en pauper word hier ook regelmatig gebruikt!
"Wat een paupers" "pauper wijken"
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jannepauli schreef:In een nieuwsbericht (Fam. Bartels reactie 'smaad'), schreef de auteur: "Zij zijn upset.." - de schrijver heeft dus kennelijk geen uitgebreide woordenschat. Het had beter gekund met een ouderwets woord: "Zij zijn ontsteld.."
Dribbel schreef:Jannepauli schreef:In een nieuwsbericht (Fam. Bartels reactie 'smaad'), schreef de auteur: "Zij zijn upset.." - de schrijver heeft dus kennelijk geen uitgebreide woordenschat. Het had beter gekund met een ouderwets woord: "Zij zijn ontsteld.."
Was dus niet de enige die daar over viel. Ontdaan was ook mogelijk geweest
myhorsesss schreef:een gladjanus
turtlelito schreef:myhorsesss schreef:een gladjanus
LOL!!![]()
Er was in mijn kindertijd ook een speelgoedje dat zo heette (soort plastic rol met vloeistof erin). Gevolg: buurmeisje vroeg aan mijn moeder: "Waar is die gladjanus van jullie?". Waarop mijn moeder (met de naam van het speelgoed niet meteen in gedachten) naar mijn vader wees die op de bank lag te slapen. Wel met soort van gefronste wenkbrauwen, omdat ze dat taalgebruik niet gewend was van het buurmeisje. Ik zie de scene nog voor me in gedachten en kan er nog steeds hardop om lachen als ik er aan denk.