Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ceriadwen schreef:en binnen hele korte tijd maar ik moest wel de koe bij de horens pakken en echt hele drastische stappen nemen. In die tijd was de hulpverlening die er tegenwoordig is nog niet, ik heb het over dik 20 jaar geleden.
Dus ik weet wel enigszins tegen welke bergen TS op moet boksen
Ceriadwen schreef:En dat geeft toch niks? Laten we eerlijk zijn, ze heeft zich ook in deze nesten gewerkt dus het geeft niks dat ze zich hier ook weer uit moet werken.
De schulden zijn wel gemaakt, en misschien kan ze er niks aan doen omdat hij die schulden heeft gemaakt, maar ze heeft er toen ook niet voor gezorgd dat die schulden niet op haar verhaald konden worden. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb zeker te doen met TS, absoluut want ik weet hoe onmachtig je je kan voelen en hoe hopeloos het eruit kan zien.
cam schreef:Ceriadwen schreef:En dat geeft toch niks? Laten we eerlijk zijn, ze heeft zich ook in deze nesten gewerkt dus het geeft niks dat ze zich hier ook weer uit moet werken.
De schulden zijn wel gemaakt, en misschien kan ze er niks aan doen omdat hij die schulden heeft gemaakt, maar ze heeft er toen ook niet voor gezorgd dat die schulden niet op haar verhaald konden worden. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb zeker te doen met TS, absoluut want ik weet hoe onmachtig je je kan voelen en hoe hopeloos het eruit kan zien.
Nee het geeft ook niet, vind dat iemand gewoon netjes zijn schulden moet aflossen. Vind het al belachelijk dat in de schuldsanering je na 3 jaar schulden vrij bent.
Maar ik denk dat je beter nu eerst de rit uit kan zitten, en als alles geregeld is dan je boeltje pakken en vertrekken.
Brainless schreef:cam schreef:[quote="Ceriadwen
En dat geeft toch niks? Laten we eerlijk zijn, ze heeft zich ook in deze nesten gewerkt dus het geeft niks dat ze zich hier ook weer uit moet werken.
[/quote
Nee het geeft ook niet, vind dat iemand gewoon netjes zijn schulden moet aflossen. Vind het al belachelijk dat in de schuldsanering je na 3 jaar schulden vrij bent.
Maar ik denk dat je beter nu eerst de rit uit kan zitten, en als alles geregeld is dan je boeltje pakken en vertrekken.
Je komt niet zo snel in de schuldsanering hoor, dat is gebonden aan heel veel regels.
Het moet bv niet door te luxe aankopen komen.
Ook gaat veel geld van je inkomen (je houdt 95% van de bijstandsnorm over) naar de schulden, en zul je luxe artikelen moeten verkopen.
Er worden duidelijk afspraken gemaakt met de schuldeisers (zij moeten er ook mee eens zijn dat je in de schuldsanering gaat).
Je moet ook kunnen aantonen dat je alles al geprobeerd hebben om de schuld af te lossen (dus het is niet een kwestie van: ik koop dure artikelen op afbetaling, ik betaal niets, ik ga in de sanering en hoppa na 3 jaar ben ik schulden vrij).
Vaak zie je dat mensen hun baan kwijt zijn geraakt/ in de ziektewet zijn gekomen/ verbroken relaties waar de ene partner onverwacht veel schulden heeft gemaakt enz, waardoor ze evt in aanmerking komen voor deze regeling.
leestmee schreef:Maatschappelijk werk heeft ook gezegd dat mijn veiligheid voor gaat. Maar ze zouden van mij kunnen vragen om de boel te laten escaleren en dan politie inschakelen zodat er een gedwongen opname plaats kan vinden.
bliver schreef:Yamcha schreef:Geen melding. Daar doen ze niks mee. Aangifte doen. Geen melding maken, dat is zinloos.
dat is niet waar. Als jij nu aangeeft hoe de vork in de steel zit dan komen ze tenminste direct als er gebeld word. Aangifte doen waartegen???

bliver schreef:Yamcha schreef:Geen melding. Daar doen ze niks mee. Aangifte doen. Geen melding maken, dat is zinloos.
dat is niet waar. Als jij nu aangeeft hoe de vork in de steel zit dan komen ze tenminste direct als er gebeld word. Aangifte doen waartegen???
Citaat:Hij is vreselijk agressief verbaal en soms ook fysiek als ik de situatie niet rustig heb kunnen houden.
russel schreef:Daar kun je geen aangifte tegen doen....wel melding laten maken zodat er gehandeld kan worden voor haar veiligheid en dat werkt sociaal door waardoor hulpverlening meer handvaten heeft...als hij zich zo gedraagt, bellen! Je hoeft niet te wachten tot hij je voor je potje slaat...
Brainless schreef:russel schreef:Daar kun je geen aangifte tegen doen....wel melding laten maken zodat er gehandeld kan worden voor haar veiligheid en dat werkt sociaal door waardoor hulpverlening meer handvaten heeft...als hij zich zo gedraagt, bellen! Je hoeft niet te wachten tot hij je voor je potje slaat...
Hoe zo niet?
Er staat toch dat hij ook fysiek wordt als zij niet (snel genoeg) de situatie onder controle krijgt?
Yamcha schreef:How about huiselijk geweld? Lijkt me een goede reden? Moet dat meisje echt wachten tot ze in elkaar wordt geslagen? Onvoorstelbaar.
Nee dit is super. Het slachtoffer moet van alles regelen (en hoe meer ze regelt, hoe groter de kans slapende honden wakker te maken) de dader komt ermee weg en houdt alle spullen en het huis. Hou toch op...... Ik snap veel, maar dit vind ik echt waanzin. En nogal onrechtvaardig. Plus dat de kans van slagen me niet enorm groot lijkt.
Yamcha schreef:How about huiselijk geweld? Lijkt me een goede reden? Moet dat meisje echt wachten tot ze in elkaar wordt geslagen? Onvoorstelbaar.
Nee dit is super. Het slachtoffer moet van alles regelen (en hoe meer ze regelt, hoe groter de kans slapende honden wakker te maken) de dader komt ermee weg en houdt alle spullen en het huis. Hou toch op...... Ik snap veel, maar dit vind ik echt waanzin. En nogal onrechtvaardig. Plus dat de kans van slagen me niet enorm groot lijkt.