het echt uit de hand loopt kunnen ze je dan direct helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:21

How about huiselijk geweld? Lijkt me een goede reden? Moet dat meisje echt wachten tot ze in elkaar wordt geslagen? Onvoorstelbaar.

Nee dit is super. Het slachtoffer moet van alles regelen (en hoe meer ze regelt, hoe groter de kans slapende honden wakker te maken) de dader komt ermee weg en houdt alle spullen en het huis. Hou toch op...... Ik snap veel, maar dit vind ik echt waanzin. En nogal onrechtvaardig. Plus dat de kans van slagen me niet enorm groot lijkt.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:18

leestmee schreef:
Maar ze zouden van mij kunnen vragen om de boel te laten escaleren en dan politie inschakelen zodat er een gedwongen opname plaats kan vinden.

Dit slaat toch nergens op? 8)7

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:21

Yamcha schreef:
How about huiselijk geweld? Lijkt me een goede reden? Moet dat meisje echt wachten tot ze in elkaar wordt geslagen? Onvoorstelbaar.

Nee dit is super. Het slachtoffer moet van alles regelen (en hoe meer ze regelt, hoe groter de kans slapende honden wakker te maken) de dader komt ermee weg en houdt alle spullen en het huis. Hou toch op...... Ik snap veel, maar dit vind ik echt waanzin. En nogal onrechtvaardig. Plus dat de kans van slagen me niet enorm groot lijkt.

Weet ik niet. Tenzij ze aangifte doet en de politie ziet er ook geen noodzaak in en laat meneer na een dagje verhoor weer vrij. Dan heb je helemaal de poppen aan het dansen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:24

Yamcha schreef:

Tsja welkom in nederland.. Zo gaat dat hier