Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.. <Pesten>

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 19:59

Mmm, ik zou even niet weten wat je hier mee aan moet. Ik wil wel even zeggen dat je erg sterk bent! Je staat namelijk niet aan de kant van de pesters. Daarvoor moet je toch wel erg sterk zijn. Zelf heb wordt ik ook gepest maar dat is niet meer als achter me rug om etc etc. Heftig.

Helpen de gesprekken met je mentor\juf niet?

ElisaAppie6

Re: Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.. <Pesten>

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 20:00

Misschien moet je de film spijt eens gaan kijken met je klas..

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 02:12

diesel83 schreef:
Ik ben vroeger ook gepest vreselijk...tot dat er een knop in me omging ik heb een meid zo hard in elkaar geslagen...op t terrein van het Nederlands congress centrum dat 6 beveiligers me van haar af hebben moeten trekken ik ging compleet door t lint. Die meid had gebroken ribben en iets aan haar nek. Het kon me niks schelen hoopte zelfs dat dit haar leven lang op dr netvlies gebrand stond. De directie van school zei zelfs goed dat je een keer van je af hebt geslagen. Ben daarna naar een andere school gegaan en veranderd was daar ineens populair en heb meerdere vechtpartijen gehad. Ik weet het ook niet goed maar stond wel veel steviger in me schoenen.

Helaas toen doorgeslagen en werd snel agressief hiervoor therapie gehad. Ik ben nooit meer gepest heb nu een dochter van 6 jaar die ik echt opvoed van je mag niet zelf pesten maar als jij een melding maakt bij de juf en ze doet er niks aan ram je diegene vol op zn smoel. En dat doet ze ook. Ik heb zelf al een paar keer waarschuwingen gegeven ( omdat ze zeiden dat mijn dochter losse handjes heeft)op school dat ik niet moet merken dat ze gepest wordt ( en school het niet serieus neemt) want dan grijp ik dat kind gelijk in zn kraag.

Wat is dit voor een belachelijke opvoeding? Je hebt zelf problemen gehad met agressie maar je leert het je kind van jongs af aan.. En dat de school er wat van zegt kan ik.begrijpen want dit is abnormaal

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:11

TS, heb je een beetje zin in volgend jaar?

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 13:57

Mwah. Meer in het jaar daarna, als alles goed gaat zit ik dan helemaal in mijn element op het MBO.

Omdat ik de laatste twee maand bijna niet op school was door de Pfeiffer, merkte ik wel dat ikzelf een stuk rustiger was. Inmiddels heeft het vriendinnetje van B ruzie met hem omdat ze een ander heeft. Zijn vriendin, M en ik kunnen nu gelukkig weer net elkaar omgaan en via haar krijg ik dingen te horen waar ik hem mee terug kan pakken mocht hij weer wat flikken.

En volgend jaar hebben we niet altijd gelijk les, vanwege verschillende vallanpakketen. Plus ik heb het er met een van de laatste dagen met mijn Engels docent over gehad, en hij zei dat als er nog wat is dat hij erachteraan gaat. Is overigens niet mijn mentor, maar ik ga direct de eerste dag kijken of ik kan regelen om hem als mentor te krijgen.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:59

ElisaAppie6 schreef:
Misschien moet je de film spijt eens gaan kijken met je klas..

Die is leuk! (Nou ja leuk eerder zielig, maar ja)

xBerber schreef:
Mwah. Meer in het jaar daarna, als alles goed gaat zit ik dan helemaal in mijn element op het MBO.

Omdat ik de laatste twee maand bijna niet op school was door de Pfeiffer, merkte ik wel dat ikzelf een stuk rustiger was. Inmiddels heeft het vriendinnetje van B ruzie met hem omdat ze een ander heeft. Zijn vriendin, M en ik kunnen nu gelukkig weer net elkaar omgaan en via haar krijg ik dingen te horen waar ik hem mee terug kan pakken mocht hij weer wat flikken.

En volgend jaar hebben we niet altijd gelijk les, vanwege verschillende vallanpakketen. Plus ik heb het er met een van de laatste dagen met mijn Engels docent over gehad, en hij zei dat als er nog wat is dat hij erachteraan gaat. Is overigens niet mijn mentor, maar ik ga direct de eerste dag kijken of ik kan regelen om hem als mentor te krijgen.

Gelukkig kan je weer met M omgaan!
Dat zou idd wel fijn zijn als je hem als mentor had.

Sterkte :(:)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 15:00

nynke1122 schreef:
diesel83 schreef:
Ik ben vroeger ook gepest vreselijk...tot dat er een knop in me omging ik heb een meid zo hard in elkaar geslagen...op t terrein van het Nederlands congress centrum dat 6 beveiligers me van haar af hebben moeten trekken ik ging compleet door t lint. Die meid had gebroken ribben en iets aan haar nek. Het kon me niks schelen hoopte zelfs dat dit haar leven lang op dr netvlies gebrand stond. De directie van school zei zelfs goed dat je een keer van je af hebt geslagen. Ben daarna naar een andere school gegaan en veranderd was daar ineens populair en heb meerdere vechtpartijen gehad. Ik weet het ook niet goed maar stond wel veel steviger in me schoenen.

Helaas toen doorgeslagen en werd snel agressief hiervoor therapie gehad. Ik ben nooit meer gepest heb nu een dochter van 6 jaar die ik echt opvoed van je mag niet zelf pesten maar als jij een melding maakt bij de juf en ze doet er niks aan ram je diegene vol op zn smoel. En dat doet ze ook. Ik heb zelf al een paar keer waarschuwingen gegeven ( omdat ze zeiden dat mijn dochter losse handjes heeft)op school dat ik niet moet merken dat ze gepest wordt ( en school het niet serieus neemt) want dan grijp ik dat kind gelijk in zn kraag.

Wat is dit voor een belachelijke opvoeding? Je hebt zelf problemen gehad met agressie maar je leert het je kind van jongs af aan.. En dat de school er wat van zegt kan ik.begrijpen want dit is abnormaal

Ik mag van mijn ouders als ik word geslagen gewoon terugslaan hoor :j maar daar blijft het dan wel bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 15:51

Ts, ik snap dat je er veel last van hebt. Maar wat wat je je nou eens niet meer zo bezig houdt met die hele "B"?
Leuk voor hem dat het uit is met z'n vriendinnetje, alleen moet jouw geluk er niet vanaf hangen dat zijn vriendinnetje en hij het uit hebben gemaakt. (Hoewel ik snap dat het betekent dat je hem niet meer tegen zal komen op je manege.)

Pfeiffer is echt heel erg balen, je wordt er inderdaad erg snel moe van. Tip: probeer gewoon optijd naar bed te gaan en in de middag eventueel een uurtje slapen als je erg moe bent geworden van school (maar niet te lang; dan slaap je 's avonds erg laat en kom je in een circel terecht).

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:15

nynke1122 schreef:
diesel83 schreef:

Helemaal mee eens. Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dit dus echt een walgelijke reactie.
Iemand gebroken ribben slaan.. Ben je gek ofzo? En dan vind ik het vreselijk, maar ik kan er nog bij mijn hoofd bij dat je het doet omdat je al die tijd gefrustreerd bent, maar er trots op zijn dat je dochter losse handjes heeft.. Dat heeft niks te maken met een sterk karakter, maar met agressiviteit.

ponypret123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:20

Wauw heftig..
dit raakt me echt!
ik vind t wel knap dat je voor gezelf op durft te komen meid :')
Ik hoop dat het snel beter gaat en je genoeg steun krijgt van de mensen vanwie je houdt!

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 18:13

Ben ik weer even met een kleine update.

Nouja, klein.. Zit op mobiel dit zal niet uitgebreid worden.

B doet sinds het begin van het jaar normaal. Af en toe wel eens een opmerking van "je bent dik" "je bent lelijk" of "hou je bek" maar ik heb het idee dat hij gewoon niks beters weet te zeggen. Hij bood me zelfs snoep aan vandaag :?

Maar nee..
Pesten is nog niet weg.
J en Y zijn nu de verstoorders. Niet alleen voor mij, voor de hele klas. Zelfs B is ze zat.
Gaat de hele tijd van kanker prutsmuts dit, prutsmuts dat naar een vriendin van mij en ik. Ze doen ons na en dan alsof we Mongolen zijn. Beginnen steeds discussies met docenten zodat niemand kan werken..
Maar dat s nog niet alles.
Ze maken dingen kapot, maken foto's van je en als er iets is gaan ze gelijk roepen dat je moet janken etc.
En nu vanmiddag..
We hebben nieuwe kluisjes omdat we op een ander gebouw zitten. Zie ik hun vanmiddag kloten bij de kluisjes, heb er gelijk meldih van gemaakt. Smiddags niet eens meer aan gedacht, vriendin doet kluisje open (boven die van mij) ziet niks. Doe ik mijn kluisje open.. Hebben ze er een Jodenster in gekrast. Bij mijn vriendin het woord prutsmuts en zo op andere kluisjes nog meer.

Nou is er een week geleden een gesprek geweest dat mensen intern geschorst gaan worden voor een week als er nog eens met kanker gescholden wordt. Ik vind dot net zo erg en als het dus niet blijkt dat ze morgengeschorst zijn ga ik met een boze moeder, een boze vriendin en een boze moeder van haar gelijk naar school voor een gesprek. En anders misschien politie..?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:35

Tja de politie kan hier weinig mee. Met school praten is het enige wat je kan doen. Jammere is dat dit vaak averechts werkt. Probeer het je leven niet te laten bepalen! Dan zijn ze er snel klaar mee. Zolang jij je kwetsbaar blijft opstellen vinden ze het leuk en blijven ze doorgaan

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:24

Hoe is het nu TS?

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 14:52

Van B ben ik zo goed als af. J heeft vandaag alleen bij vriendin M (andere m dan vriendin van B) in het gezicht getuft.. M haar vader heeft daarna naar school gebeld en ze zeiden dat ze na de vakantie er wat aan doen? :? Toen heeft haar vader leerplicht gebeld, die hebben een klacht in gediend bij de inspectie omdat school nooit wat doet.. Dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:55

gadver. dat vind ik echt het meest ranzige wat iemand kan doen.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:00

Oh jeetje, mijn handen jeuken ook al bij het lezen.. Stel dat je eens iemand mee wil stel ik me beschikbaar. Stelletje idioten! Heel veel sterkte! Ik zou aanraden om op een vechtsport te gaan om jezelf te leren verdedigen en als het moet aanvallen. Kickboksen?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:18

StillAngel schreef:
Oh jeetje, mijn handen jeuken ook al bij het lezen.. Stel dat je eens iemand mee wil stel ik me beschikbaar. Stelletje idioten! Heel veel sterkte! Ik zou aanraden om op een vechtsport te gaan om jezelf te leren verdedigen en als het moet aanvallen. Kickboksen?

dan ga je van die taferelen krijgen als vorige week in voorburg. Denk dat er vanuit die school een veel betere oplossing moet komen. En niet alleen hier maar op alle scholen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:31

Hoe kan het dat de ouders van die monsterkinderen hun kinderen niet eens een heel duidelijk lesje leren! Als mijn kind het zou flikken te pesten, in iemand gezicht te roggelen of wat dan ook, zouden ze iedere avond jankend op hun kamer zitten. Ongelovelijk.

Lieve TS, blijf jezelf en laat je niet gekmaken. Helaas heb je overal rotte appels..

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:35

Ik ben zelf heel lang alleen maar gepest namelijk vanaf kleuterschool tot aan het Mbo. Ik heb me rot heel rot gevoeld en kan nog wel even doorgaan maar om lang verhaal kort te maken heb ik zelfs erover gedacht om serieus er een eind aan te hebben gemaakt. Want zelfs mijn familie, nergens kon ik terecht want die dachten en nog steeds trouwens alleen maar aan hun zelf.

Nu ik zelf moeder ben en een schat van een man heb staan wij heel anders in het leven als het om onze kinderen gaat en de hele opvoeding.
Zelf ben ik dus best bang ervoor dat het mijn kinderen net zo gebeurd, maar nu ben ik er al sterker door geworden en weet ik dat dit niet zo het geval is.

Onze kinderen mogen nooit zelf beginnen met het uitlokken of andere kinderen opzettelijk pijn te doen. Maar mochten zij zonder pardon van een ander kind een mep of weet ik het wat krijgen dan mogen ze gerust voor zichzelf op komen en zichzelf te verdedigen, maar het liefste hebben wij dat ze het door middel van praten proberen op te lossen en anders naar de juf/meester toe te gaan. Als laatste mocht juf of meester er niks mee doen dan naar ons toe komen, ook kunnen ze bij thuiskomst alles tegen ons zeggen als er iets is gebeurd of is voorgevallen.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 17:26

M heeft nu ook toestemming van leerplicht om thuis te blijven tot school in actie komt. Tot NJ toe niet het altijd eerst escalerwn voordat er wat gedaan word, en dan is het ook mild. Aan het begin van het jaar werd gezegd dat ze iets doen als wij ergens melding van maken. Zo komt onze Duits docente nog steeds elke les minstens tien minuten te laat, zelfs nadat er melding van gemaakt is. En dat noemt men passend onderwijs..

Maar goed, ik was er gelukkig niet bij vanmiddag omdat ik ziek naar huis gegaan ben ( helaas, nasleep van pfeifferm duurt nu al 5 maand..) anders was ik waarschijnlijk uit mijn slof gesprongen. Word er nu wat over gezegd dat M thuis blijft door wie dan ook meld ik dar gelijk even, en morgen breng ik M haar boeken zodat ze niet achter gaan lopen, want het is en blijft het examen jaar waar we inzitten.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 17:47

Helaas is het vandaag weer mis gegaan, ben net terug uit het ziekenhuis en ben gelukkig ontsnapt van een operatie.
Alleen kwam het uit een totaal onverwachte hoek. Een andere vierde jaar zat de hele week al opmerkingen te maken. Dat ik een jongen ben, naar het jongens toilet hoor te gaan etc. Vandaag drie keer achterelkaar en na alles wat al gebeurd was deze week het zat. Heb hem een trap verkocht, waarna de halve school hem begon optejutten. Ben weggelopen, mijn mentor liep achter mij aan en hij, F, daar weer achteraan. Terwijl ik mijn mentor vertel hoe en wat maakt hij weer een hele erge banketstaaf opmerking en daarna kreeg ik van achter mijn mentor langs een stomp op mijn wang. Viel op de grond, bloed uit mn mond, duizelig, misselijk, en toen ik wist wat er gebeurd was gevoeld met mijn tobg of alle tanden nog in mn mond zaten.. Daarna neus gecheckt. Toen had ik pas in de gaten dat er onder mijn oog een hele dikke plek zit. Wel tien minuten op de grond gezeten, die klojo gewoon in de les gegaan, alsof er niks gebeurd was. Door drie docenten opgevangen, kots en kotsmisselijk zittend, en dikker en dikker werd het. Deed zo zeer dat ik ook schreeuwend op de grond gelegen heb (dit doe ik nou niet echt snel) mama naar school gekomen, naar huisarts, die doorverwezen naar ziekenhuis voor foto's. Was een grote kans dat mijn jukbeen gebroken was en tegen een zenuw aangeschoten was. Gelukkig was dit niet het geval, anders zou ik nu geopereerd worden waarschijnlijk. Zit nu thuis aan de ibuprofen, eten gaat zwaar en mijn hoofd voelt alsof hij openbarst. Ondertussen is de zwelling iets afgenomen door het koelen, maar het word al aardig blauw.

Ik zat ook fout bij om niet er wat te zeggen, maar die mensen lachen het gewoon weg. De enige manier om hen wat duidelijk te maken is om een klap te geven.. Maar goed, zit sowieso niet lekker in mijn vel en mijn beste vriendin zit nu thuis, en met haar voel ik me gewoon beter. Ben ook wat aan het kwakkelen kwam emoties, maargoed. Ik ben zo ontzettend blij dat ik er goed vanaf gekomen ben..

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 18:22

Hiermee kun je wel degelijk naar de politie. Dit is gewoon mishandeling. En hier kun je aangifte van doen.

Ook bij de wijkagent kun je melding maken dat je gepest wordt en hij kan ook contact leggen met school over dit probleem.
Hier is een wijkagent voor en hij kan hier ook echt wat voor je betekenen.
Mocht je hier meer over willen weten dan stuur me maar een pbtje. Mijn vriend is wijkagent dus die kan je vertellen hoe je dit aan moet pakken.

Belachelijk dat je school hier niets mee doet. Ik zou dit daar naast ook bij leerplicht melden en een klacht over je school indienen.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 18:55

Jezus mina, wat heftig. Wat een misselijke graftakken zeg! Misselijk makend dit. Ik kan me goed indenken dat je gewoon uit je slof schiet. En dit is niet normaal pesten, maar gewoon mishandeling. Ik zou zeker naar de politie gaan voor dit.

Ik hoop dat je snel deze opleiding kan afronden en dan opnieuw kan beginnen. Bij het intake gesprek meteen melden dat je veel gepest bent en dus graag wat steun wilt van de docenten.

Het is in ieder geval duidelijk dat het een slechte school is. Die docent had die jongen meteen moeten pakken toen hij achter jullie aan liep.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:01

Ik zou meldingen blijven maken bij de leerplicht, dit kan echt niet!!! Beterschap TS! :(:)
Ik hoor eigenlijk niet meer dan goeds van de school waar jij op zit, maar dat is wel de afdeling in Zwolle dan.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 19:10

Ik zou er wel mee naar de politie kunnen gaan, maar helaas ben ik de eerste die uitgehaald heb. (Lees; recht in zijn zaakie) dus veel zou ik er niet aan hebben. Plus examen jaar, dus volgend jaar ben ik er vanaf. Wijkagent heeft ook geen zin denk ik, word gelukkig sinds de basisschool niet neer achtervolgt etc en kom toch niet veel in de stad.

En kan niet wachten tot ik naar het MBO kan gaan. Wil er ook inderfaad bij aangeven hoe ik in mijn schoenen sta en wil een intake gesprek met zorg coördinator. Ben overigens al bezig met aanmeldings formulier, dus zou hopelijk snel op intake gesprek kunnen. Plus, ik wil naar het gtoenhorst in barneveld en ik denk dat een groot aantal gokkers daar zitten, dus voel me daar ook wel op mijn gemak.

Gesprek met leerplicht, school en de vader van vriendin die komt na de vakantie, en die gaat het hier zeker ook over hebben gelukkig.