Eten aan eettafel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:36

Donkerblauw schreef:
Ook aan de eettafel.
Van huis uit meegekregen, dus ben daar zo aan gewend dat het gewoon raar voelt om tijdens het eten niet aan tafel te zitten. :+

Ik stel me dan zo voor dat je ook automatisch een mes mee zou nemen, en dat het dan niet zou lukken om met het bord op schoot te snijden :+

Ach ik eet vaak op de bank met m'n moeder, ik heb een hekel aan de eettafel omdat ik niet kan tegen smakken, met de tv of in een restaurant hoor je dat vaak niet door alle andere geluiden om je heen. Maar dat is net zoiets als dat ik het vervelend vind om op school mensen te horen typen, heb er geen problemen mee als ik druk bezig ben of het zelf doe. (Als ik het zelf doe vind ik het een fijn geluid, behalve als het opeens een laptop/ander toetsenbord is :+ )

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:40

Maanoogje schreef:
Donkerblauw schreef:
Ook aan de eettafel.
Van huis uit meegekregen, dus ben daar zo aan gewend dat het gewoon raar voelt om tijdens het eten niet aan tafel te zitten. :+

Ik stel me dan zo voor dat je ook automatisch een mes mee zou nemen, en dat het dan niet zou lukken om met het bord op schoot te snijden :+

Precies. :))
Straks schiet je allemaal eten af omdat het snijden niet lukt, of het glijd van je bord af tijdens het snijden. :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:42

Mijn eettafel is ondergesneeuw in allerlei rotzooi := de salontafel deels ook dus mijn vriend en ik eten meestal met ons bord op schoot. Of nog makkelijker: kommetje in je hand :D
Als we groter wonen komt er hopelijk wel een eettafel en motivatie om daar te zitten tijdens het eten.

Sowieso hebben we geen tv (kijk ik toch nooit naar) dus meestal is het wel effe gezellig bijkletsen dan. Heel soms een filmpje kijken voor de leuk :)

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:43

Donkerblauw schreef:
Precies. :))
Straks schiet je allemaal eten af omdat het snijden niet lukt, of het glijd van je bord af tijdens het snijden. :')

Dat hilarische beeld kreeg ik er ook al bij, ja. :+
Ik vind het wel fijn dat ik zonder eettafel van een bord kan eten, is denk ik wel prettig als ik straks op mezelf ga wonen, 2 dingen tegelijk doen enzo. :) (*ahem* computeren en eten, ;) )

EvaC

Re: Eten aan eettafel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:50

Van huis uit eten mijn vriend en ik al aan tafel. We wonen sinds 4 jaar samen en we zitten nog altijd braaf aan tafel. Het is prettig om samen even de dag door te nemen en nergens door afgeleid te worden. Ik vind het ook heel bijzonder dat iedereen het hier zo normaal vind om met ipads/laptops/televies aan te eten, hoe besteed je dan aandacht aan elkaar?

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:55

EvaC schreef:
Van huis uit eten mijn vriend en ik al aan tafel. We wonen sinds 4 jaar samen en we zitten nog altijd braaf aan tafel. Het is prettig om samen even de dag door te nemen en nergens door afgeleid te worden. Ik vind het ook heel bijzonder dat iedereen het hier zo normaal vind om met ipads/laptops/televies aan te eten, hoe besteed je dan aandacht aan elkaar?

Dat vraag ik me ook af.

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:59

meestal aan eettafel, maar soms met iets makkelijks op de bank

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:02

EvaC schreef:

Wij zijn de hele dag bij elkaar en maken bijna alles samen mee, praten continue. Als ik plek had voor een eettafel dan zou die zeker gebruikt worden, maar niet omdat we anders niet aan elkaar toe zouden komen :)
Wíj vinden het juist raar dat mensen hun leven zo indelen dat ze elkaar alleen kunnen spreken aan de eettafel :+ Wij hebben bewust ons leven zo ingedeeld dat we 90% van de tijd samen door kunnen brengen.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:06

Wij eten over het algemeen aan de salontafel voor de tv en ik achter de laptop die op de eettafel staat. Vind het wel prima zo aangezien ik echt niet tegen eetgeluiden kan. Als ik met mijn ouders aan tafel zit ontplof ik :=

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:09

phormicola schreef:
EvaC schreef:

Wij zijn de hele dag bij elkaar en maken bijna alles samen mee, praten continue. Als ik plek had voor een eettafel dan zou die zeker gebruikt worden, maar niet omdat we anders niet aan elkaar toe zouden komen :)
Wíj vinden het juist raar dat mensen hun leven zo indelen dat ze elkaar alleen kunnen spreken aan de eettafel :+ Wij hebben bewust ons leven zo ingedeeld dat we 90% van de tijd samen door kunnen brengen.

Daar heb je ook een punt! Wij spenderen maar 3 hele dagen per week met elkaar en dat vind ik idd ook wel jammer. Daarom eten we ook zo graag met elkaar aan tafel.

En daargelaten natuurlijk voor de mensen die gewoon geen ruimte hebben voor een eettafel.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:50

Voornamelijk aan de eettafel.
Maar soms ook wel eens op de bank, ligt een beetje aan het gerecht.
We doen wel soms bewust de tv uit als we eten, omdat we anders alleen maar tv kijken en niet naar ons eten kijken. :p

daniellet25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:53

wij aten altijd voor de tv, totdat mijn 2 kleine broertjes kwamen en we dus haast wel aan tafel moesten met dat geknoei. als ze er niet zijn eten we dus wel voor de tv :)

Firelover96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:57

wij hebben een aparte keuken (woonkamer + plus bank is pas op de eerste verdieping) dus wij eten altijd gewoon aan de eettafel.

Wel staat er een tv in de keuken, die staat eigenlijk altijd aan al we in de keuken zijn..
Maar de momenten aan tafel zijn dan ook echt de enige moment van de dag dat we met zn allen bij elkaar zijn :Y)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 23:00

EvaC schreef:

Toen wij nog samen waren aten we altijd aan de salontafel voor de tv. Ons kletsmoment was s avonds onder de douche. We douchtenecht altijd samen.
Inmiddels zijn er 2 kindjes bij gekomen en eten we altijd netjes aan 'de grote tafel'. Ook douchen we nu zelden Nog samen, nu kletsen we bij voor het slapen gaan :+

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 23:03

als ik alleen thuis ben (gebeurt niet heel vaak tijdens etenstijd) eet ik aan de salontafel. maar als er iemand ook is (ouders, vrienden, of wie dan ook) is het altijd aan de eettafel :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 15:30

Wij zien elkaar alleen met het avondeten.
Ik vind het minder fijn praten als er een tv aan staat.
Ook geeft het bij ons minder troep door aan tafel te eten.

Het is een rustmoment.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 15:34

Als we met zijn drieën zijn (vader, zusje, ik) dan meestal aan de eettafel, maar als we met zijn tweeën/alleen zijn gewoon lekker voor de tv!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:45

Sinds ik mijn rug gebroken heb eten wij altijd aan de eettafel. Daarvoor aten we ook vaak aan de salontafel met een leuke serie erbij, erg gezellig maar ik kan nu niet op de grond zitten. Als we bezoek hebben eten we ook aan de eettafel tenzij ik een soort buffet maakte dan dekte ik de eettafel op met lekkers en dan kon je opscheppen en lekker op de bank opeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:49

phormicola schreef:
EvaC schreef:

Hier dus precies hetzelfde. Ik zie m'n vriend al de hele dag door omdat ik voor z'n bedrijf werk, dus het bespreken van de dag/week doen we eigenlijk de hele dag door, dus de eettafel is hier niet per sé nodig om elkaar te kunnen spreken.

Als je elkaar alleen maar kan spreken tijdens het eten, dat vind ik inderdaad weer een raar iets. Overigens ben ik tijdens het eten, daadwerkelijk aan het eten, dan heb ik geen tijd om te praten want dan heb ik honger :+

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:52

Wij gebruiken het eten ook vaak als momentje om even de dag door te spreken. Zeker als mijn vriend de hele dag op kantoor gezeten heeft. Als hij thuis werkt spreken we elkaar de hele dag wel tussen het werk en studeren door.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:54

Sinds dit topic heb ik wel alle dagen met vriendje aan de eettafel gegeten :))

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:06

Bij ons ligt het er een beetje aan wat we eten en waar we zin in hebben. Ik denk dat we iets vaker aan de eettafel eten, maar we eten ook best vaak voor de tv.
Als ik alleen eet, ga ik eigenlijk nooit aan de eettafel zitten, dan eet ik of voor de tv of bij m'n laptop.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:05

Aan de eettafel! Ik vind het heel onpraktisch om met een bord op schoot mijn vlees te snijden.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:06

Aranel schreef:
Je kan je soms zoiets ineens afvragen :+
Hoe eten jullie het avondeten? Met bord op schoot voor de tv, aan de eettafel of misschien nog anders?
Mijn vriend en ik zijn beide van huis uit gewend aan de eettafel te eten, maar die regel hebben we heel snel laten varen sinds we samen wonen :') Bij ons is het dus gewoon voor de tv aan de salontafel.

Ben benieuwd hoe het bij andere bokkers is :)

Omg, ik ben zo blij te horen dat iemand ook gewoon voor de tv eet. vroeger moesten we altijd aan tafel. nou, ik heb het er van genomen hoor :')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:21

doordeweeks sowieso aan de gedekte eettafel, in het weekend als iedereen op andere tijden thuis komt eet ik nog wel eens aan de salontafel bij de TV of op mijn kamer :)