Gedumpt.. poging twee

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:39

Limanade schreef:
YellowGray schreef:
Ik vind het wel een beetje onzin om dat van hem te vragen. Het zijn zijn foto's! Jullie zijn uit elkaar en hij mag doen wat hij wil op Tinder, hoe vervelend dat ook is.
Je mag verdrietig zijn, maar word alsjeblieft niet de psycho ex. Je hebt niets meer over hem te zeggen en dus ook niet over die foto's.

nou idd zeg
ik heb eerder al gezegd dat je jezelf een schop onder je hol moet geven en alle contact (voorlopig) moet verbreken
en dit is nou precies de reden waarom ik dat zeg
je houd hem in de gaten.. je zegt dat je verder wil maar dat gaat blijkbaar niet
het is even heel hard maar als je echt over hem heen wil komen moet je hem uit je leven amputeren.. al dan niet tijdelijk
want dit schiet niet op zo

Volledig mee eens

Paloedie

Re: Gedumpt.. poging twee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 17:47

Misschien onzin dat ik dat probleem maak over die foto's, maar het is wel mijn gevoel :)

Hij geeft er wel om, maar zag het probleem niet omdat hij helemaal niet op tinder is om chicks te regelen. Maar dat kan ik niet ruiken haha. Nu achteraf denk ik ook van ja oliebol, had ik maar niets gezegd, want nu is het alsnog gezeur over iets kleins en dat wilde ik nou juist niet meer! En ik geloof ook helemaal niet dat hij meteen een meisje aan het regelen is, zo zit hij helemaal niet in elkaar.

Terwijl het grootste deel van het poedersuiker weggezakt is kan zoiets kleins opeens heel overwelmend zijn. Ik merk dat een goede nacht slaap me enorm goed zou doen.

We hebben nu in ieder geval radiostilte tot het weekeind. En daar baal ik van omdat dat is doordat ik nu weer liep te zeuren, maar misschien is het inderdaad even beter.

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:10

Ik denk dat inderdaad even beter is om radiostilte tot het weekend te hebben.. je krijgt nooit helemaal je rust als je hem nog dagelijks spreekt. Ik heb hetzelfde meegemaakt en ik had gewild dat er iemand was die mij een schop onder m'n hol gaf! Als ik kijk naar het begin van je topic en nu ben je al zo'n eind verder meid, je kan dit echt wel! :)

Knuff vanuit hier!

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 18:24

Dat weet ik ook en ik voel me ook al veel beter, alleen dat slaapgebrek is écht aan het opbreken nu. En ik kan gewoon niet meer bedenken hoe ik dat op kan lossen. Oxazepam werkt voor 4 uur, daarna ben ik wakker. Valdispert maakt het inslapen wat makkelijker, maar dan ben ik ook zo weer wakker. Ontspanningsoefeningen en meditatiemuziek helpen wel iets bij het inslapen, maar verder niet. Gisteravond met een borrel gaan slapen (dat moest ik al twee weken van ex haha), en ook dat maakte het inslapen wel makkelijker, maar na drie uur was ik weer wakker.

Het enige wat ik kan bedenken en wat me in het verleden ook heeft geholpen om de gedachtenstroom tot stilstand te brengen is om tegen iemand aan te kruipen. Op de een of andere manier is het altijd zo geweest dat ik dan helemaal tot rust kom en ik zelfs als ik bij een vriend een film ging kijken binnen 5 minuten sliep. Alleen één probleem: ik heb niemand om tegenaan te kruipen haha.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:57

Paloedie schreef:
Misschien onzin dat ik dat probleem maak over die foto's, maar het is wel mijn gevoel :)

Hij geeft er wel om, maar zag het probleem niet omdat hij helemaal niet op tinder is om chicks te regelen. Maar dat kan ik niet ruiken haha. Nu achteraf denk ik ook van ja oliebol, had ik maar niets gezegd, want nu is het alsnog gezeur over iets kleins en dat wilde ik nou juist niet meer! En ik geloof ook helemaal niet dat hij meteen een meisje aan het regelen is, zo zit hij helemaal niet in elkaar.

Terwijl het grootste deel van het poedersuiker weggezakt is kan zoiets kleins opeens heel overwelmend zijn. Ik merk dat een goede nacht slaap me enorm goed zou doen.

We hebben nu in ieder geval radiostilte tot het weekeind. En daar baal ik van omdat dat is doordat ik nu weer liep te zeuren, maar misschien is het inderdaad even beter.

Ik kan me goed voorstellen dat hij op een gegeven ogenblik die controlerende houding goed zat was, je bent zijn ex- kappen ermee, nu belemmer je hem in het opbouwen van een leven zonder jou, sta daar ook eens bij stil. En radiostilte, helemaal stilte lijkt me veel beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:24

TS, laat hem gaaaaan!
Schrijf zn nummer ergens op en verwijder alles van hem op je telefoon..Dit gaat zo echt niet werken :)

Je kunt prima vrienden zijn met je ex, maar dit gaat je echt niet verder helpen aan een goede vriendschap, maar zeker jezelf niet.
Je moet m loslaten, al regelt hij chicks, t is uit, jullie hebben niks meer.

sterkte!

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 19:31

Ik controleer hem niet, ik kwam hem gister bij toeval tegen op tinder. En wat hij daar uitspookt moet hij helemaal zelf weten. Alleen vind ik foto's die in intieme setting, met kerst, door je toenmalige vriendin gemaakt zijn, niet thuishoren op een vleeskeuringsapp als Tinder. Hij had daar niet zo bij nagedacht omdat 'een chick regelen' niet zijn intentie was. Alleen had ik het moeten houden bij de opmerking dat die foto's daar naar mijn idee niet horen en ik me daar niet fijn bij voel.

Daarbij, ik ben tot nu toe degene geweest die heeft gezorgd voor de afspraak om niet meer onder werktijd te appen omdat hij dan begon met 'goedemorgen' en de rest van de dag kortaf antwoordde. Ben ik degene die hem eraan moest helpen herinneren dat we alleen zouden appen als er wat was, omdat hij weer een random gesprek opende en vervolgens niets zei.

We willen beiden graag contact houden en hebben beiden moeite dat te doseren en los te komen van elkaar. Dus is het inderdaad goed om even geen contact te hebben. Ik heb hem nu verwijderd uit mijn berichtenlijst zodat ik zijn naam niet steeds zie.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:59

Ik zou inderdaad even geen contact met hem opnemen zodat je je even kan focussen op je eigen leven. Denk dat het daarna ook makkelijk wordt om 'gewoon' contact te houden zonder dat je met al die gevoelens zit.

En van die foto's is natuurlijk jammer en vervelend, maar ik denk dat je het gewoon los moet laten.

Misschien gewoon je dagen zoveel mogelijk 'vol' proberen te plannen? Ene dag shoppen met een vriendin, andere dag een boek lezen of die film kijken die je al heel lang wou zien? Als het 's middags mooi weer is even een wandelingetje buiten doen, een taart bakken of een heel seizoen van een serie kijken? Gewoon dingen die je misschien al een tijd lang wilt doen maar waar je nooit aan toe kwam? :)

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:02

Ts het is echt heel naar voor je allemaal, maar je jaagt hem zo wel weg.. ik zou gek worden als ik een ex had die dit deed.. Ik vind het wel een beetje obsessie achtig overkomen, echt niet gemeen naar jou, maar laat hem gaan, en probeer je op andere dingen te focussen..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:09

Toevallig op Tinder???? Sorry maar ik denk dat je bewust of onbewust zoekt naar zijn acties. En ja, dit kan als je niet oplet beginnen te lijken op stalken. Ik kan me heel goed voorstellen dat hij vanaf nu echt alles voor je verborgen houd of leugentjes om bestwil gaat vertellen, laat hem met rust.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:16

Indd dat toevallig dat maak je je zelf wijs. Accepteren en verder gaan dat is stap 1.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 20:23

Ik weet dat het goed is om even geen contact te hebben :) En dat ik moeite heb met loslaten, daarom was er ook al de afspraak vanuit mijn kant om niet onder werktijd te appen omdat ik als hij kortaf deed de neiging had te gaan stalken. Het is trouwens niet zo dat het steeds over ons gaat of over gevoelens ofzo, absoluut niet. Gewoon over ditjes en datjes, werk, studie, familie etc :)

Maar Bigone, ik zoek niet naar zijn acties :) hij hoeft het ook niet verborgen te houden, we hebben gister juist een leuk gesprek gehad over Tinder. We moeten allebei verder en blijkbaar zoeken we nu op dezelfde plek afleiding - en nog geen nieuwe vlam. Alleen mag ik de mening hebben dat foto's van een moment van ons niet op een plek als tinder thuishoren. Puur om de intentie van de app. Daar had hij niet over nagedacht, hij zag het niet anders als bijvoorbeeld facebook.

Gelukkig sta ik in die mening niet alleen :)

Verder focus ik me op andere dingen en ben ik heel hard bezig met afstuderen. Films e.d. kan ik lastig volgen doordat ik gewoon echt moet. slapen., dus dat word hem nog even niet :)

Morgenmiddag een sollicitatie voor twee maanden werken in het buitenland, morgenavond paardrijden, donderdag een etentje, vrijdagavond, zaterdagavond en zondagmiddag visite voor mijn verjaardag, dus afleiding heb ik ook wel :)

---------
Bliver: hoe zou ik hem anders dan toevallig tegen moeten komen op tinder? Ik had hem daar niet verwacht door zijn eerdere uitlatingen over die app. Ik zoek er puur afleiding voor mezelf en je kunt iemand er niet uitsluiten of opzoeken. Als ik dus wil voorkomen dat ik hem ergens tegenkom moet ik zelf overal vanaf blijven?

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:33

Ik snap je ergens wel wat betreft de foto's... Of ik het zelf tegen m gezegd zou hebben, dat denk ik niet. Maargoed, dat is nu gebeurd en het is goed dat je even stilte hebt en verder kan gaan de komende dagen met veel afleiding.

Ik snap dat mensen vinden dat je verder moet gaan, maar om nou te spreken van obsessie e.d., dat vind ik een beetje cru. Liefdesverdriet kan zo ontzettend rot zijn en als je iemand bent die erg analytisch is en veel gevoelens door elkaar hebt lopen, dan is dat niet even zo eruit. Dat duurt even en het is niet makkelijk om dat hup, aan de kant te gooien. Dus een beetje meer begrip heb ik er in dit geval zeker voor. Neemt niet weg dat de remedie nog hetzelfde is, afstand nemen. maar hee, TS doet wel haar best.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 20:43

Ik snap zeker wat mensen bedoelen hoor :)

Maar inderdaad, het is moeilijk. Een obsessie is het echter niet en dat gaat het ook niet worden :)

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:47

succes met je sollicitatie morgenmiddag TS, heb zelf ook een half jaar stage gelopen in het buitenland. Doet je erg goed (ik had geen vervelende situatie maar toch) was paardgerelateerd dus het was zowieso een te gekke tijd! ik hoop dat je het werk mag gaan doen!:)

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 20:50

Ik weet eigenlijk nog helemaal niet of ik het wel wil :P Heb het ook nog niemand verteld, me in een opwelling ingeschreven omdat ik opeens geen vakantieplan meer had haha. Maargoed, alleen de sollicitatie zal al leerzaam zijn :)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:24

Zeker, zoek maar lekker wat afleiding en hee, van die foto's: je voelde je er niet goed bij, dus je hebt het gezegd, wie weet zat je er nu nog steeds je hoofd over te breken als je het niet had gemeld ;)
voor de rest kan ik begrijpen dat het moeilijk is, en redelijk normaal dat je hem tegenkomt op sociale media en alles en dat je het opvalt. Onbewust kijk je er toch even na.
Niet omdat je hem opzoekt naar zijn acties, maar ook gewoon omdat je het ergens gewoon bent en wel... het is de situatie nu gewoon.
Daarom is het misschien een idee om hem 'te blokeren' of meldingen van hem te verbergen voor een tijdje? dat hoeft niet bij alles, maar helpt wel ervoor te zorgen dat je het minder snelopmerkt allemaal en je er dus ook niet mee kan zitten; Dat hoeft ook niet op alles natuurlijk ;) EN het is maar een idee hee ;)
dan kun je hem nog vertellen dat je dat van plan bent!! :)
succes met het slaapprobleem :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:30

TS, als hij wel chicks aan het regelen is, zal hij jou dat vast niet vertellen. Hij is vast niet achterlijk :+ Je zei zelf al eerder dat je het vermoeden had dat hij geregeld met iemand aan het appen was. En wat als hij wel degelijk met meisjes praat? Dat moment gaat er toch wel komen. Het is rot voor je, maar wen maar alvast aan het idee. Zijn leven gaat ook verder.

Gewoon afleiding zoeken en bedenk je dat er nog meer vissen in de zee zijn.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 07:48

Dank je x_Kaat_x :)

Cayenne: dan zou hij niet zo fel hebben gereageerd dat hij evenmin chicks aan het regelen is als dat ik kerels aan het regelen ben denk ik. Ken hem wel een klein beetje. Maar ik weet ook dat hij een makkelijke gesprekspartner is waarbij je makkelijk in een vrolijke, lieve flow raakt en dat het dan snel kan gaan :)
En klopt, ik had wel het idee dat hij aan het appen is, maar dat is ook de pot verwijt de ketel. Ik heb zelf ook een paar tinderaars op de app haha, en als er even een gesprek fijn loopt ben ik ook steeds online. Dus dat moet ik niet zo op mijn gevoel laten spelen. Het kan allemaal van alles betekenen maar het hoeft niet. Wel fijn trouwens dat hij zo stellig is dat ik ook geen kerels aan het regelen ben, aangezien hij ook weet hoe ik aan hem gekomen ben haha

Gister om acht uur in bed gekropen omdat ik echt helemaal naar werd van het slaaptekort. Steeds tussendoor wakker geweest wel, maar pas vanaf half zes echt wakker.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:05

pff dat slapen lijkt je toch maar slecht af te gaan precies hee, misschien zo eens allemaal huimiddeltjes proberen? en dan bedoel ik: lavendel onder het kussen keggen enzo? :') nee?
Toch goed dat je wel wat hebt kunnen slapen deze nacht :)

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 17:17

X_kaat_x aangezien vrij sterk spul van de huisarts al niet werkte ben ik bang dat het toch gewoon vanzelf moet gaan.. En opzich is afgelopen nacht al een hele vooruitgang wat dat betreft :) alleen heeft het op mijn concentratievermogen enzo nog weinig invloed helaas

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:11

ja helaas wel. Slaap heeft dan ook veel invloed op je dag en dan bedoel ik concentratievermogen, humeur, prestaties van die dag enzo. heb er is een heel artikel over gelezen en op Discovery channel een heel docu over gezien. Wist eerst niet dat het echt zo veel kon uitmaken :o maar belijkbaar dus wel serieus :j

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:04

En hoe gaat het vandaag? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:21

Maar TS, waarom stop je niet gewoon met het contact hebben/zoeken/reageren?
Even hem negeren en je op je zelf focussen, want dit gaat echt niet werken zo.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:42

Volgens mij ging ze dat doen tot iig t weekend? Misschien lukt haar dat en kan ze van t weekend haar grenzen verder leggen zonder het tussendoor hebben van contact. De eerste twee tot drie dagen radiostilte zijn t moeilijkst, daarna ben je door het eerste rot gedeelte heen. Hopelijk lukt t je nog TS en gaat het goed met je :)