Anky straks bij Nova.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:38

Iedereen loopt hard te speculeren over wat nou de aanleiding kan zijn geweest voor die hartstilstand! Zijn het de medicijnen geweest? was het de trainingsmethode. Maar ik hoor niemand: is het niet gewoon pech geweest? Hartstilstanden bij paarden komen heus wel vaker voor en hoeven niet altijd een voor ons bekende oorzaak te hebben. Mijn pony lag op zijn 15e ook dood op stal. Niets geen zware trainingsmethoden of omstreden medicijnen. Gewoon pure pech!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:39

esther82 schreef:
Ik heb denk ik wel grovere dingen gezien die mensen bij paarden doen.
omdat anderen ergere dingen doen, maakt dit het niet juist.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:41

Pipo schreef:
Solange is geconditioneerd door Sjef en in mijn ogen dus geen representatief voorbeeld.

Kom niet aan Fitz' zijn fysio. Knipoog
Nee hoor, even zonder dollen: ik vind Solange absoluut geen prototype aanhanger van de methode Sjef en Anky. Ze heeft oog voor het paard en wat past bij een paard. Bij Fitz is dat dus niet L-D-R en zo mag hij ook niet gereden worden. Was zij echt zo'n aanhanger geweest als jij hier beweert had ze dat ook op Fitz willen toepassen.
Maar dit even off-topic.

On-topic: ik ga met SP mee dat als er harde wetenschappelijke bewijzen zijn dat die methode stress oplevert, degenen die van deze methode gebruik maken zich nog wel eens achter de oren mogen krabben.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:42

FlairS schreef:
Feit bijft:Als wij als simpele zielen een paard kopen is het eerste wat we doen:keuren.

Maar als je hoopt een plaatsje bij Anky te kunnen krijgen en die beloven dat het allemaal ok is en dat de keuring plaats zal vinden, wellicht dat je dan even wacht zoals gevraagd wordt.
Dus wiens vertrouwen is hier geschonden.
Kayla ik denk dat ze met die videobeelden en een stukje historie een stevige zaak hebben.

En Danielle zo aanvallen lijkt me gezien de bedragen waar het om gaat erg kortzichtig, die dreunde gewoon op wat de advocaat zei zoals Anky opdreunde wat Sjef haar voorgezegd had.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:45

sarabande schreef:
En Danielle zo aanvallen lijkt me gezien de bedragen waar het om gaat erg kortzichtig, die dreunde gewoon op wat de advocaat zei zoals Anky opdreunde wat Sjef haar voorgezegd had.

Ik denk niet dat Danielle er zelf wat mee te maken heeft, al zou er een luchtje aan de zaak zitten.
En idd is een 'slip of the tongue' nu niet echt iets wat beide partijen zich kunnen veroorloven.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:45

SuperPepeijn"]
[quote="esther82 schreef:
Ik heb denk ik wel grovere dingen gezien die mensen bij paarden doen.
omdat anderen ergere dingen doen, maakt dit het niet juist.
[/quote]

Nee klopt. Maar ik bedoel meer dat iedereen nu behoorlijk loopt af te geven op een systeem dat iedereen inmiddels wel een keer gezien heeft. Hoevaak is het systeem dat Anky en Sjef hanteren al niet besproken. Persoonlijk doe ik het ook niet zo, en zou het systeem ook niet overnemen. Maar zij zijn niet de enigen die het zo doen.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:46

sarabande schreef:
dat waren ook exact mijn gedachten.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:48

esther82 schreef:
Nee klopt. Maar ik bedoel meer dat iedereen nu behoorlijk loopt af te geven op een systeem dat iedereen inmiddels wel een keer gezien heeft. Hoevaak is het systeem dat Anky en Sjef hanteren al niet besproken. Persoonlijk doe ik het ook niet zo, en zou het systeem ook niet overnemen. Maar zij zijn niet de enigen die het zo doen.
de aarde lijkt plat als ik zo uit mijn raam kijk. maar sinds mij verteld is dat hij (min of meer) rond is, heb ik genoeg dingen gezien waaruit blijkt dat dat waar is. een paard in de LRD-training lijkt ontspannen, tot bewezen is dat het niet zo is, en dan zien mensen opeens allerlei dingen waaruit stress blijkt.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:50

Kayla schreef:
Jullie denken toch niet serieus dat zij enige kans maken Haha!

Ik denk inderdaad serieus dat van Aalderen een kans maakt.
Zolang ze maar niet op meerdere gedachten gaan hinken.

Stephan Wensing kon zich hier wel eens flink in gaan vastbijten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:54

Ik snap het allemaal niet hoor....... er is gewoon een paard dood neergevallen. Heeft er iemand enig idee hoevaak per week dat gebeurd hier in Nederland??? Het enige verschil is dat dit een bekend cq duur paard was. Ligt niet aan een rijtechniek, ligt gewoon aan het falen van het lijf.
Een paard kan niet doodgaan door een manier van rijden dat is de grootst mogelijke onzin

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:00

gijsenkim schreef:
Een paard kan niet doodgaan door een manier van rijden dat is de grootst mogelijke onzin

Als je verkeerd rijdt, gaat dat paard toch een keer stuk. Langzaam, of snel (ik heb het meegemaakt dat een paard zo achterlijk in de krul werd gereden bij 40 graden C, dat hij flauwviel omdat er geen bloed meer bij zijn hersenen kwam. Hij raakte in shock en overleed twee minuten later... dus zeg niet dat het niet kan!!)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:05

Goed dan krijgt hij beenproblemen en word afgemaakt.......

Het voorbeeld dat jij nu schets is dan een paard dat lichamelijk al niet goed in elkaar steekt

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:06

Straks staat er in alle verzekeringspolissen:

artikel 13.2 sub b.

Indien door getuigenverklaringen kan worden aangetoond dat het paard ooit achter de loodlijn is gereden, zal de maatschappij niet tot uitkering over gaan.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:08

gijsenkim schreef:
Goed dan krijgt hij beenproblemen en word afgemaakt.......

Het voorbeeld dat jij nu schets is dan een paard dat lichamelijk al niet goed in elkaar steekt

Dat paard was bij mij aangekocht. Toen ik hem kocht, heb ik hem helemaal door laten lichten. Hartfilmjes, longfilmpjes, alles was in orde. Dat betreffende meisje deed hetzelfde toen ze hem van mij kocht. Het dier was 11 jaar oud en kerngezond. Zij heeft dat dier gewoon doodgereden!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:10

CGJ12 schreef:
Straks staat er in alle verzekeringspolissen:

artikel 13.2 sub b.

Indien door getuigenverklaringen kan worden aangetoond dat het paard ooit achter de loodlijn is gereden, zal de maatschappij niet tot uitkering over gaan.

Haha, dan is meteen half Nederland uit de verzekering geknikkerd!!!

Maar goed, ik vind het ook een beetje Blond om een paard van 4 ton niet te laten keuren en ook NIET TE LATEN VERZEKEREN. voor dat geld, neem je toch geen risico? Als je het geld hebt voor zo'n enorm duur paard, dan neem ik aan dat je ook genoeg geld hebt om een goede verzekering af te sluiten. Het is nou eenmaal niet een pakje boter wat je in de supermarkt koopt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:11

Het lijkt mij ontzettend stug, wat ik met wel voor kan stellen dat verkeerd is gegaan is dat de meid met 40 graden het paard zo hard aan het werk heeft gezet en dat ie daaraan overleden is...... dat heeft niks met de rijtechniek te maken

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:11

Weet je wel wat de verzekeringspremie kost en ik vraag me zelfs af of zo'n paard sowiezo te verzekeren is.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:14

gijsenkim schreef:
dat de meid met 40 graden het paard zo hard aan het werk heeft gezet en dat ie daaraan overleden is...... dat heeft niks met de rijtechniek te maken

Een paard met 40 graden zo hard met zijn kop tussen de voorbenen trekken (aan de slof...) en onder zijn flikker schoppen dat-ie neervalt lijkt mij wel degelijk rijtechniek... ik zou het dus niet zo doen.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:14

Fitzroy schreef:
Weet je wel wat de verzekeringspremie kost en ik vraag me zelfs af of zo'n paard sowiezo te verzekeren is.

Een hoop Haha!
Natuurlijk kun je dat verzekeren. Anders lopen al die topknollen onverzekerd rond??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:15

maar dat heeft niks te maken met een rijtechniek, dat heeft te maken met pure stommiteiten van een ruiter, als het 20 graden was geweest had ie nog rondgehuppeld denk ik

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:18

Voor de mensen die het gisteren gemist hebben, hier kunnen jullie
het stukje bekijken http://www.novatv.nl/

Juliaa

Kayla"]
[quote="Tyrza schreef:
Kendra, de advokaat zei dus van wel.

Krijgen we het verhaal van "causaal verband". Héél leuke term...

Ze hebben geen poot om op te staan, om te beginnen hadden ZIJ onderzoeksplicht ).
[/quote]

Citaat:
wat ik trouwens helemaal frappant vind, die advocaat begint over de onderzoeksplicht van de kopende partij en zegt dan dat dat in deze situatie niet opgaat omdat anky en sjef zo proffesioneel zijn

Hmmmmzz, laat ik dat als rechtenstudentje nou idd net zo geleerd hebben.. Hoe professioneler de verkopende partij, hoe minder ver de onderzoeksplicht van de kopende partij hoeft te gaan... Natuurlijk draagt zo n advocaat vanalles-en-nog-wat-aan maar zo-iemand banketstaaf heus niet uit zn nek hoor!

Imker

Fitzroy schreef:

Ca. € 4500,- per jaar....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:20

Rekenfoutje imker: 15 % van het aankoopbedrag dus 15 % van 325.000 euro per jaar is wel wat meer!

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:21

SuperPepeijn"]
[quote="esther82 schreef:
de aarde lijkt plat als ik zo uit mijn raam kijk. maar sinds mij verteld is dat hij (min of meer) rond is, heb ik genoeg dingen gezien waaruit blijkt dat dat waar is. een paard in de LRD-training lijkt ontspannen, tot bewezen is dat het niet zo is, en dan zien mensen opeens allerlei dingen waaruit stress blijkt.
[/quote]

Ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel: Als Danielle deze zaak wint omdat er wordt bewezen dat Anky dat paard toch overmatig stress heeft aangereden, dan is het hek toch van de dam. Dan wordt straks iedereen die een paard verkoopt helemaal nagetrokken op hoe het paard gereden is.
In veel gevallen is het zo dat waneer je een paard van iemand koopt je de problemen van de vorige eigenaar erbij krijgt. Als dat in dit geval stress is geweest door de manier van trainen, zal dit de eerste rechtzaak zijn in een lijn van velen.
Ik ben het dan wel niet altijd eens met de manier waarop sommige paarden worden getraind, maar de doodsoorzaak van dit paard zal echt niet simpel en allen komen door 'stress op het werk'. Als dat zo zou zijn hadden er al veel meer van dit soort gevallen bekend geweest.