En toen stond de trein stil...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wes2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:17

ik werk bij de politie. :)
Je krijgt zeker dingen te zien die je noet hoort te zien nanne! vandaar ook mijj opmerking goed op jezelf te passen. Dat geldt voor iedereen die met dit soort dingen te maken krijgt.
Ik was wat verbaasd dat iemand die evoor opvang komt zelf dingen te zien krijgt, maar begrijp het nu al beter. Respect voor wat je doet, zal niet makkelijk zijn. :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:29

Lynaro schreef:
Weet je wat ik erg vind? Dat er hier een foto rond gaat van diegene die voor de trein is gesprongen tussen almelo-deventer (wat er van over was dan) Jeetje, wat onrespectvol om zoiets te verspreiden!

Klopt die foto heb ik inderdaad ook gezien.. Ik vind het echt absurd dat mensen daar foto's van maken belachelijk.... Het zou maar zo zijn dat de familie van betreffende jongen deze foto voor bij zien komen wat dan? Die krijgen deze foto nooit meer van hun netvlies af never nooit.
Het ergste vond ik nog dat er later een foto van deze jongen voorbij kwam toen hij nog in leven was en hij dezelfde kleding droeg als op het moment van 'overlijden'. (kan het even niet anders omschrijven zonder dat het bot over komt.) Die kleding kon je ook zien toen hij naast het spoor lag.

heidy_wilco

Re: En toen stond de trein stil...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 18:32

Mensen kunnen echt verschrikkelijke wezens zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:39

Oja dat weet ik nog dieptriest sommige mensen

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:51

Ik ben ook eens een keer zo dom geweest en na de trein onder de slagbomen gerend, maar ik wist wel met alle zekerheid dat daar maar één trein rijd, en dat was de trein die net langs kwam.

Voor de rest ben ik echt als de dood voor treinen, ik begin al bijna te janken als er een langsraast. 'Onze treinen' (veolia) rijden nog wat trager, maar die van NS...? Dan mensen het lef hebben om daar nog 'even snel' te rennen. :\

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:04

Als het dubbelspoor is kan je het nooit zeker weten of er wel of geen trein aankomt en zelfs bij enkelspoor zou ik het niet riskeren.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:19

Ik ook niet hoor. Niets is het mij waard om mijn leven voor te riskeren. Dan maar te laat, of de trein missen...whatever. Maar ik wacht mooi tot de lampjes uit zijn en zelfs dan kijk ik vaak nog even.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 19:24

Beter te laat, dan helemaal niet meer op een afspraak verschijnen...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:25

Ben ik het mee eens. Niets belangrijker dan je leven.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:41

Zou heel jammer zijn dat je je leven verliest door je gewoon niet aan de regels te houden..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:55

Hier hebben we jarenlang maar aan één kant slagbomen gehad, er werd vanuit gegaan dat mensen niet tegen de richting in fietsten. Tot een vrouwtje met verschrikkelijke haast dacht achter de trein van .58 langs te kunnen fietsen. De trein van .59 de andere kant op kwam er uit het niets vanachter... :n
Die vrouw had nog een kindje achterop ook, onbegrijpelijk dat je zoiets doet.

chantaleddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:00

Kir_Ples schreef:
Zou heel jammer zijn dat je je leven verliest door je gewoon niet aan de regels te houden..

dit gebeurt toch ook met drugs? is ook verboden en er overlijden ook mensen met overdosis.
(volgens mij) dat is ook een regel.

super dom, ik durf meestal niet eens over te steken als de slagbomen dicht zijn. waar ik woon is ook zo'n gevaarlijke spoorweg overgang. staat voor auto's wel een stoplicht maar fietsers mogen daar gewoon overrijden. naar mijn idee geen bel als de bomen omlaag gaan.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:04

Ik schrik me altijd dood als die bellen beginnen net als ik oversteek. Vaak is de trein dan al redelijk dichtbij, dus als je dan opzij kijkt is dat toch een beetje griezelig.
Ik weet dat 'ie daar remt, want de overgang ligt letterlijk naast het station, maar hoe langzaam het ook gaat, het is wel iets van 200 ton :=

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:30

Konstantine schreef:
Ik schrik me altijd dood als die bellen beginnen net als ik oversteek. Vaak is de trein dan al redelijk dichtbij, dus als je dan opzij kijkt is dat toch een beetje griezelig.
Ik weet dat 'ie daar remt, want de overgang ligt letterlijk naast het station, maar hoe langzaam het ook gaat, het is wel iets van 200 ton :=

Haha +1 :+ op het spoor kijk ik ook altijd naar links en recht of ik een trein zie, dan zeg ik zo tegen mijn vriendin, kijk een trein en dan schrikken we niet meer van de bel en fietsen we hard door ;)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:35

chantaleddie schreef:
Kir_Ples schreef:

dit gebeurt toch ook met drugs? is ook verboden en er overlijden ook mensen met overdosis.
(volgens mij) dat is ook een regel.

super dom, ik durf meestal niet eens over te steken als de slagbomen dicht zijn. waar ik woon is ook zo'n gevaarlijke spoorweg overgang. staat voor auto's wel een stoplicht maar fietsers mogen daar gewoon overrijden. naar mijn idee geen bel als de bomen omlaag gaan.

Drugs is toch ook tegen de regels in? :)

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:50

Hier in de buurt rijden sommige mensen met paarden langs het spoor, we hebben een enkel spoor. Iedereen weet de precieze tijden van de treinen die er langs komen, maar dat is alleen van het personenvervoer! Ik vind het zo onverantwoordelijk, er kunnen ook goederentreinen langskomen en die hebben geen vaste tijdstippen.. Zelfs kinderen gaan daar dicht langs het spoor rijden, alleen omdat ze niet een beetje willen omrijden. (dicht langs het spoor is ongeveer 1,2 meter.)

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:50

Konstantine schreef:
Hier hebben we jarenlang maar aan één kant slagbomen gehad, er werd vanuit gegaan dat mensen niet tegen de richting in fietsten. Tot een vrouwtje met verschrikkelijke haast dacht achter de trein van .58 langs te kunnen fietsen. De trein van .59 de andere kant op kwam er uit het niets vanachter... :n
Die vrouw had nog een kindje achterop ook, onbegrijpelijk dat je zoiets doet.

Och dat is echt heel erg!
Vooral voor dat hulpeloze kind..
Hoe dom kan je zijn?! denk ik dan..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:54

Goederentreinen hebben ook een vaste rijweg, maar ook die kunnen met vertraging rijden, of als ze eerder zijn en ze rijden geen enkele andere trein in de weg kunnen ze ook eerder worden ingelegd. Ook kunnen er lege reizigerstreinen rijden, ook dat staat nergens in een reisplanner. Dus het is inderdaad behoorlijk onverantwoord om zo kort naast het spoor te rijden als er geen omheining tussen zit.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:59

Goederentreinen hebben wel een 'vaste' reistijd ja, maar ze komen wel op onregelmatige tijden, er komt bijvoorbeeld niet iedere dag om 7 uur in de ochtend een goederentrein aan. Soms weer 2 dagen achter elkaar wel en dan komt de volgende dag er weer eentje om 9 uur. Om even een voorbeeld te geven. Maar idd, er kunnen ook lege reizigerstreinen voorbij komen. Ik doe het in elk geval nooit, rij wel even een rondje om.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:03

Er zijn ook zat goederentreinen die op vaste tijden rijden :j . Ik heb zelf naast het spoor gewoond en bepaalde treinen kwamen op vaste tijden langs en mijn zus is goederenmachinist en heeft ook met treinen te maken die dagelijks, wekelijks op het zelfde tijdstip horen te vertrekken.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:19

xSlvna schreef:
Ik ben ook eens een keer zo dom geweest en na de trein onder de slagbomen gerend, maar ik wist wel met alle zekerheid dat daar maar één trein rijd, en dat was de trein die net langs kwam.

Voor de rest ben ik echt als de dood voor treinen, ik begin al bijna te janken als er een langsraast. 'Onze treinen' (veolia) rijden nog wat trager, maar die van NS...? Dan mensen het lef hebben om daar nog 'even snel' te rennen. :\

Dat weet je nooit zeker.. :n

Snap echt werkelijk niet dat mensen dit doen. Mijn ouders hebben het er van kleins af aan ook ingestampt en ik heb het tot nu toe één keer gedaan, tijdens mijn werk, omdat de vertrekkende trein waarvoor de bomen dicht zaten een noodoproep deed. Maar anders zal ik het never nooit doen. :n

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:26

En ik zal alvast nog een misverstand uit de wereld helpen, treinen kunnen ook links rijden en er kunnen dus 2 treinen tegelijkertijd uit dezelfde richting komen. Dat is alvast voor de mensen die denken dat als er een trein passeert en je ziet er geen van de andere kant komen je veilig over kan steken. Op die manier heb ik ook een bijna een aanrijding gehad, ondanks dat de machinist uit voorzorg typhoneerde.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:02

Een bijna-aanrijding lijkt me ook wel een hartverzakking-waardig moment. Ik heb een keer een noodremming meegemaakt bij die brug ergens op de Zeeuwse lijn (dan ben je net in Zeeland geloof ik?), trein kwam tot stilstand met zijn kont nog op de brug, hele trein in rep en roer.
Toen liep er politie op en langs het spoor, zonder waarschuwing. Lekkere lui zijn dat. 8)7

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:21

De gemiddelde politieagent weet ook niet veel van treinen helaas. Ergens ook wel logisch, ze kunnen natuurlijk niet alles weten en moeten al veel leren. Maar als je met je koffertje achter je trein staat en er staat daar een politieagent te vertellen dat je door moet rijden omdat je niks hebt geraakt, terwijl je trein echt maar ongeveer 160 meter is... Ook heeft er al een keer een machinist ruzie gehad met een agent, die beste man vroeg aan de machinist waarom hij niet was uitgeweken als hij die man al zo ver van tevoren zag staan. Op dat soort flauwekul zit je op zo'n moment ook echt niet te wachten.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:24

Die laatste vraag... Vreselijk! Hoe bedenk je het?!