Zoooooo irritant. Spelfouten maak ik ook heel erg, maar dit zijn totaal andere woorden!!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maaike_Melis schreef:De meeste fouten die ik hier lees heb ik nog nooit gehoord. De na en naar bijvoorbeeld heb ik nog nooit gehoord. Misschien weten we hier in Groningen toch nog een beetje hoe het moet.
Ook de Groningers doen dit vaak genoeg fout, hoor het regelmatig.. estja schreef:Vealosz schreef:Ik irriteer me aan mensen die alles en iedereen qua spelfouten probeert te verbeteren. Sorry dat niet iedereen zo goed Nederlands kan.
Nou dan ga ik je verbeteren. Het is n.l. "Ik erger me aan" of "Mensen die alles en iedereen proberen te verbeteren irriteren me."
Jouw zin is een contaminatie, een verhaspeling van twee uitdrukkingen. Heb je weer wat bij geleerd vandaag
ingridxxs schreef:Ja ik gebruik ook me, maar ja ik vind het echt iets drents net als die taalfout 'jij bent het zelfde als mij' maar het is 'jij bent het zelfde dan ik' ik heb me (nou doe ik het weer, valt me nu ineens op) dat aangeleerd al van kind af aan, en ja het klopt niet maar het is aangeleerd, dat krijg je er niet zomaar uit.

fouten lijken vaak een combi van luiheid en onwetenheid, maar ik ben benieuwd hoe die mensen dat zelf zien. imd schreef:Maaike_Melis schreef:De meeste fouten die ik hier lees heb ik nog nooit gehoord. De na en naar bijvoorbeeld heb ik nog nooit gehoord. Misschien weten we hier in Groningen toch nog een beetje hoe het moet.
Nahhhhh dat gaat niet op hoor!Ook de Groningers doen dit vaak genoeg fout, hoor het regelmatig..
loveidefix schreef:Naar dat ik bij de paarden geweest ben, ga ik even na huis toe......![]()
Zoooooo irritant. Spelfouten maak ik ook heel erg, maar dit zijn totaal andere woorden!!
idje schreef:Ook zo iets waarbij je mensen direct niet meer serieus neemt.
Mensen die 'fotograveren' en toch fotoshoots aanbieden.

)
Er zijn zelfs fouten die ik in het begin niet zag waardoor teksten voor mij ronduit Chinees waren.
Hi-larisch, maar eigenlijk ook enorm irritant x)xHaithi schreef:Ik moet zeggen dat ik me aan heel veel fouten op bokt erger. En ze vallen me ook allemaal enorm hard op. Ik denk dat dat komt omdat ik Belgisch ben en die fouten bij ons gewoon niet in de spreektaal voorkomen. Wij zeggen geen 'me', nooit. Wij zeggen geen 'na' ipv 'naar'. Wij zeggen geen 'hun' en 'zij' op allerlei mogelijke maar onjuiste manierenEr zijn zelfs fouten die ik in het begin niet zag waardoor teksten voor mij ronduit Chinees waren.
Het onhebbelijkste vind ik het hele 'zou' en 'zal' gedoe. Is het nu zo moeilijk?
"Ik ZOU het zo doen want..." en "Ik ZAL deze correcties of tips straks uitproberen." Damn! Al die mensen die bij wildvreemden het paard wel even zullen rijden zijn niet meer op één hand te tellen. Dit is één van die typische fouten die ik eerst las zoals ze er stonden. Dat gaf hele rare dingen in mijn hoofd
Verder blijken accenten ook echt niet besteed te zijn aan veel mensen. ´ en ` worden lukraak en vooral op hele foute manieren gebruikt. Soms worden er ronduit onuitspreekbare woorden gecreëerdHi-larisch, maar eigenlijk ook enorm irritant x)
En blijkbaar weten velen ook het verschil niet tussen een afstammeling en een afstamming. Dit kwam ik vroeger vooral op het paardenspel tegen. Allemaal paarden wiens afstammeling goed was. Ook ruinen of veulens waar nog nooit mee gefokt was. Interessant...

) taal veel aangenamer vindt klinken. Al wordt daar ook vaak in dialect gesproken

stunning schreef:En toch wordt er ook heel vaak in reclames en dergelijke Belgische chocolade gezegd. Klopt dat dan ook niet? Of dit een domme vraag?
magda_90 schreef:Belgisch klinkt ook niet, Vlaams wel. Maar Vlaams niet logisch, wat je komt uit België.
Dit zijn van die heerlijke foutjes.
Het ergert mij ook behoorlijk en dan niet zozeer op fora maar wel op mijn HBO opleiding. Bijvoorbeeld docenten die jouw verslag nakijken, verbeterpunten aangeven op het gebied van grammatica en dit uiterst tenenkrommend terugkoppelen.
Zoals de chocola bijvoorbeeld. Iemand afkomstig uit België wordt ook belg genoemd, maar vaak wordt dit als een spottend woord gezien.
( de uitleg die ik ooit van mijn vriend heb gekregen ) Tigra_ schreef:Wahaha ik zag je titel en ik dacht echt bij mezelf wat is dat nu weer voor een topic met "me".
Ik geloof niet dat ik weleens me paard zeg. Ben zelf niet erg goed in het correct schrijven maar beetje moeite voor doen mag wel. Daarnaast klinkt het voor geen meter.