Betaalbare BH die niet knelt, schuurt, trekt enz

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:24

kani_ejj schreef:
Ik heb precies het omgekeerde.

Ik heb dus een grote cup maar daarbij dan ook grote maat shirt.
Bijna niks op te vinden. Veel kleding gaat maar tot maat xl en vaak past dat niet.

Ben maar 1,57 dus zit voor geen meter.
Dan is bovenstukje net de klein en de arme veel te groot

Ik heb een grote tshirt maat net omdat ik een grote cup heb. Zo vervelend is dat, als ik jassen koop moet ik altijd een XL hebben en dan zit die onderaan veel te ruim en krijg ik hem bovenaan amper dicht :=

Maar bij mij is het gelukkig min of meer in proportie (ben 1m77), maar als je kleiner bent kan ik me voorstellen dat dat ronduit irritant is -O-

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:30

Dat probleem heb ik dus ook, heb eigenlijk maat 36/S maar ook nog eens bredere schouders dus voor boven mijn middel zou ik eigenlijk 40+ moeten dragen :+ Maar omdat ik klein ben is het al snel te groot, dan zijn de mouwen te lang of het kledingstuk zelf... en zit het veel te wijd om m'n middel wat echt niet charmant staat want dan lijk ik net vierkant. :')

SternPhoto

Re: Betaalbare BH die niet knelt, schuurt, trekt enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:42

Idd

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 22:50

En dan loop ik te mopperen dat m'n mouwen altijd te kort zijn. Das nog prima te overzien dus! Stroop ze gewoon op dan... Lijkt me flink lastig als je niet in de 'standaard' maten past.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:52

Verschrikkelijk irritant.

Net als broeken moet ik altijd 20 cm of langer inkorten.
Vandaag wezen winkelen en oer toeval 2 bh's kunnen scoren bij primark. 30 euro per stuk. Ze zitten niet super maar goed heb iig wat

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:53

'Stroop ze gewoon op' klinkt wel makkelijk als je het zo zegt, maar veel succes met een jas :')

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 23:46

Ja das ff zoeken. Of genoegen nemen met niet je handen in je mouwen kunnen verstoppen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 00:47

Oh wacht je bedoelde dat je ze opstroopt als ze te kort zijn? Ik begreep het dan verkeerd, ik dacht dat je juist bedoelde dat je ze wel kon opstropen als ze te lang waren :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:39

Herkenbaar wat betreft de bovenkleding. Ik wil ook wel eens een blousje dragen, maar dat ziet er nooit mooi uit :+ . Jas heb ik dit jaar maat 48 moeten kopen, terwijl ik broeken maat 40 draag.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:47

Echt zo lastig he, die afwijkende maten! Ik heb vaak dat "sexy" bovenkleding voor geen meter zit bij mij. Omdat er bijna geen boobies zitten, zit het op mijn borst heel raar... Ik heb 1x een dikke vette maximizer gekocht, maar dat is het ook niet voor mij, hahaha. Zie je een laag uitsneden topje, met (voor mijn doen) aardige boobies, maar geen enkel decolleté. Zelfs een blinde ziet nog dat het nep is :') Die BH heb ik dus maar ritueel verbrand, dan maar geen topjes met een laag uitgesneden hals, haha.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 12:10

GeekGirl schreef:
joyce2 schreef:
Voor hele kleine borsten (cup AA en A) wordt er steeds minder, tot helemaal niets meer gemaakt. De maten worden steeds groter geproduceerd en klanten maten laten ze afvallen. Met sommige maten wordt zelfs gesjoemeld! Er wordt een kleinere maat op het kaartje gezet, omdat grote maten voor veel mensen confronterend zijn. Erg zuur voor de mensen die wel een echte A-cup hebben en zo dus zelfs hun eigen maat niet meer passen.

Heb ik ook al gemerkt, een aantal jaren terug moest ik soms een B-cup hebben omdat de A net te klein was. Nu heb ik altijd de A en in sommige gevallen is deze zelfs eigenlijk al ruim. Een AA heb ik echt nog nergens gevonden, toch niet in vrouwelijke modellen. Enkel in modellen voor (echt jonge) tieners zit AA er soms tussen, maar die vind ik dan weer niks voor mij.

Ik had eigenlijk het idee dat ze het juist andersom deden met de cupmaten. Iig bij de winkel waar ik meestal mijn BH's koop moest ik ineens een cupmaat groter hebben, terwijl er in centimeters dus niets veranderd was. Vrouwen willen nu eenmaal vaak slanker zijn maar wel een grote borsten, dus marketing technisch lijkt het me ook logischer om de cupmaten juist groter te labelen dan ze zijn en andere kleding kleiner?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 12:37

Het is mij zo door de leveranciers uitgelegd, ze doen het omdat mensen steeds forser worden, maar niet geconfronteerd willen worden met een grotere maat. Wij zagen ook regelmatig dat maat 40/42 als een M aan werd geduid, terwijl dat vroeger een L was. Maat 36 is bij veel merken nu XS, terwijl het vroeger een S was en maat 34 wordt zelfs bijna niet meer geproduceerd. Maar niet elk merk doet dat hoor! Er zijn nog steeds merken die klein uitvallen, vaak de echt Italiaanse merken. Nadeel is wel (vraag me niet waarom) dat ze vaak weer een ruimere omvang hanteren, dan staat er omvang 70, maar is het zeker een 75! Daarom is het ook zo belangrijk om naar een speciaalzaak te gaan waar ze hun lingerie goed kennen, die weten exact hoe de BH's uitvallen. Wij pasten serieus alles zelf door, ook al zat de cup mij niet goed, ik wist in elk geval wel of hij groot of klein uitviel en hoe de omvang was.

Nadeel is dat veel dames zich vasthouden aan de maten op de kaartjes "Ik heb altijd 75C, dus ik wil geen enkele andere maat passen!" Ik heb regelmatig moeten banketstaaf als brugman om mensen te overtuigen dat ze zich echt niet rot moesten voelen omdat ze opeens in een totaal andere maat pasten. Een maat is maar een richtlijn en vooral bij lingerie kan het ontzettend verschillen door alle verschillende materialen en modellen. De ergste keer was dat ik een huilende dame in de paskamer had die haar borsten van een D naar een B had laten verkleinen. Ze had alleen nooit goed BH advies gehad, dus blij met haar nieuwe borsten kwam ze bij mij en ze bleek toen ongeveer een 75D te hebben (ipv de 80B die ze droeg). Ze had haar bh's altijd te klein gedragen, met een te grote omvang. Waarschijnlijk had ze voor haar operatie wel een flinke E of kleine F cup, maar in haar hoofd zat die D cup en D was groot en walgelijk. Uiteindelijk heeft ze 1 te kleine BH meegenomen en 1 BH die goed zat, maar daar heeft ze gelijk het label uitgeknipt. Had zo met haar te doen, ze kon die maat echt niet loslaten!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:33

Iemand ervaring met de bh's van Marks&Spencer?
Zie op hun site dat ze dus ook de 'rare' maten hebben en voor zeer weinig.
Nou zal de kwaliteit wel navenant zijn, maar voor amper €20,- wil ik de gok wel nemen :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:37

Ik heb er een paar, ze zitten bij mij prima en ze zijn natuurlijk niet van extreem goede kwaliteit maar ik vind ze beter dan H&M bh's :P

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 00:08

Nou, ik heb er twee besteld in 65 G. (€18,95 p.s. :') )
I'll keep you all posted :D

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 01:16

Oehh klinkt goed mamamiesje! Hier ook een grote boezem (maar figuurtje met broekmaat 38 dus geen klagen ;) ) En bonprix is een echte aanrader en zeker voor sport bh's.
En ts als je 75f hebt en je hebt last bij de aansluiting van de cup bij saph. Probeer dan 80E verschil is vaak nihil in omvang maar vaak is de verdeling een beetje anders. En inderdaad niet blijven hangen op de maat maar een bh zoeken die past ipv op het kaartje te kijken!

Hunkemoller heeft trouwens wel de cups verkleind!

En hema heeft sinds een jaartje (?) Geen geote voorgevormde bh's meer. Die moeten echt weer terug komen die waren echt fijn!

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 01:21

Ik heb 85F en kan ook nooit iets leuks vinden.. zó frustrerend.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 09:53

Ik heb gister laten opmeten en officeel heb ik 85 H

Maar ik heb in m'n kast 95 H liggen past net zo goed

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 09:58

Ik heb mezelf opgemeten (let op: dat moet je doen met een goed/je best zittende bh) en dan kom ik op onderwijdte 70 (strak meten) en bovenwijdte 100 (losjes meten)
En -daar heb je het weer, dat komt dus neer op 65/70 G,H of is sommige merken zelfs I :')

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:03

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:06

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:33

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:31

Ja maar er zit kant op. Net een oma bh.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:34

En Ulla bh's vallen qua omvang groot!

Ik loop echt weg met Marie Jo of Prima Donna, ik koop ze vaak in de uitverkoop. Of overjarige modellen via internet, betaal je echt stukken minder en de service is prima, past ie niet mag ik ze gewoon terug sturen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:45

Gemmeke schreef:
En Ulla bh's vallen qua omvang groot!

Ik loop echt weg met Marie Jo of Prima Donna, ik koop ze vaak in de uitverkoop. Of overjarige modellen via internet, betaal je echt stukken minder en de service is prima, past ie niet mag ik ze gewoon terug sturen.

Dat doe ik ook wel als ik eenmaal weet dat een bepaald model gewoon past. Heb nu een site gevonden waar je 10% korting krijgt als je 3 bh's besteld. Wel aantrekkelijk ;-)

Ik moet zeggen dat Prima Donna's met al die leuke kleuren en modellen wel echt verslavend werken, ik wil alleen maar meer ipv minder ;-)