Heb je wel eens iets gedaan wat je fataal had kunnen zijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:04

Kirsha schreef:
Ceriadwen schreef:
Elke dag wakker worden en de dingen gaan doen die de dag nodig acht.

Dit ja, bovendien gebeuren de meeste ongelukken nog altijd binnenshuis :D

Maar het gaat niet over ongelukken maar dingen die je bewust hebt gedaan die je fataal hadden kunnen worden.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:14

Sjors schreef:
Denken dat je de baas kunt zijn over wilde een ezel hengst, toen was ik een 10 jaar
*nee geen penny verhaal :D *

Ohh ik ook := als ik er nog aan terug denk vraag ik me af waarom de eigenaar t goed vond :?

Anoniem

Re: Heb je wel eens iets gedaan wat je fataal had kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:21

Als 9 jarige bij een hengst in de bak stappen, die nog nooit in handen is geweest van mensen. Eigenaar kon er niet bij in de buurt komen. Ik stond er mee te knuffelen. En dit is ook geen penny verhaal.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:51

Nikass schreef:
Kirsha schreef:

Dit ja, bovendien gebeuren de meeste ongelukken nog altijd binnenshuis :D

Maar het gaat niet over ongelukken maar dingen die je bewust hebt gedaan die je fataal hadden kunnen worden.

Oh dan heb ik het ook verkeerd begrepen.. :o

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:03

Ik verzorgde een oude friese merrie en de eigenares wou er altijd bij zijn als ik ging rijden was nog best wel jong dus begrijpelijk. Ik was er al, en de eigenares nog niet. De merrie stond met nog een andere merrie in de bak, dus ik dacht laat ik ze maar alvast naar binnen halen is vast geen probleem. Dus ik pakte de vreemde merrie aan het halster touwtje om en liet de merrie die verzorgde er achter aan lopen, die was wel braaf. Ik liep dus richting stal en de eigenarese kwam aanrijden in de auto en van verbazing viel haar mond open. Kreeg de vraag : hoe deed je dat dat die zo rustig achter je aanloopt normaal is het een harstikke drammer en brutaal ding. Geen flauw idee, gewoon zoals je altijd een paard binnen zet. Toen snapte ik er niet zoveel van, eigenarese vroeg wel of ik voortaan wel even wou wachten geen probleem.

Nu ik er over nadenk. Ik denk dat die merrie zo rustig was omdat normaal gesproken was de eigenaresse best wel een zenuwpees van aard en ik was nog een heel onbezonnen kind die niet echt gevaar zag en alles op mijn dooie gemak wel deed. Paarden voelen dat ook wel aan. Dus misschien lag het daar wel aan.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:01

Dungen schreef:
Sjors schreef:
Denken dat je de baas kunt zijn over wilde een ezel hengst, toen was ik een 10 jaar
*nee geen penny verhaal :D *

Ohh ik ook := als ik er nog aan terug denk vraag ik me af waarom de eigenaar t goed vond :?

Ja precies! Er zou maar iets verkeerd gegaan zijn dan was ik (of jij) mooi de l*l geweest :oo :')

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:14

De snelweg overgestoken toen ik ZO verdwaald was en geen idee had hoe ik terug moest komen, maar aan de andere kant iets bekends zag waarvandaan ik de weg naar huis wist.

Berg beklommen op een riggel die echt niet stabiel was.

En over de paarden heb ik het niet eens. :+ Haha.

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:48

Die paarden dingen zijn ook heel herkenbaar :j Als kind kon ik met alle honden en paarden opschieten, kende ook geen angst van getrapt/gebeten worden enzo..
Nu heb ik het minder, maar kan nog steeds goed met paarden overweg, ben zelf ook heel rustig van aard :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:48

Oeei Oamaru, over de snelweg lopen! Geluk voor jou dat meneer agent je niet zag, de boete kost je 1.026,- :+ #)

Ik was afgelopen zomer heerlijk aan in het bos aan het rijden, lekker crossen door de bossen. Hoe harder hoe gekker. Er hing alleen een boomstam dwars over het ruiterpad, en ik was bang dat ik mijn paard niet op tijd gestopt kreeg en dat ik dan in de boom hing.
Dus ik stuurde haar naar links(waar de boom het hoogst was, het 'hing' in de andere bomen), en bukte zo laag mogelijk, mn kop naar beneden, volgens mij was mijn bovenbeen het hoogste punt want ik hing naast haar en daar voelde ik nét die boom tegenaan komen. Want ik had geen schaafwond, het had echt geen cm lager moeten hangen, hadi k een nieuwe broek kunnen kopen.

Moet er niet aan denken wat er anders was gebeurd, mn paard rende echt zo hard, en haar afremmen gaat niet zo makkelijk als je er naast hangt. Maar als ik besloot haar proberen te remmen had ik nooit op tijd kunnen bukken.

Moet er ook niet over nadenken want dan krijg ik echt nachtmerries. #)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:58

O ja over de snelweg, 1 keer gedaan om een vos uit de middenberm te halen (die al dood was helaas) dat doe ik dus ook niet snel weer, heel lang wachten want ik wilde er echt zeker van zijn dat ik genoeg tijd had om over te steken, daarna met vos in mijn armen weer terug, ik had tijd zat maar voelde me niet prettig. (Helemaal niet als ik nu lees wat de boetes zijn)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:00

De snelweg oversteken heb ik ook gedaan als 13 jarige -O- tot de vangrail in het midden en toen werd ik heel bang. Gewacht tot t kon en weer teruggerend. Op het schooldak geklommen en er dan niet meer afdurven :o
Als kind speelden wij in de resten van een afgebrand huis. Ik denk dat er het een en ander op instorten stond (trap waar treden aan ontbraken) maar wij vonden het leuk en spannend

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:12

Spelen op een terrein met opgespoten zand - had heel goed drijfzand kunnen zijn. Ik heb daar achteraf nog nachtmerries van gehad.

En wandelen met z'n tweetjes door een berggebied terwijl het net getroffen was door een aardbeving en er nog naschokken waren. We zijn vrolijk over zo'n puinhelling geklauterd, de paden waren nog niet hersteld. Heb me later wel eens bedacht dat dat niet heel handig was, en wat er gebeurd was als een van de naschokken (die we zeker wel gevoeld hebben) was opgetreden op het moment dat we daar overheen klauterden. Maar gek genoeg heb ik daar achteraf geen moeite mee :)

En wat ik soms wel doe, is dat ik met mijn hoofd in een nauwe ruimte ga, bv tussen paard en muur, of tussen de openstaande autodeur. Dan denk ik achteraf wel eens dat dat niet verstandig is, want je hoeft maar even je evenwicht te verliezen en het kan heel nare gevolgen hebben.

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:25

Toen mijn jongste dochter net een half jaar oud was (ik had toen drie kleine kinderen), heb ik een zeer slechte inhaalmanoevre gemaakt met de motor. Ik twijfelde, maar ben toch gaan inhalen en op de tegenbaan kwam een bus. Ik heb het op een haar na gered, maar mijn hart ging als een razende tekeer en ik heb daarna even moeten stoppen omdat ik helemaal aan het trillen was.

Het is nu al meer dan 15 jaar geleden, maar ik herinner het me nog als de dag van gisteren.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:28

Op een autoweg netjes aan de rechterkant 100 km/u rijden.
Een tegenligger dacht dat het mogelijk was om de vrachtwagen voor haar in te halen, ze zag mij al een hele poos aankomen, maar ze bleef maar op mijn weghelft rijden.
Net op het laatste moment kon ik uitwijken naar de uitvoegstrook naast mij, waardoor ze rakelings langs me heen schoot.

Echt, wat een gekken zijn er in de wereld! Er was een doorgetrokken streep, ze zag mij aankomen en ze had een klein kind op de achterbank zitten. :=

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:32

Achter ons huis lag een bos, en in dat bos lag een meertje (uitgegraven), en ik ging daar altijd wandelen met de honden.
Toen het op een dag veel had gesneeuwd en wat had gevroren dacht ik dat ik wel op het ijs kon staan. Ik denk dat ik geluk heb gehad dat ik er gelijk doorheen ben gezakt, want hoewel het gelijk super diep was kon ik me eruit trekken aan de rand van het meertje. Moest heel het stuk door het bos nog terug lopen en mijn mobieltje was natuurlijk onbruikbaar, dus volgende dag flink ziek.
Bedenk me tegenwoordig nog altijd wat er was gebeurt als ik iets verder het ijs op was gelopen en daar pas erdoorheen was gezakt... Ik ga in ieder geval niet zomaar het ijs meer op.

Met de auto inderdaad ook wel eens van die rare actie's op de weg meegemaakt dat het maar net goed ging.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:36

- Ik loop elke dag bewust de trap op en af, dit kan me fataal worden als ik eens val.
- Ik drink elke dag bewust uit een beker, dit kan me fataal worden als ik me goed verslik.
- Ik fiets elke dag bewust naar het station, dit kan me fataal worden als ik val.
- Ik ga elke dag bewust met de trein, dit kan me fataal worden als trein eens ontspoort.
etc.
etc.
etc.!

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:39

44Myrthe44 schreef:
- Ik loop elke dag bewust de trap op en af, dit kan me fataal worden als ik eens val.
- Ik drink elke dag bewust uit een beker, dit kan me fataal worden als ik me goed verslik.
- Ik fiets elke dag bewust naar het station, dit kan me fataal worden als ik val.
- Ik ga elke dag bewust met de trein, dit kan me fataal worden als trein eens ontspoort.
etc.
etc.
etc.!

uhmm? :')

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 21:41

44Myrthe44 schreef:
etc.
etc.
etc.!

Volgens mij begrijp jij dit topic niet helemaal? :')

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:48

Kir_Ples schreef:
44Myrthe44 schreef:
etc.
etc.
etc.!

Volgens mij begrijp jij dit topic niet helemaal? :')

Citaat:
het gaat niet over ongelukken maar dingen die je bewust hebt gedaan die je fataal hadden kunnen worden.

Vandaar :P

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:49

ik ben wel eens onderuit gegaan doordat ik door mijn voet ging bij het zebrapad. Gelukkig kon de auto net optijd remmen (reed ook wel erg hard..)

Toen ik twaalf was, wel eens tegen mijn adem in, zolang mogelijk onder water gebleven tot dat alles wazig werd voor mijn ogen, en ik uiteindelijk door de ambulance ben opgehaald.. Het was een weddenschap die ik persee wou winnen. Nogsteeds spijt van, want de gevolgen waren niet zo heel leuk. :=

En dan twee jaar terug toen ik op een soort van koprolrek ging staan, uitgleed en op mijn ribben klapte. 3 gebroken ribben, ik kon niet ademen dus dacht dat ik dood ging. Het hadden mijn wervels kunnen zijn, en volgens de moeders die in de speeltuin zaten had het ook mijn nek kunnen zijn.

En dan heb ik er nog eentje, die ik me nog altijd kan herinneren alsof het net was gebeurt. Toen ik een jaar of 5 was, speelde ik in een speeltuin in denhaag het zuiderpark. Daar stond zo'n zilvere paal, met rode touwen die volgensmij rondjes kon draaien. Ik, en mijn neef zaten erop te spelen, tot dat andere kinderen erop wouden. Wij eraf gegaan, en nog geen tien tellen later, we zijn net een paar meter weg.. valt dat toestel om. Ik vergeet het echt nooit meer. De kinderen die erop zaten hebben niet zo'n goede afloop gehad. Wat weet ik niet precies, maar een meisje is haar been kwijt.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 21:57

Als ik van de trap loop word mij dat niet fataal hoor..
Maar voor als nog denk ik dat iedereen heel goed begrijpt wat ik bedoel oa jij zelf.. ;)

lein82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:58

Een brandende schuur ingerend toen ik 15 was ( en er uiteindelijk weer uit)

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:12

Bus(dubbeldekker) kwam met zo'n +- 70 km/u af en paard verschoot en is achteruit gevallen bij het stijgeren waarbij we een diepe gracht in kwamen die vol zat met water.
Ik lag onder paard met gebroken been & voet en geraakte niet vanonder haar , zat namelijk kopje onder.
Al een geluk was er een boer die net op dat moment aankwam en mijn paard eruit trok aangezien ze er niet zelfstandig uit kon komen en zo mij eruit gehaald.
Was echt bang toen !

Paard had helemaal niets raar genoeg , maar helaas heeft dit ongeluk ervoor gezorgd dat alle vertrouwen weg was in ons.
Heb het bijna 3 jaar lang geprobeerd om alles weer vertrouwt te maken , met alle hulp maar helaas het ging niet meer.

Als klein kind in een verlaten & afgelegen bedrijf binnenstappen om te spelen , klom zo de ladder op ( enorme hoogte !) en ladder viel naar beneden.
Er was geen enkele uitweg waarbij ik naar beneden kon, heb daar zeker een week gezeten tot er iemand mij vond toen hij er wandelde met de hond.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:38

Een week? Dan was het hele land al naar je op zoek neem ik aan?

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:41

Zo hard ban een knol afgevallen dat mn milt was gescheurd, ik lag op het nippertje, en ik ben weel eens de snelweg overgestoken en dan denken dat er geen auto aan komt en toch bijna aangereden worden
Edit: toen er brand bij ons was ben ik naar binnengerend om de poezen te halen en geloof t of niet, ze leven nog steeds en zijn happy
Laatst bijgewerkt door BOKTMANDYY op 10-02-14 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt